Aika erikoista kun kuitenkin olen ollut huomaavinani että pelit olisivat menneet vähän enemmän siihen suuntaan että mentäisiin maamerkkien perusteella eikä niin että minimappi ja kompassi on täynnä rukseja, joihin suunnistaa.Siinä mielessä vähän erilainen peli kuin Fallout3/4 tai Skyrim, että enää ei pelimaailmassa suunnisteta visuaalisen kohteen perusteella. Vanhoissa peleissä, jos näki jotain hienoa taustalla niin meni sitä kohti ja matkalla tuli sitten kaikkea mielenkiintoista vastaan. Starfield ei tarjoa sellaista pelaamista aivan samalla tavalla, kun hypitään eri paikkoihin latausten kautta ja yksittäiset pelialueet ovat pienempiä. Erilainen rakenne.
Niin nytkö sitten onkin jotain paloiteltua settiä luvassa? Vähän ristiriitaiset fiilikset tulee kun samalla peli on massiivinen galaksi tai jotain
Onko tämä siis jollain tapaa lähempänä Outer Worldsia, jossa myös oli yksittäisiä alueita eikä open worldia? Ja sitten hypittiin paikasta toiseen? Missä kohtaa se aluksilla lentely tulee sitten kuvioihin? Olen vähän hukassa ja pitkälti senkin takia että lähinnä luen pelistä täällä mutta pidän tarkoituksella muuten itseni pimennossa.
Katselen tietysti sitten itse pelin parissa mitä tuo käytännössä tarkoittaa mutta näin luettuna kyllä tulee vähän hölmistynyt olo.
Toisaalta tuo mahdollistaa sen että nuohoaminen pelityylinä on mielekkäämpää jos voi aina nuohota jonkin tiiviimmän alueen sen sijaan että on massiivinen kartta tai planeetta, jota kampaa läpi.
Minuakin kyllä ahdistaa että pelit on vuosien myötä vain paisuneet ja kaikkea pitää olla niin helvetisti. Mutta. Eikös tässä genressä tuo tosiaan ole vähän niin kuin se juttu?Heh, hype kyllä lässähti kun tuota pari tuntia pyörittelin aamuyöllä, kaikessa tavarapaljous ja inventaario hässäkässä tuli kyllä tuttu fallout fiilis mutta samalla että ei kai taas tälleen, eikö kehitys kehity..
En sano etteikö voisi uudistaa ja "striimlainata" mutta aina siitäkin valitetaan. Mass Effect 1 oli kamasirkusta ja kun sitä helpotettiin kakkoseen niin olihan siitäkin valitusta kun se jätettiin pois.
Mikään ei kelpaa, aina valitetaan kuitenkin
Mutta se nyt ainakin on fakta () että Resident Evil ei ole Resident Evil jos ei tarvitse harrastaa kamatetristä. Näin btw. Eli siihen se ainakin kuuluu olennaisena osana.