Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Onko tuo viety jopa niin pitkälle et jos ajolinjalta ohitustilanteessa poistut niin pitoa ei oo niin paljoa kuin ajolinjalla?
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Onko tuo viety jopa niin pitkälle et jos ajolinjalta ohitustilanteessa poistut niin pitoa ei oo niin paljoa kuin ajolinjalla?

Näin pelintekijät ainakin jossain tutoriaalissa väittivät, mutta en ole vielä testannut käytännössä.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Nyt sitä on sitten vompatin kanssa testattu online pelimuotoja paitsi time attack ja luulin aluksi että tuolla ajetaan yksin kierrosaikoja, mutta nuokin pelimuodot näkyivät online listassa kun haki pelejä joten ilmeisesti niihinkin pääsee mukaan jos paikkoja on ja ajella siellä mukana.

Multiplayer ja Search Match kohdasta pääsee hakemaan valmiita online pelejä.
Mikki ei toimi tällähetkellä kunnolla monesti ääni alkaa pätkiä ja rajusti ja puheesta ei saa mitään selvää.
Online peleissä autoa ei pääse säätämään eli jos toisella on sama auto niin säädöt ovat samat.

Vompatti saa kertoa lisää jos on lisättävää alkaa olla silmät niin ristissä ettei tuu mitään kohta.
Kisoista sen verran että jos ei tunne porukkaa saa kokea kaikenlaista päälle ajoa ja oikomista ja valtavia oikomisia.Outoa sinänsä kun penaltyt päällä ja oikomaan pääsee aika rajustikin mutkia radasta riippuen.
Tämä nyt on tiedettykin kautta aikojen että tuntemattomien kanssa yleensä kisoissa tuupitään ja ajetaan päälle.Joskus tietenkin sattuu itsellekin, mutta harvoin ja sitten päästää toisen ajamaan.

Toiset taas ajoivat pelkästään vain Monza rataa.En ymmärtänyt kokonaisuudessaa tylsin rata ja arin kolareille jarrutus paikoissa, kun tuntemattomien kanssa ajetaan.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

No hyvällä porukallahan tämä voi olla ihan miellyttävä onlinekokemus. Joten saitte juuri yhden miehen radalle lisää. Tai siis ensi viikon puolella, kun tuolta kanaalista kestää jonkin aikaa noiden tilausten saapuminen. Nähdään lähtöviivalla.

Koppiautot ovat huomattavasti lähempänä sydäntäni kuin miljoonaa kulkevat superautot. Toki tässäkin vauhtia riittää, mutta maltillisemmin.

Harmi kun joudun odottamaan rattia&polkimia vielä toukokuulle, kun rouva lupasi ostaa ne minulle synttälahjaksi.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

No niin. Kurvin mainitsema mikkiongelma on tosiaan harmillinen. Välillä äänestä saa ihan hyvin selvää ja välillä se TU-le-E T-äl-LÄ ta-VA-ll-A. Toivottavasti pätsäävät tuon. Mutta niistä pelimuodoista. Time-attackia ei tosiaan testattu, mutta ilmeisesti se on aika-ajoa (haamuna?) onlinessa toisia vastaan. Sitä ei voi kuitenkaan yhdistää championshipiin, eli aika-ajoa ei niihin kisoihin saa. Lyhyt yhteenveto hostin mahdollisuuksista:

Quick Race: Yksittäinen kisa, asetukset pystyy muuttamaan joka kisan jälkeen. Kuinka monta kierrosta, mikä rata, onko sadetta vai ei, mitkä säännöt. Itse kukin taas voi valita vaikka joka kisaan eri auton. Jokaisen kisan jälkeen väki palaa samaan lobbyyn, jonka jälkeen lähdetään taas uuteen kisaan. Eli porukka pysyy kasassa koko ajan. Jokaisesta kisasta jaetaan myös pisteitä ja lähtöjärjestys on käänteinen pisteiden mukaan. Esim. eilisissä peleissä host sai lähteä koko ajan joukon hänniltä, koska oli ollut tietenkin paikalla pisimpään ja sitä kautta oli pisteitä kertynyt.

Championship: Mahdollisuus määrittää 3-11 kisan väliltä, kuinka monta kisaa ajetaan. Radat voi valita oman maun mukaan. Samat säännöt pätevät joka kisaan (ei saa esim. sekaisin sadetta ja kuivaa, en ainakaan löytänyt sellaista vaihtoehtoa :( ) ja taisi olla niin, että myöskään autoa ei pysty vaihtamaan kisasta toiseen. Championshipin lopuksi tulee pistetaulukko jossa kolmelle ensimmäiselle pokaalit. Pieni, mutta ihan kiva feature. Championshipiä ei ilmeisesti saa talteen, eli samaan kauteen ei ole mahdollista palata vaikka viikon päästä. Ja aika-ajoa ei tosiaan valitettavasti ole, vaan lähtöjärjestys määräytyy samoin kuin quick racessa, käänteisesti pisteiden perusteella.

Yleistä: Jos AI-kuskit on mukana, niin ne lähtevät aina jonon hänniltä liikenteeseen. AI-kuskien tason pystyy määrittämään. Pelaajia ei pysty potkimaan aulasta, ainut tapa karkoittaa ne on kertoa, ettei servu käynnisty ennen kuin poistuvat ja sitten odottaa. Salasanoilla suojatut huoneet toimii kyllä hienosti ja hyvää väkeä tuntui olevan paljon liikenteessä. Loppuillasta(yöstä) ajoin GTPlanetin porukan kanssa kovia skaboja. Lagia en havainnut, vaikka yhteysmittari näytti heikolta välillä. Kuskeja taisi olla parhaimmillaan 14 ja silti pystyi ajamaan ihan kylki kyljessä ilman pelkoa ihme pomppimisista. Oikominen on publalla iso ongelma, penaltyä saa vasta isoista oikomisista, jonka vuoksi esim. Monza on ajokelvoton publalla jos haluaa pitäytyä "2 rengasta radalla" ajamisessa.

All in all, pienillä jutuilla tuosta onlinesta olisi saanut "täydellisen", mutta tällaisenakin se tarjoaa ikimuistoisia elämyksiä. Eilen jäi todella hyvä fiilis muutamasta kisasta, mm. Imolan 10 kierroksen kisa jossa jahtasin edellä mennyttä bemaria alitehoisella Maseratillani loppukierroksilla. Viiden viimeisen kierroksen ajan söin muutaman kymmenyksen jokaisella kierroksella erosta pois. En ihan saanut kiinni ja kokonaisijoitus oli jossain 3-5 välillä, mutta tuntui ettei sillä ollut mitään väliä, kun kisasta jäi muuten niin hyvä fiilis, jonka kruunasi kilpakumppanin lähettämä "good race" viesti :)

Koppiautot ovat huomattavasti lähempänä sydäntäni kuin miljoonaa kulkevat superautot. Toki tässäkin vauhtia riittää, mutta maltillisemmin.

Sama täällä, varsinkin kilpurit jotenkin aina kiehtoo enemmän kuin superautot.
 
No hyvällä porukallahan tämä voi olla ihan miellyttävä onlinekokemus. Joten saitte juuri yhden miehen radalle lisää. Tai siis ensi viikon puolella, kun tuolta kanaalista kestää jonkin aikaa noiden tilausten saapuminen. Nähdään lähtöviivalla.

Koppiautot ovat huomattavasti lähempänä sydäntäni kuin miljoonaa kulkevat superautot. Toki tässäkin vauhtia riittää, mutta maltillisemmin.

Hienoa.
Itse tykkään kanssa koppiautoista.Superautot kulkevat liian kovaa eikä niillä kunnon vääntöjä saa koskaan.

Championship: Mahdollisuus määrittää 3-11 kisan väliltä, kuinka monta kisaa ajetaan. Radat voi valita oman maun mukaan. Samat säännöt pätevät joka kisaan (ei saa esim. sekaisin sadetta ja kuivaa, en ainakaan löytänyt sellaista vaihtoehtoa

Tais siellä keli vaihtoehdossa random olla, kun pelin itse tekee eli Greate.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Tais siellä keli vaihtoehdossa random olla, kun pelin itse tekee eli Greate.

Näköjään oli joo, eli championshipiä luodessa kelivaihtoehdot ovat Dry, Wet ja Random.

Kokeilin äsken tuon Time-attackin. Se on täysin samanlainen kuin aika-ajo yksinpelissä, paitsi muiden autot ei näy radalla. Autoa voi siis säätää, käydä välillä varikolla ja muuttaa ja taas takaisin radalle. Keston voi määrittää 5-30min välille. Muut asetukset on vastaavat kuin muissa pelimuodoissa. Eli tässä on se ainut onlinepelimuoto jossa autoa voi säätää.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Onlinepeli teting:
Kaikki onlinepelit vaativat vähintään yhden oikean pelaajan mukaan eli mikään pelimuoto ei käynnisty, vaikka laittaa AL -konekuskit mukaan.

Jos teet onlineen vaikka Qick race pelin niin jos joku pelaaja möykkää tahalteen voi sulkea sen mikin äänettömälle, mutta harmittavasti et voi poistaa tekemästäsi pelistä ketään kuten SuperCar Challengessa voit poistaa esim. tahalteen päälle ajajat tai oikojat pelistäsi pois.

Tänään oli joku axel... sekoilija joka terrorisoi joka avointa servua oman mielen mukaan, kunnes huomasin että nuo mikit saa mykäksi vaikka kaikilta.Tämän jälkeen se alkoi purkaa paineitaan ajamalla päälle ja harmittavasti tälläisiä ei avoimista servuista saa pois.
Ennen kuin tein oman kaikki olivat yhden sekoilijan takia suljettuja ja jäin kuin nallikalliolle.
Alkoi ottamaan kyllä kupoliin yksi sekoilija pilaa kaiken.No suurin osa tuntuu ajanvan omien sääntöjen mukaan oikoen, kiilaamalla, ajamalla päälle ja mitä lie.

Toivottavasti Older saa pian pelin ja sitten meitä kolme ja vielä kun edes kolme konsolifin kuskia innostuu privat koppiauto kisoihin, niin alkaa kunnon pelit täyteen vauhtiin :)

Pelaajia lisää:
Eli kyseessä erittäin mukava ja hyvä rata-autopeli hyvillä online ominaisuuksilla, kun saadaan meidän kolmen lisäksi 2-4 kunnollista pelaajaa lisää jotka eivät aja tahalteen päälle ja ajavat rataa pitkin niin kunnon kisat saadaan pystyyn.Sitten mukaan voidaan tunkea AL -konekuskit jos halutaan ja kunnon kisat alkavat.
Tietenkin pelaajia mahtuu enemmänkin 16 maksimi.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Vähän tarkennusta tuohon championshipin lähtöjärjestykseen. Eli homma toimii ilmeisesti niin, että lähtöjärjestys on edellisen kisan tulokset käänteisesti, mutta jos serverille liittyy lisää väkeä, niin ne lähtevät ensimmäiseen kisaan niiden takaa jotka ovat jo aiemmin ollut serverillä. Ja tosiaan sitten vielä AI-kuskit lähtee näiden takaa. Selkeää kuin mikä. Lisäksi vielä näytti siltä, että välillä kun joku poistui kesken ja tuli takaisin, niin hänen pisteet olisi pysyneet tuossa championship pelimuodossa.

Pakko on kyllä nyt vähän mainostaa tätä peliä. Onlinessa avoimilla servuilla homma on aivan tuurista kiinni minkälaisia kuskeja sinne osuu. Varsinkin näin aikaisin kun peli on vasta julkaistu, niin sikailijoita tuntuu olevan todella paljon. Privaservuilla homma on kuitenkin aivan loistavaa. Jos olette vaikka vanhan TOCA-sarjan faneja, niin tätä lähemmäs TOCA:a ei PS3:lla tällä hetkellä pääsee. 5-6 pelaajalla saisi jo aikaan aivan loistavia kapinoita, mitä enemmän, niin sitä parempi. Tämä ei ole myöskään mikään yltiösimulaatio, vaan peli on helpommin lähestyttävissä kun esim. FC/SCC ratilla tai GT5P professional asetuksilla. Samalla servulla voi myös toiset ajaa ajoavut päällä ja toiset ei, jos epäilee että auton pitämisessä hallinnassa on ongelmia. Tämä on sellaisten peli, jotka pitävät nimenomaan tiukasta kisailusta. Onlinen hauskuudesta kertoo paljon se, että pidin ensimmäisen osan kaudesta erittäin paljon sen "aidon" kausifiiliksen takia. Loppupisteet merkkasi, ei ollut pakko voittaa joka kisaa niin kuin todella monessa autopelissä. Kisaviikonloppuun kuului harjoitukset, aika-ajo ja kisa. Silti tässä toisessa osassa olen ajanut kaiken kaikkiaan varmaankin noin 50 kisaa, joista kaksi offlinessa, loput onlinessa! Eikä tämä ole edes täyshintainen peli, joten jos vähänkin epäröit hankintaa, niin pistä tilaukseen. Saadaan kunnon kfin-kisailut pystyyn :)
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Jep tämän lähemmäksi ei tällä hetkellä Toca -pelisarjaa pääse.
Toistan itseäni: Superstars V8 next Challenge ajotuntuma: Tatilla ajettaessa ajotuntuma on erittäin hyvä.
Auto ei luisu sladissa mutkissa ajettaessa ja pitoa löytyy kiitettävästi mutta perän saa irtoamaan
jos liikaa kaasua käyttää ( tai renkaiden kuluminen päällä..loppukierrokset ) mutkasta lähdettäessä osaksi tämä johtuu myös vaihteen valinnasta.
Niin muuten itse ajan ilman luistonestoa ym apuja ja silti auto on helppo hallita, paitsi minulla ABS on ollut nyt päällä.

Online kisoista saa hyvin tasaväkisiä kisoja, johtuen osittain helpoista auton hallinnasta ja
autojen tasaväkisyydestä.Lisäksi onlinessä ei tarvitse säätää autoja, joten kaikki on tehty siltäkin osin helpoksi> valitset mieleisen auton ja kisoihin mukaan.Vaikka autoja ei voi säätää online kisoissa autot ovat täysin hallittavissa ja hyviä ajaa.Näillä konsteilla kisoista tulee tasaisempia, kun kaikilla autot niin sanotusti samalla viivalla, eikä tarvitse opetella ja hakea säätöjä "puoltatuntia".
Autoja voi testata vaikka single pelin puolella time -pelimuodossa enen online peleihin tuloa.
Ottaa testiradaksi yhden radan ja ajaa yks-kaks kierrosta haluamilla autoilla vuorotellen.

Jos tätä V8 pitää verata johonkin niin
FC paljon huonommat jarrut, paljon vaikeampi ajettavuus ja yksinpeli sen myötä osaksi erittäin vaikeaa ja osittain verenmakusuussa ajoa ja online pelit lähes kuollutta.Ei champoinship pelimuotoa onlinessä! Aikanaan hyvä peli.
SCC erittäin omituinen ajotuntuma johtuen osittain autojen säädöstä johon ei saa radalla mitään tuntumaa.Yksinpeli osittain helppo ja osittain verenmakusuussa ajamista, mutta helpompi kuin FC.Online peleissä elämää, mutta kisoissa ei pärjää jos ei harjoittele aktiivisesti ja todella paljon.Ei champoinship pelimuotoa onlinessä!
NFS Shift todella huono ( ei muuta sanottavaa ).
GTP peli omassa kastissaan, mutta jos onlineen verrataan on tämä paljon parempi, kun on toimivat online toiminnot privat ym. näin pääsee V8 kisoja pelaamaan onlinessa suomi kuskeilla.

Kaikki edellinen asia on totta eli testattu on ja pelattu joka peliä.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Tilasin tän tänään. Täytyy sit kokeilla ens viikolla onlinessä. SCC on osaltani lopullisesti kuopattu. Auton ajaminen ei oikeesti ole niin vaikeaa kuin SCC yrittää uskotella. Saisin ihan saletisti McLarenin pysymään radalla jopa 90 km/h vauhdissa. ;)
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Täähän alkoi kiinostaa kun näin paljon kehuttu tätä peliä :D Alkoi just sopivasti pakkolomatkin niin voi hyvällä omalla tunnolla pelata.

Jos tässä saa raavittua rahat kasaan niin pitää laittaa peli tilaukseen. Mistä olette tilanneet pelin?
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Vanha TOCA-sarja oli kyllä hyvää viihdettä aikanaan... taidan laittaa tilaukseen.:)
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Erittäin hieno homma, että saadaan lisää kuskeja radalle. Haluan nyt muistuttaa, koska äkkiä tulee innostuksissaan tosiaan hehkutettua peliä paljon (viitaten paukun viestiin), niin ei tämä tosiaan täydellinen peli ole. Mutta ottaen huomioon hinnan ja ominaisuudet, niin kyllä tämä minun mielestäni ehdottomasti autopelifanien pelikokoelmaan kuuluu. Ketjua lukemalla selviää kyllä ne hyvät ja huonot puolet, jos miinukset ei haittaa niin ei muuta kuin tilaukseen.

Ai että, rupesin jo mehustelemaan ajatuksella jos saataisiin oikein paljon suomikuskeja kasaan. Kausi pystyyn, ajettaisiin joka radalla kerran ja vaikka 9 parhaasta kisasta laskettaisiin pisteet, että kärsisi muutaman kerran olla pois. Pitkät kisat, joku 15-20 kierrosta ja yksi kisa viikossa. Jokunen rata tietenkin sadekelillä. Optimitilanteessa jos olisi täysi määrä ilmottautuneita, niin koska automerkkejä on 8, saataisiin 2 kuskia/automerkki. Eli saataisiin myös valmistajien sarja mukaan. Nopeimmille kuskeille hitaimmat autot ja päinvastoin, että saataisiin mahdollisimman tasainen sarja. Uuh, menee jo märän päiväunen puolelle...
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Tilasin tän tänään. Täytyy sit kokeilla ens viikolla onlinessä. SCC on osaltani lopullisesti kuopattu. Auton ajaminen ei oikeesti ole niin vaikeaa kuin SCC yrittää uskotella. Saisin ihan saletisti McLarenin pysymään radalla jopa 90 km/h vauhdissa. ;)

Täähän alkoi kiinostaa kun näin paljon kehuttu tätä peliä :D Alkoi just sopivasti pakkolomatkin niin voi hyvällä omalla tunnolla pelata.

Jos tässä saa raavittua rahat kasaan niin pitää laittaa peli tilaukseen. Mistä olette tilanneet pelin?


Pelistä ei voi puhua sitten simulaatiosta ja eikä ole vastaavaa tasoa kuin GTP -peli, mutta
kaikki selviää kun luette edellisä minun että Vompatin juttuja ja kaikki on totta.
Mutta autot edelleen parempia ajettavuudeltaan kuin esim. tuo McLaren.

Vompatin kanssa ollaan väännetty muutamissa kisoissa ihan tosissaan ja välillä ratkaisut ovat jääneet viimeiseen mutkaankin.
Lisäksi pelaaminen onlinessä on todella mukavaa ja eilen kuitenkin pelasin tuttujen kaverien kanssa, kun kutsu kävi.
Tervetuloa vaan mukaan Paukku ja Salo näin saadaan tuttuja lisää.

Niin Paukku tilasin Amazon.uk ja kaikkine kuluineen oli noin 42 euroa.Ei ilmeisesti halvin, mutta mulla valmis tili tuolla ja oisin voinut maksaa jo tästä pelistä enemmänkin.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Ai että, rupesin jo mehustelemaan ajatuksella jos saataisiin oikein paljon suomikuskeja kasaan. Kausi pystyyn, ajettaisiin joka radalla kerran ja vaikka 9 parhaasta kisasta laskettaisiin pisteet, että kärsisi muutaman kerran olla pois. Pitkät kisat, joku 15-20 kierrosta ja yksi kisa viikossa. Jokunen rata tietenkin sadekelillä. Optimitilanteessa jos olisi täysi määrä ilmottautuneita, niin koska automerkkejä on 8, saataisiin 2 kuskia/automerkki. Eli saataisiin myös valmistajien sarja mukaan. Nopeimmille kuskeille hitaimmat autot ja päinvastoin, että saataisiin mahdollisimman tasainen sarja. Uuh, menee jo märän päiväunen puolelle...

Niin ja vois lisäksi sopia että varikolla on käytävä kerran tai kaksi kertaa.Tämä varikolla käynti onnistuisi ihan hyvin kun tuntisi pelaajat.
Eihän siellä mitään tapahdu, mutta läpi ajo ja auto kulkee hitaasti varikon läpi ja sitten pääsee takaisin kisaan.
Tietysti myös sääntönä jos vain mahdollista ( ei kaikilla radoilla ) eli kun tulee varikolta on ajettava ekaan mutakaan asti ajolinjan ulkopuolella eli usein radan sisälinjalla.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Jotenki on semmonen olo, ettei toi sovellu mulle ratilla ajettavaksi, mutta edellinen osa oli ja on nannaa pädillä....mites vompatti on, onko mitää saumoja pädi kuskeilla? Alko tekee itekki mieli tilata tää jossain välis jos tommosta nettimeininkiä ois ja pelais ite vaan pädillä
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Mä kävin kans ostamassa tän et otetaan täs joku päivä vähän kisaa. Toi kausi onlinessa kuullostaa kyl ihan loistavalta!
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

mites vompatti on, onko mitää saumoja pädi kuskeilla?

Ihan hyvin Kurvi tuntuu seassa päästelevän siinä missä muutkin, eli eiköhän se pädilläkin onnistu :)

Taas tuli hyvä esimerkki tuosta pelin hyvästä AI:sta. Jatkoin tänään tuota offline-kauttani, toinen kisaviikonloppu menossa. Sen pitemmittä tarinoitta, olin toisena kierroksella 17/20 ja kolmantena ollut kuski oli lähestynyt pikkuhiljaa. Ajattelin, että kyllä sen pystyn viimeiset kierrokset pitämään takana. Sitten ensimmäisen mutkan ulostulossa karkasi perä vähän luistoon, niin että jouduin hölläämään kaasulta. En saanut niin hyviä vauhteja suoralle ja AI-kuski alkoi uhkaavasti lähestyä. Katselin taakse kuinka se siirtyi sisämutkan puolelle, vaikkei sen keula ollut vielä edes oman peräni tasalla. Hivutin sitten omaa autoani peittämään, siirtäen auton noin keskelle rataa ja katsoin uudestaan taakse. Siellä se vieläkin oli. Mutka oli jo niin lähellä, että tuumasin siirtää vielä vähän, että saan sen siirtymään pois sieltä. Siirsin siis autoa pikkuisen vielä sisemmäksi ja aloitin jarruttamaan. No, en siirtänyt tarpeeksi, sinne jäi auton mentävä kolo. AI-kuski jätti jarrutuksen myöhempään ja tuli puhtaasti sisältä ohi. Siinä vaiheessa kun huomasin, että se sieltä tulee niin tajusin, että olin vain ajatellut siinä tilanteessa "se on AI-kuski, kun vähän peittelee niin se jättäytyy taakse". Vaan eipä tehnyt niin. Toki joskus sitten kun peittelee kunnolla, niin myös kopisee, mutta kyllä tuo AI vaan haastaa hienosti, siitä ei pääse mihinkään. Ja Legend-tasolla ajaa vieläpä kovaa!
 
Ylös Bottom