Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Starfield

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc xsx
Kun puhutaan näin massiivisesta pelistä niin ei tätä voida suoralta verrata vaikka Syrimiin, tässä on myös pelillä vastuu saada pelaaja koukuttumaan, että se ei heti mene mihinkään No Man Sky haahuiluun.
Toki, mutta ei kai tämä rakenteeltaan samanlainen peli olekaan kuin No Man's Sky. Vaan nimenomaan perinteinen Bethesdan roolipeli tehtävineen kaikkineen, jolloin peli tavallaan näyttää suunnan mihin mennä ja mitä tehdä seuraavaksi. Toki jos sitten haluaakin haahuilla niin myös se on mahdollista, mikä on vaan hyvä.

Toivon tietysti ihan samaa, että tarina on hyvä, mutta juurikin sillä osa-alueella kyllä Bethesdaan löytyy aika hyvin luottoa. Yksittäiset tehtävät ovat olleet heidän peleissään hyvin kerrottuja ja jäsenneltyjä samoin kuin se taustalla kulkeva isompi tarinakin.

Modi tuki boksillekin? Creation clubin kautta, no on se parempi kun ei tukea ollenkaan.
Ei ole vielä kiveen kirjoitettu että se on mukana, mutta merkit on olemassa että sellainen tulee.

Modi tuki boksillekin? Creation clubin kautta, no on se parempi kun ei tukea ollenkaan.
Ei ole vielä kiveen kirjoitettu että se on mukana, mutta merkit on olemassa että sellainen tulee.
Eikö esim. Skyrimissakin ole modituki Xboxilla? Melko varmaa siis on että ajan kanssa myös Starfieldissä.

Eikö esim. Skyrimissakin ole modituki Xboxilla? Melko varmaa siis on että ajan kanssa myös Starfieldissä.
Juu ja Fallout 4 oli kans, mutta se oli rampautettu jonkin verran. Muistaakseen kokoa oli rajoitettu, mutta sinne tais saada kyl vietyä ei peliin kuuluvia objekteja. Pleikalla se oli sitten ihan susi tuki, pienempi koko rajoitus ja ei voi käyttää pelin ulkopuolelta modeleita modeissa.

Taisi olla myös niin noissa edellisissä peleissä että jos modit otti käyttöön niin ei saa achievementteja ?

Itse ainakin odotan todella hyvää ja tiukkaa tarinaa joka koko ajan ajaa pelaaja kieli ulkona eteen päin,

Samaa itsekin odotan. Tai haluan tasapainoisen kokemuksen, jossa on tarpeeksi imua myös sen käsikirjoitetun maailman ja tarinan puolesta. Tietenkin Starfieldissä on varmasti BGS-tyyliin paljon sellaista "itse luotua" seikkailua, mikä on myös osa kokemusta ja suurelle osalle todellakin se Bethesdan pelien suola, mutta itse toivon paljon myös siltä pääjuonelta.

Bethesdan pelit on suunniteltu niin, että kun tekee jotain, sen aikana tulee monta sivutehtävää ja lopulta on sivukaupalla kaikkea puuhaa eikä enää muista mitä oli tekemässä ja sitten päädyt takomaan tuhat tikaria tai tässä varmaan jotain lasermiekkaa.

GQ magazinen hands onista, kun pelaaja pääsee tutkailemaan sitä isoa kaupunkia (liittyen tehtäviin)

” I get distracted by a museum, where I catch up on three centuries of human history: a devastating Colony War, the fate of Earth, and the mystery of the Terrormorphs, the game’s main alien threat. Within 45 minutes I have 12 new quests leading me off-world.

One has me smuggling contraband from the mining colony of Cydonia, on Mars, to gain the trust of the deadly Crimson Fleet. Smuggling is an entire subsection of the game, and Howard and Pagliarulo are particularly excited about the “Donnie Brasco vibe” of that questline. Another sends me to hunt space pirates in low gravity on the frozen plateaus of Europa. As I boost to huge heights using my rocket backpack, the combat has the responsive freneticism of something like Destiny rather than Fallout.”

Siinäpä sitä on, logi täynnä tekemistä ja ei muuta kuin maailmankaikkeutta tutkimaan. Ei malta odottaa!

Tuo liikkumisen dynaamisuus (oma ja vastustajien liikkuminen) onkin ehkä se isoin juttu tässä verrattuna Bethesdan aiempiin peleihin, joissa liikkuminen on yleensä melko kökköä. Aika monessa pelissä ensimmäiseksi olen kyllästynyt siihen tönkköyteen ja pelimaailman staattisuuteen.

Ensimmäinen Bethesda peli missä on new game plus ?

Aika hullua, kun se ensimmäinen läpipeluukierros tulee kestämään jo kymmeniä ja taas kymmeniä tunteja. Hienoa silti, että tämmöinen ominaisuus on.

Sehän on pelaajasta kiinni lähteekö haahuilemaan. Ei varmaan hirveän metsään mene jos veikkaan, että tässä on selkeä pääjuoni jota seurata (siihen liittyvät questit), sitten on eri factionit ja niiden tarinalinjat (ihan kuten vaikka Fallouteissa) ja sitten on vielä ne kaikki muut random sivutehtävät. Pelin voi varmaan pelata tarinansa puolesta läpi kohtuu nopeasti (kymmeniä tunteja varmaan silti), mutta tosiaan pelaajasta se on sitten kiinni mihin pelissä keskittyy ja käyttää aikaa.
Minä en koskaan saanut tehtyä Skyrimissä edes eri "factionsien" tehtäviä mutta pääjuonen pelasin läpi. Tuntuu yhä että siellä Skyrimissä olisi vaikka mitä tekemättä. Ja juuri sen vuoksi pelottaa myös tämä Tähtipelto: se on loputon urakka, joka on vielä kymmenen vuoden päästä kummittelemassa päässä että "vielä olisi tekemistä" :D

Minä en koskaan saanut tehtyä Skyrimissä edes eri "factionsien" tehtäviä mutta pääjuonen pelasin läpi. Tuntuu yhä että siellä Skyrimissä olisi vaikka mitä tekemättä. Ja juuri sen vuoksi pelottaa myös tämä Tähtipelto: se on loputon urakka, joka on vielä kymmenen vuoden päästä kummittelemassa päässä että "vielä olisi tekemistä" :D

Mulla on yhä vuonna 2023 skyrimin päätarina pelaamatta, tosin en ole enää peliä ostanut ps3 ajoilta eikä siihen aikaan ollut mahdollista siirtää saveja nii se tiputti hieman fiilistä kun sijoitin siihen peliin satoja ja vielä satoja tunteja niin lähtee tekee kaiken alusta ei kauheesti motivoi. Siinä tuli kasattua tehtäviä tehtävien päälle+dlceet vaikka pääpeli kesken ja aina sitä vaan häröili ties missä tekemässä ties mitä paitsi päätarinaa. Starfieldis kävis melko vamasti samal taval mulle että kaikki kasaantuu ja vuosien päästä "ainii pitäs tämäki pelata läpi".

Sama kohtalo on Fallout 4ses, siinä on tarina kesken ja miljoonaa sivutehtävää tekemättä. Ehkä vois joskus ottaa sen työn alle mut tuskin riittää motivaatio enää tässä vaiheessa. :D

Jos päätän series s tai mistä tätä nyt voikaan päästä pelaa samsung tv mitälie virityksil niin ihan pokkana laput silmil kyl juoksen ensin tarinan ja katotaan sitten mitä kaikkea muuta ehtii, mut tuskin niin kävis kun mulla tuppaa muutenkin openworld peleis se tarina jotenki jäämään ihan viimeiseks ja osittain voin itseänikin syyttää kun haluan "säästää" tarinaa eli parhaat palat lopuks ja tehää kaiken muun ei niin olennaisen pois alta ensin, bethesdan peleis niitä vaa kasaantuu aivan liikaa että niihin hukkuu.

Ylös Bottom