Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tainted Grail: The Fall of Avalon

Onpas tässä act2:ssa paljon rikkinäisiä questeja. Tuntuu että joka toinen on semmonen mikä bugittaa vaan tavalla tai toisella, ei markereita, npc:t ei reagoi jne.

Redditist luin että act3 on käytännössä rikki tai pahasti keskeneräinen, matalan reson tekstuureja, rikkinäisiä questeja, pelaajat kuvailee act3 painajaiseksi.

Mielenkiinnolla odotan. Mitä pidemmälle tätä pelaa ni selkeesti huomaa miten laadun taso laskee rajusti.

Act 1 oli early accessissa joten sitä viilattiin ja muokattiin palautteen perusteella, muut alueet tulee varmasti olemaan paremmassa kunnossa ajan kanssa. Samahan oli esim. BG3 kanssa kun act 1 oli ea:n takia paljon paremmassa kunnossa kuin muut ja kolmos act oli pahasti keskeneräinen ja sitten piti patchia pukata.

Act 1 oli early accessissa joten sitä viilattiin ja muokattiin palautteen perusteella, muut alueet tulee varmasti olemaan paremmassa kunnossa ajan kanssa. Samahan oli esim. BG3 kanssa kun act 1 oli ea:n takia paljon paremmassa kunnossa kuin muut ja kolmos act oli pahasti keskeneräinen ja sitten piti patchia pukata.
Toki, mutta tuon ei pitäisi olla missään nimessä hyväksyttävää, varsinkin jos peli julkaistaan ulos 1.0 versiolla. Maksoi silti sen verran paljon, että asiakkaan pitäisi saada ihan kokonainen paketti rahojensa vastineeksi.

Hah nyt tuli oikea soft lock eteen, ei kannatakaa varmaan tutkia paikkoja nimittäin peli hajos :D Olin tutkimas yhtä isoa dunkkua ja en tienny että se liitty päätehtävään, sinne jopa meni pari sivutehtääväkin.

Ei mitää menin dunkun loppuun, tapoin bossin ja tuli eteen sumuseinä. Aattelin et tartten jonkun tavaran. Unohdin koko paikan kunnes 10h myöhemmin päätehtävä vei sinne. Mutta koska olin aiemmin tappanut bossin, sepä ei enää spawnaa eikä triggeröi sitä että voisin tehdä sumuseinälle mitään..

Eli en pääse eteenpäin.

Muutenkin.peli kaatuu kerran tunnissa, freimit droppaa jonnekin 20 tienoille ja quest lokissa on 8 sivutehtävää jotka rikki. Huikee kokemus..

Sain glitsattua itteni eteenpäin. Pelissä on unstuck nappi ja sitä ku painaa niin hahmo teleporttaa metrin eteenpäin. Joten sitä painamalla pystyin loikkaamaan sumun toiselle puolelle :D

Myöhemmin tuli ovi jonka ois pitäny aueta pomon kaaduttua niin unstuckilla sen läpi vaan.

Sain glitsattua itteni eteenpäin. Pelissä on unstuck nappi ja sitä ku painaa niin hahmo teleporttaa metrin eteenpäin. Joten sitä painamalla pystyin loikkaamaan sumun toiselle puolelle :D

Myöhemmin tuli ovi jonka ois pitäny aueta pomon kaaduttua niin unstuckilla sen läpi vaan.

Kuulostaa että ehkä konsoli pelaajien tosiaan kannattaa odottaa korjauksia :D

hyvä että itse olen jättäny pelin paremmille ajoille, nimittäin cohhkin sai tarpeekseen pelin bugeista ja jättää pelin kesken siihen asti kun peli on pelattavassa kunnossa. peli tosiaan kiinnostaa itseäkin ja pelasinkin aika paljonkin demoa mutta kun lukenut näistä bugeista niin jäi sitten hommaatta julkaisussa.

Viimeksi muokattu:
Toivottavasti tämä ei johda pysyvämpiin boikotteihin pelin suhteen. Pieni kehittäjä, ehkä ahneus iskenyt, niin haluttu kaikki versiot markkinoille heti. Fiksumpaa olisi ollut laittaa steam ulos nyt ja konsoliversiot vasta elo/syyskuulle.

Pelimarkkina on sikäli armoton, että kun hinta on normitasolla, niin peli arvioidaan täysin kykyjensä mukaan, siinä ei paina onko taustalla pieni talo tai 20v hittejä tehtaillut iso softafirma. Toki näin pitää ollakkin, mutta onhan se kiva nähdä uusia kehittäjiäkin markkinoilla. Täytyy sanoa että kun ostin pelin early access version, en edes kuvitellut että siitä voisi tulla näinkin laadukas (graafisesti ja mekaanisesti). Harmi että bugikorjaukseen ei ole ollut resursseja tarpeeksi.

Toivottavasti tämä ei johda pysyvämpiin boikotteihin pelin suhteen. Pieni kehittäjä, ehkä ahneus iskenyt, niin haluttu kaikki versiot markkinoille heti. Fiksumpaa olisi ollut laittaa steam ulos nyt ja konsoliversiot vasta elo/syyskuulle.
Itse ajattelen (toivon), että kyseessä ei ollut ahneus vaan puhtaasti se, että pienellä studiolla on rahat loppu ja pakko saada kassavirtaa sisäänpäin, jotta kehitystä voidaan jatkaa. Eihän tämä tietysti hyvä ole niille, ketkä pelin ovat ostaneet täyteen hintaan ja toimivat käytännössä Act 2/3 beta testaajina.

Itse tosiaan totesin heti, että peli kiinnostaa kovasti, mutta ostoon menee vasta, kun myös loppupuoli pelistä on laitettu kuntoon.

Act3 on tosiaan aika surkeassa kunnossa, graafiset ei haittaa mutta tehtävien taso on tooooodella huonoa verrattuna erinomaiseen act1:een ja hyvään act2:een, jos ne tehtävät nyt edes toimii. Mulla on joku 15 questiä jotka on vaa rikki. Huomaa selkeästi että rahat loppu tossa kohden ja sisältö on todnäk generoitu AI:lla.

Esineet on kans aika busted. Act3 saa druidi alttarista pöksyt, alkuun niis on magic critical chance +10%. Päivität ne +1:een niin hups, tuo kyseinen perkki pompsaa +110%:iin. Koska toi on nimeomaan plus, eikä kerroin olemassa olevaan arvoon niin toi kriittisen mahdollisuus nousee heti yli sadan jollonka kaikki loitsut tekee kriittisen osuman. Jos jatkaa päivittämist ni nousee aina 100:lla, 210%, 310% jne.

Itse ajattelen (toivon), että kyseessä ei ollut ahneus vaan puhtaasti se, että pienellä studiolla on rahat loppu ja pakko saada kassavirtaa sisäänpäin, jotta kehitystä voidaan jatkaa. Eihän tämä tietysti hyvä ole niille, ketkä pelin ovat ostaneet täyteen hintaan ja toimivat käytännössä Act 2/3 beta testaajina.

Itse tosiaan totesin heti, että peli kiinnostaa kovasti, mutta ostoon menee vasta, kun myös loppupuoli pelistä on laitettu kuntoon.
No joo, ahneus ei oikea termi. Pelin julkaisijahan on lautapelifirma, joka on kyllä sillä puolella hyvinkin tunnettu mainioista peleistä ja kassavirta varmasti kunnossa. Käytännössä lautapelit julkaistaan nykyisin pääosin joukkorahoituksella.

Steamin early access pelihän tämä oli myös, joka toi myös kassavirtaa. Google kertoi että awaken realms omistaa myös questlinen, joka oli varsinainen kehittäjäfirma.

No nyt alkoi peli luistaa. Ihmettelin miekka/kilpi combon kehnoutta ja jotenkin tuli olo että kaikki ei ole ihan kohdallaan. Onneksi mukana oli parikin respec potionia ja vaihdoin kahden käden aseeseen optimoiden samalla muitakin valintoja.

Nyt saan sentäs vastustajia kaadettua ja pelikin tuntuu huomattavasti mukavammalta. Voihan tämä vielä kostautua jossain vaiheessa mutta en saanut koskaan tuota parry/miekka comboa toimimaan järkevästi, joten se sai jäädä. Maagina voisi ehkä olla hauskempaa.

Tehtävien perusteella sanoisin että awakwn reals hakkaa kyllä bethesdan. Välillä tulee jo lähes monty python mainen olo juonenkäänteistä, ja useampaan tehtävään on lukuisia eri lopetuksia. Sitä en osaa sanoa saisiko eri lopetuksesta eri määrän expaa, olen vain valinnut jonkun ja mennyt sillä.

Nyt löytyy arvosteluakin
Asiallinen arvostelu. Vaikka tämä indie tason julkaisu onkin väkisinkin tulee verrrattua suurempiin. Act 2:ssa alkaa olla jo näitä juokse sinne tänne tehtäviä, johtuen ehkä osin quest valinnoistakin mitkä tein, Act 1 minusta selkeämpi paketti. Taas tuli joku uus patch joten Act 3 lienee kans jo pelattava. PC:llä pelaan, ja bugit loistavat poissalolollaan.

Tässä on peli, jota olen pelannut viime aikoina täysin koukuttuneena kymmeniä tunteja. Muita pelejä ei huvita pelata, kun tämä on niin palkitseva sekä synkeällä tavalla mielikuvituksellinen ja mielenkiintoinen tarinansa ja maailmansa osalta.

Aika karmea bugipökälehän tämä on itselläni XSX:llä pelattaessa ollut, ja muutamakin tehtävä vaikuttaisi olevan bugien takia niin rikki, ettei niitä pysty lopulta tekemään loppuun. Silti tässä on joku kumma viehätys mikä on tehnyt tästä jo tässä vaiheessa yhden kaikkien aikojen roolipelisuosikeistani.

Jotenkin maistuu jopa paremmin kuin Oblivionin Remasteri, jota pelasin ennen, kuin tätä kokeilin, ja siinähän kävi niin, että Oblivion jäi lopulta kesken, ja tuskin sen pariin palaan ennen kuin tämä on läpi pelattu, ellei tässä tule jotain etenemisen totaalisesti estävää bugia. Tämäkin on toki tähän mennessä nähdyn perusteella ihan realistinen skenaario. Tästä huolimatta tästä pelistä tosi iso suositus Bethesdan RPG-pelien kaltaisten pelien ystävllle, kunhan pientä masokistin vikaa ja bugien sietokykyä löytyy. Ja niitähän ominaisuuksia Bethesdan pelien faneilta toki yleensä löytyy… :D

Viimeksi muokattu:
Tässä on peli, jota olen pelannut viime aikoina täysin koukuttuneena kymmeniä tunteja. Muita pelejä ei huvita pelata, kun tämä on niin palkitseva sekä synkeällä tavalla mielikuvituksellinen ja mielenkiintoinen tarinansa ja maailmansa osalta.

Aika karmea bugipökälehän tämä on itselläni XSX:llä pelattaessa ollut, ja muutamakin tehtävä vaikuttaisi olevan bugien takia niin rikki, ettei niitä pysty lopulta tekemään loppuun. Silti tässä on joku kumma viehätys mikä on tehnyt tästä jos tässä vaiheessa yhden kaikkien aikojen roolipelisuosikeistani.

Jotenkin maistuu jopa paremmin kuin Oblivionin Remasteri, jota pelasin ennen, kuin tätä kokeilin, ja siinähän kävi niin, että Oblivion jäi lopulta kesken, ja tuskin sen pariin palaan ennen kuin tämä on läpi pelattu, ellei tässä tule jotain etenemisen totaalisesti estävää bugia. Tämäkin on toki tähän mennessä nähdyn perusteella ihan realistinen skenaario. Tästä huolimatta tästä pelistä tosi iso suositus Bethesdan RPG-pelien kaltaisten pelien ystävllle, kunhan pientä masokistin vikaa ja bugien sietokykyä löytyy. Ja niitähän ominaisuuksia Bethesdan pelien faneilta toki yleensä löytyy… :D
Damn, tällä postauksella kyllä myit tämän pelin meikälle täydellisesti. Pakko tämä ostaa ja toivoa että tulevaisuudessa päivittyy. :D

Niin se sitten tämä buginen pökäle potkaisi alle vyön meikäläistä eilen. Peli kaatui taas kerran, kuten niin usein aiemminkin, ja kun uudelleenkäynnistin pelin, niin mukavasti näkyykin pelin ainoana vaihtoehtona New Game. Eli tallennukset olivat sitten häipyneet bittien hautausmaalle. Ja eihän pelissä ollutkaan kuin reilut 100 tuntia takana ja oltiin tukevasti kolmannessa, eli viimeisessä actissa, ja meno oli kaikkine bugeineenkin edelleen tosi mielekästä ja palkitsevaa. Siis ei stna miten vituttavainen ja tyhjä fiilis.

En voi suositella tätä pökälettä kenellekään, vaikka se antoikin minulle parhaimmillaan aivan parhaita pelikokemuksia mitä olen peleissä saanut. Mutta antoi myös vastapainoksi yhden paskimmista ja turhauttavimmista pelikokemuksista sitten lopulta. Ärsyttää nyt tässä yhteydessä myös tuo Boxin täysin automaattinen tallennuskuvio, koska se ei nyt mahdollista tällaisten varalle vaikkapa jollekin USB-tikulle tai muuten vain jonnekin erilleen kovolle varmuuskopion tekemistä silloin, kun sen itse haluaisi tehdä. Olisin takuuvarmasti tässä pelissä sellaisia ajoittain tehnyt, koska olin kuullut tämän tallennusbugin jo joillekin tapahtuneen.

Boxiin olen pääsääntöisesti ollut tosi tyytyväinen, mutta tuollainen täysin automatisoitu tallennussysteemi ilman manuaalisia vaihtoehtoja, niin halutessaan, on kyllä asiakkaalle karhunpalvelus. :(

Viimeksi muokattu:
Olen kyllä kettuuntunut puolestasi, todella perseestä! Pelihän on tosi hyvä, mutta sitte noi tommoset pilaa sen kokonaisuuden. Eikö boksilla ole mitään pilviseiviä niinku pleikalla?

Olen kyllä kettuuntunut puolestasi, todella perseestä. Pelihän on tosi hyvä, mutta sitte noi tommoset pilaa sen kokonaisuuden? Eikö boksilla ole mitään pilviseiviä niinku pleikalla?
On, mutta se on täysin automaattinen, ja ilmeisesti tuo bugi on nyt sen sitten myöskin pyyhkinyt tyhjäksi tämän pelin osalta. Tein sen mitä tuossa tilanteessa netissä suositellaan, eli poistin koko pelin, ja sitten myös pelin paikalliset tallennukset, sitten uudelleen latasin ja asensin pelin ja annoin pelin synkronisoida tallennukset pilvestä uudelleen, mutta sama paska New Game siellä lukee ainoastaan enää vaihtoehtona, kun peliä olisi pelaamassa. :mad:

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom