Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Starfield

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc xsx
Itsekin toki vain arvailen. Toki mitä tässä nyt olen edellisiä sivuja ketjusta silmäillyt, niin kyllähän tuon hypen perusteella väkisin alkaa olettamaan, että arvostelutkin ovat sitten erinomaisia.
Mutta fanien hypetys on vähän eri kuin viralliset arvostelut.
Yleensähän paremmat pelit saavat parempia arvostelupisteitä, näinhän logiikka toimii. Kyllähän se pettymys on, jos ennakkomateriaalit antavat ymmärtää jotain aivan mahtavaa, mutta lopulliset arvostelutkin ovat sitten jotain muuta. Mainospuheet ovat aina mainospuheita ja todellisuus on usein sitten jotain muuta. Bethesdan ja varsinkin Todd Howardin kohdalla on kuitenkin tästä aika vahvaa näyttöä.

Arvosteluarvailut olivat alkaneet, joten heitin oman lusikkani soppaan. Sanoin, mitä hypen ja mainospuheiden perusteella voisi kuvitella olevan tulossa ja mikä toisaalta on mielestäni se todennäköisin todellinen tulos. Sanotaan nyt myös se, että 80-85 ei ole mikään huono keskiarvo, jos se toteutuu, mutta mielestäni se on 'alhainen' tai 'pettymys' hypeen ja mainospuheisiin nähden, jos sille tasolle arvostelut muodostuvat.
Joo, en väittänytkään että 80-85 olisi huonot pisteet, enkä ainakaan minä olisi niihin mitenkään pettynyt. Siksi tätä kyseenalaistinkin. Jos keskiarvo on vaikka 83, niin en usko että se vaikuttaa oikeastaan millään tavalla pelin myyntiin, porukan hypeen tai siihen päätökseen aikooko Starfieldiä pelata.

Ja tottakai peliä markkinoidaan aivan täysillä. Sehän on selvää näin ison pelin kohdalla. Markkinointikampanja on iso osa sitä miten peli (ja tässä tapauksessa myös Game Pass tilaukset) myyvät. Toki Bethesdan kohdalla jo pelkällä pelistudion nimellä myydään, mutta kun kyseessä on uusi IP, niin markkinointia tarvitaan enemmän kuin sitä ehkä tarvittaisiin uuden Falloutin tai Elder Scrollsin kohdalla.

Kriisikokous tässä ketjussa jos arvosana on alle 80 tai 90 tai 100.. Kahvia ja pullaa ei tarjoilla mutta varmana hyvää juttua ja tekstiä on luvassa.

Taidan mielummin pelata peliä kun lukea täältä sitä väittelyä ja vähättelyä jos arvostelut ei ole sitä mitä jengi odottaa. Tiedän jo nyt että Bethesda maailmaan tulen uppoutumaan ja peli tulee olemaan hyvin todennäköisesti oma vuoden suosikki peli. Ei sen tarvitse olla täydellinen jos se tarjoaa niitä asioita mistä itse peleissä eniten välittää.

Taidan mielummin pelata peliä kun lukea täältä sitä väittelyä ja vähättelyä jos arvostelut ei ole sitä mitä jengi odottaa. Tiedän jo nyt että Bethesda maailmaan tulen uppoutumaan ja peli tulee olemaan hyvin todennäköisesti oma vuoden suosikki peli. Ei sen tarvitse olla täydellinen jos se tarjoaa niitä asioita mistä itse peleissä eniten välittää.
Hypejunan kyytiin jos hyppää, niin aina on se mahdollisuus, että pettymys on kova. Itse en aseta pelille mitään hirveitä ennakko-odotuksia, niin ei tule sitten niitä hirveitä pettymyksiäkään. Ja toki tietty sitten on ne trollit erikseen, jotka "tietyistä" syistä ei peliä "pysty"/"pääse" pelaamaan ja haukkuvat sen näkemättä ja pelaamatta samantien. ;)

Ja vaikka tämä peli saisi 60 Metascorea, niin silti tämä voi olla jonkun mielestä vuoden peli. Ihmisiä on monenlaisia, vaikka toki joskus ne arvosanat osuvat nappiin oman mieltymyksen kanssa. Ja en usko että itse tulen tätä skippaamaan, mutta en tule pelaamaan tätä ennenkuin pystyn päivittämään PC:n, eikä tämä peli yksinään riitä syyksi ostamaan xboxia.

Kyllä mulle nuo kriitikoiden keskiarvot kertovat hyvinkin isolla prosentilla sen miten paljon tulen pelistä pitämään. Olettaen että genre ylipäätään on sellainen mistä itse pitää. 80-85 peleissä pääsääntöisesti alkaa olemaan ärsyttäviä tai selvästi puolitiehen jääneitä asioita verrattuna 90+ peleihin, vaikka kokonaisuutena hyviä olisivatkin. Joskus ne vaikuttavat omaan pelikokemukseen liikaa ja joskus ei, mutta kyllä ne siellä yleensä aina on.

Epäilen olenko ikinä pelannut alle 80 keskiarvon saanutta peliä läpi asti. Ehkä olen niin keskimääräinen pelaaja, että mieltymykseni usein on juurikin siellä keskiarvon kohdalla myös arvostelujen osalta :D

Toki poikkeuksiakin tulee vastaan, mutta aika harvinaista on että oma mahdollinen arvosanani juurikaan eroaisi keskiarvoista. Näin mutulla heitettynä toki, harvemmin mielessä peleille arvosanoja antaa :D

Monilla vääristyy arvoasteikko. 70 Metascoren peli ei ole miköän huono, vaan se on ennemminkin keskinkertainen. Eli tarjoaa hyviä kokemuksia, muttei ole missään tapauksessa huono.
Joo mutta sanoisin, että tämän kaliiberin pelille se olisi ihan väkisinkin pettymys. Ei toki tarkoita etteikö siitä voisi monikin pitää vaikka ihan vuoden peliksi asti. :)

Täytyy sanoa että vähän huvittaa tämä arvosanasta keskustelu täällä. Itse tulee pelattua pelejä sillä tyylillä että jos on hauskaa pelatessa, se on ihan hyvä peli. Ei ole tullut vuosikausiin välitettyä arvostelijoiden ja pelaajien antamista arvosanoista. En edes osaisi sanoa minkälaisia arvosanoja viimeiset 10 pelaamaani peliä olisi saanut.

Joku peli voi saada täydelliset arvostelut ja silti se ei iske ja sitten taas joku huonot arvostelut saanut voikin olla ihan paras juttu itselle.

Arvosanat ovat tärkeitä, vaikka ne eivät vaikuttaisi omaan pelaamiseen. Ne vaikuttavat pelien menestykseen, niiden saamaan julkaisun jälkeiseen tukeen, lisäosiin, jatko-osien julkaisuun ja budjettiin jne.

Yksi mielenkiintoisimmista kysymyksistä on, että miten tää vankila systeemi toimii. Jos joudut vankilaan niin kauanko joudut siellä olemaan oikeassa ajassa?

Arvosanat ovat tärkeitä, vaikka ne eivät vaikuttaisi omaan pelaamiseen. Ne vaikuttavat pelien menestykseen, niiden saamaan julkaisun jälkeiseen tukeen, lisäosiin, jatko-osien julkaisuun ja budjettiin jne.
Totta tuo, mutta pointtina oli se ettei ne arvosanat ole monelle pelaajalle kaikki kaikessa. Jotkut keskinkertaisen arvosanan saaneet pelit voivat olla joillekin iloisia yllätyksiä.

Ja tämä peli taitaa myydä paljon, vaikka tämä saisi huonon vastaanoton.

Hulluko nää oot?? Pelaat mielummin vuoden odotetuinta peliä ku lukisit täällä ulinaa siittä? :D

Samaa mieltä HideoMiyamoton kanssa ja lisäksi tulee mieleen se, että kun ihmiset tuijottaa sokeasti noita arvosanoja niin se antaa lisää ammuksia trolleille jotka käy antamassa nollia esim. Metacriticissä. Ymmärrän, että GamePass ei ole kaikkien mieleen, mutta itse ajattelin mennä sokkona tämän pelin kanssa GamePassin kautta. Voisi melkein sanoa että low risk-high reward tilanne :)

Mikäs päivä peliä pääsee pelaamaan perus game passilla? Jos vaikka jaksaisi laittaa pelin lataukseen joku ilta.

Onneksi itsellä ei ole mitään hypeä ollut nyt kesällä niin eipä ole aika käynyt pitkäksi. Toki onhan se iso hype ja jonkun tärkeän odotus välillä myös kivaa. Veikkaan, että arvostelujen mahdollisten hehkutusten jälkeen voi taas hypekin nousta itsellä.

Ja ei pidä ymmärtää väärin, sillä Bethesda Studiosin isot pelit iskee itselle kovasti ja kesän Starfield esittely oli paras peliesittely mitä on ikinä tehty! Aikaisempi historia ja markkinointi ei vaan nyt vielä riitä, kun on kokemusten kautta oppinut fiksummaksi.

Mikäs päivä peliä pääsee pelaamaan perus game passilla? Jos vaikka jaksaisi laittaa pelin lataukseen joku ilta.
6.9 osuu vissiin keskiviikkoon, torstai aamuna vien perheen anoppilaan ja sit verhot kii peli käyntiin, innokkaimmat on jo viikon pelannut tässä vaiheessa jos ostanut premiumin, itsellä ei NIIN kova into ole että maltan kyllä odotella

Ylös Bottom