Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Starfield

No voihan hitto. En tiedä mistä tämän olen päähäni saanut, mutta jotenkin oli sellainen mielikuva että avaruudessa vietettäisiin enemmänkin aikaa ja siellä voisi tulla muita aluksia sattumalta vastaan ja niiden kimppuun voisi hyökätä jos haluaa. Onko aluksen ainoa pointti sitten vain olla oma päämaja + nämä taistelut?
No minkä käsityksen minä sain tästä alkupätkästä niin aluksella hyper hypätään jonkun objektin viereen (planeetta, kuu, ehkä avaruusasema tai muu kiinteä kohde aurinkokunnassa) ja siinä on sitten mahdollista näennäisesti lennellä "tällä paikalla" ja sinne voi tulla hyörimään piraatteja ja varmaan muitakin satunnaisesti. Tältä kieroradalta voi sitten laskeutua haluamaansa kohtaa planeetalla/ kuussa jne. En ole tietoinen pystyykö saman aurinkokunnan sisällä lentämään toiseen kohteeseen vai onko kohteet aina hyperjumpin päässä.
Alusta on kai mahdollista pitää ns. tukikohtana mutta ainakaan omassa aloitusversiossa ei juuri ole muuta kuin säilytyskaappi.. vaatinee juonta eteenpäin..
 
Jatkan vielä tuosta "rajat tulee vastaan planeetan pinnalla tutkiessa" -argumentista. Tai siitä etteikö planeetoilla olisi erinäköistä tai vähän kaikkea.

Forbesin pelikriitikko Paul Tassin kokemukset 80 tunnin läpipeluun jälkeen.


Ei siis suurta huolta, että planeetat tuntuisi jotenkin erityisen pieniltä paikoilta tutkia. Kartan rajat tulee vastaan jos sitä oikein yrittää, mutta ei siihen taida oikein muuta kannustinta olla kuin konsolisota.
 
En ole tätä vielä itse päässyt testaamaan, kun vaaditut kyvyt puuttuu, mutta kyllä kai tämä mahdollista on.

Tämä on siis eri asia, mistä Howard puhui. Hänen tarinoinnissa tämä tapahtui maan pinnalla, kun kasa random hörhöjä kävi hänen kimppuun ja hän vaan hyppäsi heidän alukseen suojaan, joka sitten lähti lentoon ja matkalle. Mikä kaiken sen perusteella, miten peli toimii, on täysin mahdotonta tällä hetkellä. Kaikki siirtymät planeetalle ja sieltä pois ovat latausruudun takana ja kaikkeen vaaditaan siirtyminen ensin omaan alukseen.
 
Tämä on siis eri asia, mistä Howard puhui. Hänen tarinoinnissa tämä tapahtui maan pinnalla, kun kasa random hörhöjä kävi hänen kimppuun ja hän vaan hyppäsi heidän alukseen suojaan, joka sitten lähti lentoon ja matkalle. Mikä kaiken sen perusteella, miten peli toimii, on täysin mahdotonta tällä hetkellä. Kaikki siirtymät planeetalle ja sieltä pois ovat latausruudun takana ja kaikkeen vaaditaan siirtyminen ensin omaan alukseen.
En ymmärtänyt viestiäsi ollenkaan näin. :D

Varmaan siksi, että en joko muista tai ole nähnyt Howardin sanovan mitään tällaista. Mutta siis joo, ainakaan nyt alkuun tällaisia mahdollisuuksia ei ole ollut. Toisaalta en ole kyllä tässä alussa vielä kertaakaan päässyt tilanteeseen, että voisin edes tarkastella vihollisalusta lähempää, kun se on maan kamaralla. Planeetan pinnalta lähdetään kyllä välivideon kera, mutta ettenkö voisi lähteä planeetan pinnalta toisella aluksella kuin omalla? No haluan ainakin yrittää, kunhan semmoinen mahdollisuus pelin edetessä tulee.
 
Hieman huvittaa, kun paljon hehkutettiin sitä miten vähän bugeja pelissä on. Olen katsonut ehkä noin 30 minuuttia yhteensä CohhCarnagen ja DansGamingin streameja ja molemmissa on tullut bugeja vastaan. Ei mitään isoja bugeja, mutta perus Bethesda kamaa, eli leijuvia/jumiin jääviä NPC:itä. Nämä ei itseäni nyt suuremmin haittaa ja tietyllä tapaa niitä osaa odottaa, kun kyseessä tosiaan on Bethesdan peli. Mihinpä sitä tiikeri raidoistaan pääsee ja ovathan ne myös usein hauskoja. Enää pari tuntia niin pääsee vihdoin itsekin aloittamaan pelin.
 
En ymmärtänyt viestiäsi ollenkaan näin. :D

Varmaan siksi, että en joko muista tai ole nähnyt Howardin sanovan mitään tällaista. Mutta siis joo, ainakaan nyt alkuun tällaisia mahdollisuuksia ei ole ollut. Toisaalta en ole kyllä tässä alussa vielä kertaakaan päässyt tilanteeseen, että voisin edes tarkastella vihollisalusta lähempää, kun se on maan kamaralla. Planeetan pinnalta lähdetään kyllä välivideon kera, mutta ettenkö voisi lähteä planeetan pinnalta toisella aluksella kuin omalla? No haluan ainakin yrittää, kunhan semmoinen mahdollisuus pelin edetessä tulee.
Se oli osa tätä haastattelua, jossa Howard maalaili taas Peter Molyneux-tyyliin asioita, joita pelistä ei löydy. Kohdan pitäisi alkaa suoraan oikeasta paikasta:

 
Ensi savut otettu ja imua tuntuu olevan. Kuten ketjussakin on jo mainittu, niin "Fallout/Skyrim avaruudessa" kuvaa peliä oikein hyvin. Skyrim veteraani on pelin kanssa kuin kotonaan, niin hyvässä kuin pahassakin. Alkutunnelmat luokkaa hymy korvissa.
 
Hieman huvittaa, kun paljon hehkutettiin sitä miten vähän bugeja pelissä on. Olen katsonut ehkä noin 30 minuuttia yhteensä CohhCarnagen ja DansGamingin streameja ja molemmissa on tullut bugeja vastaan. Ei mitään isoja bugeja, mutta perus Bethesda kamaa, eli leijuvia/jumiin jääviä NPC:itä. Nämä ei itseäni nyt suuremmin haittaa ja tietyllä tapaa niitä osaa odottaa, kun kyseessä tosiaan on Bethesdan peli. Mihinpä sitä tiikeri raidoistaan pääsee ja ovathan ne myös usein hauskoja. Enää pari tuntia niin pääsee vihdoin itsekin aloittamaan pelin.
Mikäs tuossa nyt huvittaa sitten? Kaikissa uusissa ja isoissa AAA-peleissä on ihan hitokseen bugeja. Kerro minulle iso AAA-peli missä ei julkaisussa ole bugeja, niin minä kerron kuka on valehtelija. Bugittomia pelejä ei ole olemassakaan. Toki jotain eroja voi olla siinä paljonko peleissä niitä bugeja on, tai sitten jotkut vaan sattuvat törmäämään bugeihin enemmän kuin toiset tietyissä peleissä. Bugeja ei siltikään pääse ikinä kokonaan karkuun. Pelit ovat vain ihmisen suunnittelemia ja kasaan kyhäämiä varsin monimutkaisia juttuja, ja koska älykäs ja taitava ihminenkin on kovin epätäydellinen ja erehtyväinen, niin isoissa peleissä varsinkin on tuloksena aina bugeja, joista osa löydetään vasta kuukausien tai jopa vuosien kuluttua,
 
Viimeksi muokattu:
Kartan puuttuminen on kyllä aika iso miinus, pitää opetella kaupungit käytännössä ulkoa. PC:llä tuo varmaankin korjaantuu jossain vaiheessa modilla jos pelintekijät eivät asiaan reagoi.
 
Hieman huvittaa, kun paljon hehkutettiin sitä miten vähän bugeja pelissä on. Olen katsonut ehkä noin 30 minuuttia yhteensä CohhCarnagen ja DansGamingin streameja ja molemmissa on tullut bugeja vastaan. Ei mitään isoja bugeja, mutta perus Bethesda kamaa, eli leijuvia/jumiin jääviä NPC:itä. Nämä ei itseäni nyt suuremmin haittaa ja tietyllä tapaa niitä osaa odottaa, kun kyseessä tosiaan on Bethesdan peli. Mihinpä sitä tiikeri raidoistaan pääsee ja ovathan ne myös usein hauskoja. Enää pari tuntia niin pääsee vihdoin itsekin aloittamaan pelin.
Sama hymyilytti itselläkin aamusta, perinteiset Bethesda bugit kyllä löytyy. Pääasia että ei ole peliä rikkovia (toivottavasti), silloin tällöin sekoilevat npc:t ja uppoavat itemit/raadot ei häiritse kyllä.
 
Aika paljon keskustelua kyllä herättää peli. Mikä on sinänsä ihan hyvä. Osa porukasta hehkuttaa, osa tiesi mitä sieltä oli tulossa. Osa odotti taas kerran jotain haptic suit päällä ihmeellisestä universumista ilman mitään latausaikoja yms, osa haukkuu peliä koska Xbox, osa ei pidä pelistä koska ei vaan pidä näistä peleistä, ja osa vertailee peliä johonkin point-click ropepeleihin. Mukavaa kuitenkin että keskustelua riittää :D
 
Mikäs tuossa nyt huvittaa sitten? Kaikissa uusissa ja isoissa AAA-peleissä on ihan hitokseen bugeja. Kerro minulle iso AAA-peli missä ei julkaisussa ole bugeja, niin minä kerron kuka on valehtelija. Bugittomia pelejä ei ole olemassakaan. Toki jotain eroja voi olla siinä paljonko peleissä niitä bugeja on, tai sitten jotkut vaan sattuvat törmäämään bugeihin enemmän kuin toiset tietyissä peleissä. Bugeja ei siltikään pääse ikinä kokonaan karkuun. Pelit ovat vain ihmisen suunnittelemia ja kasaan kyhäämiä varsin monimutkaisia juttuja, ja älykäs ja taitava ihminenkin on kovin epätäydellinen ja erehtyväinen, niin isoissa peleissä varsinkin on tuloksena aina bugeja, joista osa löydetään vasta kuukausien tai jopa vuosien kuluttua,
En mielestäni missään kohtaa ole sanonut, että pelin tulisi olla bugiton ja/tai, että sellaisia pelejä edes olisi. Minua huvitti se, että paljon oli kirjoittelua siitä kuinka vähän bugeja tässä on ja 30 minuutin striimin katsomisella olen nähnyt jo useamman, nimenomaan Bethesdalle ominaisen bugin. Kuten totesin minua ei juurikaan tuollaiset pienet bugit haittaa ja olen niihin täysin valmistautunutkin. Ajattelin nyt käynnistää pelin, niin voin palata myöhemmin raportoimaan tarkemmin pelin bugeista.
 
Mua ottaa alun perusteella älyttömästi päähän ton ohjauksen kankeus ja nyt vielä minimapin tai minkään mapin puuttuminen, halusin niin tykätä tästä ja nyt yritän sopeutua ja väkisin pelata ja unohtaa edellä mainitut. Pelin arvostelukoodit on varmaan kaikki peeceelle :D
 
Ylös Bottom