Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Super Monkey Ball 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jona Asih
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jona Asih

Member
[edit] Super Monkey Ball 2:sta keskustellaan myös täällä: http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?threadid=10854[/edit]

Hankin pelin heti julkaisupäivänä (viime viikon perjantai), enkä ole katunut ostostani tippaakaan. Story modessa olen juminut kellotornimaailmaan, jossa on muutama yli-inhimillistä kärsivällisyyttä vaativa taso. :( Laitan niiden nimet tähän ketjuun kotona, sillä en muista niitä ulkoa.

Kuinka pitkälle te muut olette päässeet SMB 2:ssa? Mitä minipelejä olette jo avanneet ja mikä on mielestänne paras? Mikä on Monkey Bowlingin/Advanced moden/minkä hyvänsä piste-ennätys?

Mielestäni parhaat uudet minipelit ovat Monkey Soccer ja Monkey Tennis. Vanhoista eniten jaksavat viihdyttää Monkey Bowlingin uusversio, sekä tällä kertaa aidossa mittakaavassa pelattava Monkey Golf. Myös Monkey Race 2 on miellyttävä kokemus, kunhan tottuu 8 apinan mellastamiseen yhtä aikaa ja oppii radat ulkoa (niitä /%&(% töyssyttimiä on nykyään ympäri kenttää, eikä maalin edessä kuten ennen).

Monkey Baseball ja Monkey Boat ovat minulta vielä pysyvästi avaamatta, mutta niitäkin tuli kokeiltua kun autoseivi ei ollut vielä päällä. Aika turhia ovat kummatkin (muut minipelit ovat yksinkertaisesti parempia). Monkey Dogfight voisi olla hauskempaa hyvässä seurassa, kaksisteen pelattuna en siitä innostunut.

Minulta saa myös kysellä jotain kyseisestä pelistä, jos ette sitä vielä omista. Esimerkiksi muutokset sarjan aiempaan osaan verrattuna.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jona Asih
Hankin pelin heti julkaisupäivänä (viime viikon perjantai), enkä ole katunut ostostani tippaakaan.

Ähhh luulin, että tulee vasta nyt perjantaina. No pitääpä käydä hakemassa kotiin :D

Jona asih oon tossa pari päivää ajatellut tuon pelin ostoa ja mulla olis pari kysymystä. Toivon että vastauksista on apua päätökseen että ostaako vai ekö osta?

Jaksaako yksinpeli kinnostaa?
Entä nuo uudet minigamet ?
Onko monkey race:ä parantunut?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Killer77
Jona asih oon tossa pari päivää ajatellut tuon pelin ostoa ja mulla olis pari kysymystä. Toivon että vastauksista on apua päätökseen että ostaako vai ekö osta?

Yksinpelissä on uutuutena Story Mode, jossa on 10?(en tiedä varmasti, koska en ole päässyt läpi) maailmaa, joissa kussakin on 10 kenttää. Ne voi pelata missä järjestyksessä tahansa ja yrityksiä on loputtomasti (lue: elämiä ei ole rajoitettu). Kun jostain maailmasta on läpäissyt kaikki kentät, seuraa välianimaatio, jossa juoni (Dr. BAD-BOON kaappasi saaren banaanit ja yrittää saada MEE-MEEn vaimokseen. Sankariapinamme ahdistelevat häntä ja yrittävät saada banaanit takaisin.) etenee hieman. Välianimaatiot sisältävät tarkoituksellista ja tahatonta komiikkaa ja palkitsevat IMO paremmin kuin originaali-SMB:n high score-lista. :)

Mukana on myös Beginner (10 kenttää), Advanced (30) ja Expert (50) modet, jotka koostuvat SMB 2:n story moden kentistä, jotka on lajiteltu vaikeustason mukaan (saattaa vaihdella huomattavasti saman maailman sisällä Story modessa) ja laitettu putkeen. Kunkin moodin läpäiseminen continueita menettämättä palkitaan 10 bonuskentällä, jotka ovat erilaisia joka vaikeustasolla.

SMB 2:n kentät ovat aluksi tatin harjoittelua ja pienimuotoisia älykkyystehtäviä (apina aloittaa pikakelausnäppäimen päältä, jolloin kenttä vaikuttaa hullulta...jossain on kuitenkin play-nappula, joka hidastaa kentän tapahtumat inhimilliseksi), mutta seitsemännen maailman paikkeilla alkaa homma jo tökkimään muutamassa tietyssä, rasittavassa kentässä.

Sekä story modesta että perinteisestä Challenge modesta (beginner/advanced/expert) saa pelipisteitä, joita jaellaan IMO hövelimmin kuin SMB:ssä. Juoni pitää peli-intoa yllä aika pitkään, samoin kuin se, että alusta pitäen avoimia ja lukittuja minipelejä on aiempaa enemmän->enemmän tavoiteltavaa ja pelattavaa.

Tästä kaikesta huolimatta SMB 2 on parhaimmillaan moninpelinä. Monkey Billiardsissa on japanilainen ja amerikkalainen 9-pallo, tavallinen biljardi (eli kasipallo) sekä minulle tuntematon rotation.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Killer77

Monkey Tennis on kuusnepan Mario Tennistä vastaava (korjatkaa, jos olen väärässä, sillä pelasin sitä vain puolisen tuntia kesälomalla) peli, joka on TODELLA hauskaa niin kaksin- kuin nelinpelinä kaveria/kavereita vastaan. Cuben voi laittaa korvaamaan puuttuvat pelaajat ja turnausmuotokin löytyy lähes jokaisesta minipelistä.

Monkey Soccer on jalkapalloa pienehköllä kentällä kokoonpanolla maalivahti+4 pelaajaa. Pallollinen pelaaja syöttää B:stä ja laukoo A:sta, puolustavan joukkueen pelaaja tekee kummastakin lyhyen spurtin. Joukkueita on 4 erilaista (normaali, hyökkäävä, puolustava ja tasoitusjoukkue aloittelijoille) ja joukkueen strategiaa voi vaihtaa pelin aikana takanäppäimillä (puolustava/normaali/hyökkäävä). Tasapelitilanne ratkaistaan joko jatkoajalla tai rankkareissa (säädettävissä ennen ottelun alkua). Ainoastaan kaksi pelaajaa voi pelata tätä minipeliä yhtä aikaa, mutta yksinpeliä varten löytyy turnausmoodi, jossa tulee rökittää kaikki 4 Cubejoukkuetta putkeen.

Monkey Boatissa painellaan L ja R-nappeja vuorotellen, että apina meloo joen muotoisessa, ympyrän kiertävässä lammikossa. Hauskaa kestää n. 5 minuuttia, sitten iskee tympääntyminen. Käytännössä ~Monkey Racea etanavauhdilla.

Monkey Shot on valopistooliammuntaa padeilla. 3 eri vaikeuksista kenttää, maksimissaan 4 pelaajaa. Jos pidät valopistooliammunnasta, pidät myös tästä minipelistä.

Monkey Baseball on rankasti typistetty versio baseballista. Toinen syöttää ja toinen lyö, jonka jälkeen syöttävä joukkue yrittää saada pallon (syöttäjä syöttää itsensä :D) kiinni, ennen kuin se menee kentän takalaidalla oleviin pusseihin, joissa kussakin on lukema (etene 1/2/3 pesää/palo). Mukana on myös ramppeja, joihin lyömällä pallo lentää kentältä ulos->kunnari. Suosittelen ainoastaan baseball-faneille.

Monkey Race 2 ei ole "parempi" kuin alkuperäinen. Kyseessä on erilainen näkemys samasta lajista. Aseista on samoja kuin ennen, mutta muuten yhtäläisyyksiä ei ole valtavasti. Ratoja on edelleen 6, mutta helpoimmassakin on muutama tiukka käännös (banaanin muotoinen rata). Kaikki radat ovat erilaisia kuin aiemmin ja nyt 8 apinaa kurvailee samaan aikaan radalla. Cubeapinat saavat turbolähdön verran tasoitusta alussa. Pistelaskusysteemi on myöskin muuttunut: ykkönen saa 16p, kakkonen 14p, kolmonen 12p jne jne. Beginner-radoilla ajetaan 2 kierrosta, advancedeilla 4 ja 3, hardeilla 2.

Niitä ()&&%(/ maalintulonestotolppia ei ole enää virtuaalimetrin päässä maaliviivasta, vaan pitkän maalisuoran alussa/sitä ennen+ympäri rataa sijoitellut tolpat. Uusista aseista mainitsen tässä oman pallon suurenemisen (töniminen helpottuu), ohjukset (ampuu 7kpl kerralla suoraan ylös, osuvat kaikkiin muihin apinoihin) ja "plasmapallon" (vähän jääkuution tapainen ase, joka ilmeisesti hidastaa menoa, muttei yhtä radikaalisti).

Kun tulet ammutuksi Monkey Race 2:ssa, sinun tulee vispata tattia villisti joka suuntaan...vasta kun olet vispannut tarpeeksi, voit taas ohjata apinaasi. Näinollen jääkuutio ei ole yhtä paha kuin ennen, ellei ole surkea vatkuttamaan tattia. Lisäksi sattumalle jää vähän vähemmän osaa.

Halutun aseen voi nyt valita painamalla Y:tä (en muista, pystyikö tuohon SMB 1:ssä). 3 asetta voi olla kerralla hallussa, kuten ennenkin.

Yhteensä minipelejä on 12kpl (vanhojen uusversiot+soccer, tennis, boat, shot, baseball ja dogfight). Vanhoja voi pelata heti alusta lähtien, muiden avaamiseen tutut 2500pistettä/kpl.

[edit]Niin, ja Story modea ei tarvitse aina aloittaa alusta, vaan sitä voi jatkaa siitä, mihin edellisellä kerralla tallensi. Tallennuspaikkoja on 3 ja saveja voi kopioida/tuhota halutessaan. Jokaisesta slotista saa pelipisteitä erikseen. Kuten aiemmin mainitsin, pelipisteitä saa myös perinteikkäästä Challenge modesta.[/edit]

Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Re: Super Monkey Ball 2

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Ähhh luulin, että tulee vasta nyt perjantaina. No pitääpä käydä hakemassa kotiin :D

Konsolinet sai peliä varastoon viime viikon torstaina, mikä tuli yllätyksenä minullekin. :)

Story modessa olen juminut kellotornimaailmaan, jossa on muutama yli-inhimillistä kärsivällisyyttä vaativa taso. :( Laitan niiden nimet tähän ketjuun kotona, sillä en muista niitä ulkoa.

8-4: Entangled Path
8-6: Vortex
8-7: Warp
8-8: Trampolines

Kiitti kun jaksoit vastata:)
Kuulosti todella hyvältä jatko-osalta.(Onneks ne maaliviivan edessä olevat kimmoke tolpat on siirretty muualle.Ne oli nimittäin aika syvältä

Re: Re: Super Monkey Ball 2

8-4: Entangled Path
8-6: Vortex
8-7: Warp
8-8: Trampolines

Warp: Ei mitään erityistä kikkaa mielestäni, vaatii SMB 1:stä tuttua perus pallonkäsittelyä. Avainasemassa oikean vauhdin löytäminen.

Trampolines: Ei myöskään (mielestäni) paha. Menet ylös kerros kerrallaan ja eikun maaliin. =)

Entangled path: Itselläkin vielä läpäisemättä, mutta idea selvillä: Suoraan kentän alusta katsottuna kello kymmenessä suunnilleen on exit. Mene polkua siihen suuntaan, tiputa itsesi ja toivo että osut maaliin. Itse olen päässyt kolme kertaa n. millin päähän. Polkua on mielestäni turha laskeutua kolmea "blokkia" enempää.

Warp: Jees, kertokaapa miten se mennään! ;)

Re: Re: Re: Super Monkey Ball 2

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ou812
...Entangled path: Itselläkin vielä läpäisemättä, mutta idea selvillä: Suoraan kentän alusta katsottuna kello kymmenessä suunnilleen on exit. Mene polkua siihen suuntaan, tiputa itsesi ja toivo että osut maaliin. Itse olen päässyt kolme kertaa n. millin päähän. Polkua on mielestäni turha laskeutua kolmea "blokkia" enempää.

Warp: Jees, kertokaapa miten se mennään! ;)

Kosolti kiitoksia avusta, vaikken sitä tarvinnutkaan. Peli meni nimittäin läpi tänä aamuna! :D

Entangled pathin varsinainen maali on alusta katsottuna kello kahdentoista ja yhden välissä, seuraa banaanijonoa löytääksesi perille. Se siellä vasemmalla oleva on todella hankala bonusmaali, johon minäkin yritin osua ties kuinka pitkään. Onnekseni kaveri tokaisi eräässä vaiheessa "hei eikös tuolla ole toinenkin maali?".

Temppu ja kuinka se tehdään: älä paina mitään [edit] kentän pinnassa olevaa[/edit] nappia, vaan mene siihen äärimmäisen kapealle palkille, joka ei liiku mihinkään. Odota, kunnes polku on lähestulkoon suorassa kohti maalia (seuraa banaanijonoa) ja lähde rynnäköimään kohti. Varaudu kuitenkin siihen, että polku pysähtyy äkillisesti banaaneiden kohdalla, ettet jatka sivuttaisliikettäsi pudoten alas polulta.

Loppua kohden ala jarrutella kuin viimeistä päivää, ettet törmäisi party balliin maalin yläpuolella. Jos kuitenkin lähdit liikkeelle liian myöhään, heilahtaa polku todella nopeasti pois altasi ja lennät muutaman kymmenen televisioruudun verran sivuun.

Voit myös kokeilla hivuttautua toiselle tai kolmannelle palkille ja aloittaa spurttisi vasta sieltä, mutta polun tekemä äkkipysäys tiputtaa helposti alas. Itse taisin päästä kentän läpi juuri tällä metodilla.

Mitä Warppiin tulee, siihen vaaditaan vain puhdasta taitoa (tai vaihtoehtoisesti puhdasta pullaa). Kun saat hiottua taitosi sille tasolle, että pääset useasti peräkkäin kahden ensimmäisen kohdan läpi, on vain ajan kysymys koska pääset kolmannenkin.

Kenttä vaatii n. 20 minuutin yhtämittaisia tahkoamissessioita, joiden välissä voit esim. pelata minipelejä tai nukkua.

mitä te oikein puhutte jostain maalin tolppien poistumisesta??? olen ehkä ymmärtänyt väärin mutta jos tairkoitatte perusmaiden "GOAL" tötsiä, niin ihan samoja kuin ykkösessä ne on.

peli meni 5 tunnissa (aika tasan... pari minsaa päälle) läpi. olin syvästi pettynyt helppouteen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Yoshi89
mitä te oikein puhutte jostain maalin tolppien poistumisesta???

Kyseessä on Monkey Race 2 (SMB 2)-minipelin ero verrattuna alkuperäiseen Monkey Raceen (SMB). Niitä kimmottavia tolppia ei enää ole maaliviivalla, vaan sikin sokin ympäri kenttää. Aluksi se voi häiritä, mutta kaikkeen tottuu aikanaan.

ok

no mutta nehän olivat vain mukavia kun viimesen kierroksen lopulla ykkönen lentää ulos ja kakkonen nappaa voiton.

Re: Re: Re: Re: Super Monkey Ball 2

Mitä Warppiin tulee, siihen vaaditaan vain puhdasta taitoa (tai vaihtoehtoisesti puhdasta pullaa). Kun saat hiottua taitosi sille tasolle, että pääset useasti peräkkäin kahden ensimmäisen kohdan läpi, on vain ajan kysymys koska pääset kolmannenkin.

Kenttä vaatii n. 20 minuutin yhtämittaisia tahkoamissessioita, joiden välissä voit esim. pelata minipelejä tai nukkua.

minulla kenttä menee helpoiten siten että en ota kovia vauhteja ja menen kohtuullisen hiljaa tötsien ohi. apina ei edes lähde tippumaan ja jos lähtee niin pysähtyy vain ja oikaisee takaisin ylös.

Miten Monkeyralli kakosessa saa räjähtävän lähdön? Ottaa päähän että kompuutteri apinat ampaisevat heti kilometrin päähän, kun itse jää maaliviivalle kompuroimaan. Jos joku kerkesi tekstiä lukiessa unohtaa kysymyksen, toistan sen vielä: Miten Monkeyralli kakosessa saa räjähtävän lähdön?

Ylös Bottom