Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tearaway

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Baron
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Tearaway [Hype]

DigiExpolla kokeiltuna vakuutti todella sympaattiselta ja piristävältä peliltä, missä on käytetty sopivasti Vitan tarjoamia kontrolliratkaisuja. Askartelupaskartelu oli mukavaa, pääsi näkemään oman kädenjäljen hahmojen koristelussa. Ilmeisesti peli jakaa ihan oikeita askarteluohjeita eli tässä voisi itse yrittää väkertää paperista jonkinlaisia hahmoja.

Kiva nähdä, että pelimediatkin näyttävät arvostavan Tearaway:tä. Enää täytyy toivoa, että Vitan omistajat löytävät pelin ja ehkäpä tästä tulee Vitan "systemseller".

Oikein harmitti digiexpoilla kun kukaan ei ollut tätä näyttämässä. Meni kaikilta ihan ohi. Oli todella hieno fiilis laittaa sormea kosketuslevylle laitteen taakse ja sen jälkeen sormi tuli ruudulle sen rumpukalvon tms. läpi. Muutoinkin tosiaan kameran ja kontrollien käyttö olin jotain sellaista, etten Vitalla ole vielä ennen törmännyt.

Hieman ihmetyttää miksi Sony on valinnut julkaisuajankohdasi juuri tämän viikon. Samaan aikaan PS4 julkaisuhulina on kuumimmillaan, uusi Xbox on kulman takana jenkeissä ja Nintendolta tulee Mariota ja Zeldaa 3DS:lle ulos samana päivänä. Myöskään markkinointia ei ole juurikaan tehty. Aika huonot kortit on Tearawaylle jaettu julkaisuajankohdan suhteen.

Olisi tietyti hauskaa, jos uusi pelibrändi pesisi arvosteluissa vanhat Zeldat ja Mariot, mutta ne taitavat saada 10 ja papukaijamerkin joka tapauksessa koska Mario ja Zelda :p

Hieman ihmetyttää miksi Sony on valinnut julkaisuajankohdasi juuri tämän viikon. Samaan aikaan PS4 julkaisuhulina on kuumimmillaan,

Itse asiassa juuri sen takia. Sony yrittää PS4:sen myötä vauhdittaa myös Vitan myyntiä, sillä ovathan kyseiset laitteet mm. remote playn myötä vahvemmin symbioosissa kuin Vita oli PS3:sen kanssa. Tearaway on piste iin päälle niille, jotka pohtivat vielä hankkiako vai eikö. Olen varma, että moni lopullinen Vitan ostopäätös tehdään juurikin Tearawayn takia.

Itse asiassa juuri sen takia. Sony yrittää PS4:sen myötä vauhdittaa myös Vitan myyntiä, sillä ovathan kyseiset laitteet mm. remote playn myötä vahvemmin symbioosissa kuin Vita oli PS3:sen kanssa.

En jaksa usko noin pitkälle ajateltuun suunnitelmaan. Ainakaan nykyiset markkinointiponnistelut eivät tätä juurikaan tue, esim. ei ole tarjolla PS4+Vita bundlea.

Vita + Tearway bundleja sen sijaan on tulossa, mutta en tiedä tuleeko ne myös Suomeen. Brittien markkinoille on tulossa bundleista paras: Vita+16GB muistikortti+Tearway+LittleBigPlanet.
http://blog.eu.playstation.com/2013/11/14/tearaway-and-the-ps-vita-a-match-made-in-heaven/

10853802896_f5a6cd3bda.jpg

Pelistä on tulossa ladattavaksi myös demo (trial & unlock), jos haluaa testata ennen ostopäätöstä. Ennakkotilauspaketit poistuvat valikoimasta myyntiintulon yhteydessä, joten jos soundtrack tai muut lisukkeet kiinnostavat, niin kannattaa toimia tänään.

Tearawayn yhteisösivusto http://www.tearaway.me/ on myös avattu. Siellä on tarkoitus jakaa pelissä tehtyjä paperimalleja ja valokuvia.

25€ PSN-storessa, naurettavan halpa.

Vähän yli tunti takana ja ainakin alun perusteella hemmetin hyvä tekele.

Jokaisen Vita-omistajan pitäisi tämä hommata, niin tulevaisuuskin voisi koostua muistakin peleistä, kuin dudebro-räiskinnöistä.

Vastaus: Tearaway

On kyllä huikea peli. Persoonallinen ja nätti kuin mikä. Vitan ominaisuuksia käytetään monipuolisesti, eikä ne tunnu päälleliimatulta. Ja musiikit, loistavaa kamaa.

Suosittelen kyllä hankkimaan jos Vita löytyy. Jos ei Vitaa löydy, suosittelen ostamaan sen ja Tearaway kylkeen. :-)

Loppupään kentät, huh mitä kamaa. Loppukin oli hieno. Nyt pitäisi kaikki kentät vetää 100%. Vaikka peli näyttää lapsekkaalta, ei sitä kannata tuomita ennen kokeilua.

Tällaisia pelejä kun olisi tullut jo Vitan ilmestymisen alussa, niin olisi varmaan konsolin taru toinen. Toivottavasti herättää paljon kiinnostusta tämä peli.

Pakko tunnustaa, että vielä pari viikkoa sitten nimi Tearaway ei olisi sanonut yhtään mitään meikäläiselle.
Onneksi tuli kuitenkin otettua lupaavan trailerin ansiosta testiin, sillä eiköhän tämän voi julistaa Vitan parhaaksi peliksi tähän saakka.

Arvostelu nyt luettavissa:
http://www.konsolifin.net/playstation/arvostelut/1074/

Nyt on menty peli 100% läpi. Varmaan ensimmäinen peli, jossa jaksoi nuohota kaikki paikat. Muutama askartelumalli ja valokuva oli vähän kinkkisessä paikassa. Loisto peli.

Vielä yksi "tyhmä" käsikonsolikysymys. Onko tämä se nykyinen LBP? Olin ajatellut lapsille LBP + Vita-komboa, mut huomasin tämän. Kannattaako tämä hankkia mielummin kuin LBP?

Hommaa molemmat. Tässä kun ei ole mitään toisten tekemiä kenttiä eikä muuta vastaavaa vaan perus alle 10 tunnin tasoloikinta/seikkailu. Molemmat kuitenkin ovat halpoja. LBP irtoaa alle 20e hintaan ja tämä 29e.

Kannattaako tämä hankkia mielummin kuin LBP?
Suosittelen molempia. Vitan LBP:tä saattaa löytää jo ihan pilkkahinnalla, ja Vita-versio on ehkäpä paras LBP-peli. Varsin monipuolisia kenttiä ja oivaltavasti käytetty Vitan erikoisominaisuuksia. Tearaway on enemmän juonivetoinen seikkailu, eikä LBP:n kaltainen "askartelupeli".

Pääsin tätä digiexpoilla pelailemaan ja silloin jo totesin, ettei ilmeeltään ole ihan mun peli. Jostain syystä LBP ei iskenyt koskaan, vaikka jotenkin aistin sen olevan loistava peli. Tässä sama juttu.

Nyt Vitan storessa oli alennuksessa noin 15eurolla, niin kyllähän tämä sen arvoinen on ja päätin ostaa.
Lähinnä siksim että tämä hyödyntää Vitan ominaisuuksia niin täydellisesti ja arvelin tyttären tykkäävän ainakin katsella vieressä, jos ei itse pelaa.

Tässä on onneksi kaikki suomeksi ja ihan ok:sti toteutettu. Ohjattavuus oli jotenkin herkkää tms. mutta todella mukavaa, kun takalevyä käytetään jatkuvasti vielä mukavampaa on se, että ekaa kertaa takalevyä ja kosketusnäyttöä käytetään siten, ettei se tunnu päälleliimatulta, tai hankalalta käyttää. Samoin kameraa ja liiketunnistusta.

Tämä peli huokuu lähes täydellisyyttä ja siltin en tiedä miksi nämä "paperimaailmat" ei nappaa. Varmasti tytön kanssa tätä tullaan pelailemaan jatkossakin, mutta joku tökkii enkä tajua mikä. :/

Ei kai tuota store versiota ole pakotettu suomeksi? Olen kyllä ostanut sen jo, mutta en ole vielä ladannut. Kyllä nosti vkäyrää sekin kun ostin ps3:lle uusimman sly cooperin ja samalla sai vita version joka oli vain ja ainoastaan suomeksi. Ei korvat eikä silmät kestä tuollaista.

Eikös nää ole käyttiksen kieleen aina rajoitettu. Eli se vaihtoon, niin eiköhän pelikin ole englanniksi.

No nyt on valumassa joten pian se selviää. Minulla on kaikki koneet englanniksi ja silti esim se sly oli pelkästään suomeksi vitalla. Ps3 version sai myös englanniksi.

Edit: Toimii tuo onneksi englanniksi.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Kolmisen varttia tuossa pelasin ja aivan mahtava peli! Jotenkin en uskonut tuota väitettä, että Vitan ominaisuuksien käyttö ei tunnu päälleliimatulta, mutta niin se vain on. Hauskaa käyttöä on keksitty kameroille ja kosketusnäytölle ja levylle. Ulkoasu on todella nätti ja uniikki.

Vaikeaa oli laittaa Vita latautumaan. Huomenna lisää. :)

E: Harmi, että tuo Vitan kamera on niin huono. Kameralla otettuja tekstuureja on vaikea saada näyttämään hyvältä edes hyvässä valaistuksessa.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom