Vastaus: Street Fighter IV [X360]
okei eli postaan omat fiilikset tästä, mutta otetaan huomioon pari asiaa ensin:
a) olen pelannut DOA4:sta, jokaista Tekkeniä, ja Soul Calibur 2 & 4 niin paljon että sanoisin että olen niissä hyvä
b) street fighteri sarjaan en ole koskenut ikinä
noniin.. Eli ostin tämän kaikkien arvostelujen kehujen perusteella ja sen takia että monessa luki että peli on suunniteltu myös alotteleville street fighttereille. Noh.. aloitin pelaamisen, upea alku intro joka nosti peli himot huippuun, upea presentaatio grafiikan ja äänimaailman puolesta. Mutta sitten!!! Tuntu kun olisin pyörätuolissa ottanut turpaan ! Peli käytännössä toimi kuten 2D joten väistely areenalla on todela rajattu. Aloitin mediumilla ja hittiä tuli toisen perään, ei mitään jakoa. purin hammasta ja jatkoin. No sain vain lisää selkääni niin että otsa suoni alkoi sykkimään. Pidin pienen tauon ja mietin että mikä mättää ja otin trial moden jossa saa vapaasti harjoitella liikkeitä. Viperillä aloin sitten tutkimaan näiden liikkeiden skulaamista ja se siinä alkoi jopa toivon kipinä näyttämään kun sain vedettyä kivan näkösiä efektejäkin otteluihin.
Noh.. takasin arcadeen. Nyt tappio tuntui vielä hirveämmältä kuin tuntui että oli harjoitellut ja tulos oli ZERO! nada.. oikeesti.. tämmöstä turpa saunaa ensimetreillä ei ole näkynyt sitten Ninja-Gaiden.. Lopulta huomasin että hitto sielähän on Easiest mode ja vihdoin peli lähti rullaamaan ja pääsin jopa arcaden läpi. Pistin merkille myös että monet muutkin ovat kokeneet tämän karun totuuden tämän pelin suhteen. Mitä omiin fiiliksiin tulee niin myönnän että olen tämän pelin suhteen totaalisen palikka, ja itseasiassa se ei haitannut. NAUTIN tämän pelin pelaamisesta silti. Tämä on ehkä niitä harvempia pelejä josta tosiaan ei lähdetä huipulta liikkeelle ja pienen päättäväisyyden kera tästä jalokivestä voi saada oikeasti aivan tajuttomasti irti.
Suosittelen erittäin lämpimästi, mutta viereen kannattaa varata tupakkaa, pepsiä/cokista, ja päättäväisyys vaihe kannattaa pistää omasta mielestä päälle. Näin addiktoivaa epeli peliä en ole hetkeen pelannutkaan