Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Starfield

System sellerin syöjänä on pelkästään jo Xboxin ekosysteemi. Kun pelit eivät saavu pelkästään konsolille niin jos löytyy jo PC millä pelata tai striimiin sopiva vehe joten en ainakaan itse näe tässä sitä system selleriä kuten muissakaan Microsoftin peleissä.
Ehkä ei sinulle sitten. Mutta lähdet nyt siitä olettamuksesta ilmeisesti, että kaikille PC:llä pelaaminen tai jollain muulla laitteella streamin kautta pelaaminen ovat jotenkin hyviä vaihtoehtoja. Väitän kuitenkin, että löytyy valtavan suuri porukka, jota ei kiinnosta kummallakaan kuvaamallasi tavalla pelata, vaan pelaavat mieluiten helposti ja varmasti konsolilla. Heille erinomaiset Xboxin yksinoikeuspelit ovat todellakin system sellereitä.

Itselleni esim. PC:llä tai streamin kautta pelaaminen eivät kumpikaan ole minkäänlainen vaihtoehto, enkä usko niiden koskaan sellaisiksi itselleni tulevankaan. Kumpikaan ei tarjoa niitä ominaisuuksia, joita pelaamisessa kaipaan. Enkä itsekään ole puhunut sinänsä pelkästä system selleristä, vaan Microsoft haluaa nimenomaan myydä toki konsoleitaan, mutta myöskin Game Pass-palvelua PC:llä pelaaville tai streamaten pelaamiseen halukkaille. Tähänkään pirtaan ei kuitenkaan system seller-potentiaalisten pelien antaminen Sonyn alustalle ole strategisesti järkevä toimitatapa.

Ja kyllä Phil Spencerin lausunnot kaiken kaikkiaan mielestäni tukevat juuri sitä mitä tässä olen jo todennut. En siis edelleenkään usko, etteikö Microsoft pyri noilla studiokaupoillaan nimenomaan pitämään samalla ostamansa pelit ja sarjat lähes täysin ainoastaan oman ekosysteeminsä alustojen pelattavina. Fiksuintahan se noin toki on, niiin kauan kuin on eri alustoja, joilla on omat omistajat ja omat tavoitteensa ja keskinäistä kilpailua eri alustojen välillä.
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä ei sinulle sitten. Mutta lähdet nyt siitä olettamuksesta ilmeisesti, että kaikille PC:llä pelaaminen tai jollain muulla laitteella streamin kautta pelaaminen ovat jotenkin hyviä vaihtoehtoja. Väitän kuitenkin, että löytyy valtavan suuri porukka, jota ei kiinnosta kummallakaan kuvaamallasi tavalla pelata, vaan pelaavat mieluiten helposti ja varmasti konsolilla. Heille erinomaiset Xboxin yksinoikeuspelit ovat todellakin system sellereitä.

Itselleni esim. PC:llä tai streamin kautta pelaaminen eivät kumpikaan ole minkäänlainen vaihtoehto, enkä usko niiden koskaan sellaisiksi itselleni tulevankaan. Kumpikaan ei tarjoa niitä ominaisuuksia, joita pelaamisessa kaipaan.
Minussa on paljostikin samaa vikaa. Konsoli päälle ja pelaamaan prkl :D
 
Ehkä ei sinulle sitten. Mutta lähdet nyt siitä olettamuksesta ilmeisesti, että kaikille PC:llä pelaaminen tai jollain muulla laitteella streamin kautta pelaaminen ovat jotenkin hyviä vaihtoehtoja. Väitän kuitenkin, että löytyy valtavan suuri porukka, jota ei kiinnosta kummallakaan kuvaamallasi tavalla pelata, vaan pelaavat mieluiten helposti ja varmasti konsolilla. Heille erinomaiset Xboxin yksinoikeuspelit ovat todellakin system sellereitä.

Itselleni esim. PC:llä tai streamin kautta pelaaminen eivät kumpikaan ole minkäänlainen vaihtoehto, enkä usko niiden koskaan sellaisiksi itselleni tulevankaan. Kumpikaan ei tarjoa niitä ominaisuuksia, joita pelaamisessa kaipaan. Enkä itsekään ole puhunut sinänsä pelkästä system selleristä, vaan Microsoft haluaa nimenomaan myydä toki konsoleitaan, mutta myöskin Game Pass-palvelua PC:llä pelaaville tai streamaten pelaamiseen halukkaille. Tähänkään pirtaan ei kuitenkaan system seller-potentiaalisten pelien antaminen Sonyn alustalle ole strategisesti järkevä toimitatapa.

Ja kyllä Phil Spencerin lausunnot kaiken kaikkiaan mielestäni tukevat juuri sitä mitä tässä olen jo todennut. En siis edelleenkään usko, etteikö Microsoft pyri noilla studiokaupoillaan nimenomaan pitämään samalla ostamansa pelit ja sarjat lähes täysin ainoastaan oman ekosysteeminsä alustojen pelattavina. Fiksuintahan se noin toki on, niiin kauan kuin on eri alustoja, joilla on omat omistajat ja omat tavoitteensa ja keskinäistä kilpailua eri alustojen välillä.

Meillä on selvä näkemysero asian suhteen niin meidän kannata niistä tätä ketjua täyttää. :)
 
Meillä on selvä näkemysero asian suhteen niin meidän kannata niistä tätä ketjua täyttää. :)

Varsinkaan kun asia kyllä selviää sitten, kun Starfield julkaistaan ja nähdään nouseeko Series-konsoleiden myynnit siinä samalla. Jos myynnit nousevat on hyvinkin luontaista olettaa, että ne nousivat nimenomaan Starfieldin ansiosta.
 
Varsinkaan kun asia kyllä selviää sitten, kun Starfield julkaistaan ja nähdään nouseeko Series-konsoleiden myynnit siinä samalla. Jos myynnit nousevat on hyvinkin luontaista olettaa, että ne nousivat nimenomaan Starfieldin ansiosta.

Ja jos niin käy niin silloin olen ollut väärässä, enemmän luotan siihen että Game passi tulee saamaan kovan boostin tämän ansiosta.
 
Varsinkaan kun asia kyllä selviää sitten, kun Starfield julkaistaan ja nähdään nouseeko Series-konsoleiden myynnit siinä samalla. Jos myynnit nousevat on hyvinkin luontaista olettaa, että ne nousivat nimenomaan Starfieldin ansiosta.
Ainakin Ranskassa Series X myynnit pomppasivat Starfield directin jälkeen.

According to a French newspaper, Amazon France saw a surge in Xbox Series X sales immediately after the presentation of Xbox + Starfield which took place a few days ago, which led the console to be the best-selling product in eCommerce. Precisely speaking of a +1.335%an incredible number.

 
Ainakin Ranskassa Series X myynnit pomppasivat Starfield directin jälkeen.




Tämä suhteen olen tämän myötä väärässä ja ihan hyvä niin. Hyväähän se vain tietää että jos konsolin myynnit kasvaa.
 
Konsolimyynnit tulevat lisääntymään aivan varmasti.
A) Starfield on jo nyt kiinnostava ja suosittu peli
B) Phil Spencer lupasi, että konsoleita tulee enemmän sekä helpommin saataville.
C) Loppuvuodesta ihmiset muutenkin käyttävät paljon rahaa hankintoihin (mm. Black Friday ja Joulu)

Eiköhän Game Pass tilaukset myös räjähdä aika isosti, kun Starfieldiä pääse sillä tavalla aika helposti ja halvalla pelaamaan eri laitteilla.

Nyt pitää Xboxin vaan onnistua vastaamaan pelaajien odotuksiin ja isoon hypeeseen. Sekään ei aina niin helppoa ole, vaikka tuote kohtalaisen hyvä olisikin.
 
Eiköhän Game Pass tilaukset myös räjähdä aika isosti, kun Starfieldiä pääse sillä tavalla aika helposti ja halvalla pelaamaan eri laitteilla.
Eiköhän juu. Itse en koskaan ostais tätä täydellä 70€ hinnalla kun avaruus jutut ei oo koskaan kiinnostanut mutta kyllä passin kautta pc:llä tulee vähintään kokeiltua kun 10€ maksaa.
 
Hankin ja olen pelaillut PS5:llä No Mans Skytä kun sitä tuolla aiemmin tässä ketjussa kehuttiin. Starfield on luvannut abt kaikki samat ominaisuudet, plussana jotain romanssijuttuja. Starfieldin vain on tehtävä kaikki paremmin, uudella tavalla ja vaikuttavammin. Ison pelitalon pitäisi helposti lyödä indiepeli, tehtävä ei tässä tapauksessa kuitenkaan ole kovin helppo. En epäile kuitenkaan kun tätä on aika hartaasti väännetty ja se lisää odotuksia.

Toivottavasti planeetalta lähdöt kuitenkin olisivat vielä samaa tyyliä kuin Nms:ssä.

Pleikalla pelaaminen vaan kallistaa taas vaakaa Xboxin hankkimiseen Nms:ää varten. Ei se niin vaarallista, niin tapahtui joskus Halonkin kanssa. Konsolipelaaminen ison telkun kautta tällaisessa melkein must.
 
Olen ymmärtänyt, ettei planeetalle/planeetalta pois pysty itse manuaalisesti lentämään, vaan se on latausruudun takana.
Jep, tässä vain valitaan laskeutumispaikka siitä planeetalta ja painetaan nappia. Olisihan se ollut kiva, jos saisi itse laskeutua.
 
Vaikka laaja peli tämä tuleekin olemaan, niin silti latausruudut vähän syö fiilistä. Toki ei tuo asia ole nyt ylitsepääsemätön. Tottunut vaan nykypeleihin missä latausruutuja ei enään ole..
 
Vois vaan kestää vähän aikaa kun 4G-yhteydellä sitä alkais lataamaan. :) Vähän luulen ettei levyllä oo kovin isoa tiedostoa.
No tämä, sylettäis ihan vähän jos olis aikasemmin ollut 5G käytössä edelleen. Sillä olis julkkarissa alottanu lataamisen, niin ehkä se ens pääsiäisenä olis ollu ladattu.. :D

Onnea on gigan kuitu nykyään. :)
 
Ylös Bottom