Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Nyt alkaa sujua kyl paremmin jo, Imolassa kisasäädöillä 1.42.5 (todistusaineistoa: http://omenanraato.1g.fi/kuvat/1.42.5.jpg/full ) ja sitten irkin puolella käskettiin time attackiä koittaa default asetuksilla niin ekalla kierroksella (tai no enempää en ees koittanu) 1.43 tasan, ehkä saan sittenkin jonkun kanssa kisaa aikaiseksi


Mutta kuten huomasit kisassa, olisi kannattanut ajaa sitä treeniä kisassa tire wear päällä. Itsekin tajusin tämän vasta kun huomasin kuinka vähän pitoa oli kun treenasin sinkun puolella.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Juu kyllä sil iso ero on, time attackissä on rata parhaimmillaan kokoajan. Toisaalta tiesin et vaik mitä teen ni vompatin vauhtiin en pysty, ja jos joku muu pystyy ni tuun niiden perässä. Ilman treeniä olisin ollut joka kisas reippaasti viiminen. Tavotteena oli dirtin viimisten sijoituksien jälkeen et oon ees kerran joku muu ku vika. Ekasta kisasta meinas heti tulla kakkossija, mut jäin kolmoseks, tavote täytty jo siinä, mut olin silti viel neljästi kolmas, eli oikein hyvä fiilis kerrankin nettipelistä, varsinkin kun joutu ajamaan ihan kädet hikoen kokoajan et pysy kolmosena, yksikin virhe ja ois jäänyt viimiseks
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Kun katselee aikojanne tuossa Imolassa, niin onko nyt niin, että ajatte 100%:sti rataa myöten?
Itse vetelin puhtaasti radalla omasta mielestä ihan limiitillä ja paras aika oli n.1.47.
Radassahan on hyviä oikomispaikkoja, joissa voittaa reilusti aikaa.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Kisassa mullakin 1.45-1.49 aikoja, mut 6h ku tahkos ni sain sen 1.42.5 ja time trial 1.41.6 jos leaderboardia kattoo niin oikomalla saa 1.34 aikoja...

Kyl toi 1.42 vaatii aika unelma kierrosta, vompatti esim paukuttaa aika tasasesti 1.44 kisassakin oikomatta
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Kun katselee aikojanne tuossa Imolassa, niin onko nyt niin, että ajatte 100%:sti rataa myöten?
Yleisestihän on että kun pysyy 2 pyörää asfaltilla niin ei katsota oikomiseksi, eli sisemmät pyörät menee kanttareilla.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Yleisestihän on että kun pysyy 2 pyörää asfaltilla niin ei katsota oikomiseksi, eli sisemmät pyörät menee kanttareilla.

Joo kanttarithan kuuluu rataan.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Kun katselee aikojanne tuossa Imolassa, niin onko nyt niin, että ajatte 100%:sti rataa myöten?

Pitää ottaa huomioon, että nuo ajat on tehty Time Attack modessa. Joten eivät ole vertailukelpoisia kisassa ajettujen kanssa.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

En voi kyllä taata, että joka ikinen kierros kisassa menee täysin sillä tavalla, että on kaksi pyörää koko ajan mustalla. Varsinkin nyt kun opettelen ajamaan sisältä, niin esim. Imolassa hahmottaminen on hiukan hankalaa, kun kanttareissa ei ole kunnon rumble strippejä tästä kertomaan. Siihen totta kai kuitenkin pyritään, että on kaksi rengasta koko ajan radalla. Tosin Maseratin kokoisella lotjalla se tarkoittaa sitä, että kaksi rengasta saattaa olla nurmella vaikka kaksi on radalla, heh. Mutta jos limitillä tulee ja joku jarrutus menee hiukan pitkäksi, saattaa käydä niin, että kääntää ekaan mutkaan myöhään ja toinen menee sitten "siinä rajoilla". Toki tässä nyt ei aikaa voita, kun tulee sohlattua sen ensimmäisen käännöksen kanssa ja liian myöhäisen jarrutuksen.

Imola ei minusta paras rata ole noiden kierrosaikojen vertailuun juuri noiden hiukan epämääräisten kanttareiden vuoksi. Monella muulla radalla kanttarit välittyy rattiin paljon paremmin ja ne on korkeita. Eikä ole niin paljon tuollaisia mutkiakaan missä voi ylipäätään tuolla tavalla huristella. Ja kisatilanne on tosiaan aina eri juttu kuin hotlapping.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Pitää ottaa huomioon, että nuo ajat on tehty Time Attack modessa. Joten eivät ole vertailukelpoisia kisassa ajettujen kanssa.

1.42.5 aika on tehty normi kisaviikonlopun aika-ajoissa, tosin kisasäädöillä.

1.41.6 olen pystynyt ajamaan time attackissä

1.44.7 tais tänään olla imolassa kun olderin kanssa kisattiin ai kuskit mukana, normi kiekat kuitenkin pysyi edelleen siel 1.46-1.48 välillä
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

En voi kyllä taata, että joka ikinen kierros kisassa menee täysin sillä tavalla, että on kaksi pyörää koko ajan mustalla.

En voi taata tätä minäkään. Eilisissä kisoissakin tuli ajettua usein liian sisältä ja nurmikolla käytiin. Saisivatkin päivittää nurmikon liukkaammaksi ja hiekan upottavammaksi. Nykyisellään pihalla käynnistä ei rankaista tarpeeksi.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

En voi taata tätä minäkään. Eilisissä kisoissakin tuli ajettua usein liian sisältä ja nurmikolla käytiin. Saisivatkin päivittää nurmikon liukkaammaksi ja hiekan upottavammaksi. Nykyisellään pihalla käynnistä ei rankaista tarpeeksi.
ja toisaalta rankaisee ihan älyttömistä paikoistakin...

kuten mugellossa tänään, olin kolmas, pidin ajolinjani kunnes AI kuski tuli rinnalle ja yritti ottaa samaa ajolinjaa, tämän seurauksena ajauduin sisäpuolelta juuri ja juuri nurmikolle ja heti penaltia...AI kuskit rankaisivat ja jäin kisassa 9:ksi
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

mikä ihme siin on etten pysty ajaa tollee onlinessä....imolassa legend tasolla ja default säädöillä, aika-ajossa paalulle 1.43 ajalla, sit 10 kierroksen kisassa avauskierros 1.50.0 mut sen jälkeen kaikki kierrokset 1.43.1-1.43.7 paitsi kierros 10 joka oli 1.44.2

Muutin tosin ajotapaa radikaalisti, aloin jarruttelemaan paljon aikaisemmin kuin ennen, ja paljon pienemmällä jarruvoimalla, sen jälkeen keskityin mutkasta ulostuloon, kun ennen ajoin agressiivisesti itse mutkaan.

Ilmeisesti tuo pudotti kisa-ajoissa sen 4sekkaa per kierros.

Renkaatkin kesti normaalin 3-4 kierroksen sijasta 8 kierrosta....


ps. en siltin onlinessa varmaan ikinä pysty tollaseen suoritukseen kun syke nousee siellä varmaan 180:een :D


edit: mitä ihmettä...ajoin nyt ton toisen imolan kisan tosta mestaruussarjasta, lähdin siihen siis sijalta 8 ku käännetty järjestys, ni 4 kierroksista oli 1.42 aikoja, joista paras ja samalla kierrosenkka tuli kierroksel 8 joka on 1.42.141, ja sitte loput kierrokset oli kaikki 1.43 aikoja :S Oonkohan oppinu ton radan vihdoin.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Eipä löytynyt peliä Joensuun Anttilasta, Gigantista, Citymarketista eikä GameStopistakaan. GS:ään tulossa 1. Huhtikuuta.

Tilasin sitten VPD (Åland):stä. Ennen en ole tuolta ostanut mitään ja jäi ihmetyttämään kun siinä luki että peli 39.4e + päälle postikulut.

No, tilatessani ja samoin tein maksaessani OP:n maksupalvelun kautta niin summa oli vain tuo 39.4e eikä toi noiden tilaus automaatti lisännyt postikuluja.

Peli silti varmaan tulee mutta mukana on sitten erillinen lasku noille postituskuluille?
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Siellähän lukee nimenomaan sisältää postikulut, eli kaik åland tuotteet ilman posteja
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Mä en tykkää Imolasta.
Imolan radassa on vaikeaa siis todella vaikeaa hahmottaa missä kanttarien rajat ainankin koppikuvakulmasta ajettaessa ja tästä johtuu ilmeisesti mun hitauteni ja ilmeisesti ajan liian tarkasti radalla.
kanttereita kuitenkin käytän, mutta silti aikani vain 1´48 pintaan ehkä 1´47 ja aivan huippu suorituksella joskus 1´46.
Lisäksi se hiivatin shikaani tuottaa ongelmia lähes joka kierros en saa mitään tuntumaa siihen milloin taittaa suuntaan ja toiseen.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Mä en tykkää Imolasta.
Imolan radassa on vaikeaa siis todella vaikeaa hahmottaa missä kanttarien rajat ainankin koppikuvakulmasta ajettaessa ja tästä johtuu ilmeisesti mun hitauteni ja ilmeisesti ajan liian tarkasti radalla.
kanttereita kuitenkin käytän, mutta silti aikani vain 1´48 pintaan ehkä 1´47 ja aivan huippu suorituksella joskus 1´46.
Lisäksi se hiivatin shikaani tuottaa ongelmia lähes joka kierros en saa mitään tuntumaa siihen milloin taittaa suuntaan ja toiseen.

se shikaani oli muuten tosi paha oppia mitenkään järkevästi ajamaan, kun tullaan viel silleen ylämäkeen, niin kopista ei tahdo nähdä koko shikaania ennen kuin on myöhäistä, ite opettelin sen paikan kumista radanpinnassa

edit: täs on otettava huomioon se, että mä oon nyt kaikenkaikkiaan ajanu kahdes päiväs noin 10h imolaa, joten ei sinällään ihme, että pystyn nyt taikomaan kisaan 1.43 aikoja joka kierrokselle, tarttis tommone 10h rupeama tehdä joka radalle, mut ei vaimo kyl tykkää siin vaihees enää
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Siellähän lukee nimenomaan sisältää postikulut, eli kaik åland tuotteet ilman posteja
VPD:n Ahvenanmaan varastosta. Postikulut kaupan päälle!
Luin kohtuu nopeasti ja käsitin että postit tulee tuotteen "päälle" kuten yleensä on tapana. On vähän epäselvästi sanottu.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

No sitä voisi viikonlopun aikana tilata. Mites muute ohjattavuus ku täällä kehutaan maasta taivaaseen mutta muualla haukutaan arcade paskaksi? Arvosanatkin hyppelevät 40-70
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Sepä se, ku en tajua mistä noi 40-60 pisteen arvosanat oikeen tulee, peli on mitä mainioin.

Toki se edellyttää sitä, et unohtaa kaik muut ajopelit tyystin, sillä ratilla ajaessa esim rattia joutuu todella vähän kääntämään, mutta mielestäni ajotuntuma on todella hyvä kunhan sen oppii, ja ajo on mukavaa.

Simulaatiohan tämä ei missään nimessä ole, mutta ei myös mitään grid/dirt tyyppistä arcadeakaan, jotain siltä väliltä, ehkä enemmän arcadea, mutta ei ollenkaan niin huonoa mitä jokapaikassa sanotaan.

Onlinenä, että yksinpelinä kyllä jaksaa ajella todella pitkään.


Sitten, eilen jo irkissä juteltiin siitä, että kone arpoo aika-ajotulokset kuskeille, eli ne ajelee radalla todella hitaasti aika-ajoissa verrattuna niiden todellisiin aikoihin (jos vaikak ajat kierroksen niiden perässä niin huomaa). No itseäni tää ei juuri liikuta, kun en ajele koskaan kenenkään peräs kierrosta, et tollasta mitenkää huomais edes.

Sen sijaan ärsyttää se, että ainakin Legend tasolla, ei aika-ajo ajat ole mitenkään suhteutettuja kisa-aikoihin. Aika-ajoissa saa tehdä töitä ihan tosissaan et paalulle pääsee, sit kisassa riittää puolel kaasulla ajelu niin muut jää.

Vompatin kierrosaikoja mugellossa kun luin, niin innostuin äsken hieman kokeilemaan ja AI kuskin aika-ajokierros oli 1.53.2, itse ajelin koko puolentunnin harjotussession samoilla renkailla yhtäsoittoa, ja paras kierrosaika oli 1.52.2 joten luottavaisin mielin aika-ajoon..

1.53.5 oli paras mihen pystyin, kunnes viimeisellä rykäisyllä päätin et nyt antaa mennä...1.52.8 ja se riitti paaluun.

Mutta, sitten kisaan, pettymys oli suuri kun ajoin ensimmäisen kierroksen yli yli varovaisesti, ja jarruttelin jo 100m ennen ku ois pitäny jne, menin nelosen mutkat kolmosella, ja ekan kierroksen jälkeen eroa toisena tulevaan 3,6sek..ei oikeen taso ollu samaa ku aika-ajoissa. Sit heitin yhden nopean kierroksen ja se olikin samalla oma ennätys 1.51.009 ja sit eroa olikin jo 9sekuntia toisena tulevaan...Tasona siis Legend :S

Ajelin parikierrosta ja lopetin kun ero kasvoi samaan tahtiin.


Mutta sit pisti silmiin yks seikka...Onlinessa tuntuu liukkaalta? Ei se välttämättä siitä Default säädöistä johdu.

Jos kisaviikonlopussa ajaa harjoitukset ja aika-ajon niin ekassa kisassa rata on jo täynnä kumia -> nopeat kierrosajat ja auto pysyy radalla säädöistä huolimatta.

Onlinessa taas on aina kisan aluksi puhdas rata, ja näin ollen on todella liukasta, ja silloin esim vompatti pystyy ottamaan eroa kun muut liukastelee, erot tasottuu siinä vaiheessa kun pitoa on radalla niin muutkin alkaa pysymään siellä :D
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Mutta, sitten kisaan, pettymys oli suuri kun ajoin ensimmäisen kierroksen yli yli varovaisesti, ja jarruttelin jo 100m ennen ku ois pitäny jne, menin nelosen mutkat kolmosella, ja ekan kierroksen jälkeen eroa toisena tulevaan 3,6sek..ei oikeen taso ollu samaa ku aika-ajoissa. Sit heitin yhden nopean kierroksen ja se olikin samalla oma ennätys 1.51.009 ja sit eroa olikin jo 9sekuntia toisena tulevaan...Tasona siis Legend :S

Tuokin tuntuu vaihtelevan, olen nimittäin osunut useasti sellaiseen kisaan, jossa AI-kuskit ovat ajaneet kisassa kovempia aikoja kuin aika-ajossa. Siinä on ollut sitten puntit tutisemassa, kun luuli ettei ole mitään hätää, kun kerran paalukin irtosi. Mutta jos Legend tuntuu liian helpolta, niin ei muuta kuin huonompaa autoa alle :)

Mäksän hehkutuksista saattaa saada vähän väärän kuvan, mutta ei meidän erot oikeasti niin isoja tuolla radalla ole. Kurvikin vetelee aikalailla samoja vauhteja minun kanssa ja ajelee vieläpä pädillä.
 
Ylös Bottom