Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sudden Strike 4

Omenanraato

Well-Known Member
Nimi: Sudden Strike 4
Kehittäjä: Kite Games
Julkaisija: Kalypso Media
Genre: Realiaikainen sotastrategia
Alustat: PlayStation 4, Microsoft Windows, Linux, Mac OS, SteamOS
Julkaisupäivä: 10.8.2017

Traileri (ps4 gameplay-traileri):


Pc pelivideota:


Reaaliaikastrategiasarja Sudden Strike palaa kesällä. Tropicosta tunnettu Kalypso Media on julkaisemassa Euroopassa 11. elokuuta Sudden Strike 4:n, jonka on kehittänyt Windows-, Mac- ja Linux-koneille sekä PlayStation 4:lle tuore ukrainalainen pelitalo Kite Games.
Sudden Strike 4 on ensimmäinen uusi sarjan osa seitsemään vuoteen ja se pyrkiikin viemään sen tarjoamaa strategiatoimintaa eteenpäin niin teknisesti kuin mittakaavankin osalta. Sotimaan pelissä päästään amerikan, brittien, saksalaisten ja neuvostoliittolaisten toisen maailmansodan joukoilla kolmessa kampanjassa ja skirmish-haasteiden sekä tietysti moninpelinkin merkeissä.
Syvemmin pelin tarjontaan on voinut syventyä Kalypson YouTube-kanavalla julkaistussa videosarjassa.
Alkujaan Sudden Strikea työsti venäläinen Fireglow Games. Alkunsa se sai vuonna 2001.
Linkki ylläolevaan tekstiin: https://www.pelaajalehti.com/uutise...ista-maailmansotaa-sudden-strike-4-paivattiin
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Eikö muut tykkää tälläisistä, kun ei mitään juttua ole ollut? Ihmeellisesti Xbox jäämässä ilman versiotaan, vaikka pc:lle kuitenkin tulee ja jopa Linux/Mac.

Itse aikanaan pelaillut todella paljon Close Combat sarjaa. Sudden Striken tiedän, mutten ole koskaan pelannut. Hyvin samankaltaisia käsittääkseni on ja Ps4:lle ei tälläisiä oikein tarjolla ole, joten tilauksessa storesta 53euroon tämä on. Ensiviikolla sitten testailemaan.

Ainaki pc puolen gameplayt näyttää hyvältä, joskin niin montaa joukkoa joutuu johtamaan, että onko pädin kanssa pulassa?
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Eikö muut tykkää tälläisistä, kun ei mitään juttua ole ollut? Ihmeellisesti Xbox jäämässä ilman versiotaan, vaikka pc:lle kuitenkin tulee ja jopa Linux/Mac.

Itse aikanaan pelaillut todella paljon Close Combat sarjaa. Sudden Striken tiedän, mutten ole koskaan pelannut. Hyvin samankaltaisia käsittääkseni on ja Ps4:lle ei tälläisiä oikein tarjolla ole, joten tilauksessa storesta 53euroon tämä on. Ensiviikolla sitten testailemaan.

Ainaki pc puolen gameplayt näyttää hyvältä, joskin niin montaa joukkoa joutuu johtamaan, että onko pädin kanssa pulassa?
Ykköstä ja kakkosta tuli monesti pc:llä pelattua ja tykkäsin kyllä, sivusta kyllä seuraan miten pelin kehitys edistyy ja jos pelistä tulee demo ja Ps4 versio on hyvä niin pitää kyllä ostaa.
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Eikö muut tykkää tälläisistä, kun ei mitään juttua ole ollut? Ihmeellisesti Xbox jäämässä ilman versiotaan, vaikka pc:lle kuitenkin tulee ja jopa Linux/Mac.

Itse aikanaan pelaillut todella paljon Close Combat sarjaa. Sudden Striken tiedän, mutten ole koskaan pelannut. Hyvin samankaltaisia käsittääkseni on ja Ps4:lle ei tälläisiä oikein tarjolla ole, joten tilauksessa storesta 53euroon tämä on. Ensiviikolla sitten testailemaan.

Ainaki pc puolen gameplayt näyttää hyvältä, joskin niin montaa joukkoa joutuu johtamaan, että onko pädin kanssa pulassa?

Kiitos kun teit puuttuvan ketjun! Kyllähän nämä on pirun mielenkiintoisia ja WW2 on ainakin henk. koht. erittäin kiehtova teemana. Ei todellakaan riesaksi asti ole ikävä kyllä RTS genren edustajia konsoleilla, ei varsinkaan hyviä sellaisia jossa on aktiivinen pelaajakunta monarin puolella eli pääsee pelaamaan ihmisaivoa vastaan ja kanssa. Halo Wars 2 taitaa olla konsolilla parhaillaan ainoa "kunnollinen" RTS peli. AI vastaan nämä on aina vähän meh, koska AI on nyt AI vaikka voissai paistaisi. Ollaan vielä todella kaukana tilanteesta jossa AI jäljittelisi ratkaisuillaan uskottavasti eri tasoisia ihmispelaajia_varsinkin tämän tyyppisessä pelissä.

En kyllä tuohon usko alkuunkaan etteikö peli Xboxille tulisi myöhemmin, sama kuvio tod näk kuin Tropicon kanssa eli tulee sitten myöhemmin. Ja mikä parasta niin tämän tyyppinen peli on todennäköisesti mahdollista toteuttaa sujuvasti 4K resolla ja muutenkin varsin näyttävänä Xbox One X konsolille. Saattaa 4K onnistua jopa PS4 Prolla. Pidetään tätä tutkalla että miten lähtee lentoon, jos hyvin tulee sitten melko varmasti kauppaa boksiversiosta aikanaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Sudden Strike 4

Mulla on jääny tän tyyppiset pelit ihan paitsioon :D ihan vaan siitä syystä kun oon ollu siinä uskossa että tämmöset on pelkkiä moninpelejä ja niistä ei sotapeleissäkään saa ainakaa allekirjoittanu mitää aikaa. :D

Näyttää kyllä näistä videoista kyllä hienolta. Mä pelasin semmosta PS Storen ilmaispeliä kun Guns UP sekin on joku reaaliaikane sotapeli on se pieninä annoksina kiva peli. :) Mut tää on realistimsempi tuo Guns Up on ihan lasten peli. :D

Tää tarvii varmaa kokemusta kun on näinki realistisen oloine peli.

Miten nopee tämmösee pääsee sisään? :D

Toinen noista videoista käsittelee camppaniaa niin kai tässä siis on yksinpelaavallekin jotai?
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Ostoon menee, kiitos Omppu! Ois voinu jäädä huomaamatta!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Sudden Strike 4

Tämmönen peli vaatii jo puucellä aika paljon eri toiminnallisuuksia. Paljonkohan sitä joudutaan purkamaan kun sen tekee konsolille? Perus Pleikkarin ohjaimessa on vähemmän nappuloita kun näppiksellä ;)
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Juu kyllä tässä kampanja on, enkä itsekään ajatellutkaan edes et on koko moninpeliä. [emoji23]

Aina aikanaan pelasin pc:llä juurikin yksinpelinä. Tässä vois kyllä moninpeliä testata.
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Tää tulee semmoseen väliin et ehtis jopa pelaamaan. :D Siitä sit noin kuukaus ja tulee uus PES sit ei ehdi tai haluu pelaa mitää muuta :D
Tälläkin hetkellä katon Youtubesta videoita.

Joo meni sitten VPD:stä ennakkotilaukseen ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Sudden Strike 4

[video=youtube;qVKaiH-z3rs]https://www.youtube.com/watch?v=qVKaiH-z3rs[/video]

Tuossa on yksi video siitä PS4 versiosta. :)
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Ostiko joku muu tän? Kokemuksia? Itse pääsen vasta illalla kotiin (silloinkin luvattu hurjaa ukkosta), niin ei ole vielä testailemaan päässyt.
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Karakin mietteitä PC versisota mutta eiköhän suurin osa päde konsoli versioonkin.

[video=youtube;jQLUKWpFpmk]https://www.youtube.com/watch?v=jQLUKWpFpmk[/video]
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Ostiko joku muu tän? Kokemuksia? Itse pääsen vasta illalla kotiin (silloinkin luvattu hurjaa ukkosta), niin ei ole vielä testailemaan päässyt.
Minä ostin voin sanoa jo ihan aluksi että vaikea peli :D Pitää tietää tarkalleen esim kantama ja kestävyys eri joukoilla. :)

Tekoäly on kaikkea muuta kun tyhmä saapas :D
Muistakaa Saveta niin ei joudu koko taistelua vetämään alusta. :)
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Minä ostin voin sanoa jo ihan aluksi että vaikea peli :D Pitää tietää tarkalleen esim kantama ja kestävyys eri joukoilla. :)
Enemmän haastetta kuin Company Of Heroes? Kyllähän tämä pitää ehdottomasti hankkia. Tämän tyylisiä pelejä on niin pirun vähän ollut tarjolla viimeiseen vuosikymmeneen. Ennen oli toisin.
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Minä ostin voin sanoa jo ihan aluksi että vaikea peli :D Pitää tietää tarkalleen esim kantama ja kestävyys eri joukoilla. :)

Tekoäly on kaikkea muuta kun tyhmä saapas :D
Muistakaa Saveta niin ei joudu koko taistelua vetämään alusta. :)

Joo pääsin itsekin testailemaan. Tutorial tuntui ensin sekavalta ja pari juttua meni täysin ohi siinä.

Aloitin Saksan kampanjalla ja ensin luulin et jaan joukot ja meen eri suunnista. Ei mennyt kuin 5min ja mulla oli kaks ukkoa elossa.

Sen jälkeen ryhmänä etenin tankit etulinjassa ja huoltoautot peräss, jalkaväki keskellä. Menin kohta kohdalta ja pääsin läpi tehtävän yhden tähden kera. Todella vaikean oloinen, kun ei ole vuosiin tälläisiä pelannut.

Ärsyttää, lähinnä se että jos haluan jalkaväen omaksi ryhmäkseen, niin en keksinyt miten niitä valitaan monta kerralla esim jonkun tankin vierestä siten ettei tankkia valita.

Polttoaine tuntui myös loppuvan ihan kokoajan.
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Joo pääsin itsekin testailemaan. Tutorial tuntui ensin sekavalta ja pari juttua meni täysin ohi siinä.

Aloitin Saksan kampanjalla ja ensin luulin et jaan joukot ja meen eri suunnista. Ei mennyt kuin 5min ja mulla oli kaks ukkoa elossa.

Sen jälkeen ryhmänä etenin tankit etulinjassa ja huoltoautot peräss, jalkaväki keskellä. Menin kohta kohdalta ja pääsin läpi tehtävän yhden tähden kera. Todella vaikean oloinen, kun ei ole vuosiin tälläisiä pelannut.

Ärsyttää, lähinnä se että jos haluan jalkaväen omaksi ryhmäkseen, niin en keksinyt miten niitä valitaan monta kerralla esim jonkun tankin vierestä siten ettei tankkia valita.

Polttoaine tuntui myös loppuvan ihan kokoajan.

Siellä on Omppu huolto rekka sitä varten supplie truck muistaakseni sieltä pitää valita bensa niin saa lisättyä jos loppuu :)
Ryhmän valinta on R3 ja mä huomasin kans tuon et on vaikeeta valita... No mä ratkasin niin että mä lähetin tankin pois siitä ihan läheltä. :)
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Joo huoltorekan tiedän, mutta yks äijä kerrallaan hoitaa todella hitaasti.

Ja R3:lla tosiaan ryhmä, mutta pakko ajattaa muut ympäriltä pois valitakseen vaikka vaan kaks ukkoa.

Toinen missio ei menny lähellekään läpi, enkä oikein tiedä miten olisin onnistunutkaan. Ja unohdin savettaa..pirun vaikea..
 
Vastaus: Sudden Strike 4

Enemmän haastetta kuin Company Of Heroes? Kyllähän tämä pitää ehdottomasti hankkia. Tämän tyylisiä pelejä on niin pirun vähän ollut tarjolla viimeiseen vuosikymmeneen. Ennen oli toisin.
En tiedä kun tämmösiä ei kauheasti konsolille ole. :)

Muuten jos ei valitse mitään joukkoja ja painaa R2 niin sieltä voi saada ilmatukea :) Tai vähintään tuon Recon vaihtoehdon eli voit vähän ennalta kattoa mitä siellä on :)
Pääsin tuossa Amerikkalaisten Camppaniassa jo kolmanteen taisteluun :)
 
Nyt on hieman enemmän pystynyt pelaamaan ja hitaasti edeten hyvä tulee. Maistuu kyllä hyvältä ja pari kunnon onnistumisen tunnetta tullut.

Edelleen haluaisin helpon tavan valita jalkaväki ja tankit erikseen jne. Nyt ne on liian vaikeasti erotettavissa eri joukoiksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Sudden Strike 4

Tässähän on ainakin ite kiinnostunu ihan uudella tavalla koko toisesta Maailmansodasta kun pelin rakenne on mikä on :)

Monesta taistelusta tulee luettua jostain Suomeksi että mikä siinä on ollu tarkoituksena. :)

[video=youtube;kBP3gYK1ZIY]https://www.youtube.com/watch?v=kBP3gYK1ZIY[/video]

Omaa Gameplaytä... :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom