Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Street Fighter 6

On ollut loisto peli vaikka arcadee, one vs one ja toki practicea pelannut. World touria en ole aloittanut, koska Diablo 4.
Ne classic asut saa auki World Tourilla. Itte aukasin rahalla ;) kun en kerkiä tuota nyt pelaan, mutta Cammyn asu oli saatava auki.

 
Viimeksi muokattu:
Tullut otettua noin 50 matsia onlinessa huh tämän pelin nettikoodi on ihan timanttia. Äskön tuli vastus Brasiliasta ping oli 250 ja silti toimi matsi hyvin. Pelissähän saa valittua oman maan lipun joka sit näkyy muille. Joskin taso erot pelaajien välillä on huikeat kun kaikki vielä aloittelee eri hahmoja. Hahmoilla on kaikilla oma rank onlinessa, eli tässä alkuun tulee todella hyviä pelaajia vastaan vaikka omat hahmot olis rookie rankilla. Varmaan kuukauden sisään rupeaa tasoittuun kun hyvät pelaajat saa hahmot korkeamalle rankille niin rupeaa oikeasti saamaan oman tasoista vastusta. Rankedissa otetaan eka 10 matsia jotka sit määrittää aloitus rankin ja jokaisella hahmolla on omansa.
 
Noni, tulihan tällekin ostokselle käyttöä (Hori fighting stick alpha). Paljon hauskempi pelata kuin perusohjaimella. Mulla boxiversio, mutta pleikalle saa myös.
 

Liitetiedostot

  • 20230608_201517.jpg
    20230608_201517.jpg
    1,7 MB · Lukukerrat: 23
Viikon verran mennyt julkaisusta ja tässä ensimmäisiä tunnelmia.

Tästä pelistä näkee että on laitettu paukkuja uusiin pelaajiin. Itse olen kiinnostunut tästä pelisarjasta jo SF4 aikoihin, mutta kokenut klassiset 6-napin kontrollit varsin haastavaksi. Kombojen muistaminen ulkoa, jokaisen hahmon omat erikoisliikkeet, taistelutaktiikan ja vastustajan heikkouksien huomioiminen; tuossa on paljon sisäistämistä jotta pääsee kunnolla sisään.

Nyt kun tuotu uusi modernit kontrollit niin itse huomaan että pystyn ennenkaikkea keskittymään mätkinnässä perusasioihin, niihin jotka lopulta vievät varsin pitkälle. Pystyn paljon paremmin analysoimaan mikä meni pieleen kun ja mitä kannattaa kokeilla hahmolla seuraavan kerran. Eikä tarvitse tuskailla ettei saa yhtäkään kunnon komboa tulille, koska sekin turhauttaa jos ei saa tehtyä edes muutaman liikkeen yhdistelmää. Itselle esimerkiksi avautui vasta kolmantena päivänä se aha-elämys iskujen ajoituksen kanssa, että jokaisessa iskussa on se pieni tauko. Se on se signaali jolloin seuraava liike tai painike pitää saada tehtyä, jotta kombo jatkuu. Tämänkaltaisten ihan perusasioiden opetteluun modernit kontrollit auttaa ymmärtämään peliä paljon paremmin.

World Tour on myös ollut viihdyttävää hupia, joka pikkuhiljaa opastaa pelin mekaniikkoihin. Tarina on monilta osin hyvin pilke silmäkulmassa tehty ja tunnelma on varsin kepeä, mutta minusta se sopii ja osoittaa sen että ei tätä peliä kannatta ottaa turhan vakavasti. Hahmot ovat hyvin persoonallisia omalla tavallaan ja minusta on hyvä että osataan myös hassutella hahmojen ja tilanteiden kanssa.

Battle Hubisa on keskitytty lähinnä rankkumatseihin ja tällä hetkellä homma on toiminut varsin hyvin. Pari päivää sitten oli pidempi katko, taitaa olla että yleisöryntäys on yllättänyt, mutta muuten nettipeli on toiminut hienosti. Myös sopiva vastustajien taso löytyy hyvin sillä uudella hahmolla kun aloittaa taistelut, ensimmäiset 10 matsia peli kokeilee eritasoisia vastustajia jonka jälkeen sinulle annetaan tasosi sopiva liiga josta pääsee sitten jatkaa kohti ylempiä liigatasoja.

Fighting groundissa pitää antaa iso plussa hahmo-oppaille (Character guides). Itse olen huomannut tämän olevan todella hyödyllinen käydä jokainen hahmo läpi jossa kerrotaan miten hahmolla kuuluu pelata. Loistava lisä joka auttaa pääsemään paremmin käsiksi. Tällä hetkellä olen 3 hahmoa kokeillut, ja aikeissa on kokeilla jokaista josta sitten valitsen itselleni sopivimman.

Mutta jos olet kuten minä, jolle taistelupelit ovat tuntuneet liian monimutkaiselta, niin tämä on se peli joka ainakin tekee parhaansa että pääsee sisään. Jos haluaa vertaistukea niin suosittelen http://taistelupelit.fi/ josta pääsee Discord kanavalle ja voi käydä keskusteluja kanssamätkijöiden kanssa sekä siellä järjestetään suomiturnauksia.
 
Itsellä peli ollut julkaisusta lähtien mutta Diablo vientt kaiken ajan niin edes käynnistänyt peliä vielä. Ehkä sitä pian sen verran D into laskee että voisi muutakin pelata. :D
 
Viikonloppu mennyt aikaslailla Street Fighter 6 parissa. Online matseja tullut mättettyä ja paljon tulee suomalaisiakin pelaajia vastaan. Pelissä on hyvä kun tuo oman maan lippu näkyy. Etelä-Afrikan Street Fighter 6 red bull Kumite turnauskin on pyörinyt tässä viikonloppuna jota pelin pelailun lomassa seurannut tiiviisti.



 
Huikea menestys. 2 miljoonaa jo myyty kun SF5 möi 1.6 miljoonaa vuodessa. Capcomin tavoite pelille on yhteensä 10 miljoona pelin elinkaaren aikana.

 
Tänään tuo Rashid saapui peliin. Hintaa yksittäin ostettuna 350 fighter coinssia(2x 250coins yht9.98e) tai jos hahmopassin omistaa niin tuo toki kuuluu siihen.

 
Tuli eilen ostettua, ja lähinnä World Touria pelattu. Minulla on kyllä ollut todella hauskaa tämän kanssa! Mikäs siinä ohikulkijoita mätkiessä kalsariukkelilla. Se hahmoeditori oli kyllä ihan huippu. Siinä sai tehtyä niin ufon hahmon, kun vaan osasi tehdä. Kaduilla on myös arcade-pelikonsoleja pitkin katua. Yhdessä pystyi pelata Final Fightia, josta tämä World Tour on selkeästi ottanut vaikutteita.

Nyt takaisin pelaamaan
 
Tänään saapui uusin hahmo peliin A.K.I. Koitin tuota juuri äsken ja ihan mukava lisä SF6 hahmokaartiin. Itselle tärkein hahmo on tulossa muistaakseni seuraavana lisäyksenä eli Akuma

 
Street Fighter 6 on taas pienen kohun aiheena. Eilen julkaistiin uusia asuja hahmoille, mutta ilmaiseksi niitä on turha kaipailla. Jos mielii hankkia uudet asut jokaiselle hahmolle, niin lompakosta pitäisi löytyä jopa kolminumeroinen summa. Toki asuja voi ostaa erikseen, mutta luultavasti halvemmalla pääsee, kun/jos pelistä tulee joskus superhyperturbo edition, kuten tapana on ollut.

Toista se oli ennen, kun asuja sai auki pelaamalla. Mutta tätähän tämä nykyään on. Rahalla saa, ja hevosella pääsee.
 
Tätä nyt taas tullut pelattua paljon ja on tämä vaan niin hyvä peli. Hahmo kaartikin sai lisäystä tuossa pari viikkoa sitten, joukkoon liittyi nyrkkeilijä nimeltä ED. Loisto hahmo ja todellakin liike animaatiot hahmolle on tehty onnistuneesti, muistuttaa siis nyrkkeilijää toki omalla Street Fighter twistillä kuorrutettu. Kyllä tuo Mortal Kombatti on jäänyt pölytyyn. Toki peli on parhaimmillaan onlinessa ihmisvastusta vastaan niinkuin olettaa saattaa kun on tappelupelistä kyse. Alkuun vaan pitää mennä asenteella että turpiin tulee ja pitkään, kun sitten pikkuhiljaa alkaa tuleen voittojakin ja rankin väri vaihtuu ruosteesta kultaan Peli rankki systeemi on kyllä hyvä ja tuota vielä muuteltiinkin hyvästä, loistavaksi. Nyt ymmärän tappelupelien ystäviä et näitä kyllä jaksaa pelata ja varsinkin opetella vuosia, kun tuo oppimiskäyrä on niin pitkä tuo myös palkitsee. Onneksi tämä tuli viime kesänä ostettua sain uuden pitkäikäisen pelin\genren minkä parissa viihtyy vielä pitkään. Akuma onkin sitten seuraava hahmo joka nyt on varmaan kaikkien suosikki myöskin jo pikku hypeekin havaittavissa.


 
Ylös Bottom