Vastaus: Super Mario Galaxy
Kyllä kelpaa vaikka vihaisi Mario 64:ää. Itse nimittäin en jaksa kuusnelosta pätkääkään, koska Marion ohjaaminen on kuin tankilla ajaisi, Resident Evilkin tuntuu luonnollisemmalta. Johtuukohan siitä, että ensiksi pelasin Sunshineä, joka on IMO paras tasoloikka ikinä...?
Kontrollit tässä ovat puolessavälissä kuusnelosta ja Sunshineä. Eli Mario kääntyy nopeasti, eikä juokse ympyrää, mutta löntystelee ärsyttävästi (eli kestää noin ½s päästä täyteen vauhtiin). Raivostuttavinta tuo on kun yrittää paikaltaan hyppiä, kun hyppy kyllä on korkea, mutta ei liiku mihinkään. Eli vauhtia pitää ottaa hypätessä, toisin kuin Sunshinessä. Lisäksi pikaisen täyskäännöksen jälkeen lähtevä voltti on hiukan vaikeampi tehdä kuin 'shinessä, ja ainakaan itse en ole onnistunut tekemään sitä kuin ruutua päin tai poispäin, en siis oikealle tai vasemmalle.
Grafiikasta vielä sananen. Mielestäni grafiikka on juuri niin hyvää kuin Mario-pelissä sopiikin olla. Se on kaunista, toimivaa ja ennenkaikkea selkeää, eli ei tarvitse miettiä, että mihin voi hypätä ja mistä liukuu keinotekoisesti pois. Ainakin omalla hdtv:lläni näyttää loistavalta komponenttikaapeleilla, en sitten tiedä miten pahalta näyttää perusnaruilla. Lisäksi tämä on aito 480p, eikä upscaletettu, kuten vaikka RE4 tai Metroid. Eli grafiikka on niin tarkkaa kuin tuolla resoluutiolla saa!
Mutta peli on muuten niin hyvä, että pienet mokat ohjauksessa eivät niin haittaa. Suosittelen ainakin kokeilemaan (tulisipa nyt Minna no Nintendo-kanava äkkiä, siis demokanava)! Ja haastettakin tuntuu löytyvän ihan mukavasti (olen pelannut Sunshinen 120:lla auringolla läpi ja SM Worldinkin hakkasin tuossa läpi, eli ihan nyyppä en ole). Tällä hetkellä vasta 8 tähteä kerättynä.