Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

suositelkaa puhelinta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Diamond-Dog
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
D

Diamond-Dog

Guest
pitäis uus känny hommata ja hinta raja on siinä 200 paikkeilla.. suosituksia otetaan ilomielin vastaan,puhelinten plussia ja miinuksia
 
Osta käytetty 3210. 50 ellei halvemmallakin pitäis jostain liikkeestä lähteä. On tarpeeksi pieni ja akku kestää alussa n. viikon ja ei kovin nopeasti tuosta putoa. Kaikki tarpeelliset ominaisuudet löytyy ja ei ole mitään turhaa esim. WAP. Säästyy ainakin porukoilla rahat ja voit pyytää jotain muuta tarpeellista.
 
joo ei kiitos. omistan jo ko. puhelimen ja akku kestää yhden päivän

puhelimesta pitää vähintään löytyä värinä hälytin että voi rauhassa kuunnella musaa bussissa (ja tietenkin perus soitto ja text)
 
No sitten 3310. Mulla kestää akku 3210:ssä vielä 4 päivää vaikka se on ostettu melkein vuosi sitten.
 
Sony Ericsson T200 tai R600 itseltäni löytyy T300 ja olen erittäin tyytyväinen siihen mutta suosittelen että koitat jotain muuta merkkiä kuin nokia niin näkee että muutkin valmistavat hyviä puhelimia.
 
Lähtökohtana hyvän alle 200 euron puhelimen ostamiselle on se, että Nokiat unohdetaan välittömästi. Kaikki 3000-sarjan koneet ovat ensinnäkin vanhanaikaisia (3510i poikkeuksena, tosin maksaa enemmän ja on silti perkeleen iso), toiseksi ne tuhoavat akkuja aivan älytöntä tahtia. Itse ostaisin aivan erinomaisen Siemens C55:n, joka on 200 euron hintaluokkaa. Siinä kun on kaikki tarpeellinen ja tarpeeton (GPRS, melodiset soittoäänet jne jne), se on pieni ja kevyt, siinä on hyvä akku ja se maksaa vähemmän kuin esimerkiksi isompi, rumempi, ja ominaisuuksiltaan aneeminen Nokia 5210.

Jos olet Siemensin käyttämän fontin luontainen vihaaja niinkuin jotkut (minä), osta Ericsson T65 joka on hyvä puhelin (ja halpa) tosin näppäimistö siinä on huono gumminen. Motorolan ja Samsungin voi suosilla unohtaa surkeasti toimivan huollon ja vaikeasti saatavien tarvikkeiden takia. Tosin eipä noilta mitään varteenotettavaa mallia tuohon hintaluokkaan ole.
 
Heitän kehiin Nokian 3510i, jonka tänään juuri itse sain ja tykkään erittäin paljon. Ei tuo pahan kokoinen ole ja lähtee todella halpaan hintaan ominaisuuksiin verrattuna.
Matkapuhelininfosta saattaa löytyä lisää ehdotuksia, forumin puolelta tietenkin :)
 
siemens c55 kiilasi itsensä tällä hetkellä puhelimeksi jonka vois hommata

pelaaja kun olen rupes myös kiinnostaa noi java pelit mitä voi ladata... mistä?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Lähtökohtana hyvän alle 200 euron puhelimen ostamiselle on se, että Nokiat unohdetaan välittömästi. Kaikki 3000-sarjan koneet ovat ensinnäkin vanhanaikaisia (3510i poikkeuksena, tosin maksaa enemmän ja on silti perkeleen iso), toiseksi ne tuhoavat akkuja aivan älytöntä tahtia. Itse ostaisin aivan erinomaisen Siemens C55:n, joka on 200 euron hintaluokkaa. Siinä kun on kaikki tarpeellinen ja tarpeeton (GPRS, melodiset soittoäänet jne jne), se on pieni ja kevyt, siinä on hyvä akku ja se maksaa vähemmän kuin esimerkiksi isompi, rumempi, ja ominaisuuksiltaan aneeminen Nokia 5210.

Kyllä minusta Nokian halvemmat mallit (esim. 3210) ovat parempia, kuin Siemensin C55.

Siemens C55 hyvät puolet:
- Tekstiviestin kirjoittaminen
- Yhdellä näppäimellä puhelimen lukitus & äänet pois

Siemens C55 huonot puolet:
- Koko --> liian pieni & näppäimet liian pieniä
- Hidas toiminta
- Akkukesto
- Valikot
- Liian hiljaiset soittoäänet --> värinä pelastaa

Itse kyllä palaan seuraavaksi takaisin Nokiaan. Haluan isomman kokoisen puhelimen missä on kunnon isot näppäimet ja kunnon akkukesto. 6310i miellytti, mutta oli hinnaltaan liian kallis ja en tarvitse dataominaisuuksia.
 
Siemens M50

Varoituksen sananen:
Puhelin on aivan lelu, siskollani ja kaverillani oli, kunnes 1,5kk päästä vaihtoi. Molempien puhelimet kestivät yhdellä latauksella max. 2 päivää. Kuuluvuus on järkyttävän huono. Molemmilla pimenee vähän väliä ja pätkii puheluita. Ihan paska. Ei missään nimessä kannata ostaa. Pelkään Siemenssiä noitten ansiosta!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Kyllä minusta Nokian halvemmat mallit (esim. 3210) ovat parempia, kuin Siemensin C55.

Siemens C55 hyvät puolet:
- Tekstiviestin kirjoittaminen
- Yhdellä näppäimellä puhelimen lukitus & äänet pois

Siemens C55 huonot puolet:
- Koko --> liian pieni & näppäimet liian pieniä
- Hidas toiminta
- Akkukesto
- Valikot
- Liian hiljaiset soittoäänet --> värinä pelastaa

Aika harva varmaankin tuon koon listaa miinukseksi. Hidas toiminta näkyy missä? En ole vielä yhtäkään siemensiä nähnyt mikä jotenkin hitaasti toimisi sitten C25:n. Puheaikaa tuolla on enemmän kuin millään Nokialla lukuunottamatta 6310i:tä jossa on lipoly-akku. Monikanavaiset soittoäänet ovat aina hiljaiset. Nokiassakin. Valikot ovat mielestäni paremmat kuin Nokialla, vaikkeivät yhtä hyvät kuin Ericssonilla.

Sanoisin että Nokia kannattaa ostaa nykyään vain jos on vannoutunut fani, tai sitten tahtoo Samsungin värinäytön ostamatta Samsungia.
 
Sanoisin että Nokia kannattaa ostaa nykyään vain jos on vannoutunut fani, tai sitten tahtoo Samsungin värinäytön ostamatta Samsungia.

Sanoisin, että Siemensin puhelin on myös aivan turha. Lelu.
Niin ja tuttujeni mukaan käyttömukavuutta ei juurikaan ole. Itse olen käyttänyt puhelinta niin vähän että omakohtaista kokemusta en kehtaa edes ilmaista. (malli m50)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan trend
Sanoisin, että Siemensin puhelin on myös aivan turha. Lelu.

No, puhelimet ovat melko leluja tänä päivänä. Mieti nyt vaikka aktiivivärikuoria ja javapelejä jne. itse pitäydyn Ericssonissa koska suomesta ei oikein arvostamiani puhelimia saa.
 
Voin sanoa rehellisesti että ei ole kyllä mitään puhelinta jonka haluaisin. Leluja, kuten sanoit. Mihinkään en vielä ole ollut tyytyväinen. Panasonicin GD92 oli kuitenkin paras omistamistani, se toimi vuoden moitteetta.
 

Siemens C55 huonot puolet:
- Koko --> liian pieni & näppäimet liian pieniä
- Hidas toiminta
- Akkukesto
- Valikot
- Liian hiljaiset soittoäänet --> värinä pelastaa

[/B]


mikäs vika akun kestossa?

Akku
Vakioakku Li-Ion 700 mAh
Valmiusaika (vakioakulla) jopa 300 h
Puheaika (vakioakulla) jopa 5 h
Latausaika alle 2 h

eipä ole iso ero kun vertaa vaikka nokia 3510i

Akku
BLC-2, 950 mAh
Puheaika Latausaika
2 h 30 min - 4 h 30 min
Valmiusaika
Jopa 13 päivää (312h)
Latausaika
Standardi: 4 h 45 min
Pika: 2h 30 min
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Aika harva varmaankin tuon koon listaa miinukseksi.


Riippuu henkilön iästä ja sormien koosta.

Hidas toiminta näkyy missä?

Miksi puhelimen sulkeminen kestää kauan? Miksi se ei heti mene kiinni/sammu vaan ruutuun pitää saada jotain ihmeen animaatioita ja Siemensin teksti?

Miksi puhelin ei heti kysy pin-koodia vaan ruutuun pitää saada joku tyhmä Siemensin teksti?

Miksi pin-koodin jälkeen eivät valikot tule heti näkyviin vaan pitää odottaa tai painaa jotain näppäintä?

Miksi selattaessa numeroita (haettaessa tietyllä alkukirjaimella alkavia nimiä) kestää esim. M-kirjaimella alkavien henkilöiden nimien tuleminen?

Puheaikaa tuolla on enemmän kuin millään Nokialla lukuunottamatta 6310i:tä jossa on lipoly-akku.

Jaa. Itselläni on kyllä aivan toisenlaiset kokemukset.

Monikanavaiset soittoäänet ovat aina hiljaiset. Nokiassakin.

Ei Communicaattorissa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Miksi selattaessa numeroita (haettaessa tietyllä alkukirjaimella alkavia nimiä) kestää esim. M-kirjaimella alkavien henkilöiden nimien tuleminen?

Koska muut syistäsi liittyvät puhelimen avaamiseen ja sulkemiseen mikä on aika monille täysin yksi ja sama meneekö siihen sekunti vai kolme, varsinkin koska puhelin on siellä taskussa yleensä päällä, niin kerron vastauksen vain tuohon. Korttisi on joko liian vanha tai sitten olet testannut jotain varhaista kokeiluversiota puhelimesta, koska itsellä on juuri koekäytössä tuo kone eikä mitään tuollaista esiinny.

Mutta totta on että Communikaattorissa ei ole hiljaiset soittoäänet johtuen sen erilaisesta kaiuttimesta, mutta muissapa on. Eli vertailukelpoisissa koneissa.
 
Ylös Bottom