Hardcore voisi olla ok jos peli olisi roguelike. Tässä kuitenkin on selvä etenemisen reitti, joten tuollainen on oikeastaan enemmän niille, jotka pelin on jo läpäisseet ja haluavat haastaa itsensä. Vaikea kuvitella että tuota kannattaisi valita ensimmäiselle pelikerralla. Ellei ole joku tubettaja, jonka on pakko tehdä erikoisuuksia.
Siitä huolimatta että tuossa aiemmin hieman lyttäsin nälkää ja janoa, niin se on kuitenkin sillä tapaa olennainen osa kokemusta että harvemmin mikään asia olisi tuntunut niin tiukalta tai kiireelliseltä jos ei olisi kiire juomaan tai syömään. Parhaimmillaan tämä olisi sitä että tukikohtaa kohti kiiruhtaessa piti nappailla parista paikkaa matkalta juotavaa että pääsee juuri ja juuri perille kotiin, jossa meinaa melkein jo kuolla nälkään kunnes saa varastosta "vedet ja leivät" suuhun.
Nälkä ja jano siis toivat hyvää vaaran tuntua peliin mutta ärsyttivät silloin kun näitä piti värkätä minuuttitolkulla varastoon. Kun homma alkaa sujumaan ja varastot on täynnä, niin asian voisi jo mielestäni automatisoida niin että esim. sukelluspukuun voisi tehdä päivityksen, joka juottaa ja syöttää pelihahmoa automaattisesti. Mutta tämä pitäisi olla auki vasta loppupelissä kun näitä tarpeita on muutenkin varastot täynnä ja niiden kanssa säätäminen on enää arkirutiinia eikä mitään vaarantuntua synny ellei välttämättä lähde tukikohdista ilman evästä.