Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Super Mario Bros. Wonder

Switchi näyttää peliajan sijaan vain sitä, että pelasin peliä ensimmäistä kertaa viikko sitten, niin tarkaa aikamäärää en tiedä, mutta arvioisin n. 10 tuntia siihen uponneen.
Siinä menee se 10 päivää tuolla tekstillä, sen jälkeen näkee vasta tunnit. Vähän hönöä, sano. Mutta coolio, että peli maistui. Ite vielä hankkimatta, mutta kyllä sitä joskus vielä.
 
Tuli nyt alkuviikosta hommattua vihdoin tämä ja tänään meni 100% läpi.
Lyhyesti listaan positiivisia ja negatiivisia asioita ja aloitetaan positiivisista.

- Kekseliäitä kenttiä ja ei tullut pelin aikana tunnetta että toistaisi itseään
- LSD-kohtaukset olivat oikeasti hyviä vaikka aluksia pelkäsin niiden pilaavan pelin. Iso plussa näistä.
- Badge Challenge kentät erittäin hauskoja, vaikka tosin ihan liian helppoja.
- Badge marathon kenttä. Huikea rytmitys myös siinä, kun aina kolmen haasteen jälkeen tulee checkpoint. Isoimman nautinnon tässä pelissä sain kun pelasin tuota kenttää.
- Sitten... no eipä oikeastaan tule muuta mieleen kuin ne perusjutut mitkä marioissa ovat aina kunnossa, kuten kontrollit ja pelattavuus muuten.

Sitten ne negatiiviset asiat:
- Isoin miinus on pelin helppous, joka ainakin omalla mittapuulla tiputtaa vähintään kokonaisella numerolla pelin loppuarvosanaa. Pelissä oikeastaan on vain yksi vaikea kenttä joka on tuo Badge marathon. Nuo muut haastavat kentät ovat yksinkertaisuudessaan niin lyhyitä, että hirveän montaa yritystä ei tarvitse niin ne on jo opittu ja suoritettu.
- Peli tuntui todella lyhyeltä. Periaatteessa peli ei kaipaa lisää kenttiä jotta saisi lisää pituutta, vaan sitä vaikeusasteen nostoa, että melkein kaikki kentät eivät menisi ekalla taikka muutamalla yrityksellä läpi.
- Bossit. Näissä taas palataan tuohon helppouteen, eihän näissä tarvitse edes yrittää että ne saa kaadettua. Itse saa ottaa pari kertaa enemmän osumaa mitä bossit ottavat, jos varastossa on yksi tavara ja on joku "supervoima" jo päällä. Loppubossihan nyt ottaa enemmän osumaa kuin nuo muut, mutta siinäkin tarvitsee tuputtaa niitä sieniä tai pukuja mariolle pari kertaa lisää, että ei vahingossakaan voi kuolla. Periaatteessa vaikka vain pikkumariolla pitäisi bossit hoidella eikä saisi ottaa yhtään osumaa, eivät ne siltikään olisi vaikeita vaan korkeintaan haastavia. Poislukien viimeinen joka voisi tuottaa ongelmia pikkumariolla, tai ainakin tarvitsisi muutaman yrityksen.


Arvosanaksi antaisin pelille 8-.
Muutamalla korjauksella peli nousisi omalla listalla 9:n peliksi. Omia korjausehdotuksia olisi että pelissä olisi erikseen casual mode ja normal mode, kuten vaikka mario rpg:ssä, Mario vs Donkey kongissa ja eikös odysseyssakin ollut joku assisted-mode. Tämmöisenä mitä peli nyt on olisi se casual. Siinä normal-modessa kun ottaa osuman niin muuttuu suoraan pieneksi marioksi kuten Worldissa muuttuu, bossit ottaisivat enemmän osumaa ja olisivat haastavampia, olisi kunnon Special-world missä oikeasti saa laittaa taidot koetukselle. Vielä joku spessu Boss-rush mikä oli Odysseyssa olisi myös kova juttu.

Pelko ennen kuin tätä peliä aloin pelaamaan oli juuri se, että on ihan liian casuaali peli. 3D-Mariot ovat mielestäni huomattavasti haastavampia
niin en ymmärrä miksi näistä 2D-Marioista pitää nykyään tehdä näin helppoja. Toivottavasti tähän tulisi vastaavaanlainen lisäosa kuin New super Luigi U oli New Super Mario U:ssa, eli uudet kentät ja peli tuntuisi normaalin verrattuna Hard-modelta. Ainakin muistelisin, että tuo New Super Luigi U olisi oikeasti ollut haastava peli.

Kuitenkin peli oli oikein hyvä, mutta eipä varmasti tämän pariin tule enää udelleen palattua, kuten vaikka Mario 3:n taikka Worldin pariin tulee aina välillä.
 
Ylös Bottom