Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

State Of Decay 2

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
P

Poistettu jäsen 5945

Guest
Alusta: Xbox one ja Windows 10
Julkaisu: 22.05.2018
Pelimuoto: Yksinpeli ja Moninpeli
Genre: survival horror

Tuli tämä ladattua nyt gamepassin kautta ja vähän kerkes alkuun päästä, ykköstä en ole pelannut mutta huomena olis tarkoitus jatkaa peliä lisää ja selvittää missä tässä on kyse. Metacritic kertoo pelille arvosanaa 68 joten tuo alle 70 alkaa olemaan Microsoft yksinoikeuksien taso nykyään mutta vielä en lähde peliä tuomitsemaan itse :D tässä vielä video missä verrataan S ja X konsoleiden välillä peliä niin ei pahemmin ole väliä kummalla tätä pelaa:

Parin päivän päästä voi kertoa lisää mietteitä pelistä mutta alun perusteella voi olla ihan kivaa zombie mättöä luvassa!
 
Tämä on aikalailla sama peli, kuin ykkönen pienillä parannuksilla, mutta tuo jatkuva resurssien hakeminen ja muiden ihmisten tyytyväisenä pitäminen alkaa rasittamaan, kun haluaisi vain tutkia paikkoja :D
 
Ei tämä huonolta sinänsä tuntunut, kun jonkun tunnin verran kerkesin kokeilemaan. Toki täytyy ainakin toistaiseksi sanoa, että suhteellisen vähän kuitenkin eroa ykköseen, kuten tässä jo joku täällä totesikin. Moninpelimahdollisuus on tottakai sinänsä kaivattu uudistus, ja se jo pelkästään itsessään tekee tästä mielestäni erittäin kiinnostavan. Enemmän kuitenkin odotin uudistuksia, kuin mitä tähän mennessä olen havainnut.

Kieltämättä olleet sinänsä vähän keveitä nämä Xbonen yksinoikeuspelit viime aikoina. Aika lailla on kyllä boksi pölyttynyt viime aikoina plegeen ja Switchiinkin verrattuna minun käytössäni. Mikähän tuossa Microsoftin touhussa nyt oikein mättää? Alkaa tuntua melkein siltä kuin olisivat jo vähän luovuttaneet, kun Sony on tässä sukupolvessa ottanut heti alusta alkaen kovan niskalenkin, ja nyt on Nintendokin tullut apajille tosi lujaa Switchin kanssa. Jos pääsisin koskaan Microsoftin johtoportaaseen, niin antaisin todennäköisesti aika monelle Xbonen kuvioista vastaavalle pomolle monoa...
 
Kyllä se msoft ikävä kyllä yksinoikeuspelien suhteen on melkolailla luovuttanut, kuha nyt roiskitaan jotain ulos. Rahaa tehää sit gamepasseilla ym, sit ku uus sukupolvi alkaa niin molemmat ovat taas lähtöviivassa. Toki jos edellinen sukupolvi on jättänyt paskan maun on siitä vaikea lähtee vakuuttamaan.
 
Tämä on aikalailla sama peli, kuin ykkönen pienillä parannuksilla, mutta tuo jatkuva resurssien hakeminen ja muiden ihmisten tyytyväisenä pitäminen alkaa rasittamaan, kun haluaisi vain tutkia paikkoja :D
Juuri näistä syistä taitaa jäädä tämä peli hankkimatta? Odotin itsekin suurempia muutoksia ja kehitystä ykköseen verrattuna.
 
Viimeksi muokattu:
Todella hyvä ja koukuttava peli. Lukeutuu suosikkeihin dying light ja last of us kanssa. Tosi paljon peli tunteja jo takana. Grafiikat tosi hyvät xbox X
 
Toki jos edellinen sukupolvi on jättänyt paskan maun on siitä vaikea lähtee vakuuttamaan.

Hyvin ainakin Switchin myynnit on lähtenyt käyntiin Wii U -"flopin" jälkeen. :p Enkä kyllä lähtisi sanomaan Xboksista, että olisi jättänyt paskaa maun suuhun (taaksepäin yhteensopivuus, gamepass, tutut pelisarjat..), sillä alun perin ostin konsolin Halon, Forzan ja Gears Of Warin takia, ja nämä kaikki ovat osoittautuneet edelleen hyviksi peliksi. Silti uskon, että katuvat sitä 2013 vuoden E3-esitystä, joka on vaikuttanut konsolin myynteihin tähän päivään saakka.

Ensimmäinen State Of Decay on edelleen hyvä peli, ja tämä kakkonen jatkaa sillä tutulla kaavalla - ihan hyvää zombimättöä ja ehdottomasti paras zombipeli tämän konsolisukupolven aikana itselleni. Vielä kun tohon suorituskykyyn tehtäisiin jotain, niin olisi loistavaa - tällä hetkellä peli nykii hieman Xbox One X:llä.
 
Hyvin ainakin Switchin myynnit on lähtenyt käyntiin Wii U -"flopin" jälkeen. :p Enkä kyllä lähtisi sanomaan Xboksista, että olisi jättänyt paskaa maun suuhun (taaksepäin yhteensopivuus, gamepass, tutut pelisarjat..), sillä alun perin ostin konsolin Halon, Forzan ja Gears Of Warin takia, ja nämä kaikki ovat osoittautuneet edelleen hyviksi peliksi. Silti uskon, että katuvat sitä 2013 vuoden E3-esitystä, joka on vaikuttanut konsolin myynteihin tähän päivään saakka.

Ensimmäinen State Of Decay on edelleen hyvä peli, ja tämä kakkonen jatkaa sillä tutulla kaavalla - ihan hyvää zombimättöä ja ehdottomasti paras zombipeli tämän konsolisukupolven aikana itselleni. Vielä kun tohon suorituskykyyn tehtäisiin jotain, niin olisi loistavaa - tällä hetkellä peli nykii hieman Xbox One X:llä.

Nii no toi oli semmonen "pahin skenaario" ennustus. Uudet konsolit kun tulee on kaikki taas lähtöviivas, voihan siinä niinkin käydä että jos nyt sonylla menee ehkä jopa liiankin hyvin, nousee kusi päähän ja tekevät ties mitä "rohkeita" päätöksiä mikä kusee taas koko homman, se nähtii jo PS2-->PS3 aikoina, ellei ne sit ole oppinut siitä jo tarpeeksi.

Siitä olen samaa mieltä, msoft 2013 julkaisu oli sen verran iso floppi ja skenaario DRM skandaalin ym takia joka vahingoitti koko hommaa melko pahasti. Eiköhän siitä ole opittu ettei sitä virhettä enää uudesta tehää.
 
Nii no toi oli semmonen "pahin skenaario" ennustus. Uudet konsolit kun tulee on kaikki taas lähtöviivas, voihan siinä niinkin käydä että jos nyt sonylla menee ehkä jopa liiankin hyvin, nousee kusi päähän ja tekevät ties mitä "rohkeita" päätöksiä mikä kusee taas koko homman, se nähtii jo PS2-->PS3 aikoina, ellei ne sit ole oppinut siitä jo tarpeeksi.

Liian usein porukka on jo puolensa valinnut ennenkuin konsolit ovat edes tulleet markkinoille. Ostetaan Sonya, kun omistettiin edellinenkin pleikkari. Tätä tapahtuu paljon ainakin omassa kaveripiirissä, vaikkei edes mitenkään erityisesti fanitettaisi tiettyä merkkiä tai konsolia. Ostetaan tuttua. Toki teen tätä samaa itsekin. Olen joka kerta hullun innoissani Microsoftin konsolista, kun tiedän tykkääväni siitä. Tutut pelisarjat, mahtava ohjain, LIVE-kaverit, Achievementit jne. Tähän konsolivalmistajat pyrkivät, hankkimaan lojaaleja asiakkaita yli sukupolvien. Sieltä saadaan näppärästi ydinkäyttäjät ja sitten yritetään houkutella loput mukaan kelkkaan.

PS2 --> PS3 siirtymässä eniten vastaan hankasi varmastikin hinta. Oltiin totuttu alle kahden sadan pleikkariin ja yhtäkkiä uusi malli maksoikin 699e. Ei kaikilla ollut varaa hypätä tähän kelkkaan suoraan. Hyvinhän PS3 haali käyttäjäkuntaa sitten kun saatiin hintaa alas.
 
Tänään tuli peliin 20 gigan päivitys. Hitto, että kertoo omaa kieltään siitä, miten keskeneräisenä tämä on julkaistu. No, onneksi tämä ei maksanut edes kolmea kymppiä ja jos peli saadaan nyt kuntoon, niin ihan jees.
 
Tänään tuli peliin 20 gigan päivitys.

Ohoh, toivottavasti nyt saadaan pelin optimointi hyvälle mallille. Vähän kyllä ärsyttää FPS-droppailu X:llä - erinomainen peli, mutta lagiminen vie vähän hermoja.

Olen täysin koukussa tähän peliin kuitenkin, mm. oman tukikohdan kehittäminen on todella koukuttavaa - niin kuin myös kartan paikkojen tutkiminen. Eikä nämä sivutehtävät nyt niin surkeita ole mitä arvosteluissa sanotaan, välillä toistavat itseään, mutta kuitenkin innoissani olen suorittanut nekin.
 
Ite parisen tuntia pelaillut niin ei ainakaan vielä uppoa millään tapaa vaan vaikuttaa juuri keskinkertaiselta peliltä mille tuo alle 30e hinta on aivan omiaan, game passin kautta onneksi saa nämä heti ladattua niin ei lompakossakaan paljoa tunnu :cool:
 
Ohoh, toivottavasti nyt saadaan pelin optimointi hyvälle mallille. Vähän kyllä ärsyttää FPS-droppailu X:llä - erinomainen peli, mutta lagiminen vie vähän hermoja.

Olen täysin koukussa tähän peliin kuitenkin, mm. oman tukikohdan kehittäminen on todella koukuttavaa - niin kuin myös kartan paikkojen tutkiminen. Eikä nämä sivutehtävät nyt niin surkeita ole mitä arvosteluissa sanotaan, välillä toistavat itseään, mutta kuitenkin innoissani olen suorittanut nekin.
Itsellä myös ehdoton suosikki peli ja olen niin koukussa. Itse pidän peliä monipuolisena selviytymis pelinä.
 
Itsellä myös ehdoton suosikki peli ja olen niin koukussa. Itse pidän peliä monipuolisena selviytymis pelinä.
Onneksi tuli ladattua tämäkin peli kokeiluun viikonloppuna, eikä varmaankaan jää vain kokeiluksi, sillä sen verran koukuttava peli on kyseessä. Parannusta ykköseen on tapahtunut vähän joka osa-alueella. Ressursien hankkimisessa meinaa pitää vähän kiirettä ja tuntuu että jostain materiaalista on aina pula. Eiköhän tuota tukikohtaa saa kuitenkin vähitellen tasapainoon, kun oppii paremmin pelin systeemejä?
 
Nyt tuli ongelma pelin kanssa. Olisiko jollain tuohon korjausvihjettä? Olen poistanut pelin asennuksen ja ladannut uudelleen, mutta se ei auttanut. Kun yritän kirjautua peliin tulee ilmoitus:

"LOGIN FAILED, Your save files are from the future build of the game. Please update the game and try again".

Konsoli on Xbox one X ja peli ladattu Storesta. Kaikki mahdolliset pelin päivitykset on ladattu. Lähetin eilen sähköpostia pelin kehittäjälle, mutta ei ole tullut ainakaan vielä vastausta.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli ongelma pelin kanssa. Olisiko jollain tuohon korjausvihjettä? Olen poistanut pelin asennuksen ja ladannut uudelleen, mutta se ai auttanut. Kun yritän kirjautua peliin tulee ilmoitus:

"LOGIN FAILED, Your save files are from the future build of the game. Please update the game and try again".

Konsoli on Xbox one X ja peli ladattu Storesta. Kaikki mahdolliset pelin päivitykset on ladattu. Lähetin eilen sähköpostia pelin kehittäjälle, mutta ei ole tullut ainakaan vielä vastausta.
Katso auttaako, jos poistat tallennuksen konsolista ja tämän jälkeen testaat pilvitallennusta.
 
"LOGIN FAILED, Your save files are from the future build of the game. Please update the game and try again".

Hyvin erikoista. Miten sinulla voisi olla tallennus pelin tulevasta versiosta? :oops: On tainnut käydä kämmi pelintekijän tai/ja Microsoftin autentikoinnissa.

OK:n ehdottama tallennuksen haku pilvestä tuli minullekin mieleen.
 
Katso auttaako, jos poistat tallennuksen konsolista ja tämän jälkeen testaat pilvitallennusta.
Ei valitettavasti auttanut tämäkään, tai sitten en vain osaa tehdä oikein? Kiitokset kuitenkin neuvosta OK ja cobalos.
 
Pitääpä tsekata onko itsellänikin pelissä jotain häikkää päivitysten jälkeen. Pelasin ykkösosan läpi juuri ennen kakkosen julkaisua ja innostus loppui vähän kesken, enkä ole kokeillut peliä sitten julkaisuviikon.

Toivottavasti saat vastauksia pelintekijöiltä.

P.S. Ethän satu olemaan Insider/preview -ohjelmassa? Silläkin saattaa olla vaikutuksia pelien toimimattomuuteen.
 
Ylös Bottom