Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tehokkain konsoli

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hifi_Mies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.

Hifi_Mies

New Member
On tässä pitänyt hieman kiirettä näiden myrskytuhojen korjaamisessa, niin en ole ehtinyt seurata keskusteluja. Välillä olen tehnyt 12h päiviä. BBS on siis uudistunut ja vanhat keskustelut taisivat mennä hukkaan. Tämä aihe jäi niin pahasti kesken että onhan tätä pakko jatkaa, joten tässä olisi pari vastausta minulle esitettyihin kysymyksiin.

Microsoft on sanonut Xboxsin prosessorin perustuvan Pentium 3 tekniikkaan, joten sen teho on parhaimmillaankin vain Pentium 3 733Mhz luokkaa eli melko vaatimaton. En yritäkkään väittää, että Xbox olisi samanlainen kuin huippu PC. Xboxsin arkkitehtuuria on vain hieman viilailtu, mutta se on hyvin lähellä PC:n arkkitehtuuria. Suurimmat muutokset ovat: toinen vertex shader yksikkö, AMD:n hyper transport väylä etelä- ja pohjoissillan välissä, selvästi paremmat äänipiirit, ja AGP-väylän perusidean mukainen muistiarkkitehtuuri eli suurin osa muistista on yhdessä paikassa ja kooderit jakavat muistia eri tehtäville haluamallaan tavalla. Uskallan väittää tietäväni kaikki asiat joissa Xboxsin arkkitehtuuri eroaa PC:n arkkitehtuurista. Jos siis yrität väittää tietojani huteriksi sillä perusteella, että minä luulen Xboxsin raudan olevan täysin samanlainen kuin PC:ssä, niin olet väärässä. Olen kyllä tietoinen PC:n ja Xboxsin eroista. Ei käy kieltäminen etteikö Xbox olisi ahdettu täyteen huipputekniikkaa, mutta kun puhutaan konsolin tehosta, niin konsoli on juuri niin tehokas kuin sen heikoin lenkki. Xboxsissa on paljon tehokkaita piirejä vaikka prosessori jättääkin toivomisen varaa, mutta piirien väliin tarvitaan myös leveitä väyliä. Juuri väylät ovat Xboxsin heikoin lenkki.Yksityiskohtainen grafiikka tarvitsee lukuisia asioita, kuten tarkkoja tekstureita, suuren määrän polygoneja yms. Jokaiselle efektille voidaan tarkasti laskea kuinka paljon se tarvitsee väylää. Kun väylä loppuu niin on aivan sama onko grafiikkaa pyörittävillä piireillä laskettua dataa valmiina vai ei, koska väylä ei pysty siirtämään dataa enempää eteenpäin. Kuten olen aikaisemminkin todennut, niin PS2:ssa on huomattavasti Xboxsia leveämmät väylät. Konsoleiden tilannetta helpottaa hieman se, että ne piirtävät grafiikkaa 640*480 resoluutiolla. Jos resoluutio tuplattaisiin, niin väylää tarvittaisiin tuplasti enemmän. Tämä seikka auttaa Xboxsia hieman, mutta ei pelasta sitä. PS2:ssa ei ole selviä heikkoja lenkkejä. Monet pitävät PS2:sen muistia liian vähäisenä, mutta sen nopeus korvaa asian mainiosti. Muistia tarvitsee vain osata käsitellä eri tavalla, kuin muissa konsoleissa. Tämä on yksi seikka jossa koodereilla on vielä opettelemista. Eräs syy joka on myös rajoittanut PS2:sen pelien laatua on varsin ankeat kehitystyökalut. Koska PS2:sen tekniikka eroaa paljon kaikista aikaisemmista konsoleista, niin kaikki PS2:sen tarjoamat uudistukset on opeteltava alusta alkaen. Tilannetta helpottaa Sonyn kehittämät midleware ja performance analyser työkalut, mutta kaikki on vasta alussa. Xboxsin PC sukulaisuuden vuoksi sillä on jo laaja kirjasto helppokäyttöisiä ja koodereille tutuja kehitystyökaluja. Kooderit saavat repiä kaiken irti DX8 rajapinnasta, koska enää ei ole huolta PC puolta vaivaavista vanhoista koneista. Tästä syystä Xboxsin julkaisupelit ovat varsin näyttäviä, vaikkakin lähes kaikissa peleissä oli havaittavissa pahoja ruudun päivityksen notkahteluja. PS2:lla pelit ovat jo nyt hienoja vaikka kooderit ovat vasta raapaisseet pintaa ja pelivaraa on vielä pitkälle tulevaisuuteen. Xboxsilla pelivaraa jättää toinen vertex sheder yksikkö, koska DX8 ei osaa hyödyntää kahta vertex shaderia. Vaikka Microsoft ei olekkaan myöntänyt, että kahden vertex shaderin ohjelmoiminen on yhtä vaikeaa, kuin EE:nen vector unittien, niin asia on näin. Lisäksi Xboxsin kapeiden väylien takia kahdesta vertex shaderista saatava hyöty jää täysin olemattomaksi. Kuten edellä mainituista seikoista käy ilmi, niin PS2:sen pelit tulevat kehittymään roimasti ja Xboxsin vain marginaalisesti. PS2:nen ei myöskään tarvitse kovalevyä niin kipeästi kuin Xbox, koska PS2:nen pystyy säilyttämään selvästi enemmän tietoa muistihierarkian yläpäässä.

Pelimedian yleinen mielipide tuntuu tosiaankin olevan se, että Xbox on tehokkaanpi kuin PS2:nen. Tämä johtuu siitä, että pelimedia koostuu pääasiassa helposti manipuloitavista toimittajista, jotka saadaan suurempi parempi vertailulla ylistämään Xboxsia, koska he eivät tajua konsoleiden raudasta yhtään mitään. Toinen Xboxsia ylistävä ryhmä on huonot kooderit. Heidän on helppo ylistää laitetta jolla hekin saavat aikaiseksi hienon pelin ilman suurempaa vaivaa. Kolmas pelimedian ryhmä joka on selvästi vähiten innoissaan Xboxsista on huippu kooderit. He ymmärtävät PS2:sen mahdollisuudet ja saavat PS2:sen pelit näyttämään yhtä hienoilta tai jopa hienommilta, kuin Xboxsilla.

Microsoftin ja lukuisten artikkeleiden vakuutteluista huolimatta olen edelleen sitä mieltä, että PS2:nen on Xboxsia tehokkaampi. Väitteeni puolesta puhuu myös se tosiseikka, että kaikki Xboxsin suuremman tehon puolesta puhuvat artikkelit ovat pelkkää sanojen tehokkaampi, helpompi ja parempi ilotulitusta. Sen sijaan että niissä käytäisiin läpi jokainen asia konsoleiden arkkitehtuurista läpi ja osoitettaisiin selvästi, että Xbox on tehokkaampi. Esimerkkinä mainittakoon Microsoftin täysin absurdi megahertsi vertailu 733Mhz vs 300Mhz tai muistivertailu 64MT vs 38MT. Vertailussa oletetaan Xboxsin ja PS2:sen kellojalsojen olevan yhtä tehokkaita ja muistien olevan yhtä nopeita. Niin väärin kuin vain olla ja voi. Tälläisillä perättömillä artikkeleilla on helppo huijata asiaan huonosti vihkiytyneitä henkilöitä, mutta koska minä ole tutkinut vuosia näitä asioita niin voin korkeintaan pyyhkiä per***** tälläisiin artikkeleihin. Kakki artikkelit, jotka ovat kertoneet tarkemmin asiasta, ovat paljastaneet PS2:sen olevan Xboxsia tehokkaampi. Vaikeammin ohjelmoitava, mutta silti tehokkaampi.
 
Kerros nyt trolli mikäs sun ammatti on? Tai hieman perusteluita sille miksi sinua pitäisi uskoa...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies

Microsoft on sanonut Xboxsin prosessorin perustuvan Pentium 3 tekniikkaan, joten sen teho on parhaimmillaankin vain Pentium 3 733Mhz luokkaa eli melko vaatimaton.
Tai hieman korkeampi kiitos lisättyjen käskyjen!


eli suurin osa muistista on yhdessä paikassa
ehh... eikös ne ole kaikki samassa paikassa? No ei ehkä fyysisesti (2x32mb), mutta kuitenkin.


Uskallan väittää tietäväni kaikki asiat joissa Xboxsin arkkitehtuuri eroaa PC:n arkkitehtuurista. Jos siis yrität väittää tietojani huteriksi sillä perusteella, että minä luulen Xboxsin raudan olevan täysin samanlainen kuin PC:ssä, niin olet väärässä. Olen kyllä tietoinen PC:n ja Xboxsin eroista.
Mistähän olet tietosin hannkinut? Oletko ammatiohjelmoija ja esim. jossain pelitalossa töissä vai oletko vain lukenut oletuksia ja huhuja joissa on kerrottu Xboxin eroista PC:hen?


Kun väylä loppuu niin on aivan sama onko grafiikkaa pyörittävillä piireillä laskettua dataa valmiina vai ei, koska väylä ei pysty siirtämään dataa enempää eteenpäin.
Mihinkäs eteenpäin Xboxissa se data tarvii GPU:lta muualle siirtää kuin TV:lle? CPU:lle? Miksi? Eikös se mene Xboxilla niin että CPU kertoo vähän GPU:lle mitä lasketaan, miten yms.. ja GPU tekee hommat ja nakkaa ne TV:lle. PS2:ssa on eriasia kun se EE laskee oikeastaan kaiken ja sen jälkeen data nakataan siine graffaprossulle joka vasta nakkaa sen TV:lle.


PS2:ssa ei ole selviä heikkoja lenkkejä.
Ehkä hieman tarkoituksestaan riisuttu lause, mutta PS2:ssa on eräs erittäin heikkolenkki ja se on vaikea ohjelmoitavuus ja sitä ei voi mitenkään vierittää koodareitten niskoille vaan se on yksinkertaisesti SONYn syytä.


Monet pitävät PS2:sen muistia liian vähäisenä, mutta sen nopeus korvaa asian mainiosti. Muistia tarvitsee vain osata käsitellä eri tavalla, kuin muissa konsoleissa.
Mutta jos sinne muistiin pitää saada isompi könttä dataa kerralla niin ei nopeus tai eri menetelmät juuri auta.


Tämä on yksi seikka jossa koodereilla on vielä opettelemista. Eräs syy joka on myös rajoittanut PS2:sen pelien laatua on varsin ankeat kehitystyökalut. Koska PS2:sen tekniikka eroaa paljon kaikista aikaisemmista konsoleista, niin kaikki PS2:sen tarjoamat uudistukset on opeteltava alusta alkaen. Tilannetta helpottaa Sonyn kehittämät midleware ja performance analyser työkalut, mutta kaikki on vasta alussa.
Jep jep. kaksivuotta vanha kone ja sitä ei vielä osata ohjelmoida, hienoa tosi tykki. Syyksi kerrot PS2:n erillaisuuden vanhempaan tekniikkaan. No en ainakaan enään usko että Xboxin suht tutussa ja turvallisessa tekniikassa on mitään vikaa...
Muuten, munkin auto menee n. 1500km/h tunnissa, mutta kukaan ei vaan osaa tehdä sellaista bensaa millä se niin lujaa liikahtaisi, yeah sure!


PS2:lla pelit ovat jo nyt hienoja vaikka kooderit ovat vasta raapaisseet pintaa ja pelivaraa on vielä pitkälle tulevaisuuteen.
Niinpäniin, tottaki, juu juu, miksei kukaan usko, ei edes Sony itse!


Xboxsilla pelivaraa jättää toinen vertex sheder yksikkö, koska DX8 ei osaa hyödyntää kahta vertex shaderia.
Oohh... poika taas tietää... luuletko että Xboxissa on perus DX8 kopattuna jostain PC:stä? Xboxin DX on kylläkin täysin optimoitu Xboxille ja tukee sitä GeForce piiriä paremmin kuin tietokoneen DX8 GF3:sta!


Vaikka Microsoft ei olekkaan myöntänyt, että kahden vertex shaderin ohjelmoiminen on yhtä vaikeaa, kuin EE:nen vector unittien, niin asia on näin.
Nyt viimeistään kerrot ammattisi ja sen missä pelitalossa työskentelet. Vai yritätkö väittää että EE on GF3 kahdella vector unitilla, vai mistä tiedät asian noin varmasti?


PS2:nen ei myöskään tarvitse kovalevyä niin kipeästi kuin Xbox, koska PS2:nen pystyy säilyttämään selvästi enemmän tietoa muistihierarkian yläpäässä.
Koneessa on vähemmän muistia, mutta pystyy säilyttämään enemmän dataa siellä muistissa? mitenkähän tämä on mahdollista? Vai meinaatko että PS2:n sisällä on parikilsaa kuparia johon laitetaan data luuppaamaan siksi aikaa että se mahtuu taas RAMmiin ;) Esim. DOA3:sta on sanottu että sitä ei voida tehdä muille konsoleille ilman häviötä juuri sen takia että muissa konsoleissa ei ole kovalevyä ja näin sanoi pelin PÄÄSUUNNITELIJA tai se kyseisen tiimin johtaja...


Pelimedian yleinen mielipide tuntuu tosiaankin olevan se, että Xbox on tehokkaanpi kuin PS2:nen. Tämä johtuu siitä, että pelimedia koostuu pääasiassa helposti manipuloitavista toimittajista, jotka saadaan suurempi parempi vertailulla ylistämään Xboxsia, koska he eivät tajua konsoleiden raudasta yhtään mitään. Toinen Xboxsia ylistävä ryhmä on huonot kooderit. Heidän on helppo ylistää laitetta jolla hekin saavat aikaiseksi hienon pelin ilman suurempaa vaivaa. Kolmas pelimedian ryhmä joka on selvästi vähiten innoissaan Xboxsista on huippu kooderit. He ymmärtävät PS2:sen mahdollisuudet ja saavat PS2:sen pelit näyttämään yhtä hienoilta tai jopa hienommilta, kuin Xboxsilla.
Sinä taas taidat kuulua siihen Pelimedia-trolli ryhmään joka ei suostu ymmärtämään todellisuuta. On nimittäin fakta että Xbox on KAKSIVUOTTA PS2:sta uudempi ja siksi olisikin jo ihme jos Xbox olisi hitaampi kuin PS2.

Eli mielestäsi PS2 on pelimaailma messias ja suoraan seitsemännestä taivaasta pudonnut ja on huono ohjelmoitavuus johtuu siitä että koodarit ovat niin paskoja.

Oletko muuten miettinyt sitä että miksi Sony on alkanut kiirehtiä PS3:n kehittelyä/julkaisua nyt kun Xbox on ilmestynyt. Heiltä on jopa kerrottu että Xbox on "syyllinen" tähän kiirehtemiseen. Olisiko syy se että jopa Sonyltä uskalletaan myöntää että MS:n uudeempi pelikonsoli on nopeampi kuin PS2. Jos Sony uskaltaa tämän myöntään miksi et sinä?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies
Microsoft on sanonut Xboxsin prosessorin perustuvan Pentium 3 tekniikkaan, joten sen teho on parhaimmillaankin vain Pentium 3 733Mhz luokkaa eli melko vaatimaton

Onko sulla lähde jossa Microsoft on noin väittänyt? Käsittääkseni (voin tietysti olla väärässäkin) Microsoft on aina sanonut jotenkin näin: "Intel 733mhz processor". X-Boxissa on 733Mhz customoitu celeron ei siis P3.

Tehoista en ala väittelemään, silmäni kertovat että X-Boxin julkaisupelit (niitä joita voi suoraan verrata toisiinsa) ovat jo nyt hienompia (vähän tai paljon,siitä en ala tappelemaan) kuin PS2:sen nykypelit. vrt esim EA Madden 2002.

Tämä mielipiteeni ei tietenkään ole milliäkään pois PS2:sen huippupeleiltä. (on muuten veemäistä kun aina saa fleimauksen pelossa laittaa tämän puolustuspuheen...ihan kun ei rehellinen oma mielipide olisi riittävä). PS2:seni on edelleen vetreänä kirjahyllyssäni, näistä mielipiteistäni huolimatta :)
 
Slaisser:

Alussa ihan asiallista kommentointia, mutta loppua kohden selityksesi alkaa lähennellä naurettavaa. Yritä pitää kommentit asiapohjalla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
Slaisser:

Alussa ihan asiallista kommentointia, mutta loppua kohden selityksesi alkaa lähennellä naurettavaa. Yritä pitää kommentit asiapohjalla.

Pakko sanoa pieneksi puolustukseksi Slaisserille että noista Hifi-miehen "tositarinoista" on saatu "nauttia" jo kauan, Peliaseman foorumissa hän oli legenda...Mutta toisaalta taas Hifimiehen puolustukseksi voi sanoa että oikealla aluella hän postaa, Konsolisota, sodassa on kaikki sallittua :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code


Pakko sanoa pieneksi puolustukseksi Slaisserille että noista Hifi-miehen "tositarinoista" on saatu "nauttia" jo kauan, Peliaseman foorumissa hän oli legenda...Mutta toisaalta taas Hifimiehen puolustukseksi voi sanoa että oikealla aluella hän postaa, Konsolisota, sodassa on kaikki sallittua :p

Jep! Ja jos et voi heitä voittaa, liity heihin.. Niinkuin Segakin teki. Sony ei varmaan ole lähelläkään tätä ja uskon vielä PS2:een muutenkin. Uskon myös että PS3 ei näytä "naamaansa" vielä pitkään aikaan. Minäkin luin vuonna 1998 PS2:sta ja sekin oli vähän aikaista... Onhan Microsoftin konsoli tehokas, mutta loppujen lopuksi, PSone oli paljon N64 tehottomampi, mutta kumpaa myytiinkään sitten enemmän?? Jep! Vielä haluaisin tietää mistä Hifi mies on saanut kaikki tietonsa? Onko se faktaa vai fiktiota, siitä voidaan keskustella enemmänkin... Itse en asiasta tiedä, mutta haluan uskoa näin ku tuo PS2 minullakin on...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code


Pakko sanoa pieneksi puolustukseksi Slaisserille että noista Hifi-miehen "tositarinoista" on saatu "nauttia" jo kauan, Peliaseman foorumissa hän oli legenda...Mutta toisaalta taas Hifimiehen puolustukseksi voi sanoa että oikealla aluella hän postaa, Konsolisota, sodassa on kaikki sallittua :p

No joo, lähinnä kirjoittelin palautetta Slaisserille, jolla on toisinaan taipumus käyttää 13-vuotiaan tasolla olevia vasta-argumentteja... Hifimiehen sepustuksista en osaa sanoa oikein mitään...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter


No joo, lähinnä kirjoittelin palautetta Slaisserille, jolla on toisinaan taipumus käyttää 13-vuotiaan tasolla olevia vasta-argumentteja... Hifimiehen sepustuksista en osaa sanoa oikein mitään...

Heh, kaikkea ei pidä ottaa niin tosissaan.... (esim. se auto juttu;) )
 
Tästä nyt meni sitten taas se pieninkin järjen hiven.

Hifimies postaa pitkän tekstin, miksi ja miksi XBox ei ole tehokas. Huoooh, yeah right. Sitten hänet kumotaan, eikä kukaan vastaa.

Voitte uskoa mister Hifiä, tai sitten niitä kaikkia pelinkehittäjiä, jotka saarnaavat kuinka tehokas ja helposti ohjelmoitava XBox on.
 
Jep jep.. kannattaa muistaa että nuo julkaisupelit on vielä pitkälle tehty sillä Alpha Dev Kitillä jossa oli joku hikinen GF2:n joten nyky Xbox pelit eivät vielä edes kunnolla näytä mihin se GF3:n kustom piiri pystyy. Jaa miksikö ne on tehty tuolla Alphalla? no eikös kaikki jo sen tiedä että Xboxin lopullinen haardis (samalla myös lopullinen dev kitti) saatiin aika myöhään valmiiksi...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser
Jep jep.. kannattaa muistaa että nuo julkaisupelit on vielä pitkälle tehty sillä Alpha Dev Kitillä jossa oli joku hikinen GF2:n joten nyky Xbox pelit eivät vielä edes kunnolla näytä mihin se GF3:n kustom piiri pystyy. Jaa miksikö ne on tehty tuolla Alphalla? no eikös kaikki jo sen tiedä että Xboxin lopullinen haardis (samalla myös lopullinen dev kitti) saatiin aika myöhään valmiiksi...

Myös PS2 peleissä käytetään ainoastaan EE:ä, eikä grafiikkaa varten kehitettyä GS:ää... Miksikö? Kehittäjät haluavat saada pelit nopeasti hyllyille, mutta siihen tulee muutos.. (Hope so)
 
Ymmärrän kyllä pelin kehittäjiä, jos ovat innoissaan x-laatikosta, rauta on samaa kuin pc-puolella. Moon-tv:n haastattelussa Peter Molyneaux (mm. Black&White) kehui x-boxia juuri tuon ominaisuuden vuoksi. Ei tarvitse tehdä "harjoittelukappaletta" saadakseen pelin juuri sen näköiseksi kuin haluaa. Microsoftilta oli fiksu veto käyttää pc-rautaa juuri tuon takia. Jos pelistä tehdään pc-ja konsolipeli, niin pc-pelin kääntäminen x-boxille on suhteellisen helppoa ja halpaa, kun taas ps2-käänös on juuri päinvastoin hankalaa ja kallista täysin erilaisen ympäristön takia. Voi vain kuvitella kuka siitä kärsii: Ps2-pelaaja ikävä kyllä. Tulevaisuudessa tullaan näkemään enenevässä määrin pelejä, jotka ilmestyvät pelkästään pc:lle ja x-boxille.
 
Tosin tulevaisuudessa tai ainakin vuoden parin verran tullaan näkemään pelejä joita tulee vähintään kahdelle eri konsolille tai kaikille alustoille eli PC:lle, PS2:lle, Xboxille ja GC:lle. Johtuen ehkä juuri siitä että osaa pelitaloista kiinnostaisi satsata esim. Xboxille, mutta mikään ei ole vielä varmaa niin varasuunnitelmaksi peli pitää portata toisellekkin alustalle. Toisaalta ainahan he saavat enemmän rahaa kun jokainen konsolin omistaja voi kyseisen pelin ostaa riippumatta siitä minkä(jos ei kaikkia) konsolin omistaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jar
Jos pelistä tehdään pc-ja konsolipeli, niin pc-pelin kääntäminen x-boxille on suhteellisen helppoa ja halpaa, kun taas ps2-käänös on juuri päinvastoin hankalaa ja kallista täysin erilaisen ympäristön takia. Voi vain kuvitella kuka siitä kärsii: Ps2-pelaaja ikävä kyllä. Tulevaisuudessa tullaan näkemään enenevässä määrin pelejä, jotka ilmestyvät pelkästään pc:lle ja x-boxille.

Tuo asia käy myös päinvastoin. Jos peli tehdään vartavasten PS2:lle, niin sen kääntäminen on hankalampaa muille konsoleille. Tällä hetkellähän suurin osa multiformaatti-peleistä, juuri tehdään tämän kaavan mukaan pikemminkin kuin PC:stä PS2:een kuten esitit. Todennäköisesti tämäkin PS2-arkkitehtuuriin liittyvä erilaisuus muihin nähden on Sonylta aivan tarkoituksenomainen veto. Riski piilee vain siinä onko PS2 hallitseva konsoli vai ei. Jos ei niin PS2 on suuri floppi. Tällä hetkellä vaan ei näytä siltä.
 
Mielestäni (ilman mitään suoraa puolustusta ps2:lle) Hifimiehen viestit kuulostavat todella järkeviltä. Kuka tuommoisia sepostaisi päähän pistoksestaan? Kuka edes keksisi päästään noin hyvät perustelut? Toki hän voi olla väärässä, mutta, mielipiteeni on tämä.
 
DMZ: niin nuo on kirjoitettu siihen tyyliin että asia tiedetään, mutta asioita vääristellään ja unohdetaan (ei tiedetä) tahallaan PS2:n eduksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser
DMZ: niin nuo on kirjoitettu siihen tyyliin että asia tiedetään, mutta asioita vääristellään ja unohdetaan (ei tiedetä) tahallaan PS2:n eduksi.

Täsmälleen. Mistä tavallinen pulliainen muka saisi niin tarkkaa tietoa ei vielä julkaisusta konsolista, että hän pystyisi laatimaan arvioita. Pelkkä koneen tehojen vilkaisu, aaditaan siitä hieno raportti ja sillä selvä?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser
Tosin tulevaisuudessa tai ainakin vuoden parin verran tullaan näkemään pelejä joita tulee vähintään kahdelle eri konsolille tai kaikille alustoille eli PC:lle, PS2:lle, Xboxille ja GC:lle. Johtuen ehkä juuri siitä että osaa pelitaloista kiinnostaisi satsata esim. Xboxille, mutta mikään ei ole vielä varmaa niin varasuunnitelmaksi peli pitää portata toisellekkin alustalle. Toisaalta ainahan he saavat enemmän rahaa kun jokainen konsolin omistaja voi kyseisen pelin ostaa riippumatta siitä minkä(jos ei kaikkia) konsolin omistaa.

On alyttoman kallista alkaa kantamaan pc-pelia PS2:lle. Kyseessa ei kai ole enaa mistaan kaantamista puhe, koska PS2 arkkitehtuuri eroaa niin paljon pc:sta. Uuden pelin koodaamista kaiketi on kysymys. Halvempaa on tehda pelit pc:lle ja siita kantaa suhteellisen vaivattomasti X-Boxille. Yhtaan varmasti ei helpota PS2:sen vaikea ohjelmoitavuus. Todennakoisesti tulevaisuudessa PS2:sen pelitarjonta tulee kaannospuolella supistumaan tai ainakin viivastymaan. Jos X-Box myy viela hyvin niin luulepa, etta pelitalot alkavat siirtya sinne. Ainakin pienemmat. Todennakoisesti on helpompi tehda X-Boxin pelilla rahaa, koska kaantamistyo on huomattavasti nopeampaa ja pelin saa nopeammin markkinoille. Vastaavasti PS2:sen pelia joutudaataan myymaan huomattavasti enemman, koska kehityskustannukset ovat korkeammat.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies
olen edelleen sitä mieltä, että PS2:nen on Xboxsia tehokkaampi. Väitteeni puolesta puhuu myös se tosiseikka, että kaikki Xboxsin suuremman tehon puolesta puhuvat artikkelit ovat pelkkää sanojen tehokkaampi, helpompi ja parempi ilotulitusta.

juupajuu...kumpaahaan uskoisin...sinua vain AnandTechiä? Ei ole kovin vaikea valinta

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1561
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom