Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tapaus tatuoinnit

Vastaus: Tapaus tatuoinnit

Meikäkin on jo pidemmän aikaa ainakin ajatuksen tasolla kypsytellyt ideaa laitattaa mustetta ihoon. On vaan niin vaikeaa päättää, mitä ja minne. Tiettyjen reunaehtojen on kuitenkin täytyttävä:

1. Peitettävyys. Näkyvä tatuointi esim. kaulassa saattaa hankaloittaa vaikkapa työnsaantia joskus tulevaisuudessa.

2. Ajattomuus. Kaikki nykyhetken asiat (naisen nimi, suosikkibändi/-pelisarja) eivät välttämättä ole elämässä mukana/kovia juttuja enää 10 vuoden kuluttua.

3. Uniikkius. Valmiit kuvat tatuointistudion vihosta voi heittää roskiin. Tulee mieleen tämä nolkytluvun tribaali-villitys: väki lähes jonottaa tatskaliikkeisiin, osoittaa sormella vihkoa "mulle toi" ja piikille. Olihan se silloin coolia ja badassia, koska trendi, mutta mites tänä päivänä? Niin. Itselläni ainakin meinaa laatta lentää, kun näen noita.


Jotain omaan lapseen liittyvää sen on siis lähes varmasti oltava. Todennäköisesti vuoden sisällä tarjoan yhden neljästä raajastani neulamestarille, joka saa ikuistaa nahalle jotain pientä ja hillittyä.

1.olkapää on useilla semmonen.


2.tatuoinnit voi myös merkata omasta ajasta. eli jos sinulla on käynyt jotain suurta ja josta opit, oli se sitten hyvä tai pahaa. useammat tekevät niistä

3.itsellä on tribaaleilla tehty karhun kämmen, oli aika köyhä vedos ennen kuin tatuoija antoi oman silauksen.tribaaleilla kun voi tehä kissoista aasiin. itse valitsin triaalin koska ensimmäinen tatuointi jonka näin ja joka jäi mieleen oli tribaali, se on ehkä "ysäriä" mutta loppujen lopuksi otat sen omaan nahkaan joten.


itseäni sanottiin nuorempana nalleksi ja siitä ajatus kähti myös kuvaan.
 
Vastaus: Tapaus tatuoinnit

Moni tuntuu olevan yllättyny kun saa tietää että miulla on tatuionti :D Oikeasta lavasta löytyy kaksi sateenkaareen väristä sulkaa. Uutta väriä tuohon olis pitäny laittaa tosi pian kuvan teon jälkeen, mutta se jäi kun kävin koulua toisella paikkakunnalla kuin kuvan tehny kaveri ja myöhemmin meillä sitten meni välit. Voisinhan mie käydä jossain muualla tota värittämässä, mutta olen päättäny että toi saa ainakin toistaseksi jäädä haalistuneeksi. Tuon tatuoinnin kanssa olen ihan tyytyväinen että se on melkein kokoajan peitettynä, vois liikaa herättää kysymyksiä :D Ne jotka miut tuntee pidemmältä ajalta, ymmärtää sen merkityksen ja ne jotka ei tunne, niin niitten ei nyt välttämättä tarttiskaan.

Seuraava tatuiointi on ollu jo reilu pari vuotta tiedossa. Tai siis tatuoinnit. Toinen olis William Ernest Henleyn Invictus-runosta säe jotenkin sulan lähelle ja toinen olis Oujisama ni naritai (haluan tulla prinssiksi) kanjeilla/hirakanoilla kirjotettuna. Tuolle paikka on vielä vähän hakusessa, toisaalta kovasti haluaisin sen tuohon käsivarren sisäpuolelle, mutta siinä peitettävyys on vähän hiinä ja hiinä.
Kovasti olin kirjoittamassa, etten osais kuvitella ottavani mihinkään peliin/sarjaan/bändiin liittyvää tatuointia, justiinsa sen takia että mitä jos joskus en enää siitä pelistä/sarjasta/bändistä tykkääkään. Sitten tajusin että tuo Oujisama ni naritai on alkujaan lähteny yhdestä animesarjasta (Utena), jonka katoin joskus yläasteikäsenä ja joka vaikutti miuhun todella paljon, voin sanoa että tietyllä tavalla edelleen vaikuttaa. Että ehkä se on sellanen, joka pysyy mukana elämän hamaan loppuun asti
 
Vastaus: Tapaus tatuoinnit

se on jännä homma, itellä tulee tommosesta anime-jutusita joku noritko ikijama-pikkutyttö joka haluu jonkun pokemonin käteen. sama kuin että minustta tulee kalju uusnazi kun haluan suomen lipun kaulaan.

kannattaa rosiaan muistaa että otatte mielenne mukaan sen, ja muistakaa että voitte jopa joskus katua sitä ettette ottanut...jokaisella asialla on se kääntöpuolensa..
 
Vastaus: Tapaus tatuoinnit

Itsellä on yksi tatuointi, pojan nimi ja syntymävuosi tatuoitu käsivarteen. Jälkikäteen ehkä olisin eri paikan valinnut, mutta en silti kadu. Toinen tatuointi suunnitteilla, ajanvaraus jonnekin ensi keväälle. Varis ois tulossa olkapäähän old schoolilla. Sillä on tietty symbolinen merkitys minulle. :)
 
Vastaus: Tapaus tatuoinnit

itellä vaihtui halo-logon paikalle ruusu joka on suunnillee tämmönen Näytä liitetiedosto 14896. halo logo/joku haloon liittyvä tatuointi tulee. eri asia millon, kun tässä on suunnitteilla sitä suomenlippua ja tota ruusua.
 
Vastaus: Tapaus tatuoinnit

Lisää inkkiä

a3314d06842b5f1cce0d61ca3e356b30.jpg
 
Vastaus: Tapaus tatuoinnit

Onkos täällä porukalla jotain pelitatuointia?

Itse sain vaimolta lahjakortin tatuointiin ja pistän "hieman" itse lisää, niin ensi viikon keskiviikkona alkaa vähintään kolmen kerran hakkausrumba selkään.

Olen pitkään halunnut jonkun pelitatuoinnin, mutta jotenkin ollut fiilis etten mä sellaista kehtaa ottaa. Nyt ajattelen kuitenkin hieman toisin, sillä mulle sillä pelaamisella on oikeasti iso merkitys.
Monille pelaaminen on harrastus, monille se on jollain tasolla jopa elämäntapa. Toisille vain ajankulu silloin tällöin.

Mulla se ei ole mitään noista. Mulla kun add ja aistiyliherkkyydet saavat sen aikaan, että pään sisällä pyörii tornado ja ydinräjähdys kokoajan, niin pääsen pelatessa vaipumaan johonkin transsiin ja pään hetkeksi rauhoittumaan. Se on mulle henkireikä ja terapia. Olen noin 4-5 vuotiaana alkanut pelaamaan ja edelleen pelaan todella paljon, niin ajattelin et vaikka nyt lopettaisin pelaamisen, on pelaaminen hallinnut elämääni 90% elämästä. Eli miksi en siitä voisi ottaa tatuointia.

Tatuointiin tulee eri elementtejä niistä hetkistä, jotka ovat jättäneet isoimmat muistot minulle. Lisäksi tarkoitus on, että voin vielä jatkaa sitä koko selän kokoiseksi tulevaisuudessa samalla aiheella.

En ole edes vaimolle/lapsille kertonut aiheesta. Tiedän että kun näkevät niin lapset ihastelee ja vaimo (jolla kroppa täynnä tatuointeja kyllä) ja kaverit kauhistelee aiheitta. Kaverit varmaan nauraa seläntakana ratketakseen, mutta so? Mulle se on tärkeä aihe.
 
Vastaus: Tapaus tatuoinnit

Onkos täällä porukalla jotain pelitatuointia?

Itse sain vaimolta lahjakortin tatuointiin ja pistän "hieman" itse lisää, niin ensi viikon keskiviikkona alkaa vähintään kolmen kerran hakkausrumba selkään.

Olen pitkään halunnut jonkun pelitatuoinnin, mutta jotenkin ollut fiilis etten mä sellaista kehtaa ottaa. Nyt ajattelen kuitenkin hieman toisin, sillä mulle sillä pelaamisella on oikeasti iso merkitys.
Monille pelaaminen on harrastus, monille se on jollain tasolla jopa elämäntapa. Toisille vain ajankulu silloin tällöin.

Mulla se ei ole mitään noista. Mulla kun add ja aistiyliherkkyydet saavat sen aikaan, että pään sisällä pyörii tornado ja ydinräjähdys kokoajan, niin pääsen pelatessa vaipumaan johonkin transsiin ja pään hetkeksi rauhoittumaan. Se on mulle henkireikä ja terapia. Olen noin 4-5 vuotiaana alkanut pelaamaan ja edelleen pelaan todella paljon, niin ajattelin et vaikka nyt lopettaisin pelaamisen, on pelaaminen hallinnut elämääni 90% elämästä. Eli miksi en siitä voisi ottaa tatuointia.

Tatuointiin tulee eri elementtejä niistä hetkistä, jotka ovat jättäneet isoimmat muistot minulle. Lisäksi tarkoitus on, että voin vielä jatkaa sitä koko selän kokoiseksi tulevaisuudessa samalla aiheella.

En ole edes vaimolle/lapsille kertonut aiheesta. Tiedän että kun näkevät niin lapset ihastelee ja vaimo (jolla kroppa täynnä tatuointeja kyllä) ja kaverit kauhistelee aiheitta. Kaverit varmaan nauraa seläntakana ratketakseen, mutta so? Mulle se on tärkeä aihe.

Itselles sinä sen tatuoinnin otat ja sillä ei ole väliä mitä muut ovat mieltä, kannattaa myös miettiä se että tatuointi on "ikuinen" etkä siittä pääsee noin vaan eroon.. Kerrot tatuoijalle vaikka mitkä pelit merkitsevät sinulle eniten ja hän saa kyllä hahmoteltua niistä vaikka kymmenen semmoista versiota jotka varmana miellyttävät.
 
Vastaus: Tapaus tatuoinnit

Kyllä mulla selkeä visio on mitä haluan ja kyllä mulla siis tatuointeja entuudestaan on useampia jo. Eli tiedän kyllä mihin ryhdyn. Ja otan myös itselleni.

Olen itse ehkä ennen ollut siinä valtavirrassa ettei mitään tuon tyyppisiä oteta, mutta nyt vasta tajunnut miten iso asia mun elämässä pelit on. Sitä ei ulkopuoliset vaan tajua.

Voin mä sen verran paljastaa, että tulee kuvia hahmoista ja konsolien ohjaimista. Laitan nyt alkuun kolmen mulle merkittävämmän konsolin ohjaimet (NES, MegaDrive ja ehkä yllättäen PS4) ja lisäksi tulee Mariota Yoshin kera, Sonicia ja jotain kivaa Sonyn näppäinkuvion osalta..

Jatkossa voisin laajentaa C64, Saturn, N64, Wii, U, sekä tulevien konsolien ohjaimella. Lisäksi Luigia, sieniä, Koopaa, Zeldaa. Ehkäpä jotain vanhojen änärien hengessä Patrick Roy maalille, jotain ajopeli juttua jne. Pää täynnä ajatuksia laajentamisesta jo.

Budjetti vaan hirvittää suunnattomasti jo nyt tämän kolmen käyntikerran osalta. Joudun lainailemaan lasten tileiltä jo hiukan kun omat ei millään riitä noin järkyttäviin summiin. En nimittäin taas ajatellut värikuvan tuplaavan kuvan hinnan..
 
Vastaus: Tapaus tatuoinnit

Budjetti vaan hirvittää suunnattomasti jo nyt tämän kolmen käyntikerran osalta. Joudun lainailemaan lasten tileiltä jo hiukan kun omat ei millään riitä noin järkyttäviin summiin. En nimittäin taas ajatellut värikuvan tuplaavan kuvan hinnan..

Laatu maksaa, niin se on jokaisessa asiassa. Jos budjetti nyt jo hirvittää, niin olisiko mahdollista että odottaisit hetken ja säästäisit sen summan kasaan?
 
Vastaus: Tapaus tatuoinnit

Laatu maksaa, niin se on jokaisessa asiassa. Jos budjetti nyt jo hirvittää, niin olisiko mahdollista että odottaisit hetken ja säästäisit sen summan kasaan?

Useamman sadan euron lahjakortti ei ole voimassa niin kauaa, joten sama se on lainata muutama satku muksuilta ja maksaa muutamassa kuukaudessa takaisin.

Ja siis vaikka mulla ois 10 tonni tässä käteistä, niin tatuoinnin hinta mua hirvittää aina. Sen verran materialisti et sillä rahalla vois ostaa telkkarin tai jotain muuta mistä ei ole iloa enää vuosien päästä, toisin luin tatuoinnista. :)
 
Vastaus: Tapaus tatuoinnit

Jos tatskan hinta hirvittää, niin joko säästää tai sitten käyt ottamassa hyvällä ei ammattilaisella tatskaajalla leiman :p
 
Jos tatskan hinta hirvittää, niin joko säästää tai sitten käyt ottamassa hyvällä ei ammattilaisella tatskaajalla leiman :p

Tuo kun lause vähän ymmärrettiin väärin. Mua siis hirvittää 50e tatuoinnin 50euroa siinä missä kolmen tonnin tatuoinnin kolme tonniakin. Sen jälkeen ku kuva on iholla, ei hirvitä yhtään.

Tällä kertaa mun budjetti oli 800e ja nyt se venyy vähintään tonniin, niin joutui punnitsemaan mitä tekee. Koska lahjakortti oli voimassa vain 3kk, niin päätin että lainaan muksuilta sen pari sataa ja maksan lomarahoista keväällä takaisin. Eli ei mua se nyt ihan silleen "hirvitä" kun monet sen nyt otti taas tuolta lauseesta irti.

Parhaillaan oon 3h ollut suunnittelussa ja kohta lähtee kuvan hakkaus osa 1/3.

Edit: pelitatuoinnin eka osa nyt tehty. Tammikuussa jatketaan vielä kahdesti ja maaliskuussa vielä väritetään. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tapaus tatuoinnit

Peliaiheinen tatuointi voisi olla kiehtovakin ajatus, kuitenkin aina elämssä ollut asia ja silleen tietysti merkittäväkin harrastus. Ja juurikin paikka jonne paeta arkea.

Itellä tatskat on tarkkaan harkittu, aina se pari vuotta oon miettinyt ja suunnitellut (ja budjetoinut) niitä. Pidän tietystä symboliikasta ja suunnittelen aika paljolti tatuointini itse. Toki lopullinen työ ja hahmotelma on artistin käsissä. Suosin old school - tyyliä, ja muunlaista ei tässä vaiheessa oo tarkoitus hankkia. Lintujen ja muiden symbolinen merkitys on ollut aika vahva mun tatuointien aiheena. Elämässä kuitenkin yhtä sun toista tapahtunut.

Otetaan esimerkiksi koko olkavarren peittävä korppi. Monelle symboloi kuolemaa, tuskaa ja pahaa. Minulle ehkä enemmänkin väärinymmärretty, älykäs ja fiksu olento. Ehkä myös jollain tapaa hyvää onnea ja vastaavaa, mutta toisaalta myös jotain pahaa. Toinen olkavarsi on vielä paljaana, ja sinne suunnittelen seuraavaa. Old school feeniks lintu olisi tarkoitus hankkia, ja lähteä sitä kautta kättä täydentämään. Mutta hitaasti ja varmasti ;)
 
Vastaus: Tapaus tatuoinnit

Peliaiheinen tatska on käynyt itselläkin mielessä, tyyliin jossain kohden "hihaa" voisi pilkistää ps1 konsoli tai nes:si tai perus pleikkarin symboolit yms hauskaa:)

Itse kävin pari viikkoa sitten ottamassa kämmeneen ruusun joka jatkui pääkallona käsivartta pitkin yhdistyen toiseen tatskaan ja sormiin otin tekstin "Fearless"

"Fearless" sanan otin sen takia, koska se kuvastaa aika paljon elämää ja myös tuosta sanasta on hauskaa löytää erillaisia "merkityksiä".

Esim, Fearless = Less fear, sit kun laittaa etusormet yhteen, RL = Rocket League (yksi lemppari peleistä) ja mitä tulekaan kun laittaa molemmat keskarit pystyyn? AE eli toistenpäin, aivan oikein EA! mikä on tietysti perseestä!:D
 
Vastaus: Tapaus tatuoinnit

Peliaiheinen tatska on käynyt itselläkin mielessä, tyyliin jossain kohden "hihaa" voisi pilkistää ps1 konsoli tai nes:si tai perus pleikkarin symboolit yms hauskaa:)

Mulle tulee NES, Megadrive ja Ps4 ohjaimet, sekä Sonic ja Mario Yoshin selässä. Nyt tehtynä NES ohjain ja Mario/yoshi. Huomenna tulee megadriven ohjain ja Sonic. Ensi viikolla sitten ps4 ohjain ja maaliskuussa väritetään.

En viitsi nyt pistää tuosta keskeneräisestä edes kuvaa, kun tosiaan värit puuttuu paria pientä kohtaa lukuunottamatta täysin.

Tämä tulee siis selkään. Ajatus olisi, että siitä jatkaisin sitten ainakin N64 ja Sega Saturnin ohjaimella jne. Eli niitä tärkeitä konsoleitq mun pelihistorian ajalta. Rinnalle sitten lisäksi zeldaa jne ja haluisin myös Patric Royn NHL94 meiningillä jonnekin jne. :D
 
Vastaus: Tapaus tatuoinnit

Itse olen ajatellut jotain peliaiheista tatuointia pitkään, mutta niin hankala valita teemaa tarkemmin.
 
Ylös Bottom