Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Starfox adventures: Risuja ja Ruusuja

+ Grafiikka
+ Tricky

(Iso)- Edestakaisinjuoksu
- Juoni
- Kauppa
- Tappelut
- Lyhyt

Erittäin iso pettymys minulle. Ensimmäisen pelikerran jälkeen peli-into oli jo aika lopahtanut. Muistan lopussa pakottautuvani pelin ääreen ajatellen: "Pakkohan se on läpi päästä ennen kun vie vaihtoon". En tiedä mikä vei peli-ilon mutta se ei vaan ollut siinä.
 
Mun mielestä peli oli aivan mahdottoman hyvä.

- Taistelut eivät ole hengenvaarallisia
- Energiaa saa liian usein
- Pelistä luvattiin yli kakskyt tuntista, mut sen pelas läpi about 12 tunnis

+ Kaikki muu
 

WARNING! MAJOR GLITCH AHEAD!
A LOT of people have gotten in trouble with this nasty little glitch. It's been
confirmed by Nintendo and Rare, but as far as I know there isn't a solution to
this problem. I've never encountered this, but apparently you people have.
Anyway, read this notice and be warned:

Example:

"It was very aggravating for me to have to re-do a whole area for the sake of
approaching a room in the wrong direction...anyway...After Fox has freed the
Queen CloudRunner (again) and has saved her children, I was going back to her
to "receive my reward" and instead of climbing up the ladder, I flew over the
windtunnel, and ran towards the cage. Not noticing she was not there, Fox fell
through the ground where she was supposed to be. She continued to talk, and Fox
was suspended in a cloudy area, but there was nothing I could do except press
the restart on my GameCube. I am curious to know if anyone else has come across
this problem, because it was very frustrating to deal with."


Onko kenellekään sattunut tämmöistä Bugia peli aikana?.
 
Haukutte starfoxia lyhyeksi? Starfoxin läpipääsy kestää n.17-30tuntia. Mikäs Luigis mansion sitte on? Läpi 4 tunissa!:confused:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
Ei, mutta kolme kertaa olen saanut kameran Trickyn sisään jumiin. Ei muu ole auttanut kuin resetti.

kameraongelmat ovat vaivanneet minuakin. Ja kun tuolla White Fongus paikassa rämppää sitä nappia joka nostaa kalterioven, ainakin minulla Ovi-mekanismi meni rikki ja kun painoin nappia ovi sulkeutui ja kun taas en niin ovi avautui, vaikka koko juttu pitäisi olla päinvastoin.
 
Nyt meni minullakin läpi 18.39 taisi kello näyttää!!
Minusta ihan sopivan pituinen, ei tätä lyhyeksi voi sanoa.

Hyvää!

- Ääninäyttely
- Kauniit Grafiikat
- Puzzlet
- Pelattavuus
- Laajuus
- Trickyn hauskat kommentit
- Loppu homma (Ei viitsi spoilata)

Huonoa:

- Taistelu Dinosaurusta vastaan (Hermot paloi).
- Paikoin kyllästyttävät puzzlet!
-------------------------------------------------------------------------

Itse pidin tästä pelistä! Se oli juuri kuin kuvittelinkin.
Sain 5 cheat tokenia, tosin en tiedä miten niitä saa käytettyä.

Bugeja pelissä en tainnut huomata ollenkaan!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Triforce
Itse pidin tästä pelistä! Se oli juuri kuin kuvittelinkin.
Sain 5 cheat tokenia, tosin en tiedä miten niitä saa käytettyä.


Eh... "... now take it to the maze!". Eli pudotat tokenin mazessa sijaitsevaan kaivoon.

Mutta on se Starfox vaan loistava peli. Kaksi kertaa olen sen läpi pelannut. Ensimmäisellä kerralla aikaa kului 14h, toisella 11h.

Hyvää:
+ Ääninäyttely
+ Puzzlet
+ Vapaus (nimenomaan seikkailu ja vapaa tutkiminen, itse seikkailu on pakostakin lineaarinen)
+ Juoni
+ Laajuus (juonen lisäksi löytyy muutakin tutkittavaa)
+ Audiovisuaalisesti uskomatonta herkkua (ThornTail Hollowin kauneus ja upea musiikki pitää itse kokea)
+ Pelattavuus
+ Kamera
+ Inventaario

Huonoa:
- Liiat tynnyriongelmat
- Taistelun olisi saanut mielenkiintoisemmaksi
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Karva

+ Laajuus (juonen lisäksi löytyy muutakin tutkittavaa)



Tuossa olen aivan eri mieltä, olisi edes saanut olla sivutehtäviä tai joitain paikkoja johon ei edes tarvitse mennä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Girgo
Tuossa olen aivan eri mieltä, olisi edes saanut olla sivutehtäviä tai joitain paikkoja johon ei edes tarvitse mennä.

Arvelinkin, että joudun vielä selittelemään kantaani.

Eli ainakin itse innostuin kaikkien fuel cellien ja cheat tokenien etsimisestä, mikä lisäsi pelin mielenkiintoa toisella läpiipelukerralla. Lisäksi esim. Lightfoot villagesta löytyy muutama pieni lisätehtävä, jotka ovat ihan mukavia. Kaikkien staff-päivitysten (ei ollut kovin haastavaa tosin) etsiminenkin oli mukavaa.
 
+ grafiikka (vesiefekti on omaa luokkaansa)
+ lento-osuudet
+menettelevä taistelu

- KAMALAT ÄÄNINÄYTTELIJÄT!
- liika zeldan matkiminen! ei helvetti, palavia lepakoita? miksi matkia kun voi tehdä jotain uuttakin.. ei niin että zeldassa olisi mitään vikaa.. vaan sattumalta arvostan zeldoja niin paljon etten pidä siitä että rare yrittää kloonata zeldaa ja saa aikaiseksi vain keskitasoisen lastenseikkailun..
- taas se ääninäyttely..
- typerät hahmot ja tarina
- taas se ääninäyttely :D
- surkea puzzle ja luolastosuunnittelu... mielikuvitusta lisää pojat!

noo.. hyvä yrityshän tuo oli.. ja ihan ok ajanvietettä wind wakeria odottavalle..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Karva
Arvelinkin, että joudun vielä selittelemään kantaani.

Eli ainakin itse innostuin kaikkien fuel cellien ja cheat tokenien etsimisestä, mikä lisäsi pelin mielenkiintoa toisella läpiipelukerralla. Lisäksi esim. Lightfoot villagesta löytyy muutama pieni lisätehtävä, jotka ovat ihan mukavia. Kaikkien staff-päivitysten (ei ollut kovin haastavaa tosin) etsiminenkin oli mukavaa.

Itse sain 7 Cheat tokenia enkä tiedä mitä kaikki teki.
Fuell Cellit olivat kyllä aika helppoja saada esim.ThornThail hollow(menikö noin?) paumautit vaan seinät rikki ja hait fuel cellit, eli ei ainakaan ollut mielestäni "tutkimista."
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Karva
Eh... "... now take it to the maze!". Eli pudotat tokenin mazessa sijaitsevaan kaivoon.

Kyllä minä tuon ymmärsinkin ja menin mazeen, mutta en löytänyt sieltä mitään minne ne voi laittaa. Eikä kyllä suuresti kiinnostanutkaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Triforce
Kyllä minä tuon ymmärsinkin ja menin mazeen, mutta en löytänyt sieltä mitään minne ne voi laittaa. Eikä kyllä suuresti kiinnostanutkaan.

Kaivo löytyy kunhan ensin löydät sen ensimmäisen jalokivikukkasen. Siitä sitten eteenpäin ja vasemmalle kunnes löytyy toinen jalokivikukka. Sitten olet jo aika lähellä. Etsi etsi kyllä se pian löytyy.

Tässä siis ne Cheat-tokenien löytöpaikat:

- In the middle of the main chamber of ThornTail Store.
- Blow open a cracked wall in Ice Mountain.
- At the end of the river in SnowHorn Wastes.
- In Moon Mountain Pass, near the warp pad leading to the Krazoa Shrine.
- In LightFoot Village, atop the forested area that is reached using a secret Booster Pad.
- Outside Volcano Force Point Temple, atop a Moon Seed vine.
- In Cape Claw, use the cannon to blow open a wall.
- Inside Ocean Force Point Temple, behind a magical door.

Ja cheatit mitkä tulevat käyttöön

- Peppy can now display the game's credits.
- Peppy can switch the graphics mode to black and white (Sepia mode).
- Slippy can now play various tunes from the game on his jukebox.
- ROB can set it so that the subtitles appear in Dinosaur instead of English.
 
Ja jos joku ei osaa puhua Dinoa niin tässä on kirjaimet:

English Letter: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Dino Letter: U R S T O V W X A Z B C M D E F G H J K I L N P O Q


Huh!
 
Nyt on Starfox läpi, aikaa meni 22 tuntia, 22 minuuttia ja 57 sekunttia. Peli oli kerrassaan upea, ei mitään valittamista.

Törmäsin pelin aikana vain yhteen pugiin, mutta se olikin tosi iso pugi. Olin kohdassa, missä pitää ampua ohjuksia pitkä kaulauisen selästä. Epä onnistuin tehtävässä juuri ennen maalia ja peli sekosi täydellisesti. Ensin ruudulla oli pelkkää suttua ja higtopin ääni sanoi: you are own now, sitten kuvakulma siirtyi foxin päälle, suoraan ylhäältä katsottuna, foxin liikkeet ja liikkuminen oli normaalia, mutta foxin ympärillä ei ollut mitään muuta kuin oranssia, yritin kävellä joka suuntaan, mutta ei auttanut muu kuin resetoida kone. Pienempi pugi jonka huomasin oli se, että Tricky meni kaikkien palikoiden läpi.

Oli kyllä paras peli minkä olen ikinä pelannut (näin positiivinen suhtautumiseni peliin johtuu ehkä siitä, että en ole koskaan pelannut zeldaa(paitsi Gbc:llä) ja siitä että peli nauttinnon maksimoi korvalaput ja uusi telkkari, sekä rgb_kaapeli) Ei jessus että oli hyvä peli. Ei muutakuin uudestaan pelaamaan Metroidia odotelessa.

Loppu näytössä ei minusta ollut kyllä mitään valittamista, muun laista loppua en olisi kyllä odottanutkaan. Mahtava peli siis kertakaikkiaan.
Harmi vain että Rare ei tee enää pelejä Nintendolle, tämän pelin avulla tiedän mitä me nipa fanit todella menetimme.:(

En voi edelleenkään muuta sanoa kuin että ostakaa! Ilman Starfoxia jää teidän elämäänne suuri aukko.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan yoshi
Ensin ruudulla oli pelkkää suttua ja higtopin ääni sanoi: you are own now, sitten kuvakulma siirtyi foxin päälle, suoraan ylhäältä katsottuna, foxin liikkeet ja liikkuminen oli normaalia, mutta foxin ympärillä ei ollut mitään muuta kuin oranssia, yritin kävellä joka suuntaan, mutta ei auttanut muu kuin resetoida kone.
Tämä on yleinen bugi(tällä tarkoitan siis sitä että se esiintyy useissa peleissä). Kutsun sitä nimellä "pudotus tyhjyyteen" sillä sen sattuessa pelihahmo putoaa tason alle, jossa useimmiten voi ikäänkuin "kävellä taivaassa" Minulle näin on käynyt ainakin 1080 Snowboardingissa, Sonic Adventure 2: Battlessa, Super Mario Sunshinessa sekä TimeSplitters 2:ssa(Ei siis Starfoxissa). Bugiin tosiaan auttaa vain resetti.:(

Ovatko muut kokeneet "pudotusta tyhjyyteen"?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
Ovatko muut kokeneet "pudotusta tyhjyyteen"?

Vain PC:llä.

Mutta on se SFA vaan loistava peli. Tunnelma oli paikoitellen kuin Outcastissa konsanaan (vaikka ei tämä sentään parempi kuin Outcast ole).

Vaikka vesi oli upeaa, huomasin veden toteutuksessa kämmin/ärsyttävyyden. Vesi vääristää/heijastaa aivan kaikkea, joka sattuu osumaan ruudulla päällekkäin vesipinnan kanssa. Kokeilkaa mennä ison vesialtaa reunalle, kääntäkää kamera siten, että mahdollisimman iso osa Foxista peittää vesipinta-alaa. Huomaatteko, että foxin ääriviivat alkavat väreillä? Tätä on aika vaikea selittää, kokeilkaa itse niin huomaatte.
 
Välillä ottaa tosissaan pattiin kun Fox&Tricky on niin penteleen avuttomia. Varsinkin siinä Vesiputoushyppelyssä ihmetyttää, että miten se perkuleen kettu ei osaa nousta vedestä jäälautalle, mutta osaa nousta tavalliselle tantereelle, vaikka se on ainaskin 15cm korkeampi. Pelissä on myös hirvittävästi turhanpäiväistä ravaamista ja ääninäyttely rasittaa. Lisäksi turhia & pakollisia animaatioita (Kettu löytää nokkahuilun, Wau!). --->Peli myyntiin:D
 
Ylös Bottom