Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Super Mario Advance 3-, Fire Emblem Advance- ja Magical Vacation-tietoja!

Guardian Viper

KonsoliFIN Alumni
N-Sider on saanut tietoja Nintendon Pohjois-Amerikoissa julkaistavien Game Boy Advancen first party-pelien lopullisen kokoonpanolistan sisällöstä. Listalta läytyy pelit, kuten Fire Emblem Advance (ei lopullinen nimi) ja Magical Vacation. Pelit tullaan siis mitä ilmeisemmin julkaisemaan kesän ja syksyn välillä.

Iloisin uutinen varmaankin kaikille Nintendo-faneille on se, että Super Mario Advance 3 tulee ilmestymään myös kesän aikana, ja kyseinen peli tulee olemaan ilmeisesti uusittu versio NESin Super Mario Bros 3-pelistä. On ollut myös puhetta, että tämä titteli tultaisiin julkaisemaan Japanissa samoihin aikoihin kuin GameCuben Super Mario Sunshine.

Nintendolta on lisää yllätyksiä tiedossa, sillä suunnitelmissa on paljastaa koko vuoden 2002 Game Boy Advance-pelien kokoonpanolistan huhtikuun loppupuolella ja toukokuun 21. päivänä pidettävinä E3-messujen ennakko-lehdistötilaisuudessa.

Lähde: http://www.n-sider.com/main.php?page=news/41102gba.htm
---

No niin, "uusi" Mario tiedossa GBA:lle! Hienoa, mutta olisi jo korkea aika nähdä kokonaan uusi Mario GBA:lla...

Ei helevetti! Nintendo kyllä jaksaa rahastaa näillä vanhoilla Mario lämmittelyillä! Perse sentään, eiköhän olisi jo aika nähdä uuttakin Mario seikkalua.

Kaikkihan nämä on pakko hankkia luonnollisesti. :D

Tuo Super Mario Advance 3:n ei pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä, koska tästähän on ollut jo kuukausia puhetta ja että kyseessä olisi Super Mario Bros 3-käännös -> itse veikkaisin että Super Mario Advance 4 tulee vielä ja se on käännös SNES-klassikosta Super Mario World 2:sta.

Sen jälkeen käännösvaihtoehdot alkavat olla jo sen verran lopussa, että ehkä SMA5 tulee jo olemaan uusi peli? Toivoa ainakin sopisi.

- Esa

Ehh.. en löisi taalojani tiskiin, että tulemme näkemään UUTTA Mario-peliä GBA:lla. Syy? Tajuatte varmaan, millaiset paineet Nintendolla on tästä pelisarjasta. Hyvä peli ei riitä, tältä pelisarjalta vaaditaan enemmän. Jokaisen uuden Marion odotetaan olevan mullistava ja lähes maailman paras peli, ei Nintendo voi vain tuosta vaan tehdä uutta Marioa, niiden pitää suunnitella ja hioa ne helvetin tarkkaan ettei pelisarjan maine tahriudu. Ja Shiggy taitaa käyttää suurimman osan resursseistaan nykyisin GC-peleihin.

Henk.koht. olen sitä mieltä, että nämä odotukset Marioa kohtaan ovat juuri se syy - tai ainakin suuri osasyy - miksi Wario Land-pelejä GameBoylle tehdään. Sarja on tavallaan tuollainen spin off-sivutuote Mariosta, jolla pidetään suurin osa faneista tyytyväisenä muttei kuitenkaan kävellä liian heikoilla jäillä. Wario-pelit ovat hyviä pelejä, mutta kukaan ei odota niiden muuttavan pelimaailmaa sen kummemmin. Noh.. toivon tietysti että uusi Mario saataisiin GBA:lle, 2D:ksi, palaamaan juurilleen. En vain pidä sitä kovin todennäköisenä. Suurempiakin ihmeitä tosin on sattunut :)

Ja mitä rahastukseen tulee, minä en näe asiaa ollenkaan noin. Miksei Super Mario Bros 3:n veroista klassikkoa voisi päivittää hieman ja tuoda kannettavaan muotoon nykypäivän nuorille pelattavaksi? Peli on kuitenkin sen 11-12 vuotta vanha, eivätkä läheskään kaikki tämän päivän pelaajat ole sitä päässeet NES:illä kokeilemaan (ja nekin ketkä ovat, saattavat haluta päästä käsiksi peliin uudelleen, kuten minä!). Bisneshän tuossakin tietysti on takana, mutta en pidä tätä lainkaan samanlaisena rahastuksena kuin vaikkapa jotain EA:n NHL-sarjaa, jolla on yleensä tapana muuttua edellisosasta hyvin minimaalisesti. Tosin uutta moninpeliä odotan tuohon Mario Advance 3:een (en tajua miksi kakkosessa oli sama kuin ensimmäisessä!), muuten allekirjoittanut suuttuu! ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Outlaw

Ja mitä rahastukseen tulee, minä en näe asiaa ollenkaan noin. Miksei Super Mario Bros 3:n veroista klassikkoa voisi päivittää hieman ja tuoda kannettavaan muotoon nykypäivän nuorille pelattavaksi? Peli on kuitenkin sen 11-12 vuotta vanha, eivätkä läheskään kaikki tämän päivän pelaajat ole sitä päässeet NES:illä kokeilemaan (ja nekin ketkä ovat, saattavat haluta päästä käsiksi peliin uudelleen, kuten minä!). Bisneshän tuossakin tietysti on takana, mutta en pidä tätä lainkaan samanlaisena rahastuksena kuin vaikkapa jotain EA:n NHL-sarjaa, jolla on yleensä tapana muuttua edellisosasta hyvin minimaalisesti.

Kyllähän tämä sinänsä on pakkohankinta, sillä SMB3 on alkuperäisen jälkeen paras Mario, joten tottakai GBA:lle hankin sen ennemmin tai myöhemmin. Rahastukseksi voisi kyllä tätä sanoa siltä osin, että SNESillehän nämä kaikki Mariot tulivat Super Mario All-Starsin muodossa, joten olisi ollut paljon reilumpaa Nintendolta, jos kaikki vanhat Mariot olisivat tulleet yhdessä paketissa myös GBA:lla... Ainakin minusta, siis.

Jostain vanhasta Miyamoton haastattelusta muistaakseni joskus poimin pätkän, jossa hän ainakin väitti uuden Marion olevan tekeillä. Paineethan varmasti ovat suuret, mutta onhan Nintendo onnistunut kerta toisensa jälkeen. Eikä 2D-pelin teko varmasti ole 3D-pelien vallitessa julkaisuja kuin pieni loma kehitystiimille ;).

Itse odotan myös tuota SMB3:a. Siinä vanhassa ei ollut edes paristomuistia, SNES-versiossa varmaankin oli, mutta en sitä ikinä omistanut. Itselle mieluisimman Marion, eli Worldin, kävin tänään ostamassa :).

Milloin tuo Super Mario Advance 3 mahtaa ilmestyä täällä meillä Euroopassa? Kakkos osaa ajattelin, mutta jos kolmonen tulee pian, niin saattaa toinen osa jäädä väliin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mika73
Milloin tuo Super Mario Advance 3 mahtaa ilmestyä täällä meillä Euroopassa? Kakkos osaa ajattelin, mutta jos kolmonen tulee pian, niin saattaa toinen osa jäädä väliin.

Eiköhän SMA3 - Yoshi's Island tänne pohjolaan jouluksi saada.

Yoshi's Island: Super Mario Advance 3 on kaikkien tiedoksi ilmestynyt- olihan tuo pakko-ostos kun satuin pelin hyllyssä huomaamaan:). Mahtava peli!

Tiltissä oli arvostelu Super Mario Advance 3-pelistä. Se sai 9 pistettä, mutta harmittavaa, että se "mini" peli on se sama peli mikä on edellisissäkin osissa.

Mutta kai tuossakin on sentään ne alkuperäisetkin piilominipelit(joita tosin pääsee kyllä pelaamaan pelissä muutenkin, mutta kuitenkin...), jotka aukeavat oikealla näppäinkomennolla(olisiko SNES:llä ollut Select pohjassa"XXYAB", jos nyt en väärin muista?) Siis esim. legendaarinen vesimelonisota? Tiedä sitten voiko sitä SMA3:ssa pelata linkkikaapelin välityksellä...? Itse en kuitenkaan ole Yoshi's Islandin uusinpainosta ostamassa, sillä omistan kyseisen pelin vielä SNES:lle jopa. :)

Joo minipelit ovat mukana, alkuperäisiä pitäisi kaikkien olla- ainakin arvosteluissa kehutaan pelin olevan lähes identtinen porttaus- eroina muutamat äänet, joku graafinen efekti (jossa Yoshi Wuzzyjen ansiosta heiluu päissään, on kuulemma SNES:llä näyttävämpi). Tätä peliä en ikinä SNES:llä pelannut, koska tämä taisi tulla SNES:n viimeisinä aikoina ja kukaan kaveri ei tätä ostanut.

Itsellä taas oli koko SNES-valtakauden vielä NES ykköspelikoneena, silloin tuli enemmän pelattua Amiga-/PC-pelejä kotona. Kavereilla pelattiin ainoastaan Super Mario Worldit yms. läpi. Eli tämä peli on mulle aivan uusi tuttavuus, mutta kyllä Mario World vie mun asteikolla tästä kuitenkin voiton... NES:llä Mario 3 iski kyllä myös niin kovaa, että voi olla että tämä on ainakin toistaiseksi vasta kolmanneksi paras mario mun mielestä, mutta se ei tarkoita että tämä ei olisi lähes täyden kympin peli;).

Ylös Bottom