Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser
Tiedämme kyllä että kirjoittelet mitä sattuu ja mistä vain satut paskaa keksimään. Ja mekö emme tajua mitään? Katsoppa peiliin.
Ai tuo oli hyödytön artikkeli? Hmm... entäs se sinun antamasi linkki? Siinä ei tainnut olla muuta hyvää kuin se yksi kuva. Ja Siinähän perusteltiin asioita erittäin hyvinkin vielä ja sinuna en uskaltaisi edes väittää ettei AnandTechin poijat tiedä mistä puhuvat.
Ai siinä unohdettiin ALU:t, matikka prosut, DMACit ja GIF-yksiköt? Mitäs jauhat? PS2:ssa pääprosessorit ovat EE, GS, I/O Prosessor ja Sound Prosessor eikä mitkään DMACit yms. Ja onko PS2:ssa joku matikka prosessori? Eikös se matikka prossu oo joku 386:n tai 486:n lisäpalikka? Ainakin viimeksi kun kuulinpuhuttavan matikkaprossusta niin silloin puhuttiin noista antiikki prossuista ja joku vissiin silloin tokas että: "Se uus Pentiumi on kova, siinä on matikkaprossu." yms. shittii... Ja jos PS2:ssa on jotain matikkaprossu yms. niin ne ovat osia noista EE- tai GS-prossuista eikä mitään erikseen käsiteltäviä prosessoreita!
No mitäs sä tuollaisilla asinatutevilla artikkeleilla muuta tekisitkään, sillä nehän osoittavat sun höperötiedot paskaksi. Pitääkö se erikseen kertoa että yhteistä muistia käyttävät kaikki osat jotka sitä muistia tarvitsevat? En tiedä kuinka yksikertainen henkilö sinä olet, mutta minä ainakin ymmärrän sen kertomattakin. Toiseksi sitä muistia EI käytä DD koodattu ääni sillä se lasketaan peleissä suoraan lennosta! Eli ääneen liittyvää dataa siellä varmaan on jonkin verran, mutta EI DD koodattua!
Jaa mun jutut on täynnä asiavirheitä? Esimerkiksi mitä? ja epävarmuutta on tasan sen verran kuin se suoraan näkyy, eli yleensä kirjoitan jos jostakin en ole varma. Mitäs sanot siihen jos väitän että sinun juttusi ovat täynnä asiavirheitä? olen jopa ne asiavirheet tässä tuonut esiin toisin kuin sinä minun virheitäni. Yksi sinun virheesi on tuo 4xAGP-väylä juttu. Jaa miksikö? Kerros mulle mihin Xboxissa tarvitaan näytönohjain liitäntää jos GPU on yhdysrakenteinen emolevyn kanssa eli se itse GPU on emolevypiirisarjan north-bridge. Ja GPU:lta muistille on käytössä AMD uusi HyperTransport-tekniikka eikä mikään oikeasti suhteellisen nopea 4xAGP.
Tähän asti olet puhunut puhdasta paskaa joten miksi uskoisin sinua tuossa 360MT jutussa? Muuten eikös 360MT ole vain 45MB? Eikös se niin ole että yksi tavu(T) = 8 bittiä(B) joten 360/8=45. Toisaalta nyt sanot että tarkoitit 360mb:tä... mutta milläs todistat, kerro lähde tällekin "teidollesi"
Nojoo, tän viestin tärkein pointti taitaa olla tämä:
Älä jaksa enään trollata, teet vain itsestäsi pellen.
Vai kaipaat asiavirheitä. Esinnäkin EE ei ole mikään yksi prosessori vaan se sisältää Yhden yleiskäyttöisen prosessorin MIPS III, kaksi geometria prosessoria VUI ja VU0 sekä kaksi matikka prosessoria EFU ja FPU. Lisäksi jokainen yksiköistä sisältää useita laskentayksiköitä. Piirien tehtäviä grafiikan suhteen voidaan muotolla merkittävästi, joten EE on varsin joustava yksikkö joka taipuu monella tavalla kooderin käyttämän koodin mukaan. Aikaisemmin virhellisesti väitit EE:nen olevan hidas koska se vastaa lähes kaikesta pelissä esiintyvän tavaran laskemisesta ja Xboxsissa taas tehtävät on jaettu CPU:n ja GPU:n välille. EE sisältää jokaiselle pelissä tarvittavan asian laskemiselle oman yksikön yksissä kuorissa. Esim. MIPS III ja VU0 laskevat tekoälyä ja fysiikkaa ja FPU avustaa näitä kahta yksikköä laskemalla ns. perus laskuja. FPU nopeutaa laskemista selvästi koska MIPS III:nen ja VU0 voivat laskea monimutkaisempia laskuja ja jättää perustoimitukset FPU:n huoleksi. Tässä työn jaossa VU1 taas hoitaa geometrian laskemisen EFU hoitaessa perus laskutoimituksia geometriasta. Yksiköiden ei tarvitse huolehtia tiedon siirtymisestä eteenpäin, koska tämä on taas 10 kanavaisen DMAC yksikon tehtävä. DMAC yksikkö siirtää lasketun datan GIF yksikölle. Kun tieto on GIF yksiköllä niin kooderi voi vielä päättää missä järjestyksessä tiedot menevät GS renderoitavaksi. Xboxsissa ei ole DMAC ja GIF yksiköitä vastaavia pelkästään tiedon siirtoon tarkoitettuja yksiköitä ja siksi Xboxsin CPU ja GPU joutuvat tuhlaamaan laskuaikaansa tiedon eteempäin siirtämiseksi. EE:nen laskenta yksiköt voivat keskittyä pelkästään laskemiseen DMAC ja GIF yksiköiden hoitaessa tiedonsiirron. EE:ssä on Xboxsin CPU ja GPU verrattuna enemmän laskentayksiköitä. Lisäksi EE:ssä on enemmän välimuistia kuin sinä väitit. EE:ssä on 112Kt L1 tason välimuistia. Välimuistia on siroteltu tarkoituksella eripuolille EE:neä. EE:nen DMAC yksiköllä on suora yhteys kaikiin EE:nen välimuisteihin joten muistien latenssi on vain yksi kellojakso. Lisäksi EE on täynnä 128bittisiä väyliä. EE sisältääkin siis todellisuudessa kolme 128bittistä prosessoria ja kaksi matikkka prosessoria sekä pari tiedon siirtoon tarkoitettua yksikköä.
Xboxsissa ei ole GPU:n ja muistin välissä Hyper Transport väylää vaan 128bittinen väylä jota ohjaa 200Mhz DDR muisti. Hyper Transport väylä on Xboxsin etelä- ja pohjoissillan välissä ja sen siirtonopeus on 800MT/s. Se 360MT juttu oli jossain noin 6kk vanhassa PSM2 lehdessä. Lisäksi se PS2:sen 48GT/s siirtonopeus on PS2:sen päämuistin ja näytönohjaimen sulautetun muistin välillä. 360MT eli mega tavua näin suomalaisittain sanottuna. Sekaannusta aiheuttaa Englannin kielessä käytetty MB joka tarkoittaa megabyte eli megatavu, mutta usein tulkitaan helposti suomalaisittain virhellisesti megabitti. Yksi tavu on todellakin 8bittiä. Eli siis miten voit pitää minun tietojani virheelisinä kun itse sotkeudut jo noin pieneen seikkaan. Ne artikkelit jotka minä lähetin ovat täynnä oikeaa tietoa. Ei ole minun vikani jos perusteluni ei kelpaa sen takia että sinä ymmärrät artikkelista vain yhden kuvan. Ja aina kun pistän jotain hardis juttua niin se kuitataan sillä että monet kooderin ovat sanoneet Xboxsin olevan nopeampi. Kumpaa uskon jotain opiskeliaa vai sinua. Eipä ole kovin vaikea valinta. Etsippä yhtä asiapitoinen juttu kuin tuo Arc Technican juttu joka todistaa Xboxsin olevan nopeampi kuin PS2:nen niin minä syön sortsini. Onhan Ken Kutaragi sanonut Xboxsin olevan PS2:sta hitaampi eikä toi Ars Technican tyyppikään ollut vakuuttunut Xboxsista vaikka tuolloin oli jo lukenut Xboxsin pystyvän 300Miljuunaanpolygoniin/s. Lueppas ne artikkelit uudestaan ihan ajatuksen kanssa niin ehkä sinullekin selviää miksi PS2:nen on niin pirun tehokas.
Hexsille sen verran että jos tietojesi raja ei ole tullut vielä vastaan niin antaa sitten tulla kunnon hardis juttua. Lyö minut ällikällä. Se ohainportti juttu on minusta perusteltu väite. Itse en tykkää yhtään pelata postimerkki-ikkunasta. Minusta on hyvä että valinta on jätetty kuluttajalle hankkiiko neljä ohjainporttia vai ei. PS2:ssa ohjainporttien kohdalla säästetty raha on vain käyttetty muuhun. Mainitsin vain MSX konsolin flopanneen, mutta itse olet vetänyt sen johtopäätöksen asiasta että väitin muka sillä perusteella Xboxsin floppaavan. Se DRC parantaa kuvan erottelukykyä. DRC televisiossa Playstation pelit näyttävät terävemmilta kuin ns. tavallisessa televisiossa, joten on DRC:sta hyötyä.