Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Street Fighter IV [X360]

Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Kyllähän se Seth on aika hanurista.
Mut kyllä mun mielestä easyimmällä ja yhellä erällä se on kumminkin täysin mahollinen. Onpahan ainakin treeniä, jos meinas hamuta yhtään voittoa yhtään ketään vastaan, ainakaan livessä. Livessä itelle ainakin tullu vastaan suht osaavaa kaveria. Viidestä live matsista voitin yhden ja senkin jotakuta selkeästi alotteliaa vastaan.
Kyllä sitä oppii, tai ainakin on aihetta opetella pelaamaan hahmolla kun hahmolla kun yrittää Sethiä päihittää. Samalla kans vähän oppii tuntemaan mitä mikin hahmo kykenee.

Ite pidin eka jotenkin raukkamaisena että pelais helpoimmalla tota arcadea läpi että sais niitä hahmoja auki, mutta kun olin tahkonnu mediumilla ja 3 erällä Abelilla Sethiä TUNNIN tuloksetta, päätin että eiköhän sitä ihan easyllä ja yhellä erällä mennä.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Kyllä tämä tuntuu vaan niin perkeleen hyvältä peliltä, vaikken mikään suuri beat 'em uppien ystävä olekaan. Juuri oikealla tavalla arcademaisuutta ja 90-lukulaista kliseisyyttä ukkeleissa, unohtamatta tietenkään kaikessa japskimaisessa tökeröydessään pelin välianimaatioita...oi niitä aikoja. Kaikki tämä tietenkin sopivasti päivitetty nykyaikaan.

Mikään helppo tapaus tämä ei kyllä ole, joskin allekirjoittanut tosin on viimeksi pelannut ko. lajityypin pelejä Tekken 3:n aikoihin...mutta tuntuu hankalalta, piti oikein mennä tuonne treenitappeluihin vähän hiomaan noita omia liikkeitä, ei meinaa muuten tulla yhtään mitään. Noiden ohella on kyllä täysin hakusessa vielä se, että miten tuossa pitää mitkäkin asiat ajoittaa ja miten noita comboja sitten tulee...
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

sf:t, tekkenit jne. kyllä edustaa juuri sitä genreä, mistä en koskaan ole tykännyt, mutta tätä voisi kokeillakkin
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

SF ja Tekken on kyllä tän genren spektrumin eri laidoista. Jos et oo ennen perustanu etkä tutustunu niin kannattaa varmaan oottaa sitä uusintä Tekkeniä.
Tämä peli on oikeesti vaikea.

Tosin hokasin tossa että kun puhuin helpoimmasta vaikeustasosta niin luulin sen olevan toi "easy". Easyn alta löytyikin vielä "very easy" ja "easyiest". Kyllä tolla kaikkein kaikkein helpoimmalla menee koko arcade aika helposti läpi ilman continueita.
Vertailukohtana vois sanoo että esim Soul Calibur IV:n vaikeustaso on Hardilla jotakuinkin samalla viivalla SF IV:n very easyn kanssa.
Kaikki hahmot saa kyllä tässä unlockattua kaikilla vaikeustasoilla, mutta monet Achievementit vaatii arcaden pelaamista vähintään Medium tasolla.

Tahkosin tossa Livessäkin tätä nyt muutaman tunnin. Muuten kyllä kaikinpuolin tosi kivaa, eikä häviäminenkään päässy juurikaan nyppimään, mutta se alko jo vähän tympimään että varmaan se 97% jengistä pelaa joko Ryulla tai Kenillä. Sagat sit heti kolmantena. Ja Fei Longejakin oli jopa useampi kuin yksi. Ite siis pelaan Fei Longilla tällähetkellä.
Ainahan näissä peleissä on ne yleisesti suosituimmat hahmot, mutta kyllä tämä Ryu/Ken tulva vetää pisimmän korren kaikesta.
Balrog on niin kingin näköne hahmo että sillä haluttais opetella seuraavana. En oo vaan ikinä sillä pelannu missään Sf-pelissä juuri ollenkaan niin voi olla vähän opettelua. Lataamalla tehtävät erikoisliikkeet (jotka oli just niitä suosikkeja junnuna kun tulipallo oli niin vaikee tehä) on vaan kyllä tosi kömpelön tuntusia tänäpäivänä että en sit tiiä.
Tuntuu että suurin hyöty Arcade Stickistä ois just forward ja back dashien kanssa ja alas/ylös ja taakse/eteen -lataus erikoisliikkeitten kanssa. Ei meinaa tatilla onnistua oikein niin sujuvasti vaikka Shoryukenit sun muut onnistuukin vallan mainiosti.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

MIelestäni ois nyt aihetta yhdistää tämä ja Pleikkari puolen vastaava threadi.
En tiiä sit onko muut samaa mieltä, mutta helpottas ainakin mun elämää :).
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Ei hitto miten on vaikea peli. Tekoälyä vastaan alkaa jo vähän pärjäämään, mutta noi combot mitä harjotellaan siinä trial-moodissa on ihan älyttömän vaikeita.

Tämä on kyllä paljon vaikeampi pelata kun joku DOA4, Soul Calibur 4 tai Virtua Fighter 5. En ole vielä edes verkkoon uskaltanut.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Totta, mutta kyllä se siitä kun jaksaa tahkota. Ite ostin pelin viime lauantaina ja oli ihan täysin samat fiilikset.
Oon nyt vaan sit pelannu joka hahmolla niitä Trial Challengeja niin pitkälle kun vaan on päässy. Auttaa ymmärtämään pelimekaniikkaa aivan sairaana.
Eilen meni arcadekin kaikkein vaikeimmalla jo läpi. Kenillä tosin.

Livessa vastaan tulee 95% Kenejä, mikä aika ankeeta, mutta siinähän sitä oppii pelaamaan niitäkin vastaan. Tuo on mahtava juttu tuo että voi sallia live haastot kesken arcaden peluun. Eilen illalla siis tosiaan pelasin vaikeimmalla Kenillä arcadea ja sit aina väliin vastasin Live haasteisiin Fei Longilla (käytännössä aina Keniä vastaan). Voitin yli kymmenen live matsia putkeen ja meni sit lopulta Arcadekin läpi. Parit Achievementit tuli siis vähän niinku kerralla :).

Tikkua oon metsästäny tosi paljon. Naarannu Brittein ja Sakasan ebaytä, mutta ei tunnu kyllä sopivaa löytyvän, kun ei kuitenkaan mitään ryöstöhintoja tahdo tommoseen sijoittaa. Eilisen positiivisen, meikähän alkaa olla jo ihan hyvä tässä- tunteen siivittämänä oon jopa käyny miettimään että onkohan se tikku edes niin tarpeellinen. Ihan hyvin tolla Boxin pädilläkin homma tuntuu pelaavan. Varsinkin kun ei ole kokemusta tikulla pelaamisesta, niin ei tiedä mistä jää paitsi.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Voiko Special Move Master, EX-cellent Master, Super Combo Master, Ultra Combo Master, Super Combo Champion, Ultra Combo Champion, Sunny Daze, Crowd Pleasing Master ja Focus Master saavutkset tehdä ainoastaan Arcade pelimuodossa, ku niissä saavutuksissa ei lue, että missä ne pitää tehdä esim. Crowd Pleasing Master saavutuksen hankkiminen ei onnistunut trainingissä vaikka tein yli 10 kertaa sen personal actionin.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Mä tein Crowd Pleaserin ja Focus Masterin trial modessa.

Olisinkin ollut tosi yllättynyt mikäli Focus Masteria ei olis tullu, kun vedin Abelin trialit läpi.

Muillekin tiedoksi että Abelin trialeissa, joissa tarvitsee jatkaa sarjaa Focus liikkeen jälkeen, niin niistä puuttuu maininta Forward dash. Eli käytännössä täyteen ladatun Focus liikkeen jälkeen pitää suorittaa Forward dash, ja sitten vasta jatkaa.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Ha! Kaikki hahmot auki :) Nyt vois lähtee katteleen online.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Online-peli on hauskaa kun vaan pääsis pelaamaan. Nyt tuo "pelailu" tuntuu olevan sitä, että haetaan vaan peliä jossa on riittävä yhteys 3/5 tuntuu olevan jo ihan pelattava. Tämä hakutoiminto on aivan käsittämättömän hidas. Sen jälkeen kun peli löytyy, niin ei välttämättä pääse pelaamaan, sillä siinä vaiheessa kun liityt se voi olla jo täynnä ja joskus peli vaan ilmoittaa, että "could not join" tai jotain sinnepäin. Mahtavaa.

Minkä hiton takia näihin peleihin laitetaan vaan 1v1 lobbyt? Sama oli Virtua Fighterissä. Miten voi olla niin, että ensimmäinen varteenottettava netin yli pelattava tappelupeli DOA4 on tehnyt kaiken paremmin ja isommin jo vuosia sitten. Nuo asiat kun eivät ole edes mistään tekniikasta varmasti kiinni, vaan ihan suunnittelukysymyksiä.

Ärsyttää kun tämänkin mätkinnän live-peli on sössitty :(
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Online-peli on hauskaa kun vaan pääsis pelaamaan. Nyt tuo "pelailu" tuntuu olevan sitä, että haetaan vaan peliä jossa on riittävä yhteys 3/5 tuntuu olevan jo ihan pelattava. Tämä hakutoiminto on aivan käsittämättömän hidas. Sen jälkeen kun peli löytyy, niin ei välttämättä pääse pelaamaan, sillä siinä vaiheessa kun liityt se voi olla jo täynnä ja joskus peli vaan ilmoittaa, että "could not join" tai jotain sinnepäin. Mahtavaa.

Minkä hiton takia näihin peleihin laitetaan vaan 1v1 lobbyt? Sama oli Virtua Fighterissä. Miten voi olla niin, että ensimmäinen varteenottettava netin yli pelattava tappelupeli DOA4 on tehnyt kaiken paremmin ja isommin jo vuosia sitten. Nuo asiat kun eivät ole edes mistään tekniikasta varmasti kiinni, vaan ihan suunnittelukysymyksiä.

Ärsyttää kun tämänkin mätkinnän live-peli on sössitty :(

Salli live haastamiset arcaden peluun aikana ja käy pelaa arcadea. Haasteita alkaa satelemaan ja matseihin pääsee paljon nopeempaa ja helpompaa kun että yrittäs ite niitä jostain seuloa.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Jeps, kannattaa tosiaan hyväksyä ne live haastamiset, tappeluita tulee todella tiuhaan tahtiin. Tosin onhan se välillä ärsyttävää, että peli keskeytyy, juuri kun on voittamassa todella tiukan tappelun.

Voisinpahan itsekin pistää pientä vuodatusta pelistä, kun on jo parisen kymmentä tuntia tullut pelailtua. Ihan näin aluksi arcade modesta, joka on yksi raivostuttavimmista puolista pelissä. CPU:t menevät törkeän vaikeaksi jo mediumilla (tämä kyllä riippuu vähän itse hahmoista, jotkut ovat vaikeampia kuin muut) ja kaiken kruunaakin lopuksi Seth, pelin rasittavin ja ylivoimaisin hahmo (arcadessa). Jotta se viimeinen, pakollinen taistelu olisi mahdollisen rasittava, ovat Sethin healthit ja damage arcadessa paljon tavallista korkeammat. Ensimmäistä kertaa kun pääsi Sethiä vastaan netissä pelailemaan, tulikin kummasteltua, miten Seth kaatuu niin nopeaa. Arcade mode on kohtuu hirvittävä, mutta kyllähän tämä huomattiin jo Super Street Fighter II Turbo HD Remixissä. Mutta plussaa siitä, ettei arcade ole enää yhtä naurettava kuin HD Remixissä, jossa vaikeustasolla ei tuntunut olevan mitään väliä. Jo easyllä viimeisimmät vastustajat ovat miltei mahdottomia voittaa ilman muutamaa tappioo ensin. Mutta ei arcadesta kehtaa liikoja valitella, tuskin kukaan osti pelin yksinpeliä varten.

Onhan pelissä sitten arcaden lisäksi nuo challenget. Itse en ole vielä paljoa niitä pelaillut, mitä nyt muutaman survivalin ja pari trialiakin. Kyllähän ne toimivat ja trialeita pelatessa voi oppia pari uutta comboakin. Mukavaa ajankulutusta, jos vaikka se liveaika pääsee loppumaan. Yksi positiivinen uudistus HD Remixistä on myös pelaajien health. HD Remixissä se tuntui loppuvan aivan liian nopeaa, hyvä kun superliikettä ehti saada käyttöön. Ja muutenkin Street Fighter IV:ssä tulleet uudistukset tekevät tappelusta niin tiukkaa ja intensiivistä loppuun asti. Comebackit epätoivoisimmista tilanteista ovat aina mahdollisia.

Sitten moninpeliin, joka onkin jo huomattavasti nautinnollisempi kokemus. Onhan se totta, että on noin 90% mahdollisuus, että vastustajaksi hyppää Ryu/Ken. Tämä huomattiin jo HD Remixissä, eikä se tullut yllätyksenä. Mutta eipähän tästäkään voi enempää valitella, kun kerran itsekin pelailen Ryulla sekä joskus Sagatilla. Kumminkin, moninpelin toimivuus on todella hyvä enkä ole vielä yhteenkään lagiseen matsiin törmännyt. Tosin kyllähän sen jo aulassa huomaa, että jos ruudulla näkyy se yksi palkki viidestä, niin kannattaa suosiolla poistua. Nettipeli toimii parhaimmillaan tuon live haastamisen avulla. Arcadea voi hakata ajankuluksi, kun odottelee uutta vastustajaa. Haastajia tulee nopeaan tahtiin eikä siinä ehdi tylsistyä millään. Mutta muuten tuon pelin etsimisessä netissä on huomattavia vaikeuksia. En itse ole paljoa sitä käyttänyt, mutta kun aina välillä koittelee niin "could not join" ja "game is full" tekstit ovat yllättävän yleisiä. Enpä sitten tiedä, mistä tämä johtuu, mutta onhan se hieman harmillinen asia. Olisi Capcomin väki saanut pistää peliin myös samanlaisen Lobby systeemin kuin HD Remixissä, ainakin edes valinnaiseksi. Silloin olisikin voinut pyytää pari kaveria yhteen lobbyyn ja pelailla vuorotellen. Saisi myös samalla vähän vaihtelua vastustajasta, ellei sitten joku ole ylivoimainen. Joka tapauksessa, nettipeli kyllä pelaa eikä siitä löydy paljoa valittamista. Kun huvittaa netissä pelata, niin kyllä sitä peliseuraa löytyy. Koko pelin paras kohta onkin sitten se local moninpeli. Toimii yllättäen ongelmitta ja onhan se hauskempaa, kun saa huutaa kaverille päin naamaa, kun kerran siinä vieressä istuu.

Street Fighter IV lunasti kaikinpuolin omat odotukseni, aivan mahtava tappelupeli, paras tästä genistä. Kovana Street Fighter-sarjan fanina tätä kyllä jaksaa ja tulee pelattua vielä pitkään. Suosittelen peliä ehdottomasti jokaiselle tappelupelien faneille, jos vähänkin kiinnostaa niin kannattaa ostaa. Itse ainakin yhdyn täysin metacriticin keskiarvoon. On se vain niin hyvä.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Salli live haastamiset arcaden peluun aikana ja käy pelaa arcadea. Haasteita alkaa satelemaan ja matseihin pääsee paljon nopeempaa ja helpompaa kun että yrittäs ite niitä jostain seuloa.

Paitsi että silloin sulla ei oo mitään kontrollia haasteiden latensseille muuta kun pakittaminen pois haasteesta. Kokeilin tehdä noin. Tuli about 7 haastetta (kaikki noin yks sekunti arcade moodiin menemisen jälkeen) kaikissa latenssia kylmä nolla palkkia. Sit kyllästyin.

Itse pelistä en jaksa nyt marista. Todettakoon että möin tänään pois ps3-versioni pelistä.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Paitsi että silloin sulla ei oo mitään kontrollia haasteiden latensseille muuta kun pakittaminen pois haasteesta. Kokeilin tehdä noin. Tuli about 7 haastetta (kaikki noin yks sekunti arcade moodiin menemisen jälkeen) kaikissa latenssia kylmä nolla palkkia. Sit kyllästyin.

Itse pelistä en jaksa nyt marista. Todettakoon että möin tänään pois ps3-versioni pelistä.

Siihen ois voinu valita sen kriteerin millä niitä vastustajia sulle seulotaan. Joko stability(yhteyden siis), same level tms.
Itellä ei oo ollu mitään ongelmia.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Tässä puolen yön tietämillä tuntuu peliseuraa löytyvän ihan kivasti. Tarvii kolme neljä kertaa päivittää sitä pelilistaa niin yleensä löytyy jo pelikaveri.

Sitten päästäänkin seuraavaan asiaan: Tämä on ihan jäisen vaikea peli. Olen mielestäni DOA4:ssä ja Soul Caliburissa ihan kohtuullisen kova pelimies, mutta niillä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Tässä olen totaalisen surkea :D Voittoprosentti on tällä hetkellä 22%, mutta kyllä tästä vielä noustaan :)

Toinen mikä on jännä on se, että tosiaan 9/10 vastustajasta on Ryu tai Ken. Mikä niissä hahmoissa viehättää? Ehdotan Konsolifinin porukoille ryhtiliikettä, jossa kaikki SF4 pelimiehet jättävät Kenin ja Ryun käyttämättä :D Olen mukana Chun-Lillä.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Tässä puolen yön tietämillä tuntuu peliseuraa löytyvän ihan kivasti. Tarvii kolme neljä kertaa päivittää sitä pelilistaa niin yleensä löytyy jo pelikaveri.

Sitten päästäänkin seuraavaan asiaan: Tämä on ihan jäisen vaikea peli. Olen mielestäni DOA4:ssä ja Soul Caliburissa ihan kohtuullisen kova pelimies, mutta niillä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Tässä olen totaalisen surkea :D Voittoprosentti on tällä hetkellä 22%, mutta kyllä tästä vielä noustaan :)

Toinen mikä on jännä on se, että tosiaan 9/10 vastustajasta on Ryu tai Ken. Mikä niissä hahmoissa viehättää? Ehdotan Konsolifinin porukoille ryhtiliikettä, jossa kaikki SF4 pelimiehet jättävät Kenin ja Ryun käyttämättä :D Olen mukana Chun-Lillä.

Joo yöllä tosiaan löytyy peliseuraa. Ja aamulla kans. Päivällä noin 15.00-18.00 aikoihin kaikkein hiljasinta.

Mitä Ryuhun/Keniin tulee, niin avauduin tästä jo hiukan tonne pleikkari puolelle.
Ongelma mulla noitten kanssa on se että koska niitä vastaan pelaa niin paljon niin niissä ei enää tunnu olevan haastetta. Ryut ja Kenit on jo mulle aika helppoja nakkeja. Sit kun tulee vastaan joku muu hahmo niin niitä vastaan sit ei enää osaakkaan pelata, kun niitä niin harvoin näkee.
En siis narise pätkääkään siitä että Ryu/Ken ois jotenki ylivoimasia hahmoja, vaan nimenomaan siitä että homma alkaa käydä tylsän puoleiseksi, eikä oma pelitaito pääse välttämättä kehittymään niin paljon jos pelaa aina samoja hahmoja vastaan.

Ite pelaan tällähetkellä kaikki live matsit Fei Longilla.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Tulee hieman offtopikkia, mutta tulkoon. Kyselin tätä jo tuossa Super SF 2 Turbo HD- ketjussa, mutta laitetaan vielä tännekin. Jos tällä suunnalla olisi hieman vilkkaampaa.

Eli tuo XO:n pädi ei tosiaan ole ihan paras mahdollinen ratkaisu tämä tyyppisten mätkintäpelien pelaamiseen surkean ristiohjaimensa ansiosta. Olisko jollakulla ehdottaa jotain suhteellisen edullista ratkaisua tähän kyseisen ongelmaan? Onkohan esimerkiksi nuo Mad Catzin valmistamat SF FightPadit mistään kotoisin? Tosin noidenkin saatavuus Suomen maankamaralta näyttää olevan todella heikkoa. Tuossa linkki kyseiseen tuotteeseen verkkiksen sivuille: http://www.verkkokauppa.com/popups/p...o.php?id=11496
 
Ylös Bottom