Vastaus: Super Mario Galaxy 2 [hype]
Mario Galaxyn kenttäsuunnittelu (+Wiin ohjauksen toteutus siihen) on ainakin lähes täydellistä (siis mikään ei lopulta ole kuitenkaan täydellistä - pidetään se mielessä tietenkin..) tuossa genressä eli 3D tasohyppely. Visuaalisuus on tietenkin sekin kovalla tasolla, vaikka onkin SD-resoa. Pelit ovat kokonaisuuksia ja Mario Galaxy on juuri huippuluokan kokonaisuus.
Nintendon voima muutenkin on juuri pelien suunnittelussa, missä aika usein onnistutaan näissä AAA-nimikkeissä. Se on ikään kuin "laadun tae" ja asia, missä sen kilpailijat välillä kompastuvat (edes uusi MW ei takaa sitä, että peli on loistava). Mutta eivät nämäkään pelit tietenkään kaikille iske. En minä ainakaan ihan jokaista 16v "Codin" pelaajaa näe Mario Galaxyn kimpussa kuin sika limpussa.. Eli jo genre rajaa osan pois riennoista.
Mutta nämä "mikä peli ansaitsee 10/10 ja mikä ei" -keskustelu vaatisi varmasti oman ketjunsa. Yleensä niistä ollaan aika montaa mieltä.
Tämä on aika hyvin sanottu. Hyvän pelin leimaa on Mario Galaxylta varsin vaikea ottaa pois, mutta 10/10 voi olla hieman liikaa varsinkin niille, joita ei ko. genre kiinnosta.
Mutta kai se jotain kertoo, että Nintendo vuodesta toiseen hallitsee tasohyppely-genreä ja vielä usein aika vanhoillakin kikoilla ("New Super Mario Bros. Wii"). Muut saavat katsoa kateellisina vierestä, vaikka Sony tietenkin otti jo aimo askeleen LbP:n kohdalla (jossa se itseasiassa tajusi tämän "create-play-share" -konseptin), eikä MS:n "Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts" ollut sekään mikään huono peli. Mutta vielä on matkaa Nintendon klassikoihin..
Mario Galaxyn kenttäsuunnittelu (+Wiin ohjauksen toteutus siihen) on ainakin lähes täydellistä (siis mikään ei lopulta ole kuitenkaan täydellistä - pidetään se mielessä tietenkin..) tuossa genressä eli 3D tasohyppely. Visuaalisuus on tietenkin sekin kovalla tasolla, vaikka onkin SD-resoa. Pelit ovat kokonaisuuksia ja Mario Galaxy on juuri huippuluokan kokonaisuus.
Nintendon voima muutenkin on juuri pelien suunnittelussa, missä aika usein onnistutaan näissä AAA-nimikkeissä. Se on ikään kuin "laadun tae" ja asia, missä sen kilpailijat välillä kompastuvat (edes uusi MW ei takaa sitä, että peli on loistava). Mutta eivät nämäkään pelit tietenkään kaikille iske. En minä ainakaan ihan jokaista 16v "Codin" pelaajaa näe Mario Galaxyn kimpussa kuin sika limpussa.. Eli jo genre rajaa osan pois riennoista.
Mutta nämä "mikä peli ansaitsee 10/10 ja mikä ei" -keskustelu vaatisi varmasti oman ketjunsa. Yleensä niistä ollaan aika montaa mieltä.
Jos jostain syystä kyseinen genre ei niin nappaa, niin ehkä tämä on vain yksi hyvä peli muiden joukossa.
Tämä on aika hyvin sanottu. Hyvän pelin leimaa on Mario Galaxylta varsin vaikea ottaa pois, mutta 10/10 voi olla hieman liikaa varsinkin niille, joita ei ko. genre kiinnosta.
Mutta kai se jotain kertoo, että Nintendo vuodesta toiseen hallitsee tasohyppely-genreä ja vielä usein aika vanhoillakin kikoilla ("New Super Mario Bros. Wii"). Muut saavat katsoa kateellisina vierestä, vaikka Sony tietenkin otti jo aimo askeleen LbP:n kohdalla (jossa se itseasiassa tajusi tämän "create-play-share" -konseptin), eikä MS:n "Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts" ollut sekään mikään huono peli. Mutta vielä on matkaa Nintendon klassikoihin..