Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Street Fighter IV [X360]

Zuor

New Member
Pitihän tällekin oma keskustelu pistää pystyyn 360:n puolelle, kun ei sellaista mistään löytynyt (ihme kyllä). Street Fighter sarjanhan palaa vihdoinkin jo tällä viikolla kauppoihin sarjan 4. osalla. Melkoinen rivistö kyllä näitä tappelupelejä on jo boksinkin puolelle ilmestynyt (VF5, SC4, DoA4), mutta pakko sanoa, SFIV on se tappelupeli, mitä on odoteltu.

Nyt onkin sitten suuret toiveet, että Street Fighter lunastaa taas paikkansa parhaana tappelupelinä. Ainakin graaffinen tyyli on todella upea ja muutenkin vaikuttaa törkeän hyvältä mätöltä. Arvostelujakin on ruvennut tulemaan ihan kunnolla ja pelillä onkin todella vaikuttava 94 pisteen keskiarvo metacriticissä 26 arvostelun jälkeen. Vähän harmittaa jo nyt, että pelistä on jätetty muutama HD Remixistäkin tuttu hahmo (kuten Deejay ja T. Hawk), joilla itse ainakin tykkäsin aina välillä pelailla. Tärkeintä kuitenkin on, että vanhat kunnon SF2 hahmot löytyvät. Pelistä löytyy myös iso liuta uusia hahmoja (yhteensä 25 hahmoa, 6 täysin uutta hahmoa, joita ei edes Arcade versiossa nähty). Vaikka perusmekaniikka pelissä on säilynyt samanlaisena jo SF2 ajoilta, on pelissä muitakin kiinnostavia muutoksia kuten Revenge-mittari, joka kuulemma voikin muuttaa taistelun suunnan todella nopeasti. Kaikki uudistukset löytyvätkin sitten parhaiten niitä arvosteluja lueskellen, kannattaa vilkaista.

Itse aloittelin Street Fighterin pelailun jo aikoinaan SNES:llä, joka taisikin olla niitä ensimmäisiä tappelupelejä Killer Instinctin ohella, minkä parissa tuli oikeesti opeteltua liikkeet ja combot. Eipä kyllä sen jälkeen kauhean hyvin ole päässyt Street Fighterin mukaan, melkeinpä vain huonojen konsolivalintojen ansiosta. Tosin tuossa vähän aikaa pääsin taas Street Fighterin makuun HD remixin ansiosta, joka olikin sitten tämän genin paras tappelupeli tähän mennessä! Törkeän intensiivistä tappelua, jossa häviäminen ei koskaan johdu muusta kuin siitä, että vastustaja oli vaan parempi. Kuten jokaisessa tappelupelissä, kunnon comeback hirveästä häviötilanteesta on parhaista tunteista, mitä peleissä kokee. Nyt vain sitten odotellaan, että pääsee käsiksi neljänteen osaan. Enkä näe minkäänlaista mahdollisuutta, että SFIV olisi huonompi kuin SF2:HDRemix

Enpähän itse ainakaan malta odottaa, että pääsen heittämään ensimmäiset Hadokenit.
 
Vastaus: Street Fighter IV (360)

Ensimmäiset Street Fighterit tuli pelattua Amigalla :) vaikuttaa lupaavalta joten tulee tämäkin varmaan hankittua boxille.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

odotukset oli kovat mutta eipä tuo peli vakuuttanut ollenkaan.. tekkeniä odotellaan
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Tämä on alkanut oudosti houkuttelemaan vaikka en tappelupeleistä ole ihmeemmin ikinä innostunut. Kunnon ohjaimen tämä varmasti vaatisi samalla, joten taitaa hinta vaan nousta turhan kovaksi yhden pelin takia... mutta onko suosituksia kohtuuhintaisesta ja laadukkaasta tuotteesta?
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Kunnon Street Fighter -fanina tämä on kyllä pakko-ostos. PS3- ja XO-versiot tulossa. :)
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Peli sai tänään gamespotilta ysin :D


The Good

* Gorgeous character models, animations, and background art
* Comprehensive multiplayer modes
* Accessible but nuanced gameplay
* Plenty of replay value for completionists.


The Bad

* No tournament mode
* Online play suffers if either fighter's connection is slow.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Kertokaas miten ihmeessä tuon EASY moodin arcade päävastustajan voi oikein päästä lävitse?
Tuntuu turhan vaikealta tämä EASY taso. Jää pelaamiset vähiin, mikäli näin luokattoman haastava jo EASY tasoltaan.

Tämä iki-ihana Seth on helppo voittaa kerran, toisen ja kolmannen rundin se sitten voittaakin erikoisuuksillaan heti.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Seth noudattaa mätkintäpomojen parhaita perinteitä potenssiin kaksi. Se on täysin tyylitön ja aivan helvetin halpamainen!

Jos haluat hahmoja auki niin helpoin vaikeustaso päälle ja erien määrä yhteen.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Kannattaako tätä ostaa, jos ei ole ennen pelannut kovin paljon mätkintäpelejä ja haluaa tutustua mätkintäpeleihin paremmin. Peli näyttää ulkoisesti todella hienolta ja tappelu näyttää todella nopeatempoiselta ja yksityiskohtaiselta ja moninpeli on varmaan todella hauskaa. Oikeastaan kysyisin onko tämä peli tarkoitettu suurimmaksi osaksi pelisarjan veteraaneille vai voivatko minun kaltaiseni pelisarjaan tutustumattomat ostaa pelin.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Tehty kummillekin. Toisin kuin SF3:ssa, tässä nimenomaan pyritään vetoamaan uusiin pelaajiin ja niihin, jotka jättivät SF:n kakkososan jälkeen.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Seth noudattaa mätkintäpomojen parhaita perinteitä potenssiin kaksi. Se on täysin tyylitön ja aivan helvetin halpamainen!

Jos haluat hahmoja auki niin helpoin vaikeustaso päälle ja erien määrä yhteen.

Aivan, aivan. Muutan erät 1seen :) Thanks. unohtanut tuon kikan jo, vaikka tuota käytin myös DOA 4:ssa muinoin aluksi. :p
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Tehty kummillekin. Toisin kuin SF3:ssa, tässä nimenomaan pyritään vetoamaan uusiin pelaajiin ja niihin, jotka jättivät SF:n kakkososan jälkeen.
Kiitos vastauksesta. :) Pitää ostaa tämä seuraavalla viikolla.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Onhan tämä kova.

Ryu ja Kenillä menee niinku aina ennenki. Arcade meni läpi noilla jo Hardillakin. Noilla pelatessa tuli vaan myhäiltyä että voi hitto kun on hyvä peli.
Vaikeaksi homma muuttuu kun yrittää pelata arcadea jollakulla muulla hahmolla kun Ryulla tai Kenillä. Jopa easy tuottaa vaikeuksia.
Ei tämä mun mielestä vieläkään kovin helposti lähestyttävä beat em-up ole. Noin niinku vinkkinä niille joilla ei oo kokemusta tästä genrestä..

Sairaan hyvä kylläkin. Ja onpahan haastetta. Pitää vaan nyt valkata joku hahmo jonka seuraavaks opettelee.

Millä hahmoilla muut tykkäilee pelata?
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Onhan tämä kova.

Ryu ja Kenillä menee niinku aina ennenki. Arcade meni läpi noilla jo Hardillakin. Noilla pelatessa tuli vaan myhäiltyä että voi hitto kun on hyvä peli.
Vaikeaksi homma muuttuu kun yrittää pelata arcadea jollakulla muulla hahmolla kun Ryulla tai Kenillä. Jopa easy tuottaa vaikeuksia.
Ei tämä mun mielestä vieläkään kovin helposti lähestyttävä beat em-up ole. Noin niinku vinkkinä niille joilla ei oo kokemusta tästä genrestä..

Sairaan hyvä kylläkin. Ja onpahan haastetta. Pitää vaan nyt valkata joku hahmo jonka seuraavaks opettelee.

Millä hahmoilla muut tykkäilee pelata?

Itsekin pelailen suurimmaksi osaksi Ryulla, sen verran tuttua hommaa jo ennestään. Tänään sain vihdoinkin viimeisenkin ukon unlockattua, joten kyllä valinnan varaakin riittää. Nyt sitten olisi tavoitteena opetella pelailemaan Sagatilla ihan kunnolla, vaikuttaa aika menevältä hahmolta.

Ja joo tosiaan, tuo Arcade tuppaa menemään aivan törkeän vaikeeksi, kun ottaa vähänkin vieraamman hahmon. Itse olen aina vihannut Dhalsimia ja kun sillä vedin very easylla arcaden, oli Sethin kanssa tappeleminen aivan täyttä tuskaa. Törkeän vaikeeta, mutta kyllähän se sitten monen yrityksen jälkeen meni alas.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Itsekin pelailen suurimmaksi osaksi Ryulla, sen verran tuttua hommaa jo ennestään. Tänään sain vihdoinkin viimeisenkin ukon unlockattua, joten kyllä valinnan varaakin riittää. Nyt sitten olisi tavoitteena opetella pelailemaan Sagatilla ihan kunnolla, vaikuttaa aika menevältä hahmolta.

Ja joo tosiaan, tuo Arcade tuppaa menemään aivan törkeän vaikeeksi, kun ottaa vähänkin vieraamman hahmon. Itse olen aina vihannut Dhalsimia ja kun sillä vedin very easylla arcaden, oli Sethin kanssa tappeleminen aivan täyttä tuskaa. Törkeän vaikeeta, mutta kyllähän se sitten monen yrityksen jälkeen meni alas.

Milläs vaikeusasteella pitää vetää arcade läppi, että saa uuden äijän aukastua? Vedin just mediumilla Kenin kans eikä tullut mitään uutta tyyppii. :confused:

Edit: vedin kyl yksillä erillä. johtuuko siitä?
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Kenillä pelaamalla ei aukea mikään uusi hahmo.
Väliä on siis sillä millä hahmolla arcaden läpäisee. Vaikeustasolla ja erien määrällä ei vaikutusta.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Milläs vaikeusasteella pitää vetää arcade läppi, että saa uuden äijän aukastua? Vedin just mediumilla Kenin kans eikä tullut mitään uutta tyyppii. :confused:

Edit: vedin kyl yksillä erillä. johtuuko siitä?

Tässä ohjeet miten aukaista kaikki lisähahmot:

DO NOT MESSAGE ME REGARDING GOUKEN OR HOW TO UNLOCK ANYONE ELSE. THESE METHODS HAVE BEEN PROVEN TO BE 100% ACCURATE, IF THEY DON'T WORK, YOU'RE DOING SOMETHING WRONG.

Ryu = Sakura
Sakura = Dan
C. Viper = Cammy
Chun-Li = Gen
Abel = Fei-Long
M.Bison = Rose

MAKE SURE YOU HAVE ALL OTHER 6 CHARACTERS UNLOCKED BEFORE TRYING TO UNLOCK AKUMA/GOUKEN!!!!

Akuma = (thanks to Sottle) Pick a character you have already completed Arcade Mode with.
Requirements:
1 Perfect + No Continues (If you are going to do more than 1 round matches, you CANNOT LOSE A ROUND.)
You will fight Akuma after Seth. Defeat to unlock.

Gouken = Requirments: After unlocking Akuma you MUST beat the game with Akuma and get his ending before Gouken will unlock. Also, whoever you are trying to unlock Gouken with you MUST have already beat the game once. NO CONTINUES/NO ROUNDS LOST!!

Preperation: Set difficulty to Easiest. Rounds set to 1. Time set to 99.
Fight 1 - Perfect Finish
Fight 2 - Ultra Finish
Fight 3 - Ultra Finish
Fight 4 - Ultra Finish
Fight 5 DO NOT GET A PERFECT ULTRA OR SUPER FINISH
Fight 6 DO NOT GET A PERFECT ULTRA OR SUPER FINISH
Fight 7 DO NOT GET A PERFECT ULTRA OR SUPER FINISH
Fight 8 DO NOT GET A PERFECT ULTRA OR SUPER FINISH

(eli tarkoitus saada yksi perfect finish ja kolme ultra finishia arcaden aikana)

Seth = beat game with all 24 characters.

Vaikeustasolla ja erien määrillä ei ole väliä.

Achievement guide
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

HUH HUH!!!

noin 100 matsii varmaa bisonin kans sethii vastaa, eikä vieläkään voittoa. YHDELLÄ ERÄLLÄ kaiken kukkuraks. jukolaut ku voi olla vammanen toi bisonin ultra!

edit: on kyl aika hankalaa tehdä jotkut ultrat-supercombot, mut jotkut taas on aika helppoja, niin kuin esim. Zangiefin. No, täytyy kattoo jos ton pelaamiseen 360 ohjaimella pystyy tottumaan. Kyl sellanen maku jäi kyl heti, että kyl sielt sellasii ainanki löytyy mil pystyy pelaa ihan kunnol.

nyt jatkaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Siis onko tosiaan niin, että ainut tapa avata nuo uudet hahmot on pelata tuota Sethiä vastaan ja vielä voittaa se? Ei hemmetti, mä olen pelannut Street fighteriä viimeksi joskus varmaan 15 vuotta sitten ja voin sanoa jo nyt että minun hermot ja taidot ei tule ikinä riittämään edes easyllä tuon koko minun pelaamishistoriani aikana huonoimman ja epäreiluimman vastaantulleen loppupomon voittamiseen. Voi jessus kun hyvä peli on pilattu tuolla hahmolla. Epäilen, että hyvin suurelta joukolta pelaajia jää nuo loput hahmot näkemättä.

Ja painotan vielä, että hyvin tehty vaikeus ei minua haittaa, mutta siitä ei todellakaan ole kyse tuon Sethin kohdalla. Pitää olla joko street fighter veteraani tai tulisi olla varustettu munkin tyyneydellä ja kärsivällisyydellä, että jaksaisi harjoitella ja hävitä ensin sata kertaa, että voisi voittaa kerran.

Kertokaa, että nuo hahmot saa avattua muullakin tapaa, että saisin ne auki moninpeliin, koska tuota yksinpeliä en pelaa enää koskaan.
 
Ylös Bottom