Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Super Monkey Ball: Banana Blitz

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Super Monkey Ball: Banana Blitz

Pepe90 sanoi:
Tukevatko minipelit moninpeleissä nunchuk ohjainta ja käyttävätkö paljonkin hyväksi jos käyttävät edes?

aika monessa on nunchuk vaatimus myös..ja aina siinä minipelin kohdalla lukee nunchuk ja perässä sit yes tai no
 
Vastaus: Super Monkey Ball: Banana Blitz

AiAi kun on hyvä peli...

Yhden illan olen nyt tätä pelannut, ja 8 maailmaa läpäissyt, joista ensimmäiset 5 yhdellä continuella. Yksittäisten kenttien vaikeustaso nousee ensimmäisen 8:n maailman aikana sopivasti naurettavan helposta suhteellisen haastavaan. Totuttuun tapaan todellinen haaste tulee vasta ilman continueita pelattaessa. Mitä todennäköisimmin seitsemättä ja kahdeksatta maailmaa saa harjoitella oikein urakalla ennen kuin 9:nnen maailman saa auki (10:nnestä puhumattakaan).

Se, että ilman continueta pitää pelata aina yksi maailma, on oikeastaan ihan sopiva kompromissi SMB:n ja SMB2:n välillä. Kieltämättä siinäkin oli puolensa, että ykkösessä piti ilman continueita pärjätä 50 Expert-tasoa ja vielä extrat päälle, jotta Masterin sai auki - alussa se tuntui niin mahdottomalta ajatukselta. Kakkososan 99:n elämän versio oli taas huono ratkaisu - Master-taso oli ihan liian helppo aukaista. Challenge-moodia jää kuitenkin hieman kaipaamaan.

Kapulaohjaus toimii erittäin hyvin, ja apinoita oppiikin ohjaamaan suhteellisen taidokkaasti huomattavasti nopeammin kuin padillä Cube-versioissa. Hyppyjen mukaanottaminen on mahdollistanut uudenlaista kenttäsuunnittelua (muuten olisikin tekijöillä voineet ideat jo loppua kesken), mutta liian hyppypainotteiseksi ei peli ole kuitenkaan mennyt. Kuten aikaisemmissakin osissa, musiikit ovat mielestäni erittäin hyvät.

Pomotaistelut ovat hieman päälleliimatun oloisia, mutta meneväthän nuo tuossa ohessa. Arvaan, että kasimaailman pomoa kiroan vielä useaan otteeseen ennen kuin saan ysimaailman auki. Näkymättömät banaanit ovat ihan hauska, mutta hieman väkinäinen lisäys. Ehkä niitä on hauska metsästää sitten, kun kaikista maailmoista on kruunut - tällä hetkellä on Complete (eli näkymättömätkin kerättynä) vain muutamasta kentästä.

Partypeleihin en ole koskenut, mutta yksinpelin vuoksi tämän toki hankinkin. Täytyy sanoa, että kuten Cuben alkuperäinen aikanaan, on Banana Blitz ehdottomasti julkaisupeleistä paras. Tässä tosin kannattaa ottaa huomioon se, että alkuperäinen SMB on mielestäni kenties Cuben paras peli.
 
Vastaus: Super Monkey Ball: Banana Blitz

ite oon totaalisesti jumittunut, olikos se seiska maailman nelos tai vitos kenttään jossa pyöritään todella kapeaa polkua alaspäin, ja lopulta ilman mitään kaiteita...rupeaa käsi tärisemään aina niin paljon ettei mitään saumoja edes päästä läpi sitä, hiukan sen takia lopahtanu into pelata koko peliä kun 5h sitä yks päivä yritin
 
Vastaus: Super Monkey Ball: Banana Blitz

Mäksä sanoi:
ite oon totaalisesti jumittunut, olikos se seiska maailman nelos tai vitos kenttään jossa pyöritään todella kapeaa polkua alaspäin, ja lopulta ilman mitään kaiteita...rupeaa käsi tärisemään aina niin paljon ettei mitään saumoja edes päästä läpi sitä, hiukan sen takia lopahtanu into pelata koko peliä kun 5h sitä yks päivä yritin
Oletko koettanut pelata kahdella kädellä? Opettelin itse heti alusta asti pelaamaan niin, että kapula on vasemman käden päällä, ja tuen sitä oikealle kädellä, jonka peukalo on hyppynapilla; huomattavasti tarkemmin pystyy taituroimaan. Alaspäin menevään polkuun ei muuta neuvoa voi oikein antaa kuin että heti sille mennessä kapula taakse melkein pystyasentoon. Alas voi lasketella kaikessa rauhassa, sillä aikaa tuossa kentässä on enemmän kuin tarpeeksi (eikä kulmaakaan tarvi edes paljon muutella, koska polun jyrkkyys ei muistaakseni muutu).
 
Vastaus: Super Monkey Ball: Banana Blitz

Munakoisovelho sanoi:
Oletko koettanut pelata kahdella kädellä? Opettelin itse heti alusta asti pelaamaan niin, että kapula on vasemman käden päällä, ja tuen sitä oikealle kädellä, jonka peukalo on hyppynapilla; huomattavasti tarkemmin pystyy taituroimaan. Alaspäin menevään polkuun ei muuta neuvoa voi oikein antaa kuin että heti sille mennessä kapula taakse melkein pystyasentoon. Alas voi lasketella kaikessa rauhassa, sillä aikaa tuossa kentässä on enemmän kuin tarpeeksi (eikä kulmaakaan tarvi edes paljon muutella, koska polun jyrkkyys ei muistaakseni muutu).


kahdella kädellä tosiaan yritänkin, mutta jotenkin vain kun pääsen siihen pikkupolulle niin kädet alkaa tärräämään ja panikoin ihan ku ois maailmanloppu tulossa :D ni ei paljoa auta miten ohjainta pitää ku tärinä jo pudottaa sen :P
 
Vastaus: Super Monkey Ball: Banana Blitz

Katselin arvostelun ign:stä ja peli kyllä kiinnostaa, mutta vähän ihmetytti, ohjaus on siten että wiimote osoittaa eteen eikä sivulle. IMHO tuntuisi paljon luontevammalta, jos ohjainta voisi pitää kaksin käsin sivuttain, sillä ainakin playn lehmäpelissä tämä toimii todella mainiosti.

Onko tässä optiota kummin päin tahtoo wiimotea pidellä?
 
Vastaus: Super Monkey Ball: Banana Blitz

Calathia sanoi:
Katselin arvostelun ign:stä ja peli kyllä kiinnostaa, mutta vähän ihmetytti, ohjaus on siten että wiimote osoittaa eteen eikä sivulle. IMHO tuntuisi paljon luontevammalta, jos ohjainta voisi pitää kaksin käsin sivuttain, sillä ainakin playn lehmäpelissä tämä toimii todella mainiosti.

Onko tässä optiota kummin päin tahtoo wiimotea pidellä?

ei ole vaihtoehtoja, mut kyl itseasias tähän sopii toi toinen tapa paremmin, kun siihen tottuu
 
Vastaus: Super Monkey Ball: Banana Blitz

7:s maailma oli nukutun yön jälkeen oikeastaan helppo ilman continueita - alkaa ohjaus luonnistua jo aika hyvin... Nyt olisi tuo 8:s vuorossa; siinä riittää muutamassa kentässä kyllä vielä harjoiteltavaa. Paljon auttaa se, että voi pelata practice-moodissa kenttien välillä niin halutessaan. Toivottavasti pian on ysimaailma auki.
 
Vastaus: Super Monkey Ball: Banana Blitz

Nyt sainkin sitten ysimaailman auki, ja kuten arvata saattaa, kyllä siinä haastetta ainakin ensisilmäyksellä riittää. Kaikki kentät tuntuvat olevan ihan läpäistävissä, eikä epäreiluilta vaikuttavia onneksi ole joukossa mukana, mutta kyllä ne harjoittelua taas vaativat. Mikäs sen hauskempaa :)

Pomojen kanssa tuskaileville tiedoksi se, että jos pääsee pomoon asti ilman continueita, on kruunu jo varma. Jos menettää pomoon kaikki elämät, voi huoletta ottaa game overit ja jatkaa sitten pomosta uudestaan. Kruunu menee ilmeisesti tuossa vaiheessa vain jos käyttää continuen.
 
Vastaus: Super Monkey Ball: Banana Blitz

Tänään tuli peli postissa.. ensivaikutelma "järjetöntä paskaa"
toivottavasti mieli vielä muuttuu :| en kyl yli kuutta kymppii tosta maksais jos sais uusiks päättää :(
noh, pitää antaa toinen mahdollisuus ja katsoa vasta sitten laittaako myyntiin/vaihtoon
 
Vastaus: Super Monkey Ball: Banana Blitz

Tulipa ostettua Super Monkey Ball.

Alkuun ohjaus tuntui hämmentävän kevyeltä, sillä vanhana SMB-konkarina olin tottunut analogisen tatin vastukseen. Noh, vähän ajan kuluttua homma alkoi toimia ja nyt kontrollit tuntuu jo todella hyvältä. Alkukentät on ollu todella helppoja, eikä oikeestaan millään tavalla erityisen palkitsevia. Kolmannessa maailmassa tais olla ensimmäinen nautinnollisen haastava boardi. Viidennessä maailmassa oli jo muutama todella hieno tapaus, joita jaksaa varmasti pelata high score mielessä vähän useamminkin.

Ihmetyttää kyl tän sarjan epätasaisuus, jotkut kentät on suorastaan nerokkaan oivaltavia ja haastavia, mutta useimmat on sit taas ihan läpihuutojuttuja / yhdentekeviä. Mitä haastetta jossain spiraalissa tai kourussa on kenellekään? Tai kuka niistä ylipäätään välittää? Noh, toivotaan, että loppumaailmoissa on reilusti enemmän tarkkuutta ja taitoa vaativia kapeita ja mielenkiintoisia boardeja. Ihme juttu myös miksi tässäkään SMB:ssä ei ole mahdollista ottaa musiikkia pois, käsittämätöntä toimintaa.

Uudistuksista hyppynappi ja vihulaiset toimii hyvin, loppupomot on sit taas ihan turhaa täytettä, onneks ne on sentään helppoja. Kaikenkaikkiaan aikalailla sellanen paketti mitä odotinkin. Wiimote kontrollit tuntuu kyllä aina vaan paremmilta, pari kertaa oli jo aika sankarimainen fiilis, kun lauta totteli minimaalisia käden liikkeitä kovassa vauhdissa ;P Eiköhän tästä vielä hyvä tule, 5. ja 6. maailma väläytti jo pelin potentiaalia, uskaltaa suositella Monkey Ball faneille :)

Tarkempaa raporttia lähipäivinä.
 
Vastaus: Super Monkey Ball: Banana Blitz

9. maailma tällä hetkellä läpäistynä continuen avulla, ilman sitä tuntuu samalta kuin hakkaisi päätään seinään. On se vaan kumma, kuinka SMB:t ovat pelejä, joiden yksinpeliä pelatessa aina kiroaa pelin alimman mahdollisen helvetin kellariin, ja silti sitä haluaa tahkota uudestaan ja uudestaan. Ja vaikka niin inhoan koko sarjaa, kaikki osat pitää aina ostaa. On tämä maailma niin pirun julma paikka. Ajaisi se bussi nyt joku päivä ojaan.. :D
 
Vastaus: Super Monkey Ball: Banana Blitz

Mitä mieltä olette uuden apinapallon moninpelitarjonnasta? Jaksaako tahkota uudestaan ja uudestaan, kuten sarjan osia 1 ja 2? Entä kuinka moni moninpeli on heti alkuun pelattavista ja mitkä yksinpeliä tahkoamalla saatavista kannattaa avata ensin?

Harkitsen Wiin ostoa pelkästään uusinta apinapalloa varten, mutta kapuloiden hinta (4kpl nunchakuineen, kuinkas muuten?) hirvittää: tulevat mokomat itse konsoliakin kalliimmiksi!

Googletettua videomateriaalia muillekin peliä toistaiseksi kokeilemattomille:
http://www.jeuxvideo.fr/video-super-monkey-ball-banana-blitz-6434-0-0.html
 
Vastaus: Super Monkey Ball: Banana Blitz

Eternal sanoi:
Tänään tuli peli postissa.. ensivaikutelma "järjetöntä paskaa"
toivottavasti mieli vielä muuttuu :| en kyl yli kuutta kymppii tosta maksais jos sais uusiks päättää :(
noh, pitää antaa toinen mahdollisuus ja katsoa vasta sitten laittaako myyntiin/vaihtoon

Sama tunne tuli itselläkin.. Sinänsä jännä juttu kun olen gamecuben julkkarista asti apinapalloja pelannut ja niistä tykännyt mutta tämän kanssa tuntuu että ohjaus ei tottele moninpeleissä juuri ollenkaan ja että kaikki vanhat klassikko hitit kuten bowling ja muut ovat kutistuneet ominaisuuksiltaan sitten viime näkemän.. Päädyin laittamaan pelin myyntiin ja palaamaan takaisin tutun ja turvallisen SMB Deluxen pariin. :)
 
Ylös Bottom