Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Suurin, paras "kokemus xbox:n kanssa...

The Chaos Cell

New Member
Minun suurin/paras kokemus on Halo, se vaan näytti niin sairaan upealta, kun kaupassa sitä pelasin ja muutenkin se upposi kuin kärpänen p_sk_an. Myös Steel Battalion oli aikamoinen kokemus surround hömskilläni, pääsi heti tunnelmaan, ja muutenkin peli on onnistunu. [entä teijän suuret kokemukset, vai oliko boksi persuksesta revitty rahastus, eikä oo tarjonne mitään.]
 
niin. kyllä sen täytyy olla se hetki kun tilasin halon ja surround vehkeet xboxiini ja pääsin niitä ensimmäisen kerran testaamaan. olin vasta boksini hankkinut ja olin pelaillut vain sega bundlee ja ampedia mono telkkarin äänentoistolla. sit lykkäsin surroundit kiinni ja halon eetteriin. täytyy sanoo että ihan selkäpiitä riepas ku pääs ekoja kovenantteja teurastamaan kun ääntä tuli joka puolelta ja entisenä pc-jannuna toi ohjaimen liipasin ja tärinä -yhdistelmä ammuttaessa yllätti todella positiivisesti. se on kyl mahtava fiilis kun pelikokemus on niin upea, että tulee ihan kylmät väreet. en oo vastaavaa kokenut sen jälkeen...saa nähdä milloin seuraava vastaava kokemus tulee...vai tuleeko koskaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Veeksi
niin. kyllä sen täytyy olla se hetki kun tilasin halon ja surround vehkeet xboxiini ja pääsin niitä ensimmäisen kerran testaamaan. olin vasta boksini hankkinut ja olin pelaillut vain sega bundlee ja ampedia mono telkkarin äänentoistolla. sit lykkäsin surroundit kiinni ja halon eetteriin. täytyy sanoo että ihan selkäpiitä riepas ku pääs ekoja kovenantteja teurastamaan kun ääntä tuli joka puolelta ja entisenä pc-jannuna toi ohjaimen liipasin ja tärinä -yhdistelmä ammuttaessa yllätti todella positiivisesti. se on kyl mahtava fiilis kun pelikokemus on niin upea, että tulee ihan kylmät väreet. en oo vastaavaa kokenut sen jälkeen...saa nähdä milloin seuraava vastaava kokemus tulee...vai tuleeko koskaan.

Minkälaiset systeemit hommasit? Itsekin edes jonkinlaiset surround-vehkeet haluaisin, mutta tuskin tulee hommattua. Voin hyvin kuvitella miltä Halokin niillä tuntuisi...

Mutta siis aiheeseen. Paras kokemus lienee Halon pelaaminen Co-opilla Legendarylla veljen kanssa läpi. Se oli mahtavaa jos jokin :)
 
Morrowind 5.1:llä on koko ajan yhtä suurta seikkailua. Oma virtuaalimaailma, jossa yllätykset on koko ajan läsnä. Räiskinnöistä Halo jätti parhaan kokemuksen, vaikka silloin ei 5.1 ollutkaan. MoH: Frontline on myös yllättävän tunnelmallinen, mutta pelin suuret mokat (putkimainen kenttäsuunnittelu, tekoälyttömyys ym.) piti huolen siitä ettei se koskaan tullut Halon rinnalle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Halonhakkaaja
Morrowind 5.1:llä on koko ajan yhtä suurta seikkailua. Oma virtuaalimaailma, jossa yllätykset on koko ajan läsnä. Räiskinnöistä Halo jätti parhaan kokemuksen, vaikka silloin ei 5.1 ollutkaan. MoH: Frontline on myös yllättävän tunnelmallinen, mutta pelin suuret mokat (putkimainen kenttäsuunnittelu, tekoälyttömyys ym.) piti huolen siitä ettei se koskaan tullut Halon rinnalle.

Ja jälleen: Minkäslaiset 5.1-sydeemit löytyy?
 
Olihan se tietysti uutuuksien saaminen käsiinsä, laatikkojen availu, tehdasmuovin tuoksu, näppäimien testailu ja sitten se hetki jota olin odottanut.... Halon työnty DVD -kelkkaan ja menoksi! :) Oli se mukavaa pelata sillon ensimmäisiä kertoja.

En ollut koskaan aikaisemmin pelannut Xboxilla. Olin vain kaupassa testannut miten ohjain sopii käteen.
 
Kyllä se Halo taitaa olla, joka parhaiten on mieleen jäänyt. Varmasti yksi tekijä tähän on se, että se oli ensimmäinen Xbox-pelini, enkä ollut (entisenä PC-jannuna) kovinkaan innokkaasti tähtäilyä vaativiin konsolipeleihin suhtautunut. Halo osoitti kaikki ennakkoluuloni konsolien kömpelyydestä räiskintäpelialustaksi vääriksi ja sen lisäksi peli oli julmetun hieno verrattuna sen aikaisiin PC-räiskintöihin ja äänimaailma oli ensiluokkaista. Toisen läpipeluukerran aikana kiinnoistuin myös juonesta ja koko Halo-universumista. :rolleyes:

Paavi: Itselläni on Sonyn kolmitiekajarit etukajareina, keskellä on joku edullinen kaksitiekaiutin ja takana pienet yksitiepurkit. Subwoofer on Simexin 12" aktiivi. Ja kaiken tämän potaskan keskuksena on Yamahan Dolby Digital 5.1 -vahvistin, josta tehoa irtoaa yhteensä jonkin verran yli 500W. Ei mikään luksusjärjestelmä, mutta saa kelvata rahan puutteessa. Äänen puutteet tulevat selvemmin esille vain kovempaa soitettaessa, mikä rivitalossa asuvalle ei ole suuri haitta, kun joka tapauksessa äänenvoimakkuus on pidettävä suhteellisen pienenä.
 
Toistoksihan tämä menee, mutta menkööt. Eli Halo täälläkin aiheutti hienonkokemuksen. Ensin värinöitä aiheutti kun ensimmäisessä ulkokentässä ollessani, hokasin laitta äänet vahvistimen kautta kuuluviin. Olihan se hienoa, kun pyöri paikallaan ja kuunteli kuinka vesiputouksen kohina pyöri ympärilläni. Toinen ihmetys oli tekoäly. Kun hommasin boxin vuonna 02 syksyllä, päätyi siihen myös minun noin kahden ja puolenvuoden pelaamis tauko. Tauon aikana oli tapahtunut aika paljon teknisiä harppauksia, joista tekoäly oli eräs huomattavimmista.
 
Näimä Halo on "kokemuksista" suurin. Ääni maailma jos on peleissä hyvä ja on hyvät äänen toistolaitteet, niin peleissä tunnelma kasvaa aika paljonko. [jos saa olla yksin ja mässäillä herkkuja samalla:) ]
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paavi^
Minkälaiset systeemit hommasit? Itsekin edes jonkinlaiset surround-vehkeet haluaisin, mutta tuskin tulee hommattua. Voin hyvin kuvitella miltä Halokin niillä tuntuisi...
ihan noi perus 200e:n creativen vehkeet. ne toimii peli- ja elokuvakäytössä, ainakin tälläisessa normaalissa yhden hengen makuuhuoneessa, todella hyvin (musiikit kuuntelen mielummin stereoilla). jos nyt saan töitä hyvästi huhti-syyskuu akselilla ja mahdollisesti muutan tilavimpiin piireihin, niin varmaankin päivitän audiosysteemit...sillon noi creativen vehkeet varmaan lähtee edukkaasti.
 
sama linja pitää eli kyllä se oli tuo Halo 5.1 -äänillä. Volumet kaakkoon ja kun ensimmäiset vihulaiset tuli ammuttavaksi niin voi sitä äänivyöryä! Luoteja edessä ja takana!

Joku joskus sen asian hienosti ilmaisikin:

Halo ilman surround-ääniä on kuin Xbox ilman Haloa:D

ja tätä mieltä olen myös itse! kun kerran pääsee surroundeja kokeileen niin ei ole enää paluuta entiseen!

Ylipäätää uusien pelien äänimaailmat Xboxilla ovat olleet todella positiivisia kokemuksia!

Tänään viimeksi Colin nelosta kaasutellessa naapuri hyökkäsi oven taakse huutamaan kun oli kuulunut jyrinä alakertaan.

Harmi vain kun asuu kerrostalossa niin ei pääse oikeuksiinsa nuo äänet!:(

Laitteisto on ihan ok kerrostalokäyttöön, opiskelija budjetilla hampaat irvessä kokoon haalittu:

vahvistin sony str-db780

s-woofer on kans Sony..ihan ok peli...tuo riittävästi syvyyttä..

etukaiuttimet on jotkut eltax -pelit anttilasta..reilu 100:n hintaan nähden kelpo pelit

keski-ja takakaiuttimiet on samaa sarjaa olevat sonyt, oikeestaan takakaiut on virallisesti etukaiut eli ihan hyvin ajaa asiansa takana..

ei mikään ihan hifi-setti, mutta eipä opiskelija paljon enempää raaski/ole varaa sijoittaa..ja kerrostaloasuminen rajoittaa muutenkin..
 
Minä en saa päähäni mikä olisi se paras kokemus. Ehkä jonkun pelin läpipeluu tai ensimmäinen pelin, THPS3:n ekat pelihetket tai NHL 2K3: Ensimmäinen Francise-kausi, vaikein vaikeusaste ---> viimeisenä play-offeihin ---> Stanley Cup!

Mutta minä luulen, että se paras hetki on tuloillaan... Kenties Halo 2?
 
KotoR oli hauskaa alusta loppuun, mutta parhaita kokemuksia on syntynyt moninpeleistä. Äskettäin kaveri raahasti Xboxinsa omani viereen ja päästiin pelaamaan Haloa kahdeksan pelaajan voimin.

4 vs 4 pelit ovat ihan toista luokkaa verrattuna vaikkapa 2 vs 2 mättöihin, sillä suurempi pelaajamäärä antaa enemmän varaa taktikointiin ja kohottaa muutenkin tunnelmaa. Kerrostalossa naapurisopu olisi koetuksella, kun neljä jätkää kirkuu voittoa ja toinen puoli etsii syyllistä hävittyyn peliin ;)

Ainoa ongelma on vain itse järjestelminen, telkkareita jotuu kantamaan pitkin taloa jne. Ja tietysti yhtenä harmina on se, että tällä hetkellä vain Halon peluu onnistuu, sillä pelejä ei varsinkaan minulla kovin runsaasti ole. Suosittelen lämpimästi kokeilemista :)
 
Halo ja Gun Valkyrie. Oli kyllä hyvät pelit aloittaa Xboxin "omistajuus". Uuden konsolin kiksejä ei voita mikään. Tuskin edes Halo 2:t, sun muut Fablet syrjäyttää tuota päivää, kun pääsin pelaamaan omalla Xboxilla ensimmäistä kertaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Halo ja Gun Valkyrie. Oli kyllä hyvät pelit aloittaa Xboxin "omistajuus". Uuden konsolin kiksejä ei voita mikään. Tuskin edes Halo 2:t, sun muut Fablet syrjäyttää tuota päivää, kun pääsin pelaamaan omalla Xboxilla ensimmäistä kertaa.
'


Kumpa uudet koneet olisivat pian myynnis, pääsis taas kokeileen jotain ennen käsittämäntö... (tai mielummin vanhoille koneille kunnon pelejä.)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan The Chaos Cell
'


Kumpa uudet koneet olisivat pian myynnis, pääsis taas kokeileen jotain ennen käsittämäntö... (tai mielummin vanhoille koneille kunnon pelejä.)

Joo, ei nyt pidä tunkea niitä uusia koneita heti markkinoille. Tekevät vain kunnon pelejä noille nykyisille.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Halonhakkaaja
Paavi^: En todellakaan ole mikään hifi-expertti, mutta kohtuu systeemit koottu eri osista ja watteja on yli 800.



nyt alkoi kiinnostamaan kyseinen väite.. viitsitkös kertoa tarkemmin specsejä noista "Wateista"
eli mitä rautaa rajalla on..
 
Ehdottomasti Halon pelaaminen on ollut suurin kokemus xboxilla. Ja äänipuolella on 4 kpl 10 tuuman bassoja joten pauke oli mahtava. Toisinsanoen pelikaiuttiminina on audio pro:n stage 6 sarjalaiset. Ja pelasin putkeen läpi kun ei malttanut lopettaa kesken, ei edes syömään joutanut välillä.
 
Ylös Bottom