Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Takinkääntöäkö ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
O

Orca

Guest
No ok, ehkä tämä viesti ei nyt kuulu juuri tälle alueelle, mutta antakaa anteeksi. Ajattelin vain kirjoitella ajatuksiani aiheesta, joka näkyy jo otsikossa.

Oikein, olen PC-pelaaja, joka on saanut pitkällisen harkinnan jälkeen käännytyksen PS2-klaaniin. Kyllästyin jatkuvaan päivittämiseen ja systeemin epävarmuuteen. Etenkin pelatessa PC on ollut itselläni epävarma alusta.

Pitkällinen mietintä johti ajatukset konsoleihin (en ole koskaan omistanut moista peliä ) ja sitä seurannut vieläkin pitkällisempi pohdinta johti lopulta Playstation 2:n hankkimispäätökseen. En väitä, että muissakaan konsoleissa olisi mitään vikaa, mutta PS 2:n nykyinen hinta/laatu suhde ajoi minut sen pariin.

Muistan hetket, jolloin on tullut kadehtittua kaveria, jolla on PS, mutta ei enää. Kohtapuoliin (mahdollisesti jo viikonloppuna) postista kolahtaa uusi musta laatikko kaikkine tilattuine kamoineen ja tämä PC-pelaaja saa lopullisen kääntymisen konsolien maailmaan.

Haluaisin vain kysyä, onko kukaan kokenut samanlaista "kääntymistä" ja millaisia tunteita tämä uusi konsoli sinussa herätti ? Tähän saavat tietenkin vastata kaikki muutkin, jotka vaan haluavat.

Ehkä se on takin kääntämistä, mutta jos tuote tarjoaa varmuutta ja elämyksiä ilman jatkuvaa "Windows on suorittanut laittoman toiminnon ja se suljetaan"- viestejä, niin se painaa va'assa paljon, ainakin itseni kohdalla.

Millaisia elämyksiä PS 2:n pelit ovat aiheuttaneet teille, kun olette niitä ensimmäistä kertaa pelanneet ? Lopuksi haluaisin ehdotuksia peleistä, jotka ovat pitkäikäisiä. En nimittäin pidä juurikaan alle 10 tunnin peleistä.

No mutta eihän tuo ole mitään takinkääntöä, vaan järjen valoa. Pois ahtaasta yhdellä koneella pelaamis -mentaliteetista ja ulos raikkaaseen ilmaan ja usean alustan ylläpitämiseen. Tervetuloa vain konsolipuolellekin.

Itse koin "kääntymisen" Amiga aikoinani kun ensimmäisen konsolini ostin, eikä ole tarvinnut katua. Tätä nykyä laitekantaan kuuluvat PuuCee, PS2 ja Xbox. GC on jo hankintalistalla.

Huvittuneena seuraankin kaikkien niiden vähäjärkisten fanaatikkojen suu vaahdossa meuhkaamista, jotka vannovat vain yhden koneen nimeen. Ei semmoista ymmärrä muuten kuin perisuomalaiset kateusokulaarit päässä tarkastellen. Jos sittenkään.

Älä kuitenkaan ihmeessä PC:stä tyystin luovu. Sille tulee kuitenkin niin paljon loistopelejä, joita ei tulla koskaan näkemään konsuulipuolella. PC ja konsolit tarjoavat molemmat niiin hienoja pelielämyksiä, että jommankumman kupsahtaminen olisi kyllä iso menetys pelimaailmalle.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan -JKHH-
No mutta eihän tuo ole mitään takinkääntöä, vaan järjen valoa. Pois ahtaasta yhdellä koneella pelaamis -mentaliteetista ja ulos raikkaaseen ilmaan ja usean alustan ylläpitämiseen. Tervetuloa vain konsolipuolellekin. Itse koin "kääntymisen" Amiga aikoinani kun ensimmäisen konsolini ostin, eikä ole tarvinnut katua. Tätä nykyä laitekantaan kuuluvat PuuCee, PS2 ja Xbox. GC on jo hankintalistalla. Huvittuneena seuraankin kaikkien niiden vähäjärkisten fanaatikkojen suu vaahdossa meuhkaamista, jotka vannovat vain yhden koneen nimeen. Ei semmoista ymmärrä muuten kuin perisuomalaiset kateusokulaarit päässä tarkastellen. Jos sittenkään. Älä kuitenkaan ihmeessä PC:stä tyystin luovu. Sille tulee kuitenkin niin paljon loistopelejä, joita ei tulla koskaan näkemään konsuulipuolella. PC ja konsolit tarjoavat molemmat niiin hienoja pelielämyksiä, että jommankumman kupsahtaminen olisi kyllä iso menetys pelimaailmalle.
Asiaa. Olen ihmetellyt myös ihan samaa...liekö tuo ennakkokäsityksistä tai lompakon ohuudesta johtuvaa "leiriintymistä" jonkin alustan taakse.

DC, PS2 ja PC löytyy ja Xbox nyt ainakin hankintalistalla.
PS2:n pienen "teho/ominaisuus"pettymyksen jälkeen Xbox on raikas tuulahdus konsolirintamaan. Tokikaan en PS2:sta jätä nurkkaan lojumaan, vaan odottelen laadukkaita huippupelejä, joiden kautta saan parempaa vastinetta isolle hankinnalleni...Driver 3:sta odotellessa.

Eli vapaata mieltä: kaikki konsolit kainaloon ja PC selkäreppuun. ;)

Oikein.

Itselläni pelikoneina ovat PC ja PS2 ja Xboxinkin varmaan hankin sitten kun se on halvempi. Minusta nuo sodat pc- ja konsolipelaajien välillä ovat naurettavia. Itse olen onnelinen ja pelaan koneesta suuremmin välittämättä.

Teurastaja, olen samaa mieltä kanssasi. PC, konsoli tai vaikka shakkilauta, tärkeintä on, että hauskaa riittää. Olen seuraillut jonkin aikaa tuota ns.konsolisotaa ja kyllähän se tahtoo olla sivustakatsojana aika kummallista, mutta täytyy silti myöntää ettei sitä itsekään ole aivan syytön.

Olenhan itsekin syyllistynyt samaiseen "fanatismiin" silloin kun PC oli jumala ja Bill Gates sen ylipappi. Noh tämä tapahtui noin 6 vuotta sitten, joten annettakoon se minulle anteeksi (ainakin toivon niin).

Nykyään on enemmän järkeä tullut päähän aikuistumisen myötä. Jokaiselle alustalle tulee hyviä pelejä, ja jos se vain olisi itselläni taloudellisesti mahdollista, niin hankkisin ne kaikki. Valitettavasti budjettiongelmista johtuen joudun tyytymään vain yhteen kosoliin ja tietokoneeseen. Ei maailman hulluin ratkaisu sekään.

Ainoa todella rasittava piirre on tämä, kun tavarat on tilannut, niin niitä pitää odottaa. Odottavan aikahan on tunnetusti pitkä.
Toivottavasti pelivalinnat (GT3 ja TTT) osuivat kohdalleen ja antavat hyvän alun konsoliini tutustumiseen. Dvd-ominaisuudet houkuttavat myös. Se onkin yksi monista syistä, joiden vuoksi konsolini hankin.

Myönnettäköön, ettei PS2 (luultavasti ?) pysty samaan kuin täysiverinen DVD asema, mutta kokonaisuus on itselleni tärkeämpää. Jos saan samaan pakettiin mahdollisuuden pelata hyviä ja näyttäviä pelejä ja katsella DVD-elokuvia, niin mikä ettei !
Ainakin odotukseni ovat korkealla, koska pelailen edelleen kaverini Playstationilla sille parhaillaan 4-5 vuotta sitten tulleita pelejä kuola vaahdoten, niin se antaa odottaa hyvää perijältäkin. Ei omena kauas puusta putoa, luulisin.

Nykyhetken pelitilanne on ilahduttava, hyviä pelejä tulee ja on tullut enemmän, kuin pystyn ostamaan. Se onkin hyvä merkki.
PS2:sta odotellessa...

Toi sun alku kirjotukses on ihan samalla tavalla ku mun! huono kone ajoi minut PS2seen ja en ole koskaan sen ostoa katunut!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Orca
Millaisia elämyksiä PS 2:n pelit ovat aiheuttaneet teille, kun olette niitä ensimmäistä kertaa pelanneet ? Lopuksi haluaisin ehdotuksia peleistä, jotka ovat pitkäikäisiä. En nimittäin pidä juurikaan alle 10 tunnin peleistä.
Itse olen ollut todella tyytyväinen PS2:eeni ja pelejä onkin kertynyt ihan kiitettävä määrä... Monet PS2-pelit ovat olleet konsolin alkutaipaleella tunnetusti aika lyhyitä, mutta kyllä nuo uusimmat pelit alkavat jo olla kohtalaisen pituisia. Riippuu tietysti minkätyyppisistä peleistä pidät, mutta pituushan ei aina ratkaise pelin hyvyttä. Itselleni ovat olleet nautinnollisimpia seuraavat pelit:
Pro Evolution Soccer* (Tämän hetken ehdottomasti paras futispeli, millään formaatilla, ja mielestäni ehkä paras urheilupeli, mitä olen koskaan pelannut. Paljon paljon pelattavaa, eikä kyllästy millään)
Tony Hawk's Pro Skater 3* (Paras skeittipeli tottakai, myöskin paljolti pelattavaa)
SSX Tricky* (PS2:n paras snoukkapeli, arcademainen ja futuristinen sellainen, paljon pelattavaa tässäkin, jollei ole pelannut ykkösosaa)
TimeSplitters (Mielestäni PS2:n paras moninpeliräiskintä jaetulla ruudulla, mutta kannattaa odottaa ehkä ensi syksyyn, milloin julkaistaa pelin kakkososa, johon on näillä näkymin tulossa mukaan nettipeliominaisuus.
Red Faction (Hyvä räiskintäpeli, tuttu myös tietokoneelta, pelattavaa noin 20 tuntia)
Jak & Daxter* (Ehdottomasti PS2:n paras tasoloikkapeli, loistava peli omasta mielestäni, itselläni meni täydelliseen läpipeluuseen lähes 30 tuntia, kun tein aivan kaiken mitä pelissä piti tehdä)
GT3* ja TTT (Nämä olit jo tilannut, joten ei niistä sen enempää, kuin että GT3 on tunnetusti PS2:n paras autopeli ja TTT:kin on loistava mätkintä)
DOA2 (Omasta mielestäni myöskin todella hyvä mätkintä)
GTA3* (Loistava peli kerrassaan, PS2:n parhaimpia pelejä ehdottomasti, vapauden tuntu ja vapaasti sekoilu ja mellastaminen hienossa, suuressa ja tunnelmallisessa 3D-maailmassa on todella uskomaton tunne, pelattaavaa on monien kymmenien tuntien edestä, 70-80 tuntia)
Silent Hill 2* (Loistava kauhupeli, jatkaa ykkösosan sairasta linjaa. Vaikka ei olisi ykkösosaa pelannut, niin se ei haittaa, sillä tarinat ovat aivan erilliset. Jos kauhupeleistä diggaa, on SH2 pakko-ostos)
Resident Evil Code: Veronica X (Myöskin hyvä kauhupeli, jos ei ole Resident Evil-sarjaan ennen tutustua, niin nyt on aika, jos on kauhun ystavä, pelattavaa parisenkymmentä tuntia)
Wipeout Fusion (Hyvä futuristinen ajopeli, mutta ei tarjoa paljon uutta edellisiin osiin verrattuna, mutta hyvä peli kuitenkin)
Ace Combat 4 (Hyvä lentopeli)
Time Crisis 2 (Jos diggaa valopyssypeleistä, niin ei kun TC2 ja G-Con2-ase mukaan kaupasta ja ilo on ylimmillään)
WRC (Jos pitää rallipeleistä, niin WRC on hyvä peli, mutta jos rallipelin hankkimisella ei ole kiire, suosittelen odottamaan kesään ja ostamaan V-Rally 3:n tai Colin McRae Rally 3:n)
NBA Street (EA Sport BIG:in hyvä arcade korispeli)
Baldur's Gate: Dark Alliance (Diablotyyppinen roolipeli, erilainen kuin BG:t tietokoneella)
Twisted Metal: Black (Kehuttu "autoräiskintäpeli")
Devil May Cry* (Loistava seikkailu-/hack & slashpeli, pelattavaa joku 6-8 tuntia)
ICO* (Tunnelmallinen, todella kaunis ja sadunomainen mahtava seikkailu, jonka jokainen PS2:n omistaja olisi koettava, pelattavaa noin 10 tuntia)
MGS2* (Monen mielestä PS2:n paras peli tällä hetkellä, eikä syystä, pelattavaa noin 20 tuntia. MGS2 on todella loistava jatko-osa MGS-sarjaan, mestariteos)

Tähdellä merkityt pelit ovat mielestäni parhaimpia noista edellä mainituista peleistä. Tulossa on myöskin loistavia pelejä, joista ehkä luupaavimpia ovat seuraavat:
Virtua Fighter 4, Tekken 4, Soul Calibur 2, Stuntman, The Getaway, Tenchu 3, Samurai, Red Faction 2, Timesplitters 2, Colin McRae Rally 3, V-Rally 3, Suikoden 3, Xenosaga, Grandia 2, Grandia Extreme, Summoner 2, Kessen 2, Onimusha 2, MOH: Frontline, Blood Omen 2, Alien: Colonial Marines, Outcast 2, Primal, Star Wars Jedi Starfighter, GT4 Online, TOCA Race Driver, THPS4, Driver 3, GTA Miami, GTA4, FFX, FFXI...

PS: Voithan sä lainata myös niitä PSX-pelejä kaveriltas ja pelata niitä PS2:lla, sillä niistä löytyy todellisia klassikoita. Äläkä unohda ostaa RGB tai S-video piuhaa PS2:een, tavallisen komposiittipiuhan tilalle, jolloin kuva muuttuu peleissä ja DVD-elokuvissa puolella paremmaksi.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Itse en ole koskaan tykännyt tietokoneista pelivälineinä, koska niissä tuntuu aina olevan jotain vikaa. Laittomat toiminnot my ass! Olen aina pelannut pääosin konsolilla, mitä nyt tietokoneella jotain FPS:ia netissä sekä vanhoja Final Fantasyja. Mutta konsoliin voi aina luottaa ja siihen että peli jonka ostat myös toimii konsolillasi. Mulla on itelläni vain PS2 koska ei ole varaa toiseen konsoliin ja vielä peleihin. Ps2:lle tulee tarpeeksi hyviä pelejä joten en toista tarviikaan. Jos pitkäikäistä peliä haet, niin MGS2 vaan kouraan.

Leo Stenbuck, kiitos tuosta kattavasta listastasi. Siitä on melkoinen apu, kun harkitsen tulevaisuuden ostoksia. Silent Hill 2 on jo luultavimminkin postissa tulossa luokseni, vaikka itse konsoli lisätarvikkeineen mm.RGB-scart, on vielä odottamassa kaikkia tarvikkeita. Noh, onpahan ainakin peli mitä "ihailla" ennen konsolin saapumista, kauhun ystävä kun olen. Silent Hill oli ja on edelleen kaverin luona pelaamani kestoklassikko. Tenchu 3 kuulostaa mielenkiintoiselta, kun itse Tenchun olen läpi pelannut. Sinänsä mielenkiintoista on se, että törmäsin vasta nyt FF7 kaverini pleikalla, vaikka olen FF8 tahkonnut läpi PC:llä. Aivan mieletön peli ! Kyse on tietenkin omasta mielipiteestäni, mutta se on mielestäni paras pleikkaripeli mitä olen koskaan pelannut( myönnettäköön, etten ole kovin monia pelejä pelaillut).
Urheilupelit kuten edellä mainittu Pro Evolution Soccer, kiehtovat mieltäni. Tietokoneelle en ole juurikaan löytänyt urheilupelejä ja ne harvat joita olen pelaillut ovat kaatuneet moninpelin tuomiin ongelmiin. Konsoleilla on tunnetusti helpompaa pelata porukalla. Mikäs sen mukavampaa kuin tahkota jalkapalloa kavereitten kanssa ja siten asennoitua kesän "oikeaa" koitosta varten.
MGS2 on minulle outo lintu, ensimmäistä osaa en ole muuta kuin sivusta hiukan nähnyt, mutta sen perusteella, että sekä peliarvostelijat, että pelaajat sitä ylistävät, sen luulisi olevan hyvä peli. Täytynee hankkia, kun rahatilanne on oikea.
Onneksi kavereillani on vanhan pleikan pelejä, joita voin ottaa hyötykäyttöön, kunhan uusi musta torni saapuu kotiini.
Gran Turismo 3, Tekken Tag ja Silent Hill 2 riittävät luultavasti antamaan vähän makua siitä, mihin tämä uusi "perheenjäsen" pystyy. Niitten kautta pitänee miettiä tarkemmin mitä hankkia jatkossa. Tällä palstalla/sivustolla on aika kattava valikoima peliarvosteluja ja niitä onkin helppo käyttää hyväksi.
Odottavan aika on edelleenkin pitkä. Sain vasta tietää ettei "niillä" ollut RF-adapteria. Noh, pikkujuttu, saahan tuon muualtakin. Tärkeintä on että edes suurin osa tavaroista tulee samasta paikasta........ja mielellään ennen viikonloppua.

Mihin tarvitset RF adapteria?
Jos sulla on vähänkään uudempi televisio niin RF adapteri on turha ostos, paitsi jos haluat liittä välillä PS2:n matkatelevisioon.

RGB scartin tilalle kannattaisi harkita vielä s-videojohtoa jos tv vaan tukee sitä.
RGB scart näyttää DVD leffat vihreänä Macrovideo kopiosuojauksen takia.
S-videolla saisit sekä peleihin että leffoihin kuvan joka on käytännössä RGB:n veroinen.

Pidät siis Final Fantasy peleistä, Final Fantasy X tulee PS2:lle toukokuun 29 päivä. Ainakin mulle se päivä on vuoden toiseksi tärkein (SW:EP2 on tärkein;) )

Noi valitsemasi eka pelit on kyllä PS2 parhaimpia, GT3 ja TT pelejä pelaan vieläkin harva se päivä.
SH2 oli upea kokemus, varsinkin kun pääsi sisätiloihin seikkailemaan niin peli parani kymmenenteen potenssiin.
MGS2 peliä ei kannata missään nimessä missata. Peliä ei pidä erehtyä luulemaan tavalliseksi fps räiskinnän tapaiseksi (MGS2 onkin 3rd person peli)se on aivan omanlaatuisensa sekoitus jännittävää hiiviskelyä ja hienoja välianimaatioita. Se miten paljon veri lentää pelissä on täysin kiinni omasta pelaamistyylistä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa

RGB scartin tilalle kannattaisi harkita vielä s-videojohtoa jos tv vaan tukee sitä.
RGB scart näyttää DVD leffat vihreänä Macrovideo kopiosuojauksen takia.
S-videolla saisit sekä peleihin että leffoihin kuvan joka on käytännössä RGB:n veroinen.
Joo, eli jos ostaa RGB-piuhan ja haluaa katsoa sen kautta DVD-leffoja, niin silloin pitää ostaa Region X-laite, joka mahdollistaa katsomaan DVD-elokuvia RGB-piuhalla, ilman vihreää väriä ja poistaa eri DVD:iden aluekoodit. Jos ei aio katsoa esim. NTSC-DVD:itä omalla PS2:lla, niin S-Video-piuha on suositeltavampi, jos vain TV tukee sitä.

Jäi kommentoimatta tuohon monen eri pelialustan käyttöön pelaamisessa. Itsellänikin on PC ja PS2, lisäksi myös GBA ja PSX. Gamecuben aion ostaa heti kun saan jostain kerättyä rahat kokoon ja kyllä tuo Xboxkin jossain vaiheessa pitää varmastikin hankkia. En ole pitkään aikaan jaksanut tuolla konsolisota puolella pahemmin ottaa kantaa, kun pikku pojat riitelee kumman isä on kovempi, kuin sellaisiin viesteihin, joissa puhutaan esim. PS2:sta aivan jotain muuta, kuin mikä on totta.
Itse pelaan mielleläni PC:llä lähinnä FPS-pelejä, lähinnä sotapelejä, esim. MOH:AA ja DOD 2.0, ja näen vain hyvänä asiana, että on mahdollisuus esim. kahteen koneeseen, sillä esim. FPS-pelit toimivat ainakin vielä paremmin PC:llä, kun PS2:lle ei oikein vielä ole pelejä, jotka tukevat usb-hiirtä ja näppistä, mutta sekin tulee muuttumaan toivottavasti pian. Ja toivottavasti PS2:een saadaan ensi jouluksi tuo virallinen ethernet-verkkosovitin ja paljon sitä tukevia nettipelejä tänne Eurooppaankin, että pääsee pelamaan nettiin PS2:lla.
Itse en välitä mille formaatille pelit tulevat, kunhan ne vain tulevat. Tietysti toivon ainakin vielä, että PS2:lle tulee mahdollisimman paljon hyviä pelejä, niin kauan kuin omistan pelkän PS2:n uusista konsoleista, mutta jos ja kun ostan kaikki uudet konsolit, niin silloinhan ei ole enää mitään väliä mille formaatille pelit tulevat.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck

Joo, eli jos ostaa RGB-piuhan ja haluaa katsoa sen kautta DVD-leffoja, niin silloin pitää ostaa Region X-laite, joka mahdollistaa katsomaan DVD-elokuvia RGB-piuhalla, ilman vihreää väriä ja poistaa eri DVD:iden aluekoodit. Jos ei aio katsoa esim. NTSC-DVD:itä omalla PS2:lla, niin S-Video-piuha on suositeltavampi, jos vain TV tukee sitä.

Eikö s-videopiuhalla sitten näy R0 NTSC elokuvat?
Olen luullut että nimenomaan s-video on siinätapauksessa parempi kuin rgb, mutta voin olla väärässä kun ei omakohtaista kokemusta ole NTSC levyistä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa

Eikö s-videopiuhalla sitten näy R0 NTSC elokuvat?
Olen luullut että nimenomaan s-video on siinätapauksessa parempi kuin rgb, mutta voin olla väärässä kun ei omakohtaista kokemusta ole NTSC levyistä.
Siis eihän PS2:lla näy muut kuin R2 DVD-levyt, eli siis PAL-levyt, millään piuhalla. Mutta kun ostaa Region X-laitteen, niin sillä voi katsoa kaikkia Regioneja, kun käyttää sitä PS2:n sisällä ennen leffan katsomista. Region X poistaa siis myös RGB-kaapelin vihreyden DVD-elokuvista.

Junnuna pelailin 8bittistä Nintendoo ja suurimman osan elämästäni tietskaa, mutta kun PS2 julkaistiin suomessa.... tapahtui niin sanottu valaistus ja siirryin PlayStation "uskonlahkoon" ja kyllä kannatti. Aikoinaan kun pelasin FF7 kaverin kaa PSX:llä, olin kateudesta vihreä kun en moista peliä voinut pelata PC:llä. Paitsi joskus myöhemmin kun se käännettiin PC:lle. Olen aina pitänyt RPG peleistä joten PS2:en hommaaminen kannatti. Koska sille löytyy valtavasti hyviä RPG:tä PSX ja PS2 puolelta... tietenkin hyviä pelejä löytyy lisää kuten Tekken Tagin pelaaminen kavereiden kanssa iltahämärässä kalja höyryissä... ;) Saman laista elämystä ei saisi ystävien kanssa yhden PC:n äärellä...

T: Valaistunut -=[SuperMies]=-

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck

Siis eihän PS2:lla näy muut kuin R2 DVD-levyt, eli siis PAL-levyt, millään piuhalla. Mutta kun ostaa Region X-laitteen, niin sillä voi katsoa kaikkia Regioneja, kun käyttää sitä PS2:n sisällä ennen leffan katsomista. Region X poistaa siis myös RGB-kaapelin vihreyden DVD-elokuvista.

Eikös R0-leffat näy kaikilla soittimilla maanosasta riippumatta? Eihän niissä pitäisi olla aluekoodisuojausta ollenkaan. Tai sitten olen väärässä, mutta näin olen luullut.

No melkeimpä juuri samanlaisen kääntymisen minä koin. Tai olinhann minä omistanut NES:n aikoinaan, mutta ei sen kummempaa. Kyllästyin suuhen, että pc ei ikinä toiminut ja en osaa värkätä sitä niin, että toimisi. Myös minä ostin ps2:n ja nyt harkitsen Xbox:ia kunhan se vähän halpenee...
Ja miksi eka valintani oli ps2? No vastaus on, että sen hieno grafiikka teki vaikutuksen ja sille oli tulossa paaaaljon minua kiinnostavia pelejä. Sen lisäksi vielä Xbox:n ja ngc:n julkaisu olivat niin kaukana, että ei jolisi jaksanut odottaa. Ostin ps2:ni nimittäin kohta täsmälleen vuosi sitten. Niitten asioitten lisäksi vielä ps2:sta ostamaan patisti, se, että muutama kaverikin aikoi ostaa sen/oli jo ostanut ja sillälailla voi vähän lainaillakin pelejä kavereiden kesken :)

Ja enpä ole vielä joutunut katumaan valintaani, mutta kyllä nykyään olisi saanut jo pohtia heti kunnolla ps2:n ja Xbox:n välillä, mutta todennäköisesti olisin päätynyt ps2:een, sillä sille tulee tosiaankin suurin osa odottamistani peleistä.

Hmm, itselläni PC pysyy kyllä pelikoneena myös, koska omistan sillekin aika kattavan kokoelman hyviä, mutta vähän vanhempia pelejä. Niiden kimppuun on aina mukava palata silloin tällöin. Ennen vanhaan, kub peleissä uskallettiin ottaa enemmän riskejä kuin nykyään.
RGB-kaapeli ja Region-X ovat kumpikin tulossa tilaamassani paketissa, koska en usko että TV:mme ymmärtää S-kaapelia. RGB-kaapeli käy tarkoituksiini hyvin. Ainoastaan RFU-adapterin hankkiminen on tuottanut harmaita hiuksia. Joutunee tilaamaan muualta, kun "niillä" se oli loppunut. Se tulee tarpeeseen, kun tarvitsee aina välillä vähän töllöjä vaihtaa. Yksi suurimmista syistä on se, etten usko juurikaan toisten perheen jäsenien arvostavan sitä, jos pelailen esim. Silent Hill 2:sta olohuoneessa, kun esimerkiksi mummo tulee kylään. Heh, luulisivat varmaan mielenvikaiseksi =)
Huono uutinen on se etten saakaan PS2:sta pääsiäiseksi, vaan sen kanssa menee ensi viikkoon. Noh, hyvää jaksaa odottaa. Tympiihän se kun sitä ei saa, mutta aina voi pelata vieroitusoireisiin kaverin luona pleikkarilla FF7:a.
Auttaa ainakin suurimpiin vaivoihin.
Ilokseni olen huomannut myös sen, että mitä enemmän PS2:n peleihin tutustun, sitä enemmän hyviä pelejä löytyy. Nytkin niitä on jo niin paljon, ettei niiden kaikkien ostamisesta selviäisi varmaankaan ilman pakkilainaa =)
Edelleen PS2:sta odotellessa...

No vihdoin, sain juuri tiedon, että tilaukseni on postissa. Eihän siinä kestänytkään kuin toista viikkoa ja enemmän rahaakin meni mitä aluksi oli tarkoitus. Mitäs tuosta. Kunhan saa uuden mustan tornin mitä tutkia. Seuraavat päivät tulevat olemaan melkoista hiilillä tanssimista, tietäen mitä pelejä on mukana tulossa.
Edelleenkin PS2:sta odotellessa, mutta nyt jo tiedän että sen saakin tällä viikolla.

Mistäs muuten tilasit koneen? Tuntuu vain tuollainen pitkä toimitusaika aika oudolta. Olisiko ehkä kannattanut ostaa jostain lähialueen liikkeestä. Ei tarvitsisi välttämättä joutua painimaan takuun kanssa jos ongelmia ilmenee...

Ylös Bottom