Vastaus: Suomen presidentinvaalit.
Karma sanoi:
Ai sä otit jonkun sinkkuhitsaajan esimerkiksi? Ota vaikka kolmen lapsen yksinhuoltajaäiti tai vaikka samankokoisen perheen sairaanhoitajaäiti/-isä, jolla ei todellakaan ole varaa pistää yli hunttia viikonloppuisin baariin. Mutta jos nyt palataan hitsaajaan niin montakos baarireissua luulet että Selänne joutui jättämään väliin? Mitä konkreettisia vaikutuksia luulet että tuolla sakolla oli Selänteen jokapäiväiseen elämään sakon jälkeen? Ja ovatko sun mielestä Selänteen ja hitsaajan palkat järjellisessä suhteessa toisiinsa niin että voidaan puhua että sakko on epäoikeudenmukainen mutta palkka on oikeudenmukainen?
Noh eipä ollut ensimmäinen kerta kun kuulen jonkun vetävän tuon yksinhuoltajaäiti-kortin esiin

. Minä puhuin nyt hitsaajasta joka saa samasta rikkeestä 115e sakkoa mistä selänne saa 100x isomman rangaistuksen, joka ei todellakaan ole oikein, mutta jos palataan yksinhuoltajaäitiin, niin on totta, että heillä on ankeaa, enkä heiltä ole mitään pois ottamassakaan, minun menoleikkaukset kohdistuvat aivan muihin kohteisiin kuin yksinhuoltajiin...
En tiedä Selänteen tuntoja sakon jälkeen, mutta olen aivan varma, että häntä vitutti enemmän kuin peruspulliaista joka sai 115e:n sakot, moni näköjään luulee, ettei tuollainen "pieni" sadantonnin sakko tunnu missään, rikkaathan kun heittävät rahaa menemään ihan minne tahansa, välillä kun heillä on tylsää niin he huvikseen polttavat rahaa kun eivät keksi sille muutakaan käyttöä
Tuohon vikaan kysymykseen, sanon vaan, että kyllä ne mielestäni ovat suht oikeudenmukaisia...
NHL-jääkiekkoilija on huippuosaaja, joita ei joka puussa kasva, ja heidän toimintansa synnyttää suuren määrän tuloja, joista he luonnollisesti saavat osansa. Sakko taas on epäoikeudenmukainen, koska sen skaala on aivan liian iso, ymmärrän jonkin verran isommat sakot mutta 1000x isommat sakot sakot samasta rikkeestä on naurettavaa, pitäisikö rikkaiden sähkölaskutkin olla 1000 kertaa isommat ja pitäisikö heidän maksaa omenastakin 1000 kertaa enemmän?