Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SuperCar Challenge [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kurvi35
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3]

En ole pelannut enää, mutta kokeilin pari päivää sitten ja ei oikein iske.
Auton säädöt vaikuttavat online peliin ja jos haluaa säätää on ensin mentävä showroom:n ja sieltä valittava auto ja sitten mentävä säätöpaikkaan ja kun on säätänyt on lähdettävä showroomista pois ja mentävä vaikka Time trialiin ja ajettava parit kierrokset ja jos ja kun auto ei mieleinen joudut palaamaan showroomiin ja siellä säätöpaikkaa ja säädät johonkin suuntaan ja taas palaat Time trialiin ja ajat parit kierrokset ja...Siis todella rasittava systeemi.

Kaiken lisäksi osaksi säädöillä ei tuntuisi selvää vaikutusta olevan...en saa tuntumaa, kuten esimerkiksi GTP pelissä pienetkin säätö muutokset tuntuvat radalla.

Jos menee ilman säätöjä osa "tuntemattomista" pelaajista ajaa sellaista kyytiä ettei hyvälläkään kuskilla ole mitään jakoja ja vaikka säätää vähän edes paremmaksi autoa niin sama juttu.
Mutta vähän vastaava vika oli myös FC pelissä eli jos ei ajanut pidempään aikaan, niin jäi sekuntti kaupalla muille per kierros ja sitten kun pelasi noin viikon putkeen alkoi jotenkin kulkea, mutta tämä ongelma perustuu osaksi siihen että suurin osa ulkomaalaisista oikoo ja reilusti.

Kaiken tänän lisäksi minun mielestä kaikki uudet autot SCC pelissä ovat vaikeita tai erittäin vaikeita ajaa.Parhaat autot ovat esim. F355 Challenge, 348 Challenge, F40,F50, 360GT, F430GT ja F430 Challenge ja ehkä jotain muita "hitaita" ja lähes tossa järjestyksessä.

Mitä vielä tuli mieleen, niin tossa aikaisemmissa jutuissakin lukee sitä rataa, ettei kauhean innostunutta pelaaja kaartia ole eli kyllä siellä pitäisi olla vähintään 5-6 pelaajaa jotta saisi jonkinlaista kisaa aikaiseksi ja siinä sivussa tulee pulma vielä mikä päivä kaikki pääsevät mukaan peliin.
 
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3]

Kun kerran GT5 laittaa odotuttamaan vielä vähän, päätin tehdä vastaavan padi vs ratti testin tämän demossa kuten tein SSV8:lle ja samalla vähän selvittää olisiko tästä odotusajan peliksi. Tässä ajoin ensin 9 kierrosta Nurburgringillä ratilla, sitten padilla, tämän jälkeen vielä kerran ne yhdekän kierrosta ratilla. Autona DBR9 ja kaikki ajoavut pois päältä.

9 kierrosta ratilla: 2:00:24
9 kierrosta padilla: 1:57:09
9 kierrosta ratilla: 1:58:54

Totesin toisen yhdeksän kierroksen rattisession jälkeen, että ei ole tarpeen ajaa toista kertaa padilla. Ekalla rundilla ratilla olin aika hyvin pihalla enkä tainnut saada kuin kaksi kierrosta joilla pysyin radalla. Auton kontrollointi niissä jarrutuksissa missä joutuu kääntämään on todella vaikeaa ratilla. Padilla tämä on sen sijaan lasten leikkiä, sen kun pitää jarrun täysillä ja kääntelee. Padin nopein aika ei ollut edes mitenkään onnistunut kierros, joten siitä lähtee varmasti aikaa pois reilustikin jos haluaisi hinkata. Toisella rattirundilla kontrolli oli vähän parempi ja koitin keskittyä paljon jarrutuksiin. Ajoin neljä 1:58.xx aikaa, joten tuonne hujakoille itse sillä pääsin. Hyvällä kierroksella saisi varmaan 1:58:n alle, mutta työ ja keskittyminen on aivan eri luokkaa mitä padilla ajamiseen vaaditaan eikä silti pysty samoihin aikoihin.

Päätin tämän jälkeen vielä heittää ABS:n ykköselle ja kokeilla ratilla ja kas, yhtäkkiä rupesi jarruttaminen olemaan lähempänä sitä miltä se tuntuu padilla. Padillahan pystyy aina myös ohjaamaan autoa jarruttaessa, sekä antamaan kaasua enemmän mutkien ulostuloissa. Tekisikin mieli väittää, että ABS:ää ja TCS:ää on aina päällä kun ajaa padilla, semmoinen fiilis ainakin tuosta jäi. Ratilla taas jos ABS on poissa, niin on todella helposti pyörät lukossa jarrutuksessa ja sitten auto lähtee minne sattuu. Tuo Nurren radan ensimmäisen mutkan jarrutus varsinkin oli jokseenkin haastava ratilla.

Mikäköhän autopeli sitä nyt sitten pitäisi bongata tähän odotellessa. SCC:ssä on pikku avustukset padille, Shiftissä online välillä jökkii ja serverin lähtölaskentaa ei ilmeisesti pysty pysäyttämään, SSV8:ssa ei taas ole privaservuja eikä kick-optiota. Huoh. Tuleehan tuossa SSV8:n jatko-osa helmikuussa, josko se ratkaisi ongelman.
 
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3]

Jos te pyöritte ircissä niin saadaan taatusti pelejä aikaseksi, kunhan ne pelit nyt vaan lähtisivät alkuun edes matkaan sieltä hutin varastoista.. :P
 
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3]

No joo ei irc paljoa tässä iässä kiinosta saati sitten milloinkaan ja eikä SCC peli.
Olen kääntänyt kelkkani jo GTP ja niihin kisoihin.GTP edes auton säätäminen vaikuttaa aina selvästi ja tuntee muutokset.

Lisäksi GTP peliin on minulla todella hyvät kaverit eli kunnon herrasmies kuskeja ja paljon.

Joo ja vompatti, kun tunnen muutaman ulkomaalais pelaajan, jotka pelaavat vain tätä niin kierrosajat ovat sitä luokkaa että oksat pois ja ihmetyttää todella paljon miten mahdollista.No osaksi ne oikovat siellä missä se on mahdollista ilman sakkoa.

Tuli mieleen tässä yksi muukin vika eli kun auton kierrokset menee rajoittimelle asti niin auto ei hyydy niin kuin oikeasti pitäisi tapahtua ja monesti kuulee kun jotkut ajavat rajoitin parkuessa eteenpäin ja sama juttu on FC pelissä myös.FC peliä paljon pelasin ja huomasin siinä, että jos tietyissä kohdissa huudatti rajoittimella eteenpäin ajaessa niin kierrosajat paranivat.

Siitä korvaavasta autopelistä sen verran, etten jaksa sitä murehtia GTP saa korvata sen asian ja tulossa on muuta peliä mikä taatusti korvaa eli vinkkinä ase M60.
 
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3]

Vihdoin tää kolahti postiluukusta, ja kun porukka sanoo et on aivan armoton toi ajomallinnus, niin tuntuu olevan paaljon armottomampi.

Mut kertakaikkiaan loisto fiilis ku tota ajelee.

Ajoin vasta tutorialeissa kolme kertaa sen kaks kiekkaa enzolla mugellossa kun oli tuttu rata ssv8nc:stä, ja noista kierroksista 5 meni siten et varmaan 8 kertaa kieroksen aikana ulkona radalta, ja lopulta ajoin pintakaasulla isoilla vaihteilla läpi et sain hyväksytyn kierroksen..2.12 :D SSV8:ssakin sentään 1.50 pintaan tulee perus bemarilla ajettua :D

Sit Pagani Zonda alle ja Vallelungaan, siellä ajoin 2x2 kierrosta ja sama juttu, kolme kiekkaa meni ihan hiekalla, ja sit yks kierros körötellen ajaksi 2.16 :D

Noh, aattelin et yks kisa täytyy ajaa ennen kämpän siivousta, ja meinasin et kyl helpoin taso on oikeasti helppo jopa mulle et haastan itseni.

Rivieran katurata jota en ollut ajanut
Sadekeli jolla en ollut ajanut
Aston Martin jolla en ollut myöskään ajanut

Voitte arvata miten kävi, minuutti 33sekuntia toiseksi viimeiseen eli 15 sijaan :D Vaikka kyl pari vikaa kierrosta meni ihan oikeasti jo siten et pysyin radalla jotenkuten, niin 5sekkaa oli mun paras kierros hitaampi kuin toiseksi viimeisen :/

Nyt kämpän siivous, ja sit saunaan rentoutuu, jos sit illalla ja huomenna paneutuis vähän paremmin tohon, onhan toi ajomallinnus aika shokeeraava kun ajellut SSV8NC:tä jossa ei juuri edes rattia käännetä, niin tuppaa täs mutkis unohtua se kääntäminen.

Kaiken kaikkiaan tää on mun pelihistorian ensimmäinen peli jossa on tunne et ajan superautolla, tältä sen kuvittelin tuntuvankin, Prolossa kun ferrarinkin saa menemään ihan kiskoilla kahden kierroksen treenillä
 
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3]

Pakkohan se on vanhusta nostaa kun tämä tuli alelaarista viikko sitten takaperin hankittua ja parin illan jälkeen meno on ollut varsin maittavaa! Visuaalisesta iloittelusta viis mutta realistisuus on huipussaan ja muista peleistä tuttuja ratoja saa sahata ohjaamonäkymästä käsin kieli keskellä suuta kun pienikin virhe kostautuu ja liialla vauhdilla rassi päätyy pusikkoon vaikka kuinka vääntäisi.

Helkkarin hankala ja suorastaan huutaa rattia ja ajopenkkiä mutta pädilläkin on hubaa, kunhan voittaminen ei ole pakkomielle. Online-puolikin on yhä yllättävänkin eloisa, joskin ensikokemusten myötä tilanne on aika 50/50 kovaksikeitettyjen veteraanien ja toivottomien tapausten välillä; ensiksimainitut pesevät muita minuuttitolkulla ja jälkimmäiset pyyhkivät pihalle kokolailla joka mutkassa eikä kumpiakaan tunnu ruutulippu viiden minuutin jälkeen kiinnostavan, vaikka kisaaminen loppuun saakka sijoituksesta huolimatta pitäisi olla silkkaa ajopelien herrasmiessäännöstöä.

Kokonaisvaltaisesti kuitenkin muutaman hassun tunnin perusteella todella positiivinen ja haastava yllätys, jonka parissa seuraavaan Turismoonkin asti varmasti jaksaa.
 
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3]

Kokonaisvaltaisesti kuitenkin muutaman hassun tunnin perusteella todella positiivinen ja haastava yllätys, jonka parissa seuraavaan Turismoonkin asti varmasti jaksaa.

Itse tuli myös hankittua tämä, kun kerran halvalla sai. Ajomalli ja radat ovat tämän pelin hyvä puoli. Ja lisättäköön tähän myös loistav Force Feedback DFGT:lle.

Huonoja puolia on kuitenkin rutkasti. Tekoälyn lähes täydellinen puute jopa hiukan ihmetyttää, sillä Ferrari Challengessa tämä puoli oli kunnossa. Esimerkkejä "tekoälystä": AI-kuski yrittää estää suoralla ohituksen hidastamalla vauhtia noin kolmanneksella ja vetämällä siksakkia pitkin rataa.
Pileups. Eli mutkassa tulee usein 15 lockdown ruuhka, josta on lähes mahdoton selvitä ilman rangaistussekunteja. Huoh... Ajanotto: Kehittäjän "kiva" idea pitää pelaaja ajantasalla siitä kuinka paljon tämä on edellä tai perässä seuraavaa on häiritsevä, eikä edes toimi kunnolla. Varsinkin aika-ajossa kelloon on turha luottaa. Se heittää jompaan kumpaan suuntaan vähintään pari kymmenystä, pahimmillaan ero voi olla jopa sekunti. Normaali väliaika-/sektorisysteemi olisi ollut imo parempi. Autot: Autoja on runsaasti, merkkejä ei. Pääasiassa Ferrareita. Boring.

Keskinkertainen, ellei jopa huono ajopeli loistavalla ajomallinuksella ja muilla asioilla joita kehuin. Onneksi ostin alelaarista, sillä ei tässä oikein voi ajaa kuin timetrialia ja onlinea.
 
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3]

Keskinkertainen, ellei jopa huono ajopeli loistavalla ajomallinuksella ja muilla asioilla joita kehuin. Onneksi ostin alelaarista, sillä ei tässä oikein voi ajaa kuin timetrialia ja onlinea.
Kieltämättä tuo ajomallinnus lienee se, joka pelissä eniten kiehtoo mutta jollain tapaa sitä nauttii myös sen armottomasta asenteesta - jotenkin vaan hymyilyttää kun uramoodissa rookie-tasolla arcade-asetuksin jo kolmas kisa tuntuu täysin ylitsepääsemättömältä esteeltä - kahdeksannelta sijalta pitäisi voittoon rullailla kun paras tahtokin riittää hädintuskin viidenteen sijaan ^^; Yhtä kaikki suoritus kariutuu kerta kerran jälkeen selviin virheisiin ja kummasti se henk.koht. paras kierrosaika vain hitaasti mutta varmasti paranee. Kylmää kyytiä noviisille mutta oppikouluna sekä opettava että koukuttava.

Online-puolikin paranee vanhetessaan; eilisen myöhäisillan perusteella pelaajia yhä löytyy ja vaikka kärkikaarti mitteleekin yleensä vähintään sen suoran verran edellä, loppuun asti viedään eikä aulassa isommin tarvitse odotella.

Ei tuo nyt välttämättä minkään sortin klassikolta haise mutta tekee kuitenkin niin selvän pesäeron sunnuntaikisalijoiden ja veteraanien välillä, että sunnuntaikisailijanakin kiinnostaa. Jos edes uramoodin ensimmäisen tason check tulee joku kaunis päivä vastaan niin aika voittajafiilis tulee olemaan.
 
Vastaus: SuperCar Challenge [PS3]

Eipä ole näköjään tullut kommentoitua tänne mitään sen jälkeen kun pelin hommasin, vaikka se on minulla reilut kuukauden päivät ollut. OlderSpaceManin kommentit pitävät paljolti paikkansa, paljon olisi parannettavaa pelissä. Siitä ei kuitenkaan pääse yli eikä ympäri, että omasta mielestä niistä peleistä mitä olen ajanut, on SCC:ssä PS3:n parhaiten toteutettu FFB. Kaiken kaikkiaan online kisailun puolestakin yksi parhaista PS3:n peleistä, vaikkakin nettikoodissa olisi parannettavaa.

Helkkarin hankala ja suorastaan huutaa rattia ja ajopenkkiä mutta pädilläkin on hubaa, kunhan voittaminen ei ole pakkomielle.

Heh, hauska, että mainitset tämän seikan, sillä pad on nopeampi tässä pelissä kuin ratti :) Padissa on ajoapuja päällä aina, tämä on ihan vahvistettu Eutechnyxin puolelta. Eli jos pelaat padilla, niin ratilla peli on vielä hiukan haastavampaa. Mutta ehdottomasti niin palkitsevaa, ettei paljoa tee mieli padilla ajella, forcet on niin hyvät.

Kieltämättä tuo ajomallinnus lienee se, joka pelissä eniten kiehtoo mutta jollain tapaa sitä nauttii myös sen armottomasta asenteesta - jotenkin vaan hymyilyttää kun uramoodissa rookie-tasolla arcade-asetuksin jo kolmas kisa tuntuu täysin ylitsepääsemättömältä esteeltä - kahdeksannelta sijalta pitäisi voittoon rullailla kun paras tahtokin riittää hädintuskin viidenteen sijaan ^^;

Jos et ole vielä kajonnut auton säätämiseen, niin sitä kannattaa tehdä ehdottomasti. Vakiosetupista kustomiin mentäessä, kierrosajat paranevat radasta riippuen noin 3s/kierros.
 
Ylös Bottom