Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Starfield

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc xsx
kyllä tuon pelin kehitettyssä on se series S se isoin ongelma ihan eri ps4pro tason kone on toi series S ja kyllä se tulisi viellä tänä vuonna ps5 jos ne olisi päättänyt tehdä sen mutta näillä mennään

Näyttäis että pelaan tätä PC:llä. Voisin pelata Xboxilla tai Pleikallakin, ei mitään väliä. Xboxia ei kuitenkaan ole ja Pleikalle tätä ei hetkeen tule.

Hauska pelata välillä eri alustoilla. Pelasin Halo Infiniteä taas tauon jälkeen, melkein samat laitevaatimukset Starfieldissä. Kokeilin kotiteatterin kautta, ekaks stereo mistä telkkuun. En ihan päässyt perille, että tuleeko ääni 5.1:nä. Tarviiko se jotain kikkakakkosia?

Jos todellakin joskus vielä tulee pleikkarille, niin aika monta vuotta siihen sitten tulee menemään. Varmaan sillä on sinänsä merkitystä, että kuinka hyväksi ja jopa legendaariseksi peliksi Starfield osoittautuu. Jos on todellinen megahitti, niin itse en kyllä usko Microsoftin päästävän käsistään system seller-vaikutusta. Korkeintaan aivan tämän konsolisukupolven lopussa, tai sitten seuraavan sukupolven alussa voisi tuo tapahtua, kun peli on jo todella vanha, eikä sillä enää välttämättä konsolia itseään merkittävästi myytäisi.

Edelleen Bethesda-kauppa oli Microsoftille ensisijaisesti tapa hankkia enemmän vetovoimaa konsolinsa sekä Game Passin ostamiseen. Ei sitä lyhyellä tähtäimellä tehtäväksi tuottojen lähteeksi niinkään hankittu, vaan pidemmän tähtäimen strategiaa vahvistamaan, ja sitä kautta sitten myöhemmin auttamaan myös kestävämmässä ja pitkäjänteisemmässä tuloksenteossa.

Itse olen sinänsä kuitenkin aika skeptinen sen suhteen, että Bethesdan pelejä enää nähtäisiin pleikkarilla missään vaiheessa. Ehkä Elder Scrolls Online- ja Fallout 76-matskua vielä tulee, jotta saavat ylläpidettyä hyvää lypsävää lehmää vielä, muuten olen tosiaan aikalailla skeptinen. Ainakin niin kauan kuin Bethesdan peleillä on Microsoftin strategiassa nimenomaan suuri merkitys konsolien ja Game Passin myyntivaltteina.

Microsoft kohdalla se system seller homma ei ole toiminut enään kahden sukupolven aikana. Ei ole vuosi ollut peliä mikä listoilla olisi näkynyt Xboxin yksinoikeusissa että ihmiset kävelevät konsolia ostamaan massoittain tai ainakaan listat eivät puhu puolestaan. Kyllä minä ainakin olen @Doctor Pepper kanssa samoilla linjoilla.

Microsoft kohdalla se system seller homma ei ole toiminut enään kahden sukupolven aikana. Ei ole vuosi ollut peliä mikä listoilla olisi näkynyt Xboxin yksinoikeusissa että ihmiset kävelevät konsolia ostamaan massoittain tai ainakaan listat eivät puhu puolestaan. Kyllä minä ainakin olen @Doctor Pepper kanssa samoilla linjoilla.
Ei ole toiminut juu, koska siihen ei oltu kunnolla aiemmin panostettu. Mutta tuo Bethesdan osto ja muutkin kaupat ovat nimenomaan panostusta siihen. Aina vaan tuntuu porukalta unohtuvan, että pelien tekeminen on todella pitkällistä hommaa nykyaikana. Ei niitä todellisia AAA-tason system sellereitä tehdä todellakaan parissa kolmessa vuodessa. Microsoft hävisi sinänsä konsolisodan jo tässä sukupolvessa, mutta ei asia niin yksinkertainen ole. Nyt aletaan kuitenkin luomaan jo perustaa seuraavalle konsolisukupolvelle, joten Microsoftille on edelleen todella tärkeää kuitenkin kuroa tuota Sonyn suurta etumatkaa umpeen jo tässäkin sukupolvessa monellakin eri tavalla. Se ei tapahdu sillä, etteikö se juurikin saa jatkossa niitä system sellereitä. Ja se taas ei toteudu, jos noita potentiaalisia system sellereitä lahjoitetaan kovimman kilpailijan alustalle. Siitä saatavat myynnit eivät silloin lämmitä kuin suunnilleen samaan tapaan kuin kylmissään pakkasella housuihin kuseminen.

kyllä tuon pelin kehitettyssä on se series S se isoin ongelma ihan eri ps4pro tason kone on toi series S ja kyllä se tulisi viellä tänä vuonna ps5 jos ne olisi päättänyt tehdä sen mutta näillä mennään
Series S on One X:n tasoinen kone, eli selvästi PS 4 prota tehokkaampi. Toki se kuitenkin hidastaa kehitystä, jos vertaa Series X:ään. Itse odotan tätä kovasti. Hyvä että konsoleista tulee vaan boxeille. Yhdelle alustalle helpompi kehittää ja optimoida kuitenkin.

Eikä nähtäisi pariin vuoteen xboxillakaan jos se tehtäisiin kerralla valmiiks :D
Nimimerkillä aion pelaa julkaisupäivästä!
Pakko päästä kokemaan julkkarin bugit, ennen kun ne pätsätään :D Kovasti tässä itte mietin että pitääkö se nyt ottaa se keski versio, kun sillä saa sitten jonkun delsun kun se tulee ja olisihan se kiva päästä pelaamaan muutamaa päivää aikasemmin kun julkkari oikeesti on. :)

Jos kiinostaa kattella videoita pelin jutuista, niin tuubissa on sellanen kaveri kun Dantics. Sillä on ihan mielenkiintosia mietintöjä siitä mitä nähtiin Stafieldin showcasessa. Paljon mutua, mutta ihan mielenkiintoista settiä ajankuluksi Starfieldin julkkaria odotellessa.

Tuosta linkki kanavalle:

Minusta ei kannata ostaa early Accessia yksinpeliin, jota on tarkoitus pelata pitkään. Saavutettu hyöty jää niin pieneksi. Ainoa kunnollinen syy ostolle on, jos pelkää todella paljon spoilereita.

Minusta ei kannata ostaa early Accessia yksinpeliin, jota on tarkoitus pelata pitkään. Saavutettu hyöty jää niin pieneksi. Ainoa kunnollinen syy ostolle on, jos pelkää todella paljon spoilereita.
Se ea on vaan bonus tossa, ittelle enempikin se että saa sen delsun sitten sen julkkarissa talteen ilman eri maksua. Useinhan noissa on ollu että se delsu kun on ympätty siihen mukaan, niin se on halvempi kun mitä sitten erikseen ostettuna olisi.

Se ea on vaan bonus tossa, ittelle enempikin se että saa sen delsun sitten sen julkkarissa talteen ilman eri maksua. Useinhan noissa on ollu että se delsu kun on ympätty siihen mukaan, niin se on halvempi kun mitä sitten erikseen ostettuna olisi.
Joo, keskimäisessä versiossa 5 päivän early access on vaan yksi bonus. Shattered Space -lisäri tulee siinä myös (sitten kun se julkaistaan) ja sitten tulee jotain kosmeettista settiä ja jos ostaa fyysisen version, niin vielä peltikotelo pelille.

Uusi syy suuttua Starfieldille. Pelillä on yhteistyö AMD kanssa joka tarkoittaa FSR 2. Mutta AMD partnership yleensä tarkoittaa ettei pelissä ole DLSS tukea. Ymmärrän kyllä närkästymisen jos sitä ei todella ole lopullisessa pelissä koska parhaimmillaan se tuplaa frameraten. Mutta ehkä vähän ennenaikaista alkaa boikotoida peliä kun ei ole vielä varmaa tietoa. Toki AMD yhteistyö tarkoittaa hyvää SD ja Rog Ally pelaajille.

Joo, keskimäisessä versiossa 5 päivän early access on vaan yksi bonus. Shattered Space -lisäri tulee siinä myös (sitten kun se julkaistaan) ja sitten tulee jotain kosmeettista settiä ja jos ostaa fyysisen version, niin vielä peltikotelo pelille.
Juu, siinä pääsee kivasti alottamaan pelaamisen viikonloppuna. Niin kerkii tahkoomaan niin perkuleesti. Tosin mulla on se julkkari viikkokin lomaa, niin ei se nyt ehkä niin oleelista olisi.. :D Olishan se pelitkotelo ihan kivan varmaan hyllyssä, mutta ei ittellä oo niin kovaa hinkua enään noihin fyysisiin. 3 pelikoteloa mulla tosin on vielä hyllyssä, vaikka koneita niiden pelaamiseen ei olekaan. M.A.G ja sitten XO Forza Motorsport 3 & 4 spessu editionit.

@HideoMiyamoto Tossa on ehkä vähän tehty kärpäsestä härkänen, Nvidian kortit pystyy tota FSR ajamaan kuitenkin, olikohan RTX 20XX sarjasta eteenpäin. AMD kortit sitten taas ei pysty tuota DLSS:ää pyörittämään. Sitten mitä on netti kertonut, niin toi FRS on päivittynyt aika hyvin ja on kuulema ihan suht hyväkin nykyään.

Luultavasti osa syytä tolle on myös se että boksit on AMD raudalla, niin ei sinne saataisi DLSS:ää laitettua ja miksi tehä kahdella eri tekniikalla, kun sen voi tehdä yhdelläkin systeemillä ja se toimii sitten kaikilla laitteilla.

Viimeksi muokattu:
Ei ole toiminut juu, koska siihen ei oltu kunnolla aiemmin panostettu. Mutta tuo Bethesdan osto ja muutkin kaupat ovat nimenomaan panostusta siihen. Aina vaan tuntuu porukalta unohtuvan, että pelien tekeminen on todella pitkällistä hommaa nykyaikana. Ei niitä todellisia AAA-tason system sellereitä tehdä todellakaan parissa kolmessa vuodessa. Microsoft hävisi sinänsä konsolisodan jo tässä sukupolvessa, mutta ei asia niin yksinkertainen ole. Nyt aletaan kuitenkin luomaan jo perustaa seuraavalle konsolisukupolvelle, joten Microsoftille on edelleen todella tärkeää kuitenkin kuroa tuota Sonyn suurta etumatkaa umpeen jo tässäkin sukupolvessa monellakin eri tavalla. Se ei tapahdu sillä, etteikö se juurikin saa jatkossa niitä system sellereitä. Ja se taas ei toteudu, jos noita potentiaalisia system sellereitä lahjoitetaan kovimman kilpailijan alustalle. Siitä saatavat myynnit eivät silloin lämmitä kuin suunnilleen samaan tapaan kuin kylmissään pakkasella housuihin kuseminen.

System sellerin syöjänä on pelkästään jo Xboxin ekosysteemi. Kun pelit eivät saavu pelkästään konsolille niin jos löytyy jo PC millä pelata tai striimiin sopiva vehe joten en ainakaan itse näe tässä sitä system selleriä kuten muissakaan Microsoftin peleissä.

Juu, siinä pääsee kivasti alottamaan pelaamisen viikonloppuna. Niin kerkii tahkoomaan niin perkuleesti. Tosin mulla on se julkkari viikkokin lomaa, niin ei se nyt ehkä niin oleelista olisi.. :D Olishan se pelitkotelo ihan kivan varmaan hyllyssä, mutta ei ittellä oo niin kovaa hinkua enään noihin fyysisiin. 3 pelikoteloa mulla tosin on vielä hyllyssä, vaikka koneita niiden pelaamiseen ei olekaan. M.A.G ja sitten XO Forza Motorsport 3 & 4 spessu editionit.

@HideoMiyamoto Tossa on ehkä vähän tehty kärpäsestä härkänen, Nvidian kortit pystyy tota FSR ajamaan kuitenkin, olikohan RTX 20XX sarjasta eteenpäin. AMD kortit sitten taas ei pysty tuota DLSS:ää pyörittämään. Sitten mitä on netti kertonut, niin toi FRS on päivittynyt aika hyvin ja on kuulema ihan suht hyväkin nykyään.

Luultavasti osa syytä tolle on myös se että boksit on AMD raudalla, niin ei sinne saataisi DLSS:ää laitettua ja miksi tehä kahdella eri tekniikalla, kun sen voi tehdä yhdelläkin systeemillä ja se toimii sitten kaikilla laitteilla.

Totta, en muistanutkaan että FSR toimii myös Nvidian korteilla. No en tiedä pystyykö se silti tarjoamaan samaa kuin DLSS 3.0 mutta ainakin tyhjää huomattavasti parempi.

System sellerin syöjänä on pelkästään jo Xboxin ekosysteemi. Kun pelit eivät saavu pelkästään konsolille niin jos löytyy jo PC millä pelata tai striimiin sopiva vehe joten en ainakaan itse näe tässä sitä system selleriä kuten muissakaan Microsoftin peleissä.
Ehkä tarkoituskin on olla enemmän Game Pass "system seller" kuin minkään yksittäisen laitteen system seller. Tästäkin huolimatta aika erikoista olisi jos Xboxien myynti ei tulevina kuukausina nousisi juuri Starfieldin julkaisun takia. Olettaen tietysti että kaupoissa on laitteita mitä myydä.

Ehkä tarkoituskin on olla enemmän Game Pass "system seller" kuin minkään yksittäisen laitteen system seller. Tästäkin huolimatta aika erikoista olisi jos Xboxien myynti ei tulevina kuukausina nousisi juuri Starfieldin julkaisun takia. Olettaen tietysti että kaupoissa on laitteita mitä myydä.

Tämä juuri, itsekkin näen tämäkin juuri Game Passin sellerinä.

Tossa on ehkä vähän tehty kärpäsestä härkänen, Nvidian kortit pystyy tota FSR ajamaan kuitenkin, olikohan RTX 20XX sarjasta eteenpäin.
No voihan viisari, jos totta, mun 1080ti ei riitäkään pyörittämään peliä. Pikaisella googlaamisella ei asiasta löytynyt dataa.
Edit. Ei se DLSS:kään näköjään pyöri kunnolla.

Viimeksi muokattu:
Pitäisi 1080ti:n kyllä jaksaa pyörittää, mutta sillä ei vaan pääse käsiksi FSR:n hyötyihin. Tässä vielä PC speksit kertaalleen:
Näitä speksejä olen tavaillut ja vertaillut komponentteja. Jos 1080ti jaksaa nipin napin nykien pyörittää peliä tuuletinten huutaessa ylikierroksilla, pelinautinto kyllä hiipuu. Emolevykään ei tue kuin pcie v3 näyttiksiä.
Ennakkoon ei taida kannattaa tehdä peliostosta vaan kuunnella kokemuksia

Ylös Bottom