Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Team Xbox kerjää verta nenästään

Miten niin verta nenästä? Onhan tuo jo todettu että Xboxissa on enemmän papua graafisella osastolla ku PS2:lla. Ja tuohan todistaa sitä vain lisää... ;)
 
Ei kai tuohon tarvitse lisätä mitään, tekniseltä suorituskyvyltään Xbox on parempi, mutta sehän ei ollut kenellekään yllätys...

Silti, noissa Ps2:n stilleissäkään ei ole mitään moitittavaa. Bump-mappingin puuttumisesta huolimatta grafiikka oli PS2-stilleissäkin erinomaista.

Ilo oli katsella molempia kuvia! ;)
 
Miksi tuota Bump-mappingiä ei missään PS2-pelissä käytetä vaikka se sitä tukeekin? Viekö se liika tehoja? Kyllä Bump-Mapping on nykyään ihan must...
 
Olisivat vertailleet ennemmin VF4 ja DOA3..
VF4 on paljon yksityiskohtaisempi ja tarkempi kuin T4.
Omistan molemmat pelit, joten en puhu minkään Gamespotin screenshottien perusteella :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kurdt
Olisivat vertailleet ennemmin VF4 ja DOA3..
VF4 on paljon yksityiskohtaisempi ja tarkempi kuin T4.
Omistan molemmat pelit, joten en puhu minkään Gamespotin screenshottien perusteella :D

Mutta eikös VF4:ssa ole paha paha antialiasingin puute.
Jaggeja ja muuta kivaa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kurdt
Olisivat vertailleet ennemmin VF4 ja DOA3..
VF4 on paljon yksityiskohtaisempi ja tarkempi kuin T4.
Omistan molemmat pelit, joten en puhu minkään Gamespotin screenshottien perusteella :D

Onko Tekken 4:kin ilmestynyt jo Suomessa? Vai onko kenties kaukomailta?
 
Itseasiassa DOA3 ei myöskään esitä bumpmapattuja tekstuureita, vaan ne tekstuurit joita artikkelissakin väitetään bump mappingiksi ovat vain tavallisia tekstuureita jotka stillkuvissa näyttävät varjostuvan bumpmappingin tavoin, mutta taustojen liikkuessa tekstuurit eivät käyttäydy bm tekstuurien tavoin, eli niitten varjostus ei muutu. Se ei silloin todellakaan ole bumpmappingia.

PS2 esimerkki bumpmapatusta tekstuurissa on luullakseni jo Tekken TAG pelissä, siinä on eräässä kentässä sellainen metallilattia jossa on kohokuvio näyttäisi olevan tehty bumpmap tekstuurilla.
Tai sitten se on mallinnettu täysin 3D:nä.

Teamxboxin vertailukuvat on vähän oudosti valittu, Tekken 4 ja DOA3 pelien taustat ovat kuitenkin tarkoituksella sellaiset kuin ovat, ja niissä on haettu molemmissa omaa tunnelmaansa. Esim DOA3 metä on aivan toisenlainen syksyinen lehtimetsä ja T¤ sademetsää. Ei sademetsään edes kuulu syksyinen lehtimatto:rolleyes:
Samaten vesi T4:ssä on jonkinlainen sademetsän lampi, eikä DOA3:n tapainen merenranta. Eihän siellä voi edes olla rantaan iskeviä aaltoja!
DOA3 kuvassa hehkutetut metsän varjot ovat nekin vaan tekstuureihin piirrettyjä valmiita varjoja, eikä kone laske niitä reaaliajassa.

VirtuaFighter4ilmestyy suomessakai toukokuun alkupuolella,siinäon samanlaisia lumiefektejäkuinDOA3:ssa, joten artikkelin väite ettei PS2muka pystyisi vastaavaan on täysin väärä.PS2ssa on bm:ää kehittyneempi toiminto 'displacement mapping' joka monissa tapauksissa korvaa BM:n,ja tulokena on aito 3D pinta. PS2:n suuri polygonilaskukyky mahdollistaa bm tekstuuripintojen korvaamisen displacement mapatuilla pinnoilla joissa ei välttämättä tarvita varsinaista tekstuuria.
 
Eikös tuossa uudessa Tekkenissäkin ole jokin lumikenttä missä on sellaista muokkautuvaa lunta? Koska ranta siinä ainakin on, jossa on muokkautuvaa hiekkaa ja rantaan iskevät aallot ja samuli edelmann...
 
juupis!

DOA3 ei myöskään esitä bumpmapattuja tekstuureita

No huhhuh, DoA3 esittää bumppiksia lähes kaikissa maastoisa ja myös itse hahmoissa (esim hayabushan rengashaarniskassa)
Ja ne lehdet ei ainakaan oo tavallisia tekstuureita, jos olisit nähnyt ne liikkeessä itse pelissä niin tietäisit.

DOA3 kuvassa hehkutetut metsän varjot ovat nekin vaan tekstuureihin piirrettyjä valmiita varjoja, eikä kone laske niitä reaaliajassa.

Metsän varjoista en tiedä, mutta ainakin muutamassa muussa tasoissa käytetään reaaliaikaista varjostusta ja muita valo efekti jippoja.

Ei sademetsään edes kuulu syksyinen lehtimatto

Ei niin, mutta tossa tekstissä puhuttiinkin esim maassa olevien keppien litteydessä, vai onko nekin tarkoituksella litteitä?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan simo


Tekken 4 on ilmestynyt vasta japanissa.
Jaa, no ainakin IGN on sen jo arvostellut, eikä kyseessä ollut mikään importti, tiedä sitten.:confused: Ehkä ne sai sen vähän aikaisemmin, kun se julkaistaan Jenkeissä, mutta ei siihen varmaan kovin kauaa ole siihen Jenkkien julkaisuun.
 
Onysablet:
Turhaa sä käyt DOA3:sta puollustamaan, siis sen ulkoasua. Hommahan on nyt näin: asiantuntijat & "asiantuntijat" vs. Juupajaapa. Noista taistelupareista ensimmäinen eli lähes kaikki pelin nähneet kehuvat sen grafiikat taivaisiin kun taas Juupajaapa löytää siitä taas vain jotain negatiivista ;)
 
En suinkaan hauku DOA3:n ulkoasua, puolustin vain Tekken 4:sta.
DOA3 näyttää nätiltä, mutta sen efekteihin on käytetty vähmmän konetehoja vieviä vaihtoehtoja sen sijaan että olisi esim. käytetty aitoa bumpmappausta tai varjostuksia.

Ei siinä suinkaan ole mitään väärää että näin tehdään, pikemminkin osoittaa että ohjelmoijilla on kekseliäisyyttää saada peli näyttämään hienolta rajoituksista huolimatta.
 
Se muokkautuva lumikenttä on VF4:ssa ja siinä todellakin on 'hieman' AA ongelmaa.. mutta mieluummin sitä kuin yksinkertaiset hahmot ;D

Tekken 4 on ilmestynyt vasta Japanissa. Tosin se on täysin englannin kielinen. Ainoastaan demoissa on tekstitykset japaniksi. Itse sain kaverin ostamaan kyseisen pelin ja lähettämään giftinä niin ei menny veroja :D

Tekken 4:ssa ei ole muokkautuvia kenttiä. Yksi kenttä missä on vettä ja sekin on imo huonosti tehty. VF4:ssa on lumi-, hiekka- ja vesikenttä ja sekä hiekassa että lumessa muokkauttuu sitä mukaa kun äijjät viuhtoo.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck

Jaa, no ainakin IGN on sen jo arvostellut, eikä kyseessä ollut mikään importti, tiedä sitten.:confused: Ehkä ne sai sen vähän aikaisemmin, kun se julkaistaan Jenkeissä, mutta ei siihen varmaan kovin kauaa ole siihen Jenkkien julkaisuun.

Ei ollut import ?

http://ps2.ign.com/articles/356/356385p1.html

Tekken 4 Review (Import)
We've played and beaten the Japanese import and have the full scoop on Namco's new baby.

Jenkkijulkaisu 15.9, mielestäni suht. kaukana vielä.
 
eli toisinsanoen me eurooppalaiset saadaan toi peli joulumarkkinoille ja vielä kuiteski täysin paskana versiona eli helvetisti hitaampana...ei toi amerikan julkaisu voi olla noin myöhään...
 
Ylös Bottom