Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja *SARJA PÄÄTTYNYT*

Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Ilmeisesti Islannin tuhkapilven aiheuttamien kaluston kuljetusongelmien vuoksi ehdoteaan seuraavaa. Siirretään sarjan alkua yhä viikolla. Huomenna voitaisiin ajaa toinen esikisa lähtöviivalle kykenevien kuljettajien kesken. Minulle tämä siirto ei olisi ongelma, mutta jos yleisesti vaaditaan, niin sitten aloitetaan huomenna. Kuitenkin voitaisiin osoittaa solidaarisuutta esim. kohtuullisen päättäväiselle miehelle joka lähti hakemaan perhettään ja anoppiaan Espanjasta autolla, siis autolla jätkät!! :eek:

Siirretään vaan. Parempi mitä enemmän on porukkaa kisoissa. Saa kovemmin taistella niistä jämäpisteistäkin sitten :D

Lisäksi nämä talliasiat on täysin auki vielä ainankin. Jos niitäkin saataisiin sitten ensi viikoksi enemmän mukaan, kun kaikilla varmaan on pelitkin silloin jo.
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Siirretään vaan. Parempi mitä enemmän on porukkaa kisoissa. Saa kovemmin taistella niistä jämäpisteistäkin sitten :D

Lisäksi nämä talliasiat on täysin auki vielä ainankin. Jos niitäkin saataisiin sitten ensi viikoksi enemmän mukaan, kun kaikilla varmaan on pelitkin silloin jo.

Tänään ajetaan. Kannulla heränneen vastarinnan vuoksi kisa ajetaan vaikka tynkänä. Toivottavasti ne jotka eivät tänään pääse, tulevat silti viivalle ensi viikolla Mugellossa.
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Tänään ajetaan. Kannulla heränneen vastarinnan vuoksi kisa ajetaan vaikka tynkänä. Toivottavasti ne jotka eivät tänään pääse, tulevat silti viivalle ensi viikolla Mugellossa.

Selvä homma. Mulla käy ihan mitenpäin vaan. Onhan tähän kyllä henkisesti valmistauduttu jo viime viikon testikisasta lähtien, joten hyvä ettei lataus mennyt ihan puluille.
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Tulkaahan ajoissa irkkiin pyörimään, ettei mitään jää sitten iltaysiltä epäselväksi.
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Ei ketään kiinnosta Team America? Amerikanrauta alle ja oman Chevyn seuraksi tiimiin? ... Eilisiltaisia hienoja ideoita. :D

Jos seura kelpaa, niin voisin liittyä Team Americaan ja taluttaa toisen Chevyn viivalle :)

Eihän tuo tosiaan ole katastrofi jos tällä viikolla ei vielä kaikki viivalle pääse, kun kaksi huonointa kisaviikonloppua jää pisteistä pois.
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

^Hiano homma!



Kaikille huomio!

Tänään tuli pleikkariin 3.30 päivitys, joten pistäkää hyvissä ajoin ennen illan kisaa pleikkari päivittymään, ettei tarvitse sen takia ketään odotella.
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Mulla ei edelleenkään peliä, joten ajot jää väliin. Ihmeen kauan pelin saapuminen voi kestää.
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Noniin eka kisaviikonloppu takana ja tässä vähän mietteitä:

AA:ssa lähin aika takaa mutta ei haitannut, kun edessä olevista pääsi läpi. Hieman huono systeemi toi vielä on, mutta niin on moni muukin asia tehty epäkäytännölliseksi. Toinen sija ja eturivin paikka oli ihan hyvä tulos.

Ekassa kisassa otin kohtuu hyvän lähdön ja aloin seuraamaan Tontzaa. Toisen kiekan alussa joku rosvo oli vienyt T1:stä jarrumerkit ja hieman Tontzan kanssa ajettiin pitkäksi. Hieman myöhemmin lipsahdin puoliksi ulos Tontzan perästä ja tipuin kolmanneksi. Tuli kyllä täysin yllätyksenä, että oli noinkin vaikeaa ajaa toisen lähellä. Auto joko puski tai yliohjasi kokoajan. Koomailin itseni johon 4-5 sijoilla, kunnes raihoittelin itseäni hieman ja aloin ajamaan tasaisemmin. Varmaan 4-5 kierrosta oli 1.kisaa jäljellä kun siirryin 2. ja eroa oli jo 10s johtavaan Tontzaan. En haaveillut enää voitosta, vaan yritin ajaa ehjää ajoa. Pieneksi yllätykseksi ero puolittui 2 kierroksessa ja ajattelin joskos siellä johtoautoa hieman jännitti, kun erokin hupeni kovaa vauhtia. No Tontzan pokka piti ja reilut 3s oli eroa maalissa. Toisena siis ekan kilpailu jälkeen, ja siinä samassa extra pongo nopeimmasta kierroksesta.

Toinen kisa ja käännetty lähtöjärjestys. Tokavipasta ruudusta startti ja kova yritys kärkeen ajamaan puhtaita kierroksia ennen Tontzaa. Hieman tuli alkukierroksilla osumaa puolin ja toisin, mutta pääasiassa siististi mentiin. Nousu katkesi Simo-junaan ja Vompatti roikkui 1.vaununa. Vompa paineli sit hyvissä ajoin ohi ja jäin sitten Simon kanssa nahistelemaan. Oli kyllä vaikeaa päästä ohi. Ainut järkevä paikka oli T1. Rivazzaan ei millään päässyt hyvään imuun, kun se nopea shikaani oli niin penteleen vaikea ajaa perässä. Jos pysyit linjalla tuli tarpeetonta sivuluisua hidastamaan kiihdytystä. Kierroksella 8 Simo sai huonohkon ulostulon vipasta mutkasta ja pääsin iskemään, mutta voitto ja Vompa oli karannut jo 7s päähän. Siinä sitte rauhassa jälleen kerran 2. sijalla maaliin.

Kivaa oli j hyvää vääntöä etenkin Simon kanssa. Imolasta tuloksena siis: aa:2. , 1.kisa:2. , 2.kisa:2.

Tässä vielä epävirallinen pistetilasto:
Koodi:
Kuljettajat:
Tontsaz 19 pts.
Larzi 17 pts.
Vompatti 15 pts.
Simo911 11 pts.
Freqqe 8 pts.
Mammu96 8 pts.
FOMOCO80 4 pts.
MYLLI- 2 pts.

Tallit:
Team America 23 pts.
DNF Motorsport 21 pts.
OT-Motorsport 19 pts.
Road Block Racing Team 8 pts.
MM Racing Team 2 pts.
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Täytyypä kirjoittaa omatkin kommentit, kun on vielä tuoreessa muistissa.

Samoilla linjoilla Larzin kanssa aika-ajon suhteen, ei ehkä ihan toimiva systeemi tuo. Nyt meitä oli kymmenen kuskia ja eturivi hyötyi paikastaan jonkin verran, sitten kun loputkin saa pelin niin erot on vielä isompia.

Itse taisin aika-ajoon lähteä ruudusta 7 tai 8, eli aika takaa. Pääsin ihan kohtuullisesti alussa taisteluun mukaan, Tontsaz ja Larzi näytti olevan jo karussa, mutta Freqqe oli vielä kiinni ajettavissa. Tein kuitenkin sen verran virheitä, että Freqqe pääsi karkuun ja Simo tuli ohi. Simo luisteli vähän viimeisellä kierroksella ja pääsin kuittaamaan yhden sijoituksen takaisin, siispä ruudusta neljä matkaan.

Startissa tuli vähän nukuttua. Nousin kuitenkin puolittain Freqqen rinnalle, mutta ennen ensimmäistä mutkaa tuli sen verran ahdasta, että jouduin nurmikolle (ja vein mennessäni ne jarrumerkit, pahoittelen). Selvisin kuitenkin kohtuullisen hyvin kasasta ja kohta olinkin Simon perässä ja aloimme saavuttaa Larzia, jolla vaikutti olevan isoäiti ajamassa Larzin sijaan. Pyyhkäistiin molemmat Simon kanssa Larzista ohi. Tuntui, että olisin päässyt kovempaa, mutten päässyt Simosta ohi ja Larzikin rupesi saamaan homman juonesta kiinni ja alkoi saavuttaa. Sitten vedin Simon "likaisesta ilmasta" ulos ja Larzi kuittasi. Ehkä kierros tämän jälkeen vähän vastaava tilanne ja yhtäkkiä ihan puskista Freqqe oli rinnalla ja kuittasi ohi. Sitten Freqqen kanssa taistellessa Mammu ajoi meidät kiinni ja kuittasi minusta ohi. Sitten siinä jonkin verran vaihdeltiin paikkoja ja lopulta maaliin tultaessa olin kolmikosta se häviäjä, lopputuloksena kuudes sija. Otti kyllä pannuun, kun piti ihan hyvin alkanut kisa körssiä niin urakalla. Neljäs sija olisi pitänyt vähintään pystyä ottamaan tilanteet huomioiden, hyvällä tuurilla vähän korkeempaankin sijoitukseen olisi voinut olla saumat.

No, toiseen kisaan sitten hirveä into päällä käännetyän lähtöjärjestyksen turvin. Tilanteita riitti alussa reilusti, mutta kohtuullisen aikaisessa vaiheessa pääsin kärkeen. Se ilo kesti tosin vain yhden suoran, koska Simo tuli samantien imusta rinnalle ja ohi. Siinä sitten yritin Simosta ohi jos mistäkin, samalla vilkuillen taakse kuinka kolmanneksi noussut Larzi saavutti meitä. Sitten neulansilmässä Simon hyrsleri päätti puskea ja pääsin kuittamaan kärkeen. Kierros taisi olla 4. Tuumasin saman tien, että tässä on se mahdollisuus ja lähdin yrittämään karkuun niin paljon mitä pystyin polkemaan. Simon ja Larzin nahistelu hidasti juuri sopivasti heidän vauhtia, että pystyin tekemään riittävän suuren eron voiton takaamiseksi.

Eli omat suoritukset, AA: 4, kisa1: 6 ja kisa2: 1

Toinen kisa aika kivasti kadotti sen ketutuksen mikä vallitsi ensimmäisen kisan jälkeen. Kaiken kaikkiaan hauskaa oli ja mielenkiinnolla odotellaan ensi viikon kisaa. Ja Team America johtaa tiimipisteissä, tästä täytyy nauttia niin kauan kuin sitä kestää!
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Itsellä AA:ssa tärisi kädet niin paljon jännityksestä, että ajosta ei tullut yhtään mitään. "seliseli". Kuudenneksi taisin siinä jäädä lopulta.

Molemmista lähdöistä jäi itselle aika tasapaksu fiilis. Eka lähtö oli omalta osalta parempi ja tuli hyvää kilpailua Vompatin ja Freqqen kanssa. Varsinkin Freqqen kanssa osia vaihdeltiin monesti ja viimeisellä kierroksella pääsin vielä ohi, mutta menetin sitten "nopeassa shikaanissa" paikkani vielä. Viides sijoitus tuossa. Oli ok, varsinkin hyvän kisailun jälkeen.

Toinen lähtö puolestaan meni itsellä todella vaikeaksi, kun ensimmäisessä shikaanissa pyörähdin pienestä pususta alkurytäkässä hietikolle ja jäin viimoiseksi! Muutamat ärräpäät ja muut asiaankuuluvat sanat ulos möläytettyä päätin kuitenkin käydä tiukkaan takaa-ajoon. Lopulta pääsin taas viidennelle sijalle ja jos olisin pari kierrosta aikaisemmin päässyt edellisistä ohi, niin olisin voinut jopa hätyytellä edessä menevää letkaa, jossa taisteltiin sijoista 4,3,2 ilmeisesti.

Hyvä kuitenkin, että pääsin edes viidenneksi viimeisessä lähdössä, niin saatiin tallipisteitä kerrytettyä.

Päivän kohokohdat olivat kyllä ekan kisan taistelu Vompatin ja Freqqen kanssa ja toisaalta mieleen painui myös toisen lähdön tilanne, jossa Elder ilmeisesti Audillaa pönötti lähes paikallaan nopean shikaanin jälkeen radan ulkolaidassa. Itse porhalsi paikalle kahtasataa ja ehdin vain tajuta, että joku punainen pelti sieltä tulee perä edellä vastaan. Paniikkikäännös oikeaan ja nurmikon kautta ohi. Eniten tuossa ihmetytti se, että oma Chevy ei lähtenyt käsistä.


EDIT: Go Team America: http://www.youtube.com/watch?v=YZdJRDpLHbw
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Jaa vompattiko se oli ne merkit vieny mennessään... 5 sijalta pyyhkäisin KUNNOLLA pitkäksi.. hieman wtf-ilmettä oli päällänsä kun yritin taittaa shikaaniin..:D pari sijaa putosin, mut oma kämmi ei voi mitn.:)
Toisen kisan 9:ltä kierroksen viimeisissä mutkissa tapahtunut ohitus jäi kyllä hieman harmittamaan (tai jopa vit'''amaan)... en tiedä miten ohittaja näki tilanteen mutta sen verran kovasti puski päälle että olin pyörähtää ja jouduin hiekallakin käymään.. gentlemänni meininkiä...not!
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Toisen kisan 9:ltä kierroksen viimeisissä mutkissa tapahtunut ohitus jäi kyllä hieman harmittamaan (tai jopa vit'''amaan)... en tiedä miten ohittaja näki tilanteen mutta sen verran kovasti puski päälle että olin pyörähtää ja jouduin hiekallakin käymään.. gentlemänni meininkiä...not!
Olen aidosti pahoillani tuosta tilanteesta, muistelisin että meni jarrutus myöhäiseksi ja tulin lähes poikittain sivuluisussa sun perään/kylkeen. Taakse vilkuillessani en kuitenkaan huomannut että olisit paljoa jäänyt taakse, joten (virheellisesti) arvioin ettei ole syytä jäädä odottamaan. Hyvä että tuli kuitenkin jälkeenpäin ilmi, toivottavasti jatkossakin.


Eka kisa oli illan miellyttävin, kun taistelin työvoiton jenkkikaksikosta Mammu&vompatti. Audi oli tasapaksu raataja kuten odotinkin, ja tulokset sen mukaiset; 4. sija ja 6. sija.
Suorilla ja lähdöissä tuolla jää auttamatta jälkeen, joten eroa on pakko yrittää kuroa kiinni tiukoissa mutkissa! Vaikea kausi tulee olemaan Audikuskeille, siitä ei pääse mihinkään. Vastus on kova.
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Toisen kisan 9:ltä kierroksen viimeisissä mutkissa tapahtunut ohitus jäi kyllä hieman harmittamaan (tai jopa vit'''amaan)... en tiedä miten ohittaja näki tilanteen mutta sen verran kovasti puski päälle että olin pyörähtää ja jouduin hiekallakin käymään.. gentlemänni meininkiä...not!

Samaisessa mutkassa, en muista kummassa kisassa myös allekirjoittanut joutui tälläisen kohtalon "uhriksi" :D Tai ei ohituksen, mutta peräänajon.

Menin ensimmäisenä mutkaan ja perseeseenhän sieltä tultiin ja hiekalle koshkosh. En tiedä kuka se oli, mutta sijalta 5 sijalle 8 tuli tiputtua ja menetettyä valehtelematta 6-7 sekuntia tuossa tilanteessa. Loppusijoitusten kannalta tuolla nyt ei käytännössä mitään merkitystä luultavasti ollut ja tekevälle sattuu, mutta kyllä silti toivoisi, että tuollaisissa tilanteissa tönijä tuntisi piston sydämessään ja toteuttaisi tätä gentlemänni meininkiä..

Itsekin, kun huomasin Larzin olevan takana ja menevän paljon lujempaa toisessa kisassa päästin kaverin edelle ihan suosiolla. Toivottavasti en liikoja pidätellyt:)

Kaiken kaikkiaan hauskat ja hyvät kisat oli. Ei sen suurempia valittamisia. Nyt raju treeni päälle mugelloon ja toivottavasti saataisiin loputkin kuskit lähtöviivalle.

Millaisia aikoja muuten on luvassa tuolla Mugellossa? Olisi hyvä tietää vähän etukäteen, että kuinka paljon jää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Samaisessa mutkassa, en muista kummassa kisassa myös allekirjoittanut joutui tälläisen kohtalon "uhriksi" :D Tai ei ohituksen, mutta peräänajon.
Heh taisin nähdä kyseisen tapauksen, jotain ryminää siinä oli ja pääsin välistä kuin ilmaiseksi sijalle viisi!:p mutta sitten heti pääsuoran päässä tapahtunut jarrutusmatkan arviointivirhe pudotti mut takaisin sijalle 7!:D

freggelle vielä siitä päälleajosta, siis enhän mä siinä niin paljoa jäänytkään... mutta 1 sijoituksen kuitenkin putosin ja olisi ollut kohtuullista päästää takaisin kun kerta oman jarrutusvirheesi takia aiheutat toisen ulosajon...
mut eiköhän näistä opita ja viisastuta seuraaviin kisoihin.:)
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Itse olen noista kontakteista sitä mieltä, että tottakai ajetaan rehellisesti ym. mutta sitten samalla suhteellisen turha käydä kisan jälkeen purnaamaan liikoja. Tilanteet vaihtelee noissa niin rankasti ja kontaktilta ei voi välttyä, että kärsivällisyyttä tarvitaan sekä ohittajalta että ohitettavalta. Jos ei joku nyt suoranaisesti sikaile, niin minusta kuuluu asiaan. Eli keskinäistä kunnioitusta, rauhaa ja rakkautta ja muuta kivaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Asiasta kukkaruukkuun. Tajusin just, että ensi viikollahan on vappu. Mitenkäs tuon kisan laita? Itsellä on ainankin jo torstaina tupa täysi vieraita, joten hieman nihkeä siinä olisi ajella.

Ymmärrän kyllä, jos turnausta halutaan eteenpäin tuolloinkin viedä. Itse joutuu miettimään sitten vain, että jättääkö ajamata vai varustaako vieraat Team America lipuin kello ysistä eteenpäin :D
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Mä en jaksa kirjoittaa mitään tarinoita, aika tylsät kisat omalta osalta :D

AA:sijoitus 1 Kisa.1: sijoitus 1 Kisa.2: sijoitus 3

Noista kontakteista ,turha niistä mun mielestä paljoa parkua ,se on eri asia jos joku tahallaan törmäilee . Itselläkin siinä kakkos kisassa se törmäys larzin kanssa siit spinnaus ja jäin 5-10 sek viimiseksi , ajaessa sattuu (=
Jos olisin väistänyt fomocoa toiselta puolelta, niin ties mitä olisi kisassa tapahtunut :p
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Pahoittelut että itse en "sarjanperustajana" pystynyt osallistumaan kisaan, oli viime lauantaina lähdettävä autolla hakemaan vaimoa ja lasta etelä espanjasta lentojen peruuntumisen takia, ja nyt kotiuduttiin vasta 8000km rullanneena euroopan teitä :)

Tosiaan jos vapun takia porukka haluaa siirtää kisaa niin siirretään vaan.

Jos jollain on kuvia tuloksista, niin voisiko laittaa minulle s-postiin omenanraato@gmail.com niin teen viralliset tuloslistat ja laitan ne ekaan viestiin vieläpä.

samoin jos joku sais yhteen listaan nyt tiimit ja autot niin päivittelen ne ekaan viestiin
 
Vastaus: SuperStars V8 Next Challenge Mestaruussarja

Tosiaan jos vapun takia porukka haluaa siirtää kisaa niin siirretään vaan.

Onko mulla menny jotain nyt ohi :D

Eikös vappuaatto ole vasta perjantaina ja itse vappu lauantaina? Eihän sen pitäisi periaatteessa vaikuttaa kisaamiseen torstaina mitenkään... Tai jos porukoilla on jotain vapaita jo perjantaina niin sitten sen ymmärtää, mutta itse olen sitä mieltä, että kisataan torstaina ihan normaalisti tai jos siirretään niin sitten vaikka päivää aikasemmaksi eli keskiviikolle.
 
Ylös Bottom