Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

System Shock Remake

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vieläkin täälä odotellaan kickstarterissa maksettuja fyysisiä versiota mutta mikäs kiire nillä nyt enää on vaikka meidän ansiosta peli on edes olemassa :)
Onpas ikävä kuulla. Itselläni oli kyllä tämä Kickstarter-historia tiedossa ja kuvittelin, että nämä ongelmat olisivat pikkuhiljaa selätetty, mutta näköjään tässä säädössä olisi artikkelin ainesta.
 
Ensimmäinen alue, kenttä tai miksi sitä nyt haluaakaan kutsua, tuli tänään nuohottua oletettavasti täysin. Olipahan ihan hiton viihdyttävää hommaa ja juuri sitä meikäläisen juttua. Siellä sitä tuli kannettua kamaa kierrätykseen että saa pennosia enkä voinut kuin hymähdellä että mitä sitä oikeastaan tässä tekee :D

Ainoastaan spawnaavat vihulaiset vähän ärsytti mutta olihan se toisaalta loogista eivätkä edes tyhjästä ilmesty tms. Samoin sen saa vältettyä jos laskee oikean vaikeustasosäätimen alemmas. Itse jätin kaiken oletukselle.

Säätimiähän oli ainakin tekoälymaailmalle, puzzleille, taistelulle ja oliko joku yleinen vielä? Tosi muokattava kokemus siis ja varmasti saa jokainen laitettua sopivat asetukset itselleen.

Eihän tässä sitten muu epäilytä kuin se, että vaivihkaa vilkaisin minkä kokoisia ja paljonko tässä on alueita ja niitähän riittää. Jos menee joku pari iltaa per kenttä, kuten ekassa, niin ei tämä mikään pieni välipalapeli ainakaan minun pelityylilläni tule olemaan :D

Kätevästi löytyi interactive mapit, jotka oli zoomattu niin kauas että näkyi juuri se kokoluokka, joten pystyi vertaamaan siihen ekaan kenttään, jonka olen jo pelannut. Olivat pääasiassa vähintään yhtä isoja kaikki. Plus että niissä on osittain päällekkyyttä eli kartalla ei näy ihan kaikki koska siellä on osioita alempana tai ylempänä.

Yleisesti kuitenkin pakko todeta että tällaista peliä oli taas ikävä. Immersive simhän tätä siis on ja kai se niiden esi-isä sitten jopa.

Nyt alkoi kiinnostaa että oliko tämä tällainen jo alunperinkin? Näin puhdas genrensä edustaja jo silloin? Ihan hirveästi ei ole lisää edes tullut genreen mitään muuta kuin teknistä ja graafista kehitystä jos tämä on siis lähinnä pelin tuominen nykyaikaan teknisesti ja graafisesti.

Graafisuudesta puheen ollen: pelissä on hieno retrolook plus siinä on sopivasti gorea mukana. Olen aika täpinöissäni tästä!
 
Nyt alkoi kiinnostaa että oliko tämä tällainen jo alunperinkin? Näin puhdas genrensä edustaja jo silloin?

En muuta kuin kokeillut ekaa kenttää silloin, mutta alkuperäinen System Shock (1994) oli puhtaasti pelinä aika kömpelö kokemus. Harva jaksaisi tahkota sitä nykypäivänä, varmaan. Toki se tunnelmahan siinä tärkein on, ja se oli toki vahva jo silloinkin. Klassikko kuitenkin, heti ilmestyessään.
 
Yleisesti kuitenkin pakko todeta että tällaista peliä oli taas ikävä. Immersive simhän tätä siis on ja kai se niiden esi-isä sitten jopa.
Ultima Underworld (1992) taitaa olla se peli joka tuon genren sinä suurena suunnannäyttäjänä vahvasti yleisesti ottaen pidetään. Toki tosi alkupään juttujahan tuo System Shock kans oli (1994).. itselläni meni toi alkuperäinen SS silloin ohitse, tosin vuonna 1997 ilmestynyt System Shock 2 kyllä löytyy ihan fyysisenä versiona edelleen.

Tuossa System Shock 2:sen arvostelua…
https://www.pelit.fi/artikkelit/system-shock-2-pc/

Retrostelussa Ultima Underworld – yksi pelihistorian todellisista vallankumouksista
https://www.pelaaja.fi/artikkelit/r...pelihistorian-todellisista-vallankumouksista/

Mainittakoon nyt että jos haluaa ikään kuin spin-off juttua liittyen tähän uuteen System Shockiin niin Pinball M pelissä on tehty pöytä tästä :)
20240615094824_1.jpg
20240615100102_1.jpg
20240615100724_1.jpg

Ois saakeli kun Outlawsista tuliskin remaster ! :)
Nightdive director decodes System Shock’s console revival and tells us what’s next
https://www.videogamer.com/features/system-shock-nightdive-interview/
 
Kylläpä tuntuu pöljältä. Tai tavallistakin pöljemmältä siis.

Jotenkin oletin että tämä olisi samalla avaruusasemalla seikkailusta huolimatta sellainen "kentät erikseen"-tapaus, eli että vaikka niiden välillä voi vapaasti seikkailla, niin niiden toiminnalliset asiat, puzzlet ja sen sellaiset, tapahtuisivat aina kenttä kerrallaan.

Nyt kuitenkin pienen jumituksen kautta hoksasin että tämähän on hyvin lähellä (sitä uutta) Prey:tä. Avaruusasema siis todellakin on yhtenäinen ja vaikka kenttien välillä selvä pieni lataustauko hississä onkin, niin saatat tarvita kamaa toiselta tasolta toiselle.

Aika kauan siinä pyörin jo tutkittua aluetta ympäri etsien jotain minkä olen missannut, kunnes luovutin ja googletin asian. Tarvitsemani tavara ja koodi olivat molemmat eri alueilla/tasoilla kuin missä pyörin.

Alussa siis ajattelin että kentässä löytyvät koodin ja tavarat käytetään samassa kentässä sen sijaan että niitä tarvitsisi kantaa tasolta toiselle.

Tämä muutti heti myös äänitteiden ja tekstien lukemisen entistä tarkemmaksi, sillä tässähän täytyy oikeasti muistaa mitä piti tehdä ja missä sen sijaan että kuuntelee kyllä, mutta ajattelee että kyllä ne palaset sieltä loksahtelee kohdalleen kun eteen tulee.

Tähän mennessä tullut yksi isompi ärsytyksen aihe: juoksu on tatin painaminen pohjassa. Siihen ei saa "togglea". Vapaita paikkoja ei näppäimissä myöskään ole sillä lailla etteikö jokin muu asia sitten menisi työläämmäksi. Ihme homma että noin olennainen juttu puuttuu kun kuitenkin kyykistymiselle tuo asetus löytyy.

Muutenpa tämä on ollut vain entistä huikeampi mitä pidemmälle on päässyt.
 
Tämä on pitkään aikaan ollut sellainen peli, joka oikein imaisee pelitunteja. Ei tässä sen kautta ehkä niin pitkään menekään.

En voi olla kehumatta pelin kenttiä ja maailmaa. Tässä on sekä vapaan etenemisen että kenttäpohjaisen pelaamisen edut. Homma pysyy hallittavana mutta lääniä on silti melkoisesti. Ei nyt (onneksi) mitään Assassin's Creedin neliömetrejä mutta ihan tarpeeksi varmasti.

Se, mistä en ole vielä maininnut on tunnelma. Tässä tulee aika usein Aliens mieleen tai jopa The Thing, kun ei tiedä mitä ja minkälaista kulkijaa tulee seuraavaksi eteen. "Storage"-kentässä tuli kaksi täysin uutta, wtf-tyyppistä olentoa eilen vastaan.

Tunnelmaa peliin luo myös erityisesti sen äänimaailma ja usein ei voikaan olla varma onko äänet ympäristöstä vai onko jossain nurkan takana huokailemassa joku örvelö. Fiilis on sama kuin lapsena Aliensia katsoessa.
 
Tuli katottua Kickstarter niin viimesin uutinen oli kuukausi sitten ja sen jälkeen ei ole taas annettu mitään tietoa



Today’s the day, Hackers!



We’re delighted to announce that System Shock remake is out NOW on Xbox and PlayStation consoles! We’re deeply grateful to everyone who’s supported the System Shock remake journey from inception, to creation, to last year’s PC release, today’s console release, and beyond.



With the release of System Shock remake on consoles, we wanted to focus this update on helping address some of the questions you may have for us as you redeem your System Shock console codes and/or await the arrival of your physical copies.



So, let’s get started!



Limited Run Games informed us that physical discs are in the process of being printed, once this process is complete shipping will commence. We estimate this will begin in a few weeks, but can’t guarantee an exact date at this time. We will update you as soon as we have additional information on when discs will begin to ship.
 
Ai hitto, nuo kyberavaruus-osiot ovat ärsyttäviä. :rolleyes: Kuolen yhdessä jatkuvasti, ja oma peli on siksi jumissa. Eivätkös ne lähes pakollisia kuitenkin ole, koska niistä saa "hakkeroitua" noita ovia auki, kortteja ja tunnareita?

Jätin omat vaikeustaso-sliderit melkein oletuksille kun aloitin, kun ajattelin että niitä voisi nykytyyliin vielä säätää pelin aikana (ei voi).
 
Ennen tätä keskustelun jatkamista haluan todeta että pelasin pelin vielä vaikeimmilla läpi ja ei voi kuin todeta että ihan helvetin loistava peli. Jos yhtään genre, aihe tai mikä tahansa peliin liittyvä kiinnostaa, niin laittakaahan vähintään testiin.

Ai hitto, nuo kyberavaruus-osiot ovat ärsyttäviä. :rolleyes: Kuolen yhdessä jatkuvasti, ja oma peli on siksi jumissa. Eivätkös ne lähes pakollisia kuitenkin ole, koska niistä saa "hakkeroitua" noita ovia auki, kortteja ja tunnareita?
Ekalla pelikerralla ne tuntuivat vähän turhilta ja sillä tavalla vaikeilta että välillä en edes tajunnut että tuli osumaa niin paljon että kuolema korjasi. Joku ongelma siinä siis jossain on mutta pääosin ne silti tuntuivat enemmän liian erilaisilta ja ylimääräisiltä muuhun pelaamiseen verraten. Ja oudolla tapaa myös usein todella helpoilta, siis silloin kun ei tullut sitä että kuoli johonkin pommitukseen.

Pelasin pelin läpi myös 3333-vaikeuksilla ja siinä kohtaa osasi jo sen verran hyvin tuotakin että lähinnä kun muisti pysyä etäällä ja liikkeessä sekä tarkkailla sitä energiamittaria niin homma ok.

Jätin omat vaikeustaso-sliderit melkein oletuksille kun aloitin, kun ajattelin että niitä voisi nykytyyliin vielä säätää pelin aikana (ei voi).
Tämä oli kyllä vähän erikoinen ratkaisu. Jos ongelma on liitos johonkin trophyyn niin siihenhän voisi laittaa vain ison varoituksen että jos muuttaa kesken pelin niin vaikeustaso-trophyt jää saamatta. Tai jotain.
 
Alunperin oli tarkoitus 2017 tulla ulos ja nyt tänään hain tämän postista joten vähän meni vihkoon tämä julkaisu

IMG_20241005_162117.jpg

Edit : kiitos tästä pelistä ei ole kyllä mitään kiinostusta enää kickstarteria kohtaan ja samoin Nightdive Studios meni omalle blacklistauksella kaikkien näiden valheiden jälkeen
 
Viimeksi muokattu:
Alunperin oli tarkoitus 2017 tulla ulos ja nyt tänään hain tämän postista joten vähän meni vihkoon tämä julkaisu

Näytä liitetiedosto 17844

Edit : kiitos tästä pelistä ei ole kyllä mitään kiinostusta enää kickstarteria kohtaan ja samoin Nightdive Studios meni omalle blacklistauksella kaikkien näiden valheiden jälkeen
Oliko tuosta edes mitään selityksiä että miksi homma meni noin? Hyvä pelihän tuo kyllä on mutta tuskin lohduttaa jos on ensimmäisten joukossa ollut tukemassa ja sitten saakin pelin vasta kun monet on tuon jo mattimyöhäisinä ostaneet.
 
Oliko tuosta edes mitään selityksiä että miksi homma meni noin? Hyvä pelihän tuo kyllä on mutta tuskin lohduttaa jos on ensimmäisten joukossa ollut tukemassa ja sitten saakin pelin vasta kun monet on tuon jo mattimyöhäisinä ostaneet.
Ei selityksiä mutta lupauksia että pian lähtee tulemaan jotka sitten aina pettivät
September 27, 2024
Hello, Hackers!

The shipping of physical goods for System Shock is nearing completion. As mentioned in our previous update, single Collector’s Editions of System Shock have already shipped. Some have already been delivered, others are still in transit.

SteelBooks have been in the process of shipping, with Limited Run Games informing us today that all SteelBooks will have been shipped out by the end of the week. You should have received, or will soon be receiving, a confirmation email about this that includes tracking information.

Complex orders with more than one item, such as ones that combine the Collector’s Edition and SteelBook game bundles, are still being handled by the shipping team at Limited Run. These bundles have been sorted and packed, and are currently being prepared for shipment.

We will share another update once Limited Run confirms all remaining items, including the aforementioned complex orders, have shipped out in full.

If you’ve yet to receive your Collector’s Edition, or have yet to receive an email about your SteelBook shipment with tracking information
July 26, 2024
Hello, Hackers!

Limited Run has shared new information with us on the shipping status of physical goods. Currently, all orders consisting of a single Collector’s Edition of System Shock have shipped. However, Limited Run let us know that SteelBooks are still in-transit and expected to arrive mid-August.

At that time, single SteelBook bundles will ship immediately from Limited Run’s vendor’s facility. Complex orders with more than one item, such as ones combining the Collector’s Edition and SteelBook game bundles, will be brought to Limited Run where their shipping team will handle packaging and shipping these orders.

For questions or issues with received orders
July 2, 2024
Hello again, Hackers!

We know you’ve been patiently waiting for your physical editions of System Shock, and are excited to finally be able to share with you the good news that shipping has officially begun! Limited Run passed this information along to us, and let us know it’s targeting July 8th to kick off the shipping process in full.

Note that for Russian backers, we may need you to update your shipping address to an alternate if you have one
May 21, 2024
Today’s the day, Hackers!

We’re delighted to announce that System Shock remake is out NOW on Xbox and PlayStation consoles! We’re deeply grateful to everyone who’s supported the System Shock remake journey from inception, to creation, to last year’s PC release, today’s console release, and beyond.

With the release of System Shock remake on consoles, we wanted to focus this update on helping address some of the questions you may have for us as you redeem your System Shock console codes and/or await the arrival of your physical copies.
April 4, 2024
Hello, Hackers!

With the console release of System Shock on May 21 fast approaching, we’re delighted to share some good news with you. From physical copies shipping soon, to the PC patch rolling out next week, we hope you’ll be as excited as we are to dig into the latest update for System Shock.

Ready? Let’s jump right into the latest announcements!

March 28, 2024
Hello again, Hackers!

We’re excited to share the good news that we’ll begin shipping out physical copies of System Shock very soon! In order to make this process as smooth and easy for everyone as possible, we’re asking that you take a moment to complete one final BackerKit survey for us. With this survey, you’ll be able to confirm one last time that all of your order details, such as your shipping address, are correct and up-to-date.

December 21, 2023
Hello Hackers,

We hope that the holidays have been treating you well. Let's get right to it. The team at Nightdive has completed work on the console ports of System Shock! Also, the physical goods have all been created and boxed.

Most importantly, we still have the task of getting through multiple publisher certifications before pressing the game to disc. We are working closely with our publisher to complete this process.

That being said, here are a few announcements that we wanted to share with the community.
 
No, sen verran tulee itsellä mieleen että vaikka mikä menisikin pieleen, niin informointi siitä olisi aina ensiarvoisen tärkeää. Rehellinen asian selitys varmasti aina parempi kuin se että ihmiset jää epätietoisuuteen.
 
Ylös Bottom