Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Stranger of Paradise

Huomaa kyllä että Hutulle ottaa selvästi ottaa koville kun FF-fanit ja ARPG nauttii pelistä :), mutta kukin tavallaan niin joo ja siitä myös iso plussa, että peli palkitsee siitä kun pelaat hardilla parempi drop change, parempi gear tier ja level, enemmän expaa :), joten Git Guud:illa saa kerrankin vastinetta :)

edit

jaa näköjään editoitkin viestiisi lisää sisältöä, mutta pointti oli et sinä voi tietää miten yllättävä ja nostalginen pelin loppu puoli voi olla jos et ole sitä itse kokenut :),
 
Viimeksi muokattu:
Huomaa kyllä että Hutulle ottaa selvästi ottaa koville kun FF-fanit nauttii pelistä :), mutta kukin tavallaan niin joo ja siitä myös iso plussa, että peli palkitsee siitä kun pelaat hardilal parempi drop change, parempi gear level yms, enemmän expaa :), joten Git Guud:illa saa kerrankin vastinetta :)
Ei suinkaan, olenhan itekki FF-fani, enemmän ehkä riepoo sellane ylenpalttinen hehkutus :) En huomannu mitää eroja eri vaikeusasteiden välillä dropratessa saatikka kamojen tasoissa. Saman on muut huomannu mm redditissä. Tein itekki testejä eri vaikeusasteilla ja myös story casual modessa tippui hyvää oranssia ja vihreää ihan riittävästi, hyvillä statseilla, eli ei noissa ole sellasta eroa joka pistäis väkisin grindaa hardilla. Tuossa mitä kaaosta testasin niin valkosta sielläki tulee :)

Eli gitguud on tässäkin vain pippelin jatke.
 
jaa kyllä se Hard antaa suoraan +5 korkeamman tason gearia, myöskin hard levelille missioneissa on paremman tierin gearia ja drop change on parempii, joten tässäkin tapauksessa faktat kuntoon :) nuo difficulty boostit per vaikeusaste lukee ihan niissä pelin loading screen vinkeissäkin

Tuossa se suoraan se pelin difficulty tipsi :)

With each level of difficulty, the stakes will be higher with stronger and tougher enemies, but the gains will also be greater with increased rewards and better equipment. The hierarchy of the difficulties will be Story, then Action, then Hard. The game also introduces a Casual Mode that allows players to take Story mode to an even easier level.
 
Viimeksi muokattu:
jaa kyllä se Hard antaa suoraan +5 korkeamman tason gearia ja drop change on useampi, joten tässäkin tapauksessa faktat kuntoon :)
Niiku sanoin, en itse huomannu sen ihmeempää vaikutusta. Johtunee varmaan siitä että sitä kamaa tulee kokoajan niin paljon ettei siinä tule niin kauheasti katsottua niiden tasoja, joka tapauksessa hyvää kamaa tulee millä vain vaikeusasteella.

On myös ihan yhdentekevää ennen lopullista endgamea hirveesti analysoida mitä sieltä tippuu, jo pelkästää seuraava kenttä antaa huimasti parempaa.

Mut sul nyt tuntuu olevan tärkeet et urheesti pelaat tätä hardilla ja oot täten parempi niin se on iha ok :)
 
Mut sul nyt tuntuu olevan tärkeet et urheesti pelaat tätä hardilla ja oot täten parempi niin se on iha ok :)

eiku nimen omaan sanoin että hyvä juttu että peli palkitsee siitä ruhtinaalisesti, jos opettelee pelin combatin kunnolla :), vähän sama kun nioh:n niissä alternative vaikeuaste missioneissa, aikalailla sama homma tässä, eli jos haluat parhaat mahdollisen lootin Sillon Git Guud :), eli noin se pitää siis mennäkkin. ja niinkun muissakin ARPG peleissä kuten diablossa, korkeampi tier enemmän loottia :), ja miten musta tuntuu että en huomannut eroa tarkoittaa tässä tapauksessa "en pelannut hardilla", koska sitä vaikeusastetta ei voi muutaa pelissä kesken missionin joten bosseja ei pysty tässä ollenkaan juustottaa, joka on myös hyvä juttu

edit

niinjoo ja jos tästä tosiaan haluaa platinan niin peli on pelattava Chaos vaikeusasteella lävitse :), koska sitä vaikeusastetta ei voi vaihtaa ollenkaan kun se aloittaa. tämäkin mukava challenge :) eli tekijät on valinnut ihan itse sen Git guud linjan tämän kohdalla :)
 
Viimeksi muokattu:
Täs pelis ei ihan oikeesti ole väliä millä vaikeusasteella pelaat kun sitä parempaa romua tulee kokoajan kun etenet uutee kenttään, se oli se mun pointti. Sä voit laittaa ittes vaikka kesken kenttää storylle, saat silti loottia jolla selviit seuraavan kentän tai sivutehtävän alkupuolen actionilla tai hardilla iha ok. Siellä taas tippuu parempaa niin jolla selviät loppuun niin tämä vaikeusaste hemuttelu tuntuu turhalta.

Niohissa oli kuitenkin vähän eri taval tehty toi. Siel tuli uusia mekaniikoita yms mukaan, uusia vihuja jne joita varten piti sitä kovempaa loottia kerää. Tässä toi vaikeusaste on vaan globaali muuttuja, vihut kestää enemmän ja sä vähemmän.

Kaaoksessa tää vaa korostuu, viel ei ainakaa oo uusia mekaniikoita tullu eteen. Uudentyylistä loottia on toki mikä monipuolistaa buildejä.
 
ja tuo ei pidä alkuunkaan paikkansa että, sillä gear optimoinilla ei ole merkitystä voin kertoa, että kyllä sillä on jos meinaa hardilla pelata, tuossa on nykynen oma Main Quest hardin tason Gear lvl, punainen kolmio sen takia, koska olen tässä missionissa ali gear levelillä, vaikka olen pelannut pelin alusta loppuun hardilla, eli gearausta oli saanut harrastaa huomattavasti vielä enemmän, kuvitella mikä se gear leveli olisi jos olisin valinnut tuon että vaihtelen vaikeusastetta per missioni, eli jos hardilla haluaa pelata, että sillä kannattaa sitten pysyäkkin jos haluaa edes joillain tasolla pysyä gear levelissä mukana, muuten tulet 1 shotatuksi lähes suurimman osan ajasta, muutenkin se gearin optimointi on todella tärkeää tässä koska esim poisonia et saa millään muulla pois kun white magen esunalla tai vaihtoehtoisesti sillä että "sinulla on korkea poison resist geari" jos ei ole todennäköisesti kuolet siihen poisoniin. Demon jälkeen muutenkin Tuo vaikeusaste pelin kohdalla nousee aikalailla eli vaikeusaste on aikalailla sama mitä se oli siinä ekassa demossa. esim Dansgaming vietti 3 tuntia seuraavalla demon jälkeisellä bossilla hardilla :D, eli voisin sanoa että, demon perusteella tehdyt johtopäätökset ja olettamukset on aikalailla turhia jos ei kokemusta full versiosta.

ei se siis ole sattumaa että yhden arvostelun, huonoista puolista oli että, peli armottoman vaikea hardilla :D, varsinkaan jos ei harrasta tuota gear optimointia ja grindaile sidemissioneita.


huttu.png
 
Viimeksi muokattu:
@DestiZ nämä sinun hehkutukset pelin vaikeudesta ja Hard-tasosta saa pelin kuulostamaan juuri siltä, ettei sitä halua pelata ainakaan Hard-tasolla. :D

Eipä siinä, jokainen tietysti pelaa millä vaikeustasolla haluaa. Se on hyvä että on vaikeustasovaihtoehtoja.
 
niin se on juuri niinkun ARPG peleissä yleistekkin, et sä Diablo 3:ssakaan/diablo 2:ssakana hyppää korkeinkiin tiereihin jos sulla ei ole gear optimointuna esim resistancet tässä sama juttu. tämähän on siis pääasissa puhdas ARPG :) sama homma sitten nioh niiden alternative vaikeusaste missioneiden kanssa.

Mutta siinä olet oikeassa, että hyvä että hyvä että on ne vaikeusasteet, mutta mitä tulee Hutun hardin gear requirementseihin ja muihin demon perusteella vähättelyyn, sitä en ymmärrä varsinkaan kun nämä johtopäätökset on tehty demon eli peli alkupuolen perusteella.
 
niin se on juuri niinkun ARPG peleissä yleistekkin, et sä Diablo 3:ssakaan/diablo 2:ssakana hyppää korkeinkiin tiereihin jos sulla ei ole gear optimointuna, tässä sama juttu. tämähän on siis pääasissa puhdas ARPG :)
Niin mutta peliä ei myöskään ole pakko pelata vaikealla vaikeustasolla ollenkaan. Silti pelistä voi nauttia täysin siemauksin oli se ARPG tai mikä tahansa lajityyppi.
 
Niin mutta peliä ei myöskään ole pakko pelata vaikealla vaikeustasolla ollenkaan. Silti pelistä voi nauttia täysin siemauksin oli se ARPG tai mikä tahansa lajityyppi.

joo ei olekkaan hyvä että on vaikeuasteita, mutta se että Huttu laukoo näitä olettamuksia pelkän demon perusteella, että vähättelee sitä vaikeusasteen merkitystä lootin ja muun suhteen niin sitä haluan oikaista, että kyllä sillä vain on paljon merkitystä :), ja tämä on kun nioh sen suhteen.

Mutta joo tämä menee taas sinne vaikeusasteen vähättely ketjun puolelle :), muutenkin tää keskustelu nytten, joten sanoin vain että, tehkää ne johtopäätökset ja olettamukset vasta sillon kun itse koko versiota kymmenen tuntia :), asiat kumminkin muuttuu merkittävästi :)
 
Viimeksi muokattu:
joo ei olekkaan hyvä että on vaikeuasteita, mutta se että Huttu laukoo näitä olettamuksia pelkän demon perusteella, että vähättelee sitä vaikeusasteen merkitystä lootin ja muun suhteen niin sitä haluan oikaista, että kyllä sillä vain on paljon merkitsystä :), ja tämä on kun nioh sen suhteen.
Siis miten niin pelkän demon perusteella? Lue nyt hyvä mies noita viestejä vähän edes, just aamulla sanoin että vedin pelin läpi äsken actionilla ja nyt alottelen kaaos-moodissa pelaamaan. Eli kyllä, tiedän mistä puhun.

Ja ei, tämä ei ole kuin Nioh sen suhteen.
 
Siis miten niin pelkän demon perusteella? Lue nyt hyvä mies noita viestejä vähän edes, just aamulla sanoin että vedin pelin läpi äsken actionilla ja nyt alottelen kaaos-moodissa pelaamaan. Eli kyllä, tiedän mistä puhun.

okei no sitten luulin siis että puhut pelkästä demosta, no oikeastaan sitä suuremalla syyllä, ihmettelen vähättelyäsi. mutta katsotaan niitä fiiliksiä sitten nyt kun olet siirtynyt niihin vaikeimpiin vaikeusasteisiin myöhemmin :), eli onko ajatukset muuttuneet.
 
okei no sitten luulin siis että puhut pelkästä demosta, no oikeastaan sitä suuremalla syyllä, ihmettelen vähättelyäsi. mutta katsotaan niitä fiiliksiä sitten nyt kun olet siirtynyt niihin vaikeimpiin vaikeusasteisiin myöhemmin :), että onko ajatukset yhtään muuttuneet.
Niin eli siihe vaikeimpaan, kaaokseen, jota pelaan paraikaa. Nyt alkaa vast se jonkinmoinen lootin keräily ja buildien teko.
 
sen tiedän ainakin että pelityylii muuttuu huomattavasti koska, muistaakseen Actionilla pystyi soul burstamaan kaikki iskut myöskin red glow, kun hardilla joutui sitten tosiaan punaiset iskut itse väistämään, olettaisin että chaosilla sitten noita Red glow iskuja tulee sitten vielä huomattavasti enemmän. jopa hardilla usein jos jäit red glow iskun alle tulet useasti one shotatuksi. ainakin bosseissa.
 
Viimeksi muokattu:
Joo jos yrittää torjuu blokilla niin se syö kaiken staminan heti, eli se soulbursti on kaaoksel tosi isolla merkityksel. Sit en muista actionist tai hardist mut jos kuolee ja pääsee takas samaan kohtaan niin siel voi noukkia takas mp-palkit.

Täytyyki testaa onks täs sama kuin Nioh2:ssa et kahdel eri elementil saa aikaseks massiiviset debuffit. En tie onko tota täs, noi vihut vaa kestää pirusti liikaa omaan makuun.

Edit, ei tunnu olevan, harmi. Joku debuffi noil tulee elementeist mut en tie mite vaikuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
cohhcarnage myöskin aloittanut urakkansa, mutta sitä en ole koskaan ymmärtäny miten joku pystyy pelamaan tämän tyylisiä pelejä Hiiri+näppis combolla, kannattaa muuten katsoa jos miettii pelin hommaamista Pclle :), näkee myös mikä on pelin optimointi on sitten high tier pcllä :)
 
Hmm tää kaaos-vaikeusaste ei ole millään muotoa nautinnollista pelattavaa. Mulla on ihan hyvät kamat päällä, affinityt tukee jobia, skillit ok ja silti tuntuu että hakkaan noita voiveitsellä.

Eikö tässä tosiaan ole mitään mekaniikkaa esim Niohin tyyliin jolla sais damagea buffattua?

Onkohan täs pakko tehä jonkinlainen stagger-buildi jotta selviää ees jotenkin hengis, mut mahtaako mikää kama antaa stsgger bonusta, onks se nyt sit break vai mikä.
 
täälläkin meni peli läpi (hardilla), ja pidin kyllä pelin loppu puolesta erittäin kovasti, uskoisin että, varsinkin ihmiset jotka pelaa FFXIV:ta, tykkäävät pelin loppu-osioista, ei siis ihme että Mr FFXIV eli Mrhappy hehkutti sitä. samoin ign hehkutti myöskin loppua, mutta olipahan peli, itselleni yks vuoden parhaita pelejä :), ja täytyy sanoa, ihan helvetin kova soundtrack siis pelillä :), se vaikka vietinkin bosseissa useita tunteja, samalla kun oppi bossien movesetit lähes läpikotaisin :) niin sai kuunnella uskomattoman hyviä boss themejä :), mutta itsellä onkin aikalailla todella kova geari, kun harrastin jonkun verran tuossa optimointia :) ja muutenkin käynyt tuuri dropeissa, end bossin viimeinen ase sattui nimittäin tippuvan juuri oikealla jobille yms :)

Mitä chaos Difficultyyn tulee niin se on samalla ultimate challenge sekä new game+, Itsellä nyt kun on takataskussa tuo hardi kokemus, niin nyt kun olen aloitin chaosilla niin en mä tiedä on se vähän vaikeampi kun hardi mutta, ei kumminkaan merkittävästi, hardilla jo tottui siihen että, otat iskun ja joudut statteriin niin oletkin aikalailla kuollut, näyttäisi sama meno jatkuvan, innolla odotan minkälaisia bossit on chaosilla, varsinkin kun ne movesetit on aika hyvin vieläkin muistissa :), suurin varmaan tosin chaos porteissa/crystaillessa, joissa pitää tehdä dps:ää niihin, nyt pitää käytänössä tyhjentää koko huone ennenkö sen saa rikki. t
 
Viimeksi muokattu:
noniin nyt se sitten aukes (tai aukes tuossa 2 tuntia sitten) mitä on tullut odotettua nimittäin tuo pelin huikea end game, jokaisella main missioniolla ja sidemissionilla on chaosilla, gear levelit, eri gear level missioneita, niitä auotaan anima crystaleilla, joita saa sitten suorittamalla heikompi chaos difficulty gear levelin missioneita, ja eikä siinä vielä kaikki rewardit on todella kovia, jobien level cap kasvaa exclusive ase/armor droppeja, joita ei saa mistään muualta kun suorittamalla näitä high tier gear chaos missioneita, tässä on kyllä End gameen tekemistä helposti sadoiksi tunneiksi, varsinki haluaa sitä kaikkein korkeinta gear leveliä eli lvl 300 :), aloitat 135:sta ja aukaiset isompia gear levelin missioneita pikku hiljaa niillä anima crystaeilla, mutta kannattaa muistaa että myöskin vaikeusaste nousee kokoajan mitä korkeammalle tierille mennään :). omasta mielestäni tuo End game on sekoitus Nioh:ta ja diabloa :),
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom