Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Starfield

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc xsx
Olenko oikeassa siinä, että tämä peli on (osa)syyllinen siihen että uutta Elden Ringiä ollaan odoteltu yli 10 vuotta?
Jossakin mainostettiin, että Starfield on Skyrim avaruudesssa. Skyrim kiinnostaa, avaruus ei.
Vähän kun Witcherin ja Cyberpunkin välilläkin. Cyberpunk voi lopulta olla parempi peli, mutta aihe ei kiinnosta.
 
Itsenäisellä Bethesdalla ei ollut kuin yksi ydinporukka, jonka resurssit on käytetty Starfieldiin ja ne olisivat muuten voitu käyttää uuteen Elder Scrollsiin. Viimeisen parin vuoden ajalta ei voi tietää, kuinka paljon on voitu kehittää pelejä rinnakkain. Muutenkin pelin loppuvaiheen teko on aika erilaista kuin se alkuvaiheen kehitystyö, joten varmaan osa porukasta on jo uuden parissa.
 
Onhan se toisaalta osasyylinen asiaan varmaan, mutta eihän Bethesdalla oo muutenkaan kovin vauhdilla noita pelejä ulos puskettu. Tais olla jossain haastiksessa kun Todd H sanoi että ensin tehään Starfield, sitten tais olla yksäri Falloutin vuoro ja sitten olisi Elder Scrollia. Se klippi on parin vuoden takaa, enkä muista minkä firman haastiksessa se oli. Mutta joka tapauksessa, hetken saa vartoilla varmaan.

Edit: Muistin väärin, se olikin Elder Scrolli Starfieldin jälkeen ja sitten vasta Fallouttia. No joka tapauksessa, ei se ihan heti ole tulossa.
 
Viimeksi muokattu:
Olenko oikeassa siinä, että tämä peli on (osa)syyllinen siihen että uutta Elden Ringiä ollaan odoteltu yli 10 vuotta?
Jossakin mainostettiin, että Starfield on Skyrim avaruudesssa. Skyrim kiinnostaa, avaruus ei.
Vähän kun Witcherin ja Cyberpunkin välilläkin. Cyberpunk voi lopulta olla parempi peli, mutta aihe ei kiinnosta.
Menivätkö Elden Ring ja Elder Scrolls viestissäsi sekaisin? En ainakaan itse keksi miten nimenomaan Elden Ring liittyy tähän keskusteluun.
 
Menivätkö Elden Ring ja Elder Scrolls viestissäsi sekaisin? En ainakaan itse keksi miten nimenomaan Elden Ring liittyy tähän keskusteluun.
Juu meni ne sekaisin. Elden Ring kyllä auttaa omalta Elder Scrollsin puutteeseen, vaikka ihan erit tyyppinen peli onkin.
Starfield on kyllä mielenkiintoinen julkaisu.....saas nähdä sitten josko siitä innostuisin.
 
Mahoton sanoo kummalla sitä sit pelaa, jos jotain veikkailis ni sisätilat 1st person ja ulkomaailma 3rd person +missä ruutu suttaantuu vähiten tuon 30fps takia.
 
Tässä on selvästi ongelmana CPU jotta 60fps voitaisiin saavuttaa. PC minimi suositusten osalta ollaan suunnilleen X ja PS5 CPU:n tasolla eli i7 6800K, tuo on lähellä PS5 ja X Ryzen 7 3700x ja kyseessä oo noin 10v vanha prossu jos mietitään vaikka tuota i7 6800K tai 6700K mallia.

Ollaan saman ongelman äärellä mikä oli myös viime genissä, prosessorin tehot ei riitä, ja silloin kun se prossu kaulaa niin mitkään resoluution pudotukset ei auta, vaan pitäisi puukottaa peliä ihan raakasti.

Se ois niin pirun helppoa jos kyse olisi GPU ongelmasta eli kyse näytönohjaimen tehoista, käytössä olisi vaikka mitä kohtuu helppoja kikkoja millä sitä kuormaa saataisiin alas. Kun kyse on CPU heikkoudesta niin se on tekemätön paikka, pitäisi oikeasti muuttaa peliä, puhutaan todella isoista muutoksista.
 
Viimeksi muokattu:
^ Hyvä pointti. Juuri eilen näitä rautavaatimuksia katselin ja päädyin abt samaan johtopäätökseen. Näillä vaatimuksilla pärjään vanhalla pc:llä (ja pienellä päivityksellä), 60 fps olisi laittanut kokonaan uuden raudan ostoon. Tällä Bethesda lisää myyntiä, vaikka osa toisaalta jättää 60 fps puutteen takia pelin ostamatta.

Minua ne kovemmat vaatimukset eivät olisi pysäyttäneet, tätä peliä varten olisin hommannut xboxin.
 
Viimeksi muokattu:
Tällä Bethesda lisää myyntiä, vaikka osa toisaalta jättää 60 fps puutteen takia pelin ostamatta.
Sanoisin että tämä on pieni vähemmistö varsinkin jos peli osoittautuu loistavaksi tekeleeksi. Toisaalta sittenhän sen pelaaja- ja myyntimääristä näkee.

Digital Foundryn Alexander Battaglia on myös sitä mieltä, että nimenomaan tällaisessa pelissä missä on niin paljon kaikkea laskettavaa dataa, niin prossuun tämä tökkää.

 
Sanoisin että tämä on pieni vähemmistö varsinkin jos peli osoittautuu loistavaksi tekeleeksi. Toisaalta sittenhän sen pelaaja- ja myyntimääristä näkee.

Digital Foundryn Alexander Battaglia on myös sitä mieltä, että nimenomaan tällaisessa pelissä missä on niin paljon kaikkea laskettavaa dataa, niin prossuun tämä tökkää.



Vaikka arvostan paljon DF:n työtä ja heidän ammattitaitoa, tässä kohtaa ihmetyttää nämä toteamiset pelkän trailerin ja Bethesdan lupausten perusteella. Ei nyt kuitenkaan unohdeta, että Series X:n pitäisi olla tehokkain konsoli, mitä on tehty. Sen prosessori on verrattavissa Ryzen 7 3700x -malliin, mikä jaksaa enemmän kuin pyörittää monimutkaisia simulaatioita vaivatta. Tiedän, koska partnerin kone rakennettiin Series X -tasoisilla komponenteilla ja sillä ei ole ongelmia 4K/60fps pelien kanssa millään tasolla.

Tähän kun huomioidaan vielä Microsoftin tarjoama tuki, Series X:n erinomainen optimointi PC:n ja konsolin välillä ja Bethesdan järjetön budjetti, niin itse en voi karistaa outoa epäilystä selkärangassa, että jokin tässä vahvassa "ei tämä ole mahdollista konsolilla" rintamassa mättää.

Tietenkin voin olla täysin väärässä ja Bethesda paljastaa Starfieldin olevan kaikkea sitä, mitä on luvattu ensimmäistä kertaa heidän historiassa. Mutta vuosi sitten huomautin, että Starfield ei ollut mitenkään julkaisukelpoinen silloin julkaistun trailerin perusteella.

Mikäli traileri ei ole muistissa, niin tästä voi tarkistaa, mistä on kyse:



Tuolloin Bethesda ei puhunut muistaakseni sanallakaan maailman jatkuvasta tarpeesta laskea jokaista liikkuvaa osaa. Viime viikkoina on myös tullut tieto, että Skyrimin tavalla jokainen talo on oma instanssinsa, eli maailmankartalta siirrytään latausruudun kautta uuteen paikkaan. Mikä tarkoittaa sitä, että jatkuva esineiden laskeminen taustalla ei tietenkään jatku, sillä peli pistää taustalla häärivät prosessit tauolle uudessa tilassa.

Joten ainakin itse en uskoisi ihan täysin ainakaan tuota väitettä kunnes pelin koko versiosta on saatu kunnolla dataa. Bethesdalla on kuitenkin lahjakasta väkeä töissä ja heiltä on tullut hienoja maailmoja jopa vanhentuneelle raudalle. Se, että Skyrim toimi Xbox 360:llä oli mieletön teko. Mutta Howardilla on paha tapa tehdä ns. Molyneuxit ja luvata asioita, jotka yksinkertaisesti eivät pidä paikkaansa.
 
Joten ainakin itse en uskoisi ihan täysin ainakaan tuota väitettä kunnes pelin koko versiosta on saatu kunnolla dataa. Bethesdalla on kuitenkin lahjakasta väkeä töissä ja heiltä on tullut hienoja maailmoja jopa vanhentuneelle raudalle. Se, että Skyrim toimi Xbox 360:llä oli mieletön teko. Mutta Howardilla on paha tapa tehdä ns. Molyneuxit ja luvata asioita, jotka yksinkertaisesti eivät pidä paikkaansa.
Joo, tottakai kaikki epäilykset on mahdollisia. Me kuitenkin nähtiin pelistä nyt tosi iso katsaus. Tämän takia voi ehkä tehdä vähän parempia analyysejä kuin muutaman minuutin trailerin perusteella.

Ja nimenomaan se, että on lahjakasta väkeä töissä niin Microsoftilla kuin Bethesdalla ja silti päädyttiin lukittuun 30 ruutuun sekunnissa vs. ei niin vakaaseen 60 ruutuun sekunnissa, kai kertoo myös jotain. Eikös siis Todd sanonut ihan vasta jossain haastattelussa, että peli kyllä pyörisi yli 30fps, mutta eivät saa sitä pyörimään vakaasti ilman isoja uhrauksia ja sellaisia eivät halua tehdä.

Peli voi tottakai olla täysi torso, mutta viimeisimmän 45 minuutin esittelyn perusteella se ei sitä ole. Onneksi ei ole pitkä aika enää, sittenhän sen näkee millainen peli sieltä tulee ulos.
 
Viime viikkoina on myös tullut tieto, että Skyrimin tavalla jokainen talo on oma instanssinsa, eli maailmankartalta siirrytään latausruudun kautta uuteen paikkaan. Mikä tarkoittaa sitä, että jatkuva esineiden laskeminen taustalla ei tietenkään jatku, sillä peli pistää taustalla häärivät prosessit tauolle uudessa tilassa.
On kyllä tympeimpiä lataustaukoja tuollainen että menee johonkin taloon tai pois ja siinä on lataustauko :P
 
Johonki isompiin mestoihin mentäessä loading... ihan ok mut taloon mentäes sisään ja ulos loading... ruudun kautta on kyl vähän 2009 :p
 
Vaikka arvostan paljon DF:n työtä ja heidän ammattitaitoa, tässä kohtaa ihmetyttää nämä toteamiset pelkän trailerin ja Bethesdan lupausten perusteella. Ei nyt kuitenkaan unohdeta, että Series X:n pitäisi olla tehokkain konsoli, mitä on tehty. Sen prosessori on verrattavissa Ryzen 7 3700x -malliin, mikä jaksaa enemmän kuin pyörittää monimutkaisia simulaatioita vaivatta. Tiedän, koska partnerin kone rakennettiin Series X -tasoisilla komponenteilla ja sillä ei ole ongelmia 4K/60fps pelien kanssa millään tasolla.

Tähän kun huomioidaan vielä Microsoftin tarjoama tuki, Series X:n erinomainen optimointi PC:n ja konsolin välillä ja Bethesdan järjetön budjetti, niin itse en voi karistaa outoa epäilystä selkärangassa, että jokin tässä vahvassa "ei tämä ole mahdollista konsolilla" rintamassa mättää.

Tietenkin voin olla täysin väärässä ja Bethesda paljastaa Starfieldin olevan kaikkea sitä, mitä on luvattu ensimmäistä kertaa heidän historiassa. Mutta vuosi sitten huomautin, että Starfield ei ollut mitenkään julkaisukelpoinen silloin julkaistun trailerin perusteella.

Mikäli traileri ei ole muistissa, niin tästä voi tarkistaa, mistä on kyse:



Tuolloin Bethesda ei puhunut muistaakseni sanallakaan maailman jatkuvasta tarpeesta laskea jokaista liikkuvaa osaa. Viime viikkoina on myös tullut tieto, että Skyrimin tavalla jokainen talo on oma instanssinsa, eli maailmankartalta siirrytään latausruudun kautta uuteen paikkaan. Mikä tarkoittaa sitä, että jatkuva esineiden laskeminen taustalla ei tietenkään jatku, sillä peli pistää taustalla häärivät prosessit tauolle uudessa tilassa.

Joten ainakin itse en uskoisi ihan täysin ainakaan tuota väitettä kunnes pelin koko versiosta on saatu kunnolla dataa. Bethesdalla on kuitenkin lahjakasta väkeä töissä ja heiltä on tullut hienoja maailmoja jopa vanhentuneelle raudalle. Se, että Skyrim toimi Xbox 360:llä oli mieletön teko. Mutta Howardilla on paha tapa tehdä ns. Molyneuxit ja luvata asioita, jotka yksinkertaisesti eivät pidä paikkaansa.

Melkoista spekuloivaa jaarittelua. Sano mielellään suoraan mitä nyt sitten loppujen lopuksi epäilet olevan takana? Itse en tosin ole koskaan kannattanut näitä etukäteisspekulointeja trailereiden ja demojenkaan perusteella, kun kuitenkin vasta se lopullinen julkaistu peli kertoo kunnolla totuuden kyseisestä pelistä. Demoja en edes kokeile yleensä tästä syystä.
 
Melkoista spekuloivaa jaarittelua. Sano mielellään suoraan mitä nyt sitten loppujen lopuksi epäilet olevan takana? Itse en tosin ole koskaan kannattanut näitä etukäteisspekulointeja trailereiden ja demojenkaan perusteella, kun kuitenkin vasta se lopullinen julkaistu peli kertoo kunnolla totuuden kyseisestä pelistä. Demoja en edes kokeile yleensä tästä syystä.

Kyl täs on pakko olla takana joku salaliittoteoria!

:p
 
Melkoista spekuloivaa jaarittelua. Sano mielellään suoraan mitä nyt sitten loppujen lopuksi epäilet olevan takana? Itse en tosin ole koskaan kannattanut näitä etukäteisspekulointeja trailereiden ja demojenkaan perusteella, kun kuitenkin vasta se lopullinen julkaistu peli kertoo kunnolla totuuden kyseisestä pelistä. Demoja en edes kokeile yleensä tästä syystä.
Etukäteisspekuloinnit kuuluu vahvasti tällaiseen uuden pelin hypetyskeskusteluun. Varsinkin tällaisella peleihin keskittyvällä foorumilla. Minusta se on ihan hauskaa, eikä siihen tietystikään tarvitse osallistua, jos ei sellaisesta niin välitä.

Tämä ei nyt koske sinällään @FleeingNevada :a koska en ole saanut hänestä sellaista kuvaa, että olisi kovin vahvasti koskaan konsolisotimassa, mutta hyvin huomaa keskustelusta Starfieldin ympärillä kuinka erilaista se on (varsinkin esim. Twitterissä) kun peli on Xbox yksinoikeus. Siis sekä pelin puolesta että vastaan. Jos peli olisi multiplattari, niin väitän, että keskustelu olisi aika eri näköistä. Tämä on Bethesdan ydintiimin tekemä jättimäinen roolipeli niin hyvässä kuin pahassa - oli se Xboxin yksinoikeus tai ei. Jos näistä on aikaisemmin tykännyt, niin en käsitä miksi ei nyt tykkäisi. Ja sama toisinpäin.
 
Ylös Bottom