Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SuperCar Challenge [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kurvi35
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3]

Kiitoksia vastauksesta. Lueskelinkin tuon koko ketjun tuossa yövuoron aikana läpi. Autopelitaustaa löytyy pitkältä matkalta, mutta pari viime vuotta on ratin kanssa ollut hiljaisempaa. Ja pelailut tosiaan pääasiassa yksinpelissä tai laneilla kavereiden kanssa.

Eipä tuo ns. ura-moodi nyt niin kovin houkuttelevalta kuulosta, jos siitä ei varsinaisesti online-puolelle mitään hyödy. Ja pelkkien trophyjen takia ei huvita ajella veren maku suussa. :)

Edit. Ferrari Challenge jäi väliin, joten vertailupohjaa ei ole.

Kiitoksia vastauksesta. Lueskelinkin tuon koko ketjun tuossa yövuoron aikana läpi. Autopelitaustaa löytyy pitkältä matkalta, mutta pari viime vuotta on ratin kanssa ollut hiljaisempaa. Ja pelailut tosiaan pääasiassa yksinpelissä tai laneilla kavereiden kanssa.

Eipä tuo ns. ura-moodi nyt niin kovin houkuttelevalta kuulosta, jos siitä ei varsinaisesti online-puolelle mitään hyödy. Ja pelkkien trophyjen takia ei huvita ajella veren maku suussa. :)

Edit. Ferrari Challenge jäi väliin, joten vertailupohjaa ei ole.

Ok, mutta hyvä kun asia selkisi sinulle.
Arcade on todennäköisesti myös veren maku suussa ajamista, kun se on todennäköisesti tehty samaan tapaan kuin FC pelissä eli kolme kisaa ajettava putkeen vai miten se oli ja aina lähtö on viimeiseltä paikalta.

Mutta jos vähän kiinnostaa peli niin kokeile sitä betaa.Huom vaikka siinä sanotaan että palautetta annettava niin se ei ole pakollista.
Linkki on ekalla sivulla, mutta heitetään nyt tähän suoraan System3/Eutechnyx SuperCar Challenge Demo Register
Tota pystyy pelaamaan myös yksin, kun kaiken on säätänyt niin painaa vain neliötä.
Ratoina on vain Spa ja Nurgburgring ja autot Aston Martin, Ferrari Enzo ja Mc Laren.

Täytyy tsekata tuo beta, kunhan maanantaina käyn tuon G25:n postista noutamasta.

Jos tätä nyt kukaan pelaa, niin tässä tietoa SCC arcade pelistä.
Toissa päivänä ja eilen kokeilin arcade pelimuotoa, kun FC pelissä sekin oli ihan ok tavaraa eli ei siis mitään arcade luistelua ja ei se ollut tässäkään.
Pelissä neljä vaikeustasoa ja jokaisessa kolme kisaa.Kaikki on ajettava putkeen eli tallennusta ei ole välissä.

Tämän SCC arcaden vaikeustaso oli ihmeen helppo verrattuna FC pelin arcadeen.Osa syy on se että tässä onneksi lähdetään paikaltaan ja konekuskit ovat hitaita lähtemään ja arpovat vielä ajolinjaa niin että kolhivat toisiaan ja osalla aina ajo pysähtyy lähes kokonaan niin ohi pääsee viimeisestä paikasta hyvinkin korkealle oikealla ajolinjojen vaihdolla.

Tässä arcadessa ei ole aika-ajoa, vaan kisa startataan aina viimeisestä lähtöruudusta.
Itse ajoin tämän arcaden yllättäen F355 Challengella ja jopa Legend taso meni heittämällä läpi.

Laitetaampa tänne vielä yksinpelin Tournament kisasta tietoa.

Tournament kisoissa kolme eri rataa ja jokaisessa yksi aika-ajo kierros kisoista saa pisteitä ja kisan kokonais pisteen määrittävät voitiko kyseisen tournament kisan vai et.
Autoa ei voi valita vaan ajat sillä mikä on tarjolla, eikä autoa pääse säätämään.
Kaikki nämä on ajettava putkeen, koska tallennusta ei ole välissä.Jos voitat, mutta et saanut kaikissa kultaista pokaalia ja haluaisit siihen myös on koko kisa sessio ajettava uudestaan läpi.

Vaikeustaso vaihtelee lähes laidasta laitaan jotkut kisat todella vaikeita, kun tavallaan sokkona lähdet ajamaan eri autoilla eri tournament kisoissa ja näin
ajotuntuma tahtoo aina olla hukassa ensimmäisessä aika ajossa tai koko kisassa.

Nyt en muista monta näitä tournament kisoja kaiken kaikkiaan on, mutta jotain 30-40.
Muutaman olen ajanut ja aika puuduttavaa ja verenmaku suussa pelaamista, lisäksi kun tallennusta ei ole edes väleissä.

Peli on hyvin samanlainen kun FC, mutta tästä on tehty vielä suoralinjaisempi eli esim. yksin pelissä challenge kisoissa ei edes autoa pääse säätämää ja kaikilla autoilla pääsee netissä pelaamaan suoraan, vaikka
ne eivät ole auki yksin peleissä.
Nyt saa jäädä mun osalta tämä peli vähäksi aikaa hyllyyn, kun ei edes nettipeliin saa kunnolla ajajia.Vaikka nettipeli asetukset ovatkin todella hyvät, mutta hyvät pelaajat hukassa, niin hyllyyn kuivumaan.

Tähän peliin on ilmeisesti julkaistu päivitys. Alla kattava lista korjauksista ja muutoksista.
- The starting point of the 430 Scuderia in the Invitational race has been moved which means the car now behaves properly at the beginning of the race.
- Each Invitational race now uses a scripted difficulty value rather then a dynamic one which makes it more progressive.
- Incorrect configuration of the Thrustmaster 3-in-1 wheel when using either manual or semi-automatic gears.
- Livery disappearing if applied to a newly purchased car without leaving the showroom.
- Loading more than one saved livery without leaving the showroom caused the livery to become corrupt.
- Price of the F50 GT corrected to 140K
- Increased the maximum allowed scale on some vinyl groups.
- 512m renders correctly.
- Gear indicator freezing on the interior view.
- Racing line changing in an Invitational race when the TC setting was adjusted.
- Speedo being frozen sometimes.
- Stage 1 Objective, “Finish a lap in 5th place or above without losing position”.
- Stage 5 Invitational, 550GT Challenge start point amended.
- Trophies where damage on the results screen is shown as zero and not awarded.
- Shopaholic trophy.
- Mont Tremblant turn 8 leaves moved.
- Unable to mute players sometimes.
- On-line wins, podiums and races played stats sometimes don’t update.
- Cursor going out of sync in the lobby and unable to view player stats / view incorrect player stats.
- Added extra penalty zones to Silverstone Southern.
- Race invites in French and Spanish.
- A.I. bunching in to corners.
- Improved A.I. braking on the straights when near other cars.
- A.I. driving off the track in random places.
- General difficulty of the A.I. re-balanced.
- Up and Coming and the Bound for Glory trophy Italian translations.

Joo on tullut tuolloin ja ei iso ollut oliko 35 mb ja latasin, mutta peli ei käynnistynyt ekalla jäi jumiin.
Toisella käynnistyksellä alkoi toimia, mutta en paljoa testaillut mitä piti parantua ja mitkä ei ole parantuneet.

Pahoitteluni jos olen aikaisemmista viesteistä missannut, mutta kysyisin josko SCC:ssä on G25:lle kytkin tuki? Ferrari Challengessa ei ainakaan ole saanut toimimaan.

Tattista vastauksista jo etukäteen...

Pahoitteluni jos olen aikaisemmista viesteistä missannut, mutta kysyisin josko SCC:ssä on G25:lle kytkin tuki? Ferrari Challengessa ei ainakaan ole saanut toimimaan.

Tattista vastauksista jo etukäteen...

Minulla ei ole rattia, mutta kaverini on sanonut, että ratti ei toimi kunnolla mutta en muista nyt mikä ratti sillä on..pitäis kysyä.
Selvitän vielä asian mikä ratti hänellä on ja laitan sitten lisää tietoa, mutta jos joku omistaa tämän pelin ja sillä on G25 ratti niin kerro ihmeessä toimiiko vai ei.

En usko että toimii tässäkään, koska pelissä on niin samat muutkin viat alusta alkaen kuin oli FC pelissä myös.

Ei toimi kytkin g25:ssa.
Eikä varmaan missään muussakaan ratissa.

Ok, ja kiitoksia infoista! Taidanpa jättää pelin siinä tapauksessa kaupan hyllylle...

Ilmeisesti Patch V1.2 on ulkona. Sisältö on seuraava:

Bugs Fixed:

Cars becoming corrupt in the showroom after changing the set-up
Applying too many layers stops a vinyl set from being able to be saved
Copying a group to a side without enough layers free caused a crash
Saving out of vinyl sets caused problems
Network code re-worked to improve general performance and collision handling
Online, with collisions off, cars driving inside each other got a super draft effect

Additions:

G27 shifters and RPM LED support added
A rolling start lap does not count as a fast lap
Laps where the player leaves the track i.e. corner cutting is not counted as a fast lap

Taitavat pyyhkiä myös ennätykset jossain vaiheessa tämän korjauksen jälkeen, että saavat glitchejä ja bugeja hyödyntämällä tehdyt ajat pois listoilta.

Käykö joku aktiivisesti jauhamassa onlinessä? Ite en ole kerennyt iäisyyksiin laittaan peliä tulille...

Sellasta vaan olisin kysynyt, että pelaako siellä onlinessä vielä porukkaa? Oli GT Academy sen verta vakuuttava, että kirjottelin korvatunturille nyt sitten vihdoinkin ratista. Mietin, että "oikeista autopeleistä" tämä on vissiin se jonka parissa sitä rattia kannattaa eniten sitten pyöritellään THE autopelin saapumiseen asti. Sitten ehkä Dirtissä vois lisäksi vähän rälläillä.

Tosi hyvä juttu, jos nettikoodia on paranneltu. Muutenkin pidän nettitoteutuksesta penalty systeemeineen tosi paljon, eli toivottavasti scene on jossain määrin vielä hengissä.

Käykö joku aktiivisesti jauhamassa onlinessä? Ite en ole kerennyt iäisyyksiin laittaan peliä tulille...

Sellasta vaan olisin kysynyt, että pelaako siellä onlinessä vielä porukkaa?

Peli on vielä, mutta en ole itsekkään vous kymmeniin pelannut, joten ruosteessa on ja pahasti.
Lisäksi uutta Gran Turismon demoa pitäis testailla, mutta...

Pelin pelailu jäi jäihin silloin aikanaan lähinnä kunnolla ajavien pelikaverien pulaan ja mukavinta olisi kun olisi kaikki suomalaisia.
Muutaman ulkomaalaisen tunnen mutta yksi niistä oikoo mun makuun liikaa vaikka ajaa muuten siivosti ja toinen ajaa tuhatta ja sataa ja kolmannesta en muista miten ajoi...
Tein itse nettikisoja, mutta joskus tuli yks tai kaksi kisaan ja ajoivat yleensä miten sattuu tai lähtivät kesken pelin pois.

Nyt en tunne kuin sinut, AmAH ja Salo joilla on tämä peli ( en varma onko Salo:lla enää peliä ) ja ajavat kunnolla eli neljä maksimissaan.

Lisäksi nettipelailussa on oma ongelma eli autojen säätö.
Autojen säätö showroom ( vai mikä se oli ) paikassa vaikuttaa nettipeliin ja jos haluaisi auton jotenkin vaivaisilla säädöillä edes vähän meileisekseen on hypittävä esim. showroomista timetrialiin ja taas timetrialissa testailtua takaisin showroomiin auton säätöön.
Mutta voihan päättää myös sen ettei autoa säädetä tai laitetaan aivan samat säädöt tai tietty vapaa valinta mitä tehdä.

Kaiken lisäksi ne lähes kaikki autot ovat mun meilestä huonoja tai erittäin vaikeita ajaa.
Itse tykkään ajaa edelleen lähinnä vain niillä "vanhoilla" Ferrari Challenge autoilla eli esim. F355 Challenge, 360 GT, F40, 348 Challenge...yleensäkin vähän hitaammilla niillä saa muutenkin paremmat kisat aikaiseksi, mutta jos kisat kiinnostaa ja Battlefield bad company beta päättyi niin kyllä sitä vois yrittää vaikka pienemmälläkin porukalla.
Vois ja varmaan olisikin ihan mukavaa suomi sessiolla etenkin kun nettipeli on tällä hetkellä paras säätö mahdollisuuksistaan.

Kokeileppa Gimble pääsetkö lähellekkään samaa vauhtia ratilla kuin mitä ajoit pädillä Supercarissa. Vaihtele vaikka välillä ja tee vähän testausta, kun sinulla on vielä pädillä ajaminen tuoreessa muistissa niin sekin onnistuu ongelmitta. Olisi kiva saada muidenkin näkökulmia, että olenko betasta kerättyjen omien epäilyjeni kera ihan metsässä vai en... On ollut sellainen tekijä joka on jarruttanut vahvasti tuon pelin omia hankintahaluja.

No tämä testihän on ollut "to do listalla" nyt kun ratti on talouteen vihdoinkin saatu. Muistan hämärästi, että joku tiesi tällasesta asiasta joskus kertoa (sinä?) että händikäppiä olis aika isolla kädellä pädillä ja että ratilla jää? Päätin sitten käydä kiepauttamassa Monzassa DBR9 muutaman kiekan.

En nyt mitään kovin syväluotaavaa testausta tällä aikataululla kerennyt koittaan mutta täysin kylmiltään (en ole koskenut peliin ainakaan pariin kuukauteen) vedin pädillä jonkinlaisen ajan sinne....että suurinpiirtein pysyin radalla ja ei mitään pahempia mokia. Sen jälkeen vaihdoin rattiin ja huomasin heti, että sellasta "kontrollin tunnetta" kun prolossa ei ole ja että ajaminen on hankalaa. Avut mulla oli pois paitsi ABS 2.

Rikoin ratilla aiemman pädi ajan sekunnilla...sen jälkeen taas vuorostaan ohjain käteen -> Tuntui ihan ruusilla tanssimiselta. Jotenkin tuota pädiohjattavuutta on taidettu tuunata kun se tuntuu niin junalta ratin jälkeen? Hetken päästä lähti aiemmasta ratti-ajasta sekunti.

En tie noista kierrosajoista. Niistähän aina lähtee sekuntteja kun alkaa jotain rataa hieromaan tauon jälkeen? Mutta oli miten oli, niin mun mielestä tuo rattiajaminen on todella "työlästä" ja siinä kohtaa ei sitten edes se huippukierrosaika ratkase mitään. Olen melko saletti, että jos ratti-mina ja ohjain-minä mentäs kisaamaan vähänkin pidemmän kisan, niin ohjain minä voittas joka tapauksessa kun ratilla pyörisin kuitenkin jossain kohtaa....ei hyvä, jos ratilla haluaa pelailla onlinepeliä ja ajella muutakin kuin viimeisenä niin tämä ei taida sitten olla se peli? Se kontrolli tuntu niin kamalalta, että en usko että on edes mistään tottumisesta tai opettelusta kyse?

Sen sijaan pädiajelijat voi painaa menemään tällä pelillä iloisin mielin, mun mielestä ei kyllä todellakaan ole mitään rattietua niin kuin esim. GT-Academyssä on huomattava noin yleisesti ottaen.

Täytyy varmaan seuraavaksi ottaa testiin se Superstars V8 peli kun kerta melkein ilmaiseksi sitä jaetaan.

En nyt mitään kovin syväluotaavaa testausta tällä aikataululla kerennyt koittaan mutta täysin kylmiltään (en ole koskenut peliin ainakaan pariin kuukauteen) vedin pädillä jonkinlaisen ajan sinne....että suurinpiirtein pysyin radalla ja ei mitään pahempia mokia. Sen jälkeen vaihdoin rattiin ja huomasin heti, että sellasta "kontrollin tunnetta" kun prolossa ei ole ja että ajaminen on hankalaa. Avut mulla oli pois paitsi ABS 2.

Täytyy itsekin tehdä tämä testaus vielä uudemman kerran. Muistaakseni ero on vielä isompi kun ottaa ABS:t pois kokonaan, koska jarrutukset ovat mm. niitä missä ero tuntui todella isolta. Padilla pystyi jarruttamaan 100% voimalla ja jos perä lähti irti, niin pystyi silti pitämään jarrun koko ajan 100%:ssa ja sitten vain vastaohjasti eikä auto lähtenyt hanskasta. Teeppä sama ratilla...

Rikoin ratilla aiemman pädi ajan sekunnilla...sen jälkeen taas vuorostaan ohjain käteen -> Tuntui ihan ruusilla tanssimiselta. Jotenkin tuota pädiohjattavuutta on taidettu tuunata kun se tuntuu niin junalta ratin jälkeen? Hetken päästä lähti aiemmasta ratti-ajasta sekunti.

En tie noista kierrosajoista. Niistähän aina lähtee sekuntteja kun alkaa jotain rataa hieromaan tauon jälkeen? Mutta oli miten oli, niin mun mielestä tuo rattiajaminen on todella "työlästä" ja siinä kohtaa ei sitten edes se huippukierrosaika ratkase mitään. Olen melko saletti, että jos ratti-mina ja ohjain-minä mentäs kisaamaan vähänkin pidemmän kisan, niin ohjain minä voittas joka tapauksessa kun ratilla pyörisin kuitenkin jossain kohtaa....ei hyvä, jos ratilla haluaa pelailla onlinepeliä ja ajella muutakin kuin viimeisenä niin tämä ei taida sitten olla se peli? Se kontrolli tuntu niin kamalalta, että en usko että on edes mistään tottumisesta tai opettelusta kyse?

Nuo oli ne omatkin vaikutelmat silloin kun testasin. Tosin ratti oli aika tuore kapistus silloin, joten sen vuoksi täytyy testata itse uudestaan ennen kuin uskaltaa lopullisesti tuomita. Enkä oikein voi silti lopullisesti tuomita, kun itsellä on vain se beta/demo, eikä kokoversiota. Mutta ajoin muistaakseni 15 kierrosta ratilla, sitten padi käteen ja toisella kierroksella rikoin ajan sekunnilla (ensimmäisellä kierroksella ajoin ulos). Ja juuri tuo, että se on valtavan työlästä. Ehkä ratilla voi päästä samoihin aikoihin kovalla reenillä, mutta samanlaisen kisavauhdin ylläpitäminen usean kierroksen ajan onkin sitten toinen juttu. Käsittääkseni SCC:ssä nopeimmat kuskit on padikuskeja. Sattumaako? Tuskinpa.

Mites tuo sitten jos ei nopeutta oteta huomioon, niin onko ratilla mukavaa ajaa, vaikka onkin haastavaa. Vai onko se tehty ylivaikeaksi, kauaksi oikeasta autosta, ja näin ollen ei ole enää kivaa ratilla? Lähinnä meinasin, et onko tästä nyt prologuen kanssa kilpailemaan, kuitenkin prologuessa tota pelattavaa ei liiemmälti ole

Mites tuo sitten jos ei nopeutta oteta huomioon, niin onko ratilla mukavaa ajaa, vaikka onkin haastavaa. Vai onko se tehty ylivaikeaksi, kauaksi oikeasta autosta, ja näin ollen ei ole enää kivaa ratilla? Lähinnä meinasin, et onko tästä nyt prologuen kanssa kilpailemaan, kuitenkin prologuessa tota pelattavaa ei liiemmälti ole

Ei se mun mielestä ainakaan mukavaa ole kun ei ole kunnon kontrollia autoon :( Enkä ainakaan ala mitään apuja laittaan päälle. Kyllä se nyt pahasti vaikuttaa siltä, että tämä peli on optimoitu pädille ja sitä kautta menty "eri markkinoille" kun Prolossa....jossa taas ei pädillä ymmärtääkseni juhlita. Mun mielestä se oli ainakin kärsimystä ajaa sitä mainituilla avuilla, mielummin vietän senkin ajan Prolon parissa. Tai sitten sen Superstars V8 pelin kanssa, ellei siinäkin ole rattiohjaus tervanjuontia?

Mäksä olen pelannut todella paljon FC eli Ferrari Challenge peliä ja se oli/ on todella hyvä, mutta kunnolla pelaavia suomalaisia ei peliin tahtonut aikanaankaan saada tai lähes ollenkaan.Tämän FC kertomukseni pointtina on se, että tämä SCC eli SuperCar Challenge peli on monessa suhteessa huonompi kuin heidän edellinen peli FC.

Olen kirjoittanut tästä SCC pelistä monta juttua edelliselle 6 sivulle eli lue ne ja tee sitten osto päätös jos nyt edes olet harkitsemassa tätä SCC peliä.

Vaikka en omista rattia, niin Gran Turismo Proloque on aivan toista maata ratilla, kuin tämä SCC.
GT pelien painotus ainankin nykyään on selvästi enemmän ratille ja tässä SCC on selvästi tattia suosittu enemmän kuin rattia, niin kuin pari kaveriakin on sanotun.
Mutta lue edelliseltä sivulta minun kirjoitukset läpi ja vakuutan että ne asiat pitää paikkaansa. FC oli/ on hyvä, että luulin saavani tästä SCC pelistä yhtä hyvän ellei paremman, mutta.

Itse alan ajamaan takaisin GTP sinne ainankin saan suomalaisia mukaan lähes millä mitalla, vaikka online peli on puutteellinen, mutta tämä korjaantuu lähes kuntoon kisa ilmoituksilla.

Toisen palstalaisen kanssa tilattiin peli, ei vielä tietoa millon saapuu. Kfin online-communityyn olisi siis tulossa kaksi herrasmieskuskia, voitaisko sitten aktiivisten pelaajien kesken katsoa vähän online-vääntöjä? :P Eli pelaako joku tätä vielä?

Ylös Bottom