Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Stray

Koska tämä puheenaihe tulee jossain kohti kuitenkin esiin, niin tein jo huipputarkan tieteellisen tutkimuksen yhteisen hyvän nimissä etukäteen. Eli entä jos pelin päähahmo olisikin ollut kissan sijasta koira? Tekoäly craiyon antaa meille 100% tarkan vastauksen:

craiyon_095024_the_ps5_game_stray_with_a_dog_as_the_main_character_br_.png

Ei tämä koiraversio ihan niin hyvältä näytä, joten lienee nyt aukottomasti todistettu, että kissat > koirat.

Myös koiria (3) löytyy taloudesta, ja myös ne on ihkuja.
 
Melko lyhyt rykäsy taitaa olla joo, ei sifukaan pitkä ollut mut siin oli melko paljon uudellenpeluu arvoa, onko tässä sitä niin en tiedä. Tosin mä en niinkään laske pelejä tunti/arvon mukaan jos peli on timantti olen valmis siitä maksaa oli se sitten lyhyt 3-5h tai 1000h, varsinkin indiepelit saa multa yleensä täyden tuen.
 
Melko lyhyt rykäsy taitaa olla joo, ei sifukaan pitkä ollut mut siin oli melko paljon uudellenpeluu arvoa, onko tässä sitä niin en tiedä. Tosin mä en niinkään laske pelejä tunti/arvon mukaan jos peli on timantti olen valmis siitä maksaa oli se sitten lyhyt 3-5h tai 1000h, varsinkin indiepelit saa multa yleensä täyden tuen.
Joo, en minäkään suoraan arvota pelejä keston mukaan, enkä missään nimessä sano että lyhyys on aina huono asia. Liian pitkä peli on yhtä huono tai jopa huonompi kuin liian lyhyt peli.

Mutta jos tiedän, että peli on suhteellisen lyhyt, niin se vaikuttaa kyllä omassa ostokäyttäytymisessä usein niin, että odotan pelin vähän halpenevan. Siis vielä herkemmin kuin odotan pidemmän pelin halpenemista.
 
Melko lyhyt rykäsy taitaa olla joo, ei sifukaan pitkä ollut mut siin oli melko paljon uudellenpeluu arvoa, onko tässä sitä niin en tiedä. Tosin mä en niinkään laske pelejä tunti/arvon mukaan jos peli on timantti olen valmis siitä maksaa oli se sitten lyhyt 3-5h tai 1000h, varsinkin indiepelit saa multa yleensä täyden tuen.

Ei tässä mielestäni ole kauheasti uudelleenpeluu arvoa. Se on kerran kokemus ja sillä selvä.
 
Nyt minäkin sain pelattua läpi ja oi mikä kokemus. Tämä taisi mullakin kiilata vuoden tähän mennessä parhaaksi peliksi jopa Horizon Forbidden Westin ohi. Odotukset oli ennakkoon kovat, sillä kuten olen foorumilla useampaankin kertaan kirjoitellut, niin tämä oli omalla kohdallani yksi vuoden odotetuimmista peleistä. Ja tämä kyllä lunasti ne odotukset. Miten tunteikas noin 6 tunnin matka tuli tehtyä kisun kanssa maailmaa ihmetellen ja tutkiskellen. Ja useampaan kertaan tuli myös revettyä nauruun tai ”awwiteltua”, kun kisu käyttäytyi ihan kuten kissat (ainakin omani) käyttäyttyy :D

Seuraavaksi sitten sen verran uusintapeluuta että saa ainakin loput keräiltävät jutut löydettyä ja ehkä myös loput trophyt nappailtua.

Ja lähti muuten samantien ennakkotilaukseen myös pelin fyysinen versio. Todellakin haluan tämän pelin kirjahyllyyn. Nyt nappasin itselle kuukauden plussajäsenyyden, jolla pelasin tämän läpi, mutta ehdottomasti haluan tämän myös omistaa.
 
Onko tämä peli mitä voisi pelata pienempienkin kanssa? Vai onko tässä jotain raakaa, veristä ynm meininkiä?
Nyt kun olen läpi pelannut niin oma mielipide tähän. Isoilta osin voi varmaan pelata pienempienkin kanssa. Ei veri lennä eli siltä osin ei ongelmaa. Pelissä on kuitenkin muutamia kohtia jotka voi olla melko jänniä/pelottavia pienemmille. Erityisesti
viemäri -chapter
on varmasti monelle pienelle turhan jännittävä.

Mutta riippuu varmasti myös tosi paljon lapsesta, että mikä on liian jännää tai raakaa.
 
Oli kyllä loistopeli. Aika tarkkaan 5 tuntia meni läpäisyyn. Todella sympaattinen hyvän mielen peli, pituuskin juuri sopiva. Lisää tällaisia!

Tykkäsin:
+Grafiikat
+Äänet
+Maailma/tunnelma/tarina
+Nokkelat puzzlet
+Kivoja pikku "sidequesteja"
+KISSA
 
Ylös Bottom