Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Stranger of Paradise

tuo nyt ei pidä alkuunkaan paikkansa että team ninja nioh like game ei myisi mitään ilman final fantasyä, muotoilisin sen pikemminkin final fantasy henkiset ihmiset eivät välttämättä olisi niin kiinnostuneet pelistä, mutta takuu varmasti Team Ninja peli myisi ihan tasan tarkkaan ilman sitä Final Fantasyäkin, eli se final fantasy ei ole tässä se main think vaan juuri se team ninja :), sanoisin pikemminkin päin vastoin että ilman team ninja tämä tuskin myisi, mutta ihmiset jotka tuntee team ninjan tietävät tasan tarkkaan mitä ovat team ninjan suurimmat vahvuudet eli juuri end game, gearaus, boss design, combat yms :)
 
tuo nyt ei pidä alkuunkaan paikkansa että team ninja nioh like game ei myisi mitään ilman final fantasyä, muotoilisin sen pikemminkin final fantasy henkiset ihmiset eivät välttämättä olisi niin kiinnostuneet pelistä, mutta takuu varmasti Team Ninja peli myisi ihan tasan tarkkaan ilman sitä Final Fantasyäkin, eli se final fantasy ei ole tässä se main think vaan juuri se team ninja :), sanoisin pikemminkin päin vastoin että ilman team ninja tämä tuskin myisi, mutta ihmiset jotka tuntee team ninjan tietävät tasan tarkkaan mitä ovat team ninjan suurimmat vahvuudet eli juuri end game, gearaus, boss design yms :)

Tarkoitin sillä sitä että pelin laatu ei ole sitä mitä esim. Nioh 2 joten en usko sen takia että monet olisivat peliä ostaneet vaikka olisi kuinka Team Ninja peli, tässä tuttu nimi paikkaa pelin laadun puutteita.
 
Tarkoitin sillä sitä että pelin laatu ei ole sitä mitä esim. Nioh 2 joten en usko sen takia että monet olisivat peliä ostaneet vaikka olisi kuinka Team Ninja peli, tässä tuttu nimi paikkaa pelin laadun puutteita.
Nioh pelaajat ovat vähän kun pokemon pelaajia, että he eivät juuri mitään muuta pelaa kun sitä oman firman tuotettaan, vähä niin kun fromsofwarella on oma pelaajakuntansa, he ei siis välitä pätkän vertaa arvosanoista, vaan gameplay ja se nioh fiilis on se tärkein, tiedän siis montakin nioh fania kun olen katsonut aika paljon twichissä, niin heille se final fantasy teema on aikalailla yhden tekevä, eikä heillä ole mitään tarttumapintaa Final Fantasyyn, isoin juttu, on se tosiaan että peli eroaa sopivasti nioh:sta ja pelin class system on enemmän jrpg:mäinen, mutta on silti niitä tuttuja elementtejä on mukana nioh:sta

ymmärrän siis hyvin kun nämä nioh pelaajat ovat tuolla twichissä sanoneet että Stranger of paradise on jo tuon demon perusteella, parempi peli kun Elden Ring, koska ei elden ring ole lähelläkään nioh pelityylisesti, nioh on tosiaan enemmän diablomainen farming peli, souls elementeillä, Elden ring taas on sitten ihan täysin erilainen.

Pistetääs yksi kuva mikä kuvaa aika hyvin noita nioh pelaajia, tämä kaveri on pelannut 91 tuntia tuota demoa :D 3 tunnin yöunilla, niin tuo kertoo aika paljon siitä minkälaisia pelaajia nuo nioh pelaajat ovat :D, eli tryhard pelaajia :)

niohhh.png
 
Viimeksi muokattu:
Odotin Team Ninjalta paljon enemmän mitä nyt saatiin, itse Nioh-fanina en tätä ostaisi jos ei tässä olis FF-maailmaa mukana, oli nyt kuitenki ennakkotilattuna ni pelaan sitte joskus Elden Ringin jälkeen jos ei muuta ole tullu.

Nioh 2 oli varsin hyvin toteutettu ja oikeastaan aika hyvännäkönen peli PS5:lla. Tätä kun nyt kattoo niin vaikee uskoa että sama tiimi taustalla, niin tylsän näköstä luolaa. Joo taistelu varmaa kivaa mut silti olis voinu panostaa kenttäsuunnitteluun samoin miten Nioh-peleissä.

Noi kaverit jotka nyt vääntää jo pelkkää demoa sen 90h niin vois miettii elämän prioriteetit uusiks, ihan vaa huomautuksena.
 
pistän nyt tämän videon kun tiedän, kun pelannut cooppia muutaman 10 peliä, auttanut ihmisiä niin pelaajat ei osaa tai tajua käyttää tuota pelin tehokkainta defence mekaniikkaa eli soul burstia ollekaan eli tavallaan pelin blockkia ja spell blockkia., moni siis pelaa dash+hit souls tyyliin peliä ilman sitä souls burstia ja sen takia pitävät pelin combat systeemiä jotenkin kankeena ja sekavanna mutta katsopaas tämä video, se no damage ole tässä se tarkoitus vaan juuri tuo oikea aikaiset combot ja varsinkin tuo soul burstin käyttäminen, sen jälkeen kun itse opin tuon soul burstin käytän niin itsellä ainakin muuttui pelaaminen merkittävästi. myöskin se miten tuo souls burstin + final fantasyn blue magic yhteiskäyttö on todella nerokkaasti tehty, että varastat soul burstilla vihollisen bossin blue magic abilityn.

 
Dude... Peli ei ees oo vielä kaikkialla ulkona niin ihan hirveesti porukka ei vielä tiedä millä blokata. Itekki demoa vääntäneenä menee turhan usein sormet solmuun kun on rollia, blokkia ja sitte tota soulia. Ei sitä aina oikeeta nappia painaa.
 
siis sehän siinä onkin kun soul burstilla pystyy blokkaamaan, ihan kaikki muut paitsi hardilla ne punaiset hehkuvat iskut eli ne on dashattava tai väistettäävä muuten, siis että sä et tarvii mitään muuta kun tuon soul burstin :) ja puhuin siis demosta joka on nyt ollut ulkoja jo monta päivää

edit

niinjoo ja semmonen yleinen vinkki että ja vaihtakaahan se controller preset kakkoseen sillai että Neliöstä lyö, Kolmio on sitten se erikoislyönti/ability ja ympärä soul burst niin johan alkaa sujumaan se Soul Burstin käyttö ja pelin combat system nousee ihan uudelle tasolle :) ymmärrän kyllä jos defaulttina meneekin sormet sekaisin jos käyttää liipasimia lyönteihin ja sit pitää soul burstaa ympyrällä.
 
Viimeksi muokattu:
Muistan kyllä ekasta demosta, että siinä oli melkein pakko opetella juuri tuo Soul Burst jos halusi pärjätä. Se eka demo oli käsittääkseni vielä paljon vaikeampi versio, eli siitähän laskettiin vaikeusastetta nyt launchiin.
 
Demoa pelaillu ja ihan loisto lootti/gearaus/buildi peli kyseessä, oikeastaan aikalailla ARPG. Peli toimii juurikin siinä mihin se on tehty eli pelin tarinat ja muut turhakkeet roskiin jne, koska ne nyt ei tämän tyylilajin peleissä ole se juttu. Final Fantasy ei mulle henk.koht merkitse mitää eli sen takia en ole ostamassa. Taitaa osalla mennä rahat hukkaan jos vaan FF takia pelin hommaa ja ei muuten niin välitä lootti/endgame peleistä. Taistelukin toimii hyvin. Toki nyt tätä demoa pelannut vaan, mutta eiköhän nämä perusasiat ole koko pelissä ihan samat mitkä on demossakin.
 
joo se on juuri noin että on aikalailla puhdas loot based ARPG gearing peli tämä on jossa sillä tarina ei tosiaan ainakaan demosta eteenpäin ensimmäisen 9 tunnin jälkeen ole hirveän isossa osassa, Melkein jos tuo loot gearing hahmojen testailu ja optimointi ei kiinnosta loppupeleissä, ja goalina ei ole se end game niin sillon tosiaan en suosittele peliä, Mutta sen sijaan voin suositella peliä jopa puhtaasti juuri ARPG faneillekin, nioh fanien lisäksi, koska loottia, buildeja riittää ja on nuo vaikeusasteet mukana, että halutessaan tämä ei tosiaan ole yhtä vaikea kun nioh. jos pelaa alemilla vaikeusasteilla.

Mutta joo loottia tässä tulee ihan pirusti sanoisin että semmoinen 150-200 kappeletta per mappi/stage ja rakastan sitä jopa fashion fanina aina kun saan uuden gear piecen testaan heti että miltä se näyttää hahmon päällä. muutenkin tykkään optimoida gearia. Pari specific Final fantasystä tuttua armoriakin jo tippunut :), ja sekäs FF fanina mieltyttää erittäin paljon :)

Mitä tulee siihen tarinaan niin ei se näy oikeastaan toistaiseksi millään tavalla, cutscenet ovat semmoisia 1-2 minuutin mittasia, hahmot ei käy keskenään juuri minkäänlaista keskustelua yms, eli huomaan tosiaan se focus on siinä Gearauksessa, Buildeissa. monstereiden lahtaamisessa ja bosseissa, eli vähän samoissa asioissa kun Diablossa, Path of exilessä ja Nioh:ssa, muissa vastaavissa loottiin perustuvissa peleissä.

Sitten missä se pelin final fantasy aspekti ja nostalgia näkyy on kenttä designissa mutta sanoisin että sinun pitää olla aikalailla perillä myöskin niistä FF 1-5:sta, itse olen tosiaan pelannut Final Fantasy 3-15 kaikki lävitse joskus joten itse kyllä tunnistan nämä paikat. Sitten soundtrack siitä huokuu Final fantasy henkisyys ja sieltä kuuluu todella tuttuja sävelmiä. ja sitten tietenkin Enemy Design ja Boss Design siellä nähdään erittäin tuttuja kavereita final fantasy maailmasta :D, eilen kohtasin Flanit yms :D, ja sitten tietenkin se kirsikka kakunpäälle eli Final Fantasystä tuttu Geari ja Final Fantasystä tutut Jobit eli Classit :)

Mahtava peli siis jos olet koko pyhä kolminaisuus ARPG Fani, Final Fantasy Fani ja Nioh fani :)
 
Viimeksi muokattu:
Fashion ja Gearing system on kyllä aivan törkeän kova, kuvitella kun löydät vastaavia FF universumi aseita, esim vaikka Buster sword joka on imbued by lightning taikka masamunen imbued by fire, ja sitten se sisältää jonkun random abilityn niinku tässä tapauksessa tuo Byoakko sisältää tuon Gotenin, myöskin aseet voi sisältää vaikka 2 eri abilityä :D Puristit varmaan itkee verta mutta antaa puristien itkiä :D, ja kuvitella minkälaisia aseita sieltä end gamesta sitten löytyykään jos tässä vaiheessa peliä löytyy jo tommosia :D, nämä Imbue aseet oli myös suosikkeja nioh:ssa. niin ja huomatkaa tosiaan että tuo että inventory on cappi muuttui 500->4500 :D, se kertonee aika paljon siitä että miten paljon tässä sitä loottia tippuu :)

fashion.jpg

miekka.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Huikeet oli, yhes tehtäväs lätkin turpaan talon kokost demonia, seuraavas tehtäväs kaks lepakkoo perseraiskaa mut ku jään jumiin kallion ja niiden väliin, spämmivät vuorotellen supersonicia..

Aika laittaa peli kiinni ja mennä ulos aurinkoon :)
 
on tää peli kyllä semmonen Final Fantasy fanin karkkikauppa ettei mitään järkeä :D nyt tiduksen miekkaa, Zidanen daggereita, Noctisin aseita, Auronin miekkaa, Auronin Costumea ja ties mitä :D, nyt alko nimittäin tulee sitä puhdasta Final Fantasy Loottia.

Pistetään muutama esimerkki vaikka yhteensä noita onkin jo varmaan yli 20 tullut itelle droppina

Dragoon lance (FFXV)
Organyx (auronin miekka FFX)
Blood sword (FF2)
Orichalum dirks (FFXII Vaan)
 
Viimeksi muokattu:
Tuo on kyllä itselleni vähän niin ja näin, että jos loottia tippuu aivan perkeleesti ja suurin osa siitä on kuraa/copy pastettua, niin en kyllä pidä sitä kovin hyvänä asiana. Jos kokoajan tulee uutta gearia niin se menettää hieman merkityksensä ja muuttuu vain ärsyttäväksi mekaniikaksi. En siis tiedä onko tässä näin, kunhan ajattelen ääneen.
 
Tuo on kyllä itselleni vähän niin ja näin, että jos loottia tippuu aivan perkeleesti ja suurin osa siitä on kuraa/copy pastettua, niin en kyllä pidä sitä kovin hyvänä asiana. Jos kokoajan tulee uutta gearia niin se menettää hieman merkityksensä ja muuttuu vain ärsyttäväksi mekaniikaksi. En siis tiedä onko tässä näin, kunhan ajattelen ääneen.
Tässä on juurikin noin, sitä tulee ihan poskettoman paljon ja alkaa enemmänki tympimään kun tietää että 99.9% siit menee tehtävän jälkeen silppuriin jotta saa craftimateriaaleja. Niillä ei tee mitää koska on turhaa päivittää varusteita kun sitä tippuu koko ajan.
 
Demossa ne voi mennäkin silppuriin mutta tässä koko versiossa voit tyyliin löytää low lvl (30-40) itemin jossa on vaikka 70%-80% affinity bonus niin ei todellakaan mene silppuriin vain käyttöön. koska high affinity bonukset 200% ylöspäin on ihan älyttömän kovia jobista riippumatta, nuo ison raten affinity itemit ovat nimittäin suhteellisen harvinaisia. tuo tekee siitä lootista juuri todella mielenkiintoista. että koskaan ei tiedä milloin tommoinen affinity item droppi sieltä tulee, ja noita high affinity itemeiden statsejä aletaankin sitten kehittämään oli sitten low lvl tai ei

ja toinen on sitten se että noissa weaponeissa saattaa olla niitä imbuedeja, tai vaikka 2 skilliä niin se tekee todella mielenkiintoista siitä myöskin
 
Viimeksi muokattu:
Toisaalta myös ymmärtää lootin järjettömän määrän, koska pelissähän on mitä 25 ? Jobia niin jos sitä loottia tippuisi harvakseltaan niin jotta saisit haluamallesi jobille hyvää lottia käy ärsyttävän hitaaksi.
 
Tässä on hyvä esimerkki miten se jokainen loot drop voi olla mielenkiintoinen koko versiossa, jos arpa osuu kohdilleen 2 weapon skilliä, imbuedi vielä sattui hyvä jobikin kyseiselle aselleekkin ihan kohtuu hyvällä affinity bonuksellakin, todennäköisesti mennään pitkään tällä :) tuommoisella combolla itemin suhteellisen harvinaista, ja vielä tyylikäs weaponin kaiken lisäksi :)

edit

katoin huvikseen niin 5 itemiä kahdella weapon skillillä näköjään dropannut 15 tunnin aikana :), se kertonee aika hyvin, että miten harvinaisia ne on


tässä on hyvä esimerkki.jpg

Niin ja jos tosiaan joku luuli että se pelin fashion on plekkää mustaa harmaata ja valkoista mitä nähtiin demossa on muuten harvinaisen väärässä, tän näköistä seppälää päällä tällä kertaa.

FN5fjpEXoAEOHSC.jpg
 
Viimeksi muokattu:
hyvin on kyllä pelillä pituutta nyt on itsellä joku +25 tuntia takana ja ei ole vielä läheskään päätöksessä, Mrhappy joka tappaa bossit nopeammin kun itse tuolla hardilla niin sanoi että 30-40 tuntia menee pelin läpäisyyn. Sanoisin melkeinpä Overal että, peli on jo tuolla hardilla vaikeampi kun Elden Ring tai yhtä vaikea, tosin pelityylit on täysin erilaisia, tässä on pakko blokkailla sitä soul burstilla niin bossien iskuja ihan jos caster tyylisellä classilläkin, että saa manaa spelleihin, Itse olen aika samoilla fiiliksillä Mrhappyn kanssa siitäkin, että tämä on erittäin mukava tuulahdus synkän Elden ringin jälkeen :), joka on siis itselläkin vielä kesken.

tämän kohdalla vaan kannattaa muistaa että tarinaa ja Jackia vaan ei pidä ottaa turhan vakavasti :), Jack sanoo mitä se ajattelee D, välillä se on täräyttää verbaalisesti suoraan vastapalloon bossille :D, tosin nyt kun on tarinakin lähtenyt käyntiin niin ihan mielellään sitä nyt seuraa :), ja ign hän kehui että tarina paranee loppua kohden ja itselläni on endingiä ja muuta kohtaan aika hemmetin kovat odotukset kun kaikkia streamaajia on kielletty näyttämästä pelin endingiä, (ainakin ennenkö early access vaihe on ohi) joten kertonee siitä että jotain yllättävää siinä on, muutenkin hahmot alkaneet keskustelemaan nyt enemmän, sen kun sain full groupin :), ja tosiaan Aseita tulee FF maailmasta kokoajan :), oikeastaan mitä korkeampi leveliset missonit sitä kuuluisammat high tier weaponit :). ainut asia mitä peli vielä kaipaisi niin voi kun tässä pystyisi tekemään hahmon, toivon mukaan tämä tulee sitten uusissa DLC:ssa.

Ainiin vihdoin ratkaisin sen pimeys ongelman jota on myös kokoversiossa. en tiedä johtuuko se HDR ja todella vahvasta bloomista, mutta otin HDR kokonaan pois ja Resolution mod niin kas kummaa peli pyörii erittäin mallikkaasti ja nyt nyt näkee ympärilläsekkin. voi kun olisi tämän tiennyt aiemmin niin olisin pelannut koko pelin ilman HDR:ää.

Tuossa vielä MR FFXIV mietteitä pelistä :)



 
Viimeksi muokattu:
Actionilla pelailin loppuun ja kaaos on nyt auki, en näe vaan oikeestaan mitään pointtia täs grindata noit enää, ehkä vaa sitte grindaamisen ilosta kaiketi. Täytyy koitella millast on.

Loppu oli jo kerrottu ite pelintekijöiden toimesta enne julkasua joten oikeestaa mitää yllättävää ei siin ollu, oikeestaan hemmetin sekava. Jos ei tiedä FF-peleistä ja varsinki ykkösestä mitään niin on niiiiiiiin pihalla. Itekki oli pakko käydä verestämäs muistia et tajus. Itseasias jos tietää FF1:n juonen niin voi ton lopun arvata itekkin.

Lisätään vielä, että oli tämä lopulta ihan ok, taistelu useimmiten oli kivaa vaikka välillä oli vihuista johtuvaa epämääräistä epäreiluutta ilmassa (ketjutetut staggeroinnit yms bullshit). Ei siltikään yltäny ihan Nioh2 tasolle. Kentät oli aika meh suunnittelultaan.

Hyvänä asiana kaaos-tilassa on että kaikki kentät on auki, voi helpommin hakea romua droppeina. Huono puoli tuossa on että ei ole paljoa tavoitettavaa kun kaikki on auki, eli päätavotteena paremmat kamat.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom