Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Starfield

Se on vedettävä LG:ssä truemotionit taas päälle että pääsee nauttimaan 60fps kokemuksesta, pienet input lagit joutuu ottamaan vastineena mutta Zelda todisti et kaikkeen tottuu kun siinä tuota käytin että sain ruudun sulavaks.
 
Jos tätä peliä "haukutaan" skyrim avaruudessa tai fallout 4 avaruudessa niin en tiedä onko se välttämättä huono asia? :p Siinähän yhdistetään hyvät pelit mutta avaruuteen.
 
Mutta hei...... Eiks just ollut puhetta että pc game pass ois tulossa geforce now??? Eiks se onnistuis sen kautta pelatakkin jos series x versio ihan skeida? Tuskin toi peli suoraan geforceen tulee mutta mitenköhän toi pc game pass versio?
Siis pelaisit pilvestä tuollaista raskasta peliä? Silloinhan se juurikin on takuuvarmasti paska. Pilvipelaaminen on pikkupeleille tai staattisesti pelattaville peleille ok. Itse en ainakaan koskisi tämän tyyppiseen peliin pitkällä tikullakaan minkään pilvipalvelun kautta. Nykyajan nettiteknologia (edes nopeimmilla nettiyhteyksillä) ei yksinkertaisesti mahdollista riittävän viiveetöntä pelaamista tällaisiin räiskintöihin tai muihinkaan edes jonkinlaista reagointia vaativiin peleihin. Toki jos ei tuo Geforce Now olekaan pilvipalvelu, niin sitten olem varmaan ymmärtänyt jotain väärin. Siinä tapauksessa pahoitteluni ohi menevästä kommentista.
 
huomaa tosiaan että jos sanoo että geforce now tarkoitettu pikkupeleille niin ei ole kokemusta palvelusta, itsehän pelasin Cyberpunk 2077 kaikki ultrana + RTX geforce nowin kautta nvidia shieldille sillon launchin aikaan, eikä ollut mitään lagia eikä performance ongelmia, eli joo geforce now cloud gaming ei todellakaan ole pienille peleille vaan se vastaa ihan supertietokonetta laadussaan, olen itse käyttänyt kyseistä palvelua jo monta vuotta. ja sanoisin että paras yksittäinen palvelu ja syy minkä takia en ole uutta pc:tä hommannut, kun tuon takia sille ei ole tarvetta. ainut mitä se tosiaan vaatii on hyvän netin.

siinä esimerkki miten cyberpunk näytti ja performoi, eli tuolla tasolla pääsin itsekkin sillon pelin kokemaan. joten sanon jo nyt että myöskään Starfield ei tule olemaan poikkeus vaan geforce nowin kautta se tulee pyörimään full ultra + RTX + DLL 60 fps

 
Viimeksi muokattu:
huomaa tosiaan että ei ole kokemusta geforce now:sta itsehän paukutin Cyberpunk 2077 kaikki ultrana geforce nowin kautta nvidia shieldille sillon launchin aikaan, eikä ollut mitään lagia eikä performance ongelmia, eli joo geforce now cloud gaming ei todellakaan ole pienille peleille vaan se vastaa ihan supertietokonetta laadussaan, olen itse käyttänyt kyseistä palvelua jo monta vuotta. ja sanoisin että paras yksittäinen palvelu ja syy minkä takia en ole uutta pc:tä hommannut, kun tuon takia sille ei ole tarvetta. ainut mitä se tosiaan vaatii on hyvän netin.

siinä esimerkki miten cyberpunk näytti ja performoi, eli tuolla tasolla pääsin itsekkin sillon pelin kokemaan.


Viive on silti suurempi kuin koneelle asennettua peliä pelatessa. Pilvipalvelua on mahdotonta tehdä viiveettömäksi. Itse en hyväksy minkäänlaista viivettä yksinpeleihin, kun niitä pelaan. Tiedän, että pilviuskovaisia on jo jonkun verran, ja varmaan sitten sellaiselle sopii, jota ei viive peleissä haittaa. Itseäni kuitenkin haittaa ihan helvetisti. Paljon enemmän kuin esim. 30 FPS peleissä. Itselläni on 1000 megainen kiinteä nettiyhteys ja 600 megainen 5G-yhteys. Kummallakin ovat kokemukset pilvipelaamisesta olleet varsin järkyttävää kuraa. Toki olen siis äärimmäisen tarkka nimenomaan viiveestä peleissä, ja pyrin minimoimaan sen aina kun vain mahdollista.
 
Viimeksi muokattu:
Viive on silti suurempi kuin koneelle asennettua peliä pelatessa. Pilvipalvelua on mahdotonta tehdä viiveettömäksi. Itse en hyväksy minkäänlaista viivettä yksinpeleihin, kun niitä pelaan. Tiedän, että pilviuskovaisia on jo jonkun verran, ja varmaan sitten sellaiselle sopii, jota ei viive peleissä haittaa. Itseäni kuitenkin haittaa ihan helvetisti. Paljon enemmän kuin esim. 30 FPS peleissä.

Se kun juuri ei ole mitään viivettä tosin se auttaa että itselläni on 1 gbit dna welho, että en sitten tiedä mitenkä on noilla 100-300 megan setupeilla. mut omalla nvidia shield + 1 gbit setupilla ei ole input lagia ollenkaan.
 
Se kun juuri ei ole mitään viivettä tosin se auttaa että itselläni on 1 gbit dna welho, että en sitten tiedä mitenkä on noilla 100-300 megan setupeilla. mut omalla nvidia shield + 1 gbit setupilla ei ole input lagia ollenkaan.
Sitten sinun täytyy olla niitä pelaajia, jotka eivät ole niin tarkkoja viiveen kanssa. Kuten sanottua, itselläni on sekä 1000 megainen että 600 megainen nettiyhteys ja niillä pelatessa on aivan selvää viivettä pilvipalveluista pelatessa. Ei ehkä massiivista toki, mutta todellakin häiritsevää. Sillä tasolla, mitä en todellakaan hyväksy ainakaan itse yksinpeleihin.
 
Sitten sinun täytyy olla niitä pelaajia, jotka eivät ole niin tarkkoja viiveen kanssa. Kuten sanottua, itselläni on sekä 1000 megainen että 600 megainen nettiyhteys ja niillä pelatessa on aivan selvää viivettä pilvipalveluista pelatessa. Ei ehkä massiivista toki, mutta todellakin häiritsevää. Sillä tasolla, mitä en todellakaan hyväksy ainakaan itse yksinpeleihin.

Lisätään vielä sen verran että Geforce now on tuolla cloud gaming osa alueella aivan ylivoimainen ykkönen niin sanottu benchmark pilvipalvelu, ei voi edes puhua samana päivänä Xboxin ja playstationin pilvipalveluista, 20 euroa kuussa maksava setuppi käyttää RTX 3080 tason näyttistä, ja siellä lukeekin että päivittyy pian 4080 RTX:ksi ja se tosiaan pyörii jo 120 fps. et ku Xboxin ja playstation pilvipalvelu käyttää konsolina virtuaali masinana niin Nvidia runnaa pilvipalvelunsa sellaisella 5000 euron pelitietokone setupilla serverinsä kautta. eli periaattessa omistat 5000 euron pelitietokoneen virtuaalisesti. 10 eurolla kuussa saa sitten saa tuon 60 fps tason kaikki asetukset ultrana ja RTX:n kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Siis pelaisit pilvestä tuollaista raskasta peliä? Silloinhan se juurikin on takuuvarmasti paska. Pilvipelaaminen on pikkupeleille tai staattisesti pelattaville peleille ok. Itse en ainakaan koskisi tämän tyyppiseen peliin pitkällä tikullakaan minkään pilvipalvelun kautta. Nykyajan nettiteknologia (edes nopeimmilla nettiyhteyksillä) ei yksinkertaisesti mahdollista riittävän viiveetöntä pelaamista tällaisiin räiskintöihin tai muihinkaan edes jonkinlaista reagointia vaativiin peleihin. Toki jos ei tuo Geforce Now olekaan pilvipalvelu, niin sitten olem varmaan ymmärtänyt jotain väärin. Siinä tapauksessa pahoitteluni ohi menevästä kommentista.
Kyllä toi geforce now nykyään toimii yllättävän hyvin, ja itse otin vielä sen halvemman 1080p tierin puoleksi vuodeksi käyttöön. Sillä kalliimmalla tierillä vedetäänkin 4 k pilvestä ja 4080 koneista. Uskallan väittää että on paljon sulavampi kokemus kuin series x ( 30 fps) lukittuna... Yrittänyt noita lukittuja 30 fps pelejä nautiskella aiemmin boxilla ( flight simulator, plague tale ( ennen patchiä) ym.) Ja on kyllä kuin yö ja päivä eroa pelaatko 30 vai 60 fps... Ei vaan pysty. Hyvä teille joita se ei haittaa, mutta itse en sijoita yhteenkään peliin jos et saa toimimaan sitä 60 fps.
Miten se Series X-versio on "ihan skeida" jos on lukittu 30 fps? Eihän se siitä tee millään tavalla "skeidaa" jos peli muuten toimii. Herranen aika sentään. Jos olisi 60 fps, sitten sakki itkisi kun jouduttu jättämään asioita pois jotta peli pyörisi. Itselleni 30 fps riittää täydellisesti siihen että pystyn nauttimaan tuollaisesta avoimesta sci-fi-rpg:stä.
No kärsistäen tuli sanottua toi... Hyvä peli se edelleen on ja en epäile ettei hyvä peli tulisi , mutta itseä korpeaa niin vitusti toi 30 fps ettei vaan enään pysty.
 
Viimeksi muokattu:
oma tarkoitus ei ainakaan ollut vähätellä sitä miten peli pyörii xboxilla vaan tosiaan enemmänkin oikaista sitä että kaikki pilvipalvelut ei ole samaa tasoa vaan nvidialla on niin sanotusti aika ylivoimainen tuolla teknisellä ja performance puolella, että tekniikka kehittyy myös tuolla osa alueella. itsehän kuulun palvelun foundereihin tai olen myöskin insider niin aika hyvin miten se teknisesti nykyään toimii. kun saan siitä tekniikasta jatkuvasti insider uutisia. käytän myös palvelua aina kun mahdollista. hyvä kumminkin että Xbox ja microsoft ei näe Geforce now:ta uhkana vaan enemmän mahdollisuutena. voihan se tietty olla että geforce now versio pelistä ei ole edes launchissa vielä saatavilla.
 
Lisätään vielä sen verran että Geforce now on tuolla cloud gaming osa alueella aivan ylivoimainen ykkönen niin sanottu benchmark pilvipalvelu, ei voi edes puhua samana päivänä Xboxin ja playstationin pilvipalveluista, 20 euroa kuussa maksava setuppi käyttää RTX 3080 tason näyttistä, ja siellä lukeekin että päivittyy pian 4080 RTX:ksi ja se tosiaan pyörii jo 120 fps. et ku Xboxin ja playstation pilvipalvelu käyttää konsolina virtuaali masinana niin Nvidia runnaa pilvipalvelunsa sellaisella 5000 euron pelitietokone setupilla serverinsä kautta. eli periaattessa omistat 5000 euron pelitietokoneen virtuaalisesti. 10 eurolla kuussa saa sitten saa tuon 60 fps tason kaikki asetukset ultrana ja RTX:n kanssa.
Ei se pilvipalvelun päässä oleva laite tietenkään se pointti ole, vaan se pullonkaula on se nettiyhteys minkä kautta tietoa välitetään palvelun ja pelaajan laitteen välillä. Ei ole olemassa vielä ainakaan riittävän nopeita nettiyhteyksiä viiveettömään pelaamiseen. Lisäksi noiden palveluiden serverit ovat käytännössä aina liian kaukana pelaajasta, jotta viiveestä saataisiin oikeasti riittävän pieni. Toki hyvä jos sinulle ja joillekin muillekin tuo viive on ok. Minulle se ei tosiaan ole missään tapauksessa ok. Mutta ei tästä nyt enempää - mennään toki kukin tavallamme eteenpäin.
 
Kyllä tässä ehtii vielä muutamat bugit tehdä ennen julkaisua. Hyvä kuitenkin, että testataan. Bethesdalla ei ole siihen ollut niin paljon kapasiteettia.
 
Ei ole aiemmissa BGS peleissä bugit edes häirinnyt vaan enemmänkin huvittavia tilanteita ja clippejä saanut. Kerran jäin Fallout 3:ssa portaiden alle jumiin. Saven lataus ja savetan usein, joten sekään ei ollut kummempi ongelma. Onhan toki jotain bugeja tullut vastaan. Mulla ehkä lienee korkeampi toleranssi niihin kuin monilla.
Uskon silti bugittomimman Bethesda Game Studiosin pelin, olevan totta. Xboxin resurssit turvaamassa ja Philkin sanoi että parhaimmat tekniikan tyypit hionut peliä jo pitkään (ja Redfall jäi huomiotta), ja sieltä löytyy taitavaa väkeä. Kyllähän sen näkikin grafiikoista ja kaikesta että apua on annettu Bethesdan ulkopuolelta sekä taloudellisesti että tekniikan puolesta.
Voikin pohtia uudestaan kuinka huono asia Zenimaxin osto oli, jos saadaan PC ja Xbox-pelaajille valmiimpi ja parempi Starfield, system selleri. Ja toivottavasti jatkossa myös lisää laadukkaampaa jälkeä. Redfallin tapaus varmaan opetti paljon.

Starfield ohjain tilattu Verkkiksestä! 1-2vko arvio toimitukselle. Normi ohjaimia ei tule käytettyä, mutta omaan silmään malli on hienoin tähän mennessä, niin pakko oli.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom