Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]
No niin. Kurvin mainitsema mikkiongelma on tosiaan harmillinen. Välillä äänestä saa ihan hyvin selvää ja välillä se TU-le-E T-äl-LÄ ta-VA-ll-A. Toivottavasti pätsäävät tuon. Mutta niistä pelimuodoista. Time-attackia ei tosiaan testattu, mutta ilmeisesti se on aika-ajoa (haamuna?) onlinessa toisia vastaan. Sitä ei voi kuitenkaan yhdistää championshipiin, eli aika-ajoa ei niihin kisoihin saa. Lyhyt yhteenveto hostin mahdollisuuksista:
Quick Race: Yksittäinen kisa, asetukset pystyy muuttamaan joka kisan jälkeen. Kuinka monta kierrosta, mikä rata, onko sadetta vai ei, mitkä säännöt. Itse kukin taas voi valita vaikka joka kisaan eri auton. Jokaisen kisan jälkeen väki palaa samaan lobbyyn, jonka jälkeen lähdetään taas uuteen kisaan. Eli porukka pysyy kasassa koko ajan. Jokaisesta kisasta jaetaan myös pisteitä ja lähtöjärjestys on käänteinen pisteiden mukaan. Esim. eilisissä peleissä host sai lähteä koko ajan joukon hänniltä, koska oli ollut tietenkin paikalla pisimpään ja sitä kautta oli pisteitä kertynyt.
Championship: Mahdollisuus määrittää 3-11 kisan väliltä, kuinka monta kisaa ajetaan. Radat voi valita oman maun mukaan. Samat säännöt pätevät joka kisaan (ei saa esim. sekaisin sadetta ja kuivaa, en ainakaan löytänyt sellaista vaihtoehtoa
) ja taisi olla niin, että myöskään autoa ei pysty vaihtamaan kisasta toiseen. Championshipin lopuksi tulee pistetaulukko jossa kolmelle ensimmäiselle pokaalit. Pieni, mutta ihan kiva feature. Championshipiä ei ilmeisesti saa talteen, eli samaan kauteen ei ole mahdollista palata vaikka viikon päästä. Ja aika-ajoa ei tosiaan valitettavasti ole, vaan lähtöjärjestys määräytyy samoin kuin quick racessa, käänteisesti pisteiden perusteella.
Yleistä: Jos AI-kuskit on mukana, niin ne lähtevät aina jonon hänniltä liikenteeseen. AI-kuskien tason pystyy määrittämään. Pelaajia ei pysty potkimaan aulasta, ainut tapa karkoittaa ne on kertoa, ettei servu käynnisty ennen kuin poistuvat ja sitten odottaa. Salasanoilla suojatut huoneet toimii kyllä hienosti ja hyvää väkeä tuntui olevan paljon liikenteessä. Loppuillasta(yöstä) ajoin GTPlanetin porukan kanssa kovia skaboja. Lagia en havainnut, vaikka yhteysmittari näytti heikolta välillä. Kuskeja taisi olla parhaimmillaan 14 ja silti pystyi ajamaan ihan kylki kyljessä ilman pelkoa ihme pomppimisista. Oikominen on publalla iso ongelma, penaltyä saa vasta isoista oikomisista, jonka vuoksi esim. Monza on ajokelvoton publalla jos haluaa pitäytyä "2 rengasta radalla" ajamisessa.
All in all, pienillä jutuilla tuosta onlinesta olisi saanut "täydellisen", mutta tällaisenakin se tarjoaa ikimuistoisia elämyksiä. Eilen jäi todella hyvä fiilis muutamasta kisasta, mm. Imolan 10 kierroksen kisa jossa jahtasin edellä mennyttä bemaria alitehoisella Maseratillani loppukierroksilla. Viiden viimeisen kierroksen ajan söin muutaman kymmenyksen jokaisella kierroksella erosta pois. En ihan saanut kiinni ja kokonaisijoitus oli jossain 3-5 välillä, mutta tuntui ettei sillä ollut mitään väliä, kun kisasta jäi muuten niin hyvä fiilis, jonka kruunasi kilpakumppanin lähettämä "good race" viesti
Koppiautot ovat huomattavasti lähempänä sydäntäni kuin miljoonaa kulkevat superautot. Toki tässäkin vauhtia riittää, mutta maltillisemmin.
Sama täällä, varsinkin kilpurit jotenkin aina kiehtoo enemmän kuin superautot.