Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tehokkain konsoli

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hifi_Mies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Tehoilla on väliä, yritäs itte pelaa 233mhz Penasella PC:llä, jossa on voodoo2, vaikka Max Payneä ja heti perään pelaat sitä sit 750mhz AMD TB PC:llä, jossa on GeForce 2. Kumpi nykii eniten!? En vertaillut konsoleiden tehoja vaan... omaa konettani, suosituskoneeseen MP:ssä.
Taisit ymmärtää koko pointtini aivan väärin.
 
Tiedän, mutta olen masokisti, ja yritän pelata Max Payneä tällasella koneella. Lagaamista esiintyy noin 20 kertaa per 5 sekunti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser

Joo niin löytyy, tuo 48GT/s on vain sen GS:n ja sen GS:n sisäisen 4MB:n RAMmin (VRAM) välisen muistikaistan nopeus!

Mikä siinä on kun et sitä usko vaikka tuossa sinun juttuihisi ilmeisesti eniten vaikuttaneen Ars Technican jutussakin niin sanotaan!



Tämä nyt on puhdas oletus, mutta eikös tuossa tapauksessa siitä että EE on vain 300MHz ole jo jotain haittaa? Vai pystytäänkö sitä dataa siirtelemään nopeammin kuin prossun kellojakso antaa myöten?


Älä selitä, virhe se onkin sillä on olemassa myös ihan normaali 1xAGP (eli AGP) ja 2xAGP ja sitten tämä uusin 4xAGP. Joten älä viitsi selitellä sittä ettet edes tiedä Xboxista juuri mitään ja silti väität sitä hitaammaksi kuin PS2. PS2:n ja Xboxin väylistä vielä tämän verran:
PS2:ssa ainoa järkyttävän nopea muistikaista on tuo GS:n ja 4MB VRAMmin välinen muistikaista joka siis on se 48GT/s. EE:n ja PS2:n päärammin muistikaista nopeus on 3,2GT/s ja EE:n ja GS:n välisen muistkaistan nopeus on myös 3,2GT/s. Xboxissa on 6,4GT/s yhteinen muistkaista RAMilta CPU:lle ja GPU:lle. Tosin Xboxin CPU:n ulkoinen kellotaajuus on vain 133MHz niin se varaa muistikaistasta maksimissaan 1.06GT/s ja loput 5,34GT/s jäävät koneen muuhun käyttöön (pääasiassa GPU:lle).


Eli kuten kerrottu eivät ne PS2:n väylät niin ihmeellisen nopeita ole. Toiseksi jos haluaa hienoa ja yksityiskohtaista grafiikkaa niin kyllä sitä muistia pitää löytyä vaikka väylät olisivat kuinka nopeat kun ei se DVD-levyltä luku siitä nopeudu. Ei tuo artikkeli suoraan kerro kuinka nopea PS2 on. Aika vaikea sitä on kertoa jos ei ole vertailukohtaa sillä sanoista "tosi nopea, hirveen vikkelä ja melkoinen mylly" ei paljoa viisastu ja siinä jää luukijan päätettäväksi onko kone hieman nopeampi kuin tuohon aikaan mahtimylly 700MHz Pena kolme vai yhtänopea kuin nykyään jokin 1,2 GHZ t-bird. Jos viitsisit oikeasti lukea sen Anantechin artikkelin jossa koneita vertaillaan niin ei sinullekkaan jäisi epäselvyyksiä siitä kumpi on nopeampi, mutta hei eihän se Anantechin juttu voi pitää paikkaansa koska siinä ei kerrottu kuin PS2:n matikkaprossut vaikuttavat grafiikan laskentaan, toiseksi et usko sitä sen takia että jotuisit tekemään niin kovan työn kuin uskomaan että uudempi tekniikka on nopeampaa ja samalla jouisit syömään kauan julistamasi sanat: "PS2:ta nopeampaa ei ole eikä tule".


Niinpä, muttakun se EE ei edelleenkää te kaikkea yksin vaan vain osan ja GS loput.. PS2:ssa muutenkin valmiiksi pientä EE:n ja RAMmin välistä sekä EE:n ja GS:n välistä kaistaa syö se että tekstuuritkin kiertävät EE:n kautta. Xboxilla tekstuurit haetaan GPU:lle suoraan RAMmista jolle Xboxin GPU:lla on nopeampi muistikaista kuin PS2:ssa on RAMmin ja EE:n välillä tai EE:n ja GS:n välillä. Mitäs tämä vaikuttaa asiaan? noh. XBoxilla tekstuurit voivat olla huomattavasti yksityiskohtaisempia kuin PS2:n pelien tekstuurit.


Hmm.... 300MHz:sta 233MHz:iin on 100MHz? Minun matikkapääni mukaan se on 67MHz:n lasku. Toisaalta CPU:n tehot nousivat 133MHz:lla ja sinun mielestäsi tehot ovat laskeneet yhdellä kolmasosalla samalla kun kaikki muutkin alueet Xboxin tekniikasta ovat kehittyneet siitä mitä kuviteltiin silloin kun nuo ensimmäiset tiedot Xboxista kerrottiin. Et sinä usko itsekkään noita väitteitäsi. Älä viitsi enään trollata.

Se 4MT muisti PS2:sen GS:ssä on todella tärkeää PS2 nopeuden kannalta. Jos väylä EE GS:lle on mielestäsi hidas niin miten sitä pitkin on onnistuttu siirtämään 360MT tekstureita muun datan ohella? Kuten varmasti luit tuosta haastattelusta niin kooderi sanoi että ei tiedä mitään muuta laitetta joka kykenisi vastaavaan siirtonopeuteen. Katsoppa vaikka GT3:sen autojen tekstureita. Mahtuvatko ne mielestäsi 4MT muistiin? Parhaiten ymmärrät 4MT muistin merkityksen kun ajattelet tuon 4MT muistin olevan PS2:sen päämuistin L1 välimuisti ja todella suuri sellainen. Periaatteessa tuo 4MT muisti nopeuttaa huomattavasti tiedon siirtoa päämuistista GS:lle.

Ei se 300Mhz kellotaajuus hidasta EE:tä. Sinänsä mielenkiintoisen olettamuksestasi tekee se, että vaikka uskot matalan kellotaajuuden aiheuttavan EE:lle ongelmia, niin et ole ollenkaan huolissasi siitä, että Xboxsin GPU:n kellotaajuus on vain 233Mhz. Oli konsolin arkkitehtuuri millainen hyvänsä niin konsolin tehon saa aina seuraavasta kaavasta. Yhden kellojakson työ*kellojaksojen määrä. Eli EE ei tarvitse paljoa kellojaksoja koska se tekee paljon työtä yhdessä kellojaksossa. Pelkissä FMAC laskuissa EE tekee selvän pesäeron muihin prosessoreihin. P3 prosessorissa on 1 FMAC yksikkö, Dreamcastin prossussa 4FMAC yksikköä ja EE:ssä 10 FMAC yksikköä. Eli P3:ssa pitäisi olla kymmenen kertaa enemmän kellojaksoja kuin EE:ssä, että se pystyisi laskemaan yhtäpaljon FMAC laskuja kuin EE. FMAC laskut ovat keskeisiä mm. geometrian laskennassa. Ero kasvaa huomattavasti EE:nen hyväksi kun aletaan vertailemaan muidenkin yksiköiden määrää. Suuri määrä rinnakkaisia operaatioita vaatii myös luonnolisesti paljon leveitä väyliä ja kuten aikaisemmin kerroin niin EE on täynnä 128bittisiä vayliä. Lisäksi kaikki siirrot EE sisällä hoituvat DMAC yksiköllä ja tämä säästää merkittävästi tärkeitä kellojaksoja laskuihin. EE:nen sisältämät rekisterin ovat myös omaa luokkaansa. Rekisterit ovat nopein tiedon saanti paikka prosessorille ja tiedon siirto on reilusti nopeampaan jos rekisterit ovat isoja.

Xboxsin filrate tippui 4,8Gp/s noin 0,9Gp/s paikkeille ja polygoni luvut tippuivat 300miljoonasta reiluun 100miljoonaan. Eikö tehot muka tippuneen paljoa? Alun tehomylly hehkutukset menivät alas kuin lehmän häntä aina kun julkaisu lähestyi.
 
Originally posted by Hifi_Mies

Se 4MT muisti PS2:sen GS:ssä on todella tärkeää PS2 nopeuden kannalta. Jos väylä EE GS:lle on mielestäsi hidas niin miten sitä pitkin on onnistuttu siirtämään 360MT tekstureita muun datan ohella? Kuten varmasti luit tuosta haastattelusta niin kooderi sanoi että ei tiedä mitään muuta laitetta joka kykenisi vastaavaan siirtonopeuteen. Katsoppa vaikka GT3:sen autojen tekstureita. Mahtuvatko ne mielestäsi 4MT muistiin? Parhaiten ymmärrät 4MT muistin merkityksen kun ajattelet tuon 4MT muistin olevan PS2:sen päämuistin L1 välimuisti ja todella suuri sellainen. Periaatteessa tuo 4MT muisti nopeuttaa huomattavasti tiedon siirtoa päämuistista GS:lle.

Siinä haastattelussa luki muuten näin: "(30 to 60 times per second)" Eli se voidaan laskea myös näin: 6MT*30=180MT tai koska haarukka on noin suuri niin kaikkien mieliksi voitaisiin laskea näin: 6MT*45=270MT. GT3:n autojen tekstuureita? Onkos niissä nyt niin erikoisia tekstuureita, yksi väripinta ja siihen heijastetaan ympäröiviä tekstuureita... Mutta ero nähdään kun vertaillaan vaikka GT3:n ja Project Gotham Racingin kuvia, videota. Kummanko maastossa yms. on enemmän yksityöskohtia ja tarkemmat tekstuurit... No joo nyt ei ollut tarkoitus ruveta kilpailemaan kumpi on parempi Xbox vain PS2, mutta silti. Ei tuo 4MT taida ihan niin pitkälle kuule riittää kuin sinä luulet. Mutta edelleen sen EE:n ja GS:n (samalla myös GS:n 4MT:n VRAMmin siis en nyt puhu GS:n ja VRAMmin välisen kaistan nopeudesta joka siis on se 48GT/s) välisen kaistan nopeus on 3,2GT/s.

Originally posted by Hifi_Mies

Ei se 300Mhz kellotaajuus hidasta EE:tä. Sinänsä mielenkiintoisen olettamuksestasi tekee se, että vaikka uskot matalan kellotaajuuden aiheuttavan EE:lle ongelmia, niin et ole ollenkaan huolissasi siitä, että Xboxsin GPU:n kellotaajuus on vain 233Mhz. Oli konsolin arkkitehtuuri millainen hyvänsä niin konsolin tehon saa aina seuraavasta kaavasta. Yhden kellojakson työ*kellojaksojen määrä.

No Xboxin GPU:n rooli Xboxissa ei ole ihan yhtä kattava kuin EE:n rooli PS2:ssa. Toisaalta tottahan se on että jos EE:n nopeus olisi esim. 500MHz niin se olisi huomaattavasti nopeampi joten siinä mielessä tuo 300MHz hidastaa sitä, mutta eiköhän tuo riitä.

Ja tosiaan siinä olet ihan oikeassa että EE suorittaa yhden kellojakson aikana enemmän laskuja kuin esim. Xboxin CPU. Tuota on turha yrittää edes kieltää.
 
Pakko mainita heti alkuun, että olen suorastaan jäänyt koukkuun tähän väittelyyn! Kenties palstan nimi pitäisi muuttaa muotoon Slaisser vs. hifimies.. ;)
Hifimies kuitenkin on se jonka juttuja mielenkiinnolla odotan, itse kun tuon PS2:n omistan..

Yritän olla näissä jutuissa mahd. puolueeton, sikäli kuin se on mahdollista, mutta on noissa Hifimiehen puheissa paljon perääkin!
En aio sen kummemmin tähän väittelyyn osallistua, nämä kaikki ovat vain omia mielipiteitäni, mut eikös tämä emotion engine valittu huikeimmaksi teknologiseksi läpimurroksi jossain arvostetussa tapahtumassa..en todellakaan muista sen nimeä, mut vastassa tais olla Geforce 3, ja intelin joku prossu..etsiköön joku jostain tarkempaa infoa jos sattuu kiinnostamaan..

Paljon puhutaan siitäkin, että sony kiirehtii PS3:n kanssa Xboxin takia, joka mielestäni ei johdu tehoista, vaan enemmänkin siitä, että Sony valmistautuu Xboxin varalle siksi, että xboxista saadaan helpommin ne tehot irti, joka puolestaan varmasti vaikuttaa peliohjelmoijien haluun yrittää repiä koneesta kaikki irti..
 
PSonen aikaan puhuttiin että Sony kiirehtii PS2:n kanssa. En usko että he laittavat PS3:sta markkinoille. Ennen PS2:sta puhuttiin myös siitä että PS2 on helppo päivittää. Alkaa jo hirvittämään se. PS2 ja X-Box kulkevat epäilyttävän läheltä PC:tä...
 
Originally posted by BadMF

Hifimies kuitenkin on se jonka juttuja mielenkiinnolla odotan
jeh, niin mäkin :)

Originally posted by BadMF

mutta on noissa Hifimiehen puheissa paljon perääkin!
joo... onhan niissä perää, mutta ne seikat joissa on perää ovat usein liioiteltuja tai esitetty vain PS2:n näkökulmasta ja dissattu Xboxin ratkaisuja kyseiseen asiaan. Tosin niissä on myös paljon luuloja kuten Xboxissa olisi 4xAGP ja se selitys tuohon luuloon, voi hitto mitä shaissee... vai mistä lähtien PC:ssä grafiikka väylän yleinen nimitys on ollut 4xAGP kun graffakortin saa kiinni niin PCI-, AGP-väylään ja AGP:stäkin on kolme eri nopeutta eli perinteinen AGP (1xAGP), 2xAGP ja 4xAGP. Tuo lisäksi sitä PS2:n 48GT/s väylästä hän yrittää väittää että se toimii EE:n ja GS:n välillä vaikka hänen OMIEN lähteiden mukaan se toimii GS:n ja 4MT VRAMmin välillä. Siinä muutama aika merkittävä virhe. Ja kaiken lisäksi hän taitaa tahallaan unohtaa Xboxin ominaisuuksia jotka parantavat sen suorituskykyä.

Originally posted by BadMF

En aio sen kummemmin tähän väittelyyn osallistua, nämä kaikki ovat vain omia mielipiteitäni, mut eikös tämä emotion engine valittu huikeimmaksi teknologiseksi läpimurroksi jossain arvostetussa tapahtumassa..en todellakaan muista sen nimeä, mut vastassa tais olla Geforce 3, ja intelin joku prossu..etsiköön joku jostain tarkempaa infoa jos sattuu kiinnostamaan..
Ehh... kyseessä on PS2:n GS eli se graffa piiri joka vei jonkun tekniikka voiton ECTS 2001 messuilla ja kilpailijoina ei ollut GeForce 3 vaan GeForce 2 joka onkin jo varmasti vanhentunutta tekniikkaa GS:n verrattuna.
 
retard.jpg
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Ymmärrän kyllä sen miten puollustat X-Boxia. Siinä ei mitään väärää, mutta ennen kuin voit sanoa kumpi on tehokkaampi konsoli (tai kumman tehoja käytetään paremmin) sinulla on oltava kädessä parhaat pelit. Siihen taas menee vuosia ennen kuin molempien konsolien rajat tulevat vastaan. Saman voisin sanoa Hifi_Miehelle ja monille muille. Se että X-Box näyttää paperilla paremmalta ei välttämättä tarkoita että se on parempi. Minä itse en tajua tekniikasta mitään, en ylpeile sillä. Ainahan voi riidellä kumpi on parempi, mutta noin varmoja ette voi olla asiasta, myöntäkää pois...

Uusimmassa Pelit-lehdessä asiantuntevat toimittajat kirjoittivat Xboxin olevan tehokkain pelikonsoli. Tämän he päättelivät nimenomaan peleistä, ja sanoivat, ettei muilla konsoleilla pysty tehojen puolesta tekemään samoja juttuja. (Ja nyt siis on kyse Xboxin julkaisupeleistä.)

Mutta ei sen pidä antaa häiritä. Itse ainakin nautin hyvistä PS2-peleistäni ihan yhtä paljon kuin ennenkin.

- Jussi
 
"Well, it seems that Sony has recently produced a similar software gadget for PS2 developers - and it's having a marked effect.
What the gizmo does is allow the programmers and other boffins who make the games know which bits of the system are working really hard and which bits are just being lazy. By tweaking the game code to spread the load more evenly, performance is increased considerably. A number of people whom I trust not to speak from out of their asses have told me recently that a lot of PS2 games so far have only taken advantage of about 20 or 30 per cent of what the box can do. These same non-ass-talking people tell me that even GT3 and MGS2 only use about 40 per cent. As you can imagine, this news also sheds some interesting light on the lifespan of the PS2. It has a lot of potential...and we're not yet seeing even half of what it's capable of."

Joo tommonen juttu löyty tuolt gamers.comista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mattilaj


Uusimmassa Pelit-lehdessä asiantuntevat toimittajat kirjoittivat Xboxin olevan tehokkain pelikonsoli. Tämän he päättelivät nimenomaan peleistä, ja sanoivat, ettei muilla konsoleilla pysty tehojen puolesta tekemään samoja juttuja. (Ja nyt siis on kyse Xboxin julkaisupeleistä.)

Mutta ei sen pidä antaa häiritä. Itse ainakin nautin hyvistä PS2-peleistäni ihan yhtä paljon kuin ennenkin.

- Jussi

Joo ja PC hakkas kuitenki kaikki 6-0, vai? PS2:n pelit eivät käytä vielä PS2:n tehoja ja vielä vähemmän X-Box pelit käyttävät X-Boxin tehoja. Sitä paitsi minunmielestä X-Boxin pelit eivät ole sääyttäneet vielä oikein. Pelit lehden X-Box kehut tulevat uuden konsolin luomasta sokeudesta. Oliko GC arvosteltu...

Korjaus: X-Box on kieltämättä huippukonsoli, mutta ei sitä voida sanoa mikä on tehokkain. En silti yritä millään muotoa sanoa että X-Box olisi huonompi kuin muut koneet.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake


Korjaus: X-Box on kieltämättä huippukonsoli, mutta ei sitä voida sanoa mikä on tehokkain. En silti yritä millään muotoa sanoa että X-Box olisi huonompi kuin muut koneet.

Yhtään PS2:sta väheksymättä voidaan kai silti sanoa että XBox ja GC ovat tehokkaampia kuin PS2, onhan PS2 kuitenkin aika lailla vanhempi kone kuin kaksi edellä mainittua.

Mutta miksi tuon pitäisi olla kuin joku valtava katastrofi ja suuri häpeä? Miksi tuosta pitäisi jonkun vetää herne nenään? Teho-erot eivät kuitenkaan ole valtavia ja kuten monesti ennenkin on sanottu, pelit ratkaisevat. PS2:sella on nyt jo mukava pelivalikoima (paljon parempi kuin X-Boxilla ja GC:llä tällä hetkellä) ja lisää hyviä pelejä tulee koko ajan.

Minun PS2 ainakin odottaa innolla X-Boxia viereensä kirjahyllyyni.


:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code


Yhtään PS2:sta väheksymättä voidaan kai silti sanoa että XBox ja GC ovat tehokkaampia kuin PS2, onhan PS2 kuitenkin aika lailla vanhempi kone kuin kaksi edellä mainittua.

Joo, onhan ne uudempia koneita ja varmasti tehokkaampia, mutta sitä millä pystytään näyttämään (tullaan näyttämään) on mahdotonta sanoa. Tietenkin nyt tuntuu siltä että X-Box ja GC, mutta jos Sonyn (ja Hifimiehen) sanoissa on perää Sony ei ole vielä käyttänyt kaikkia tehojaan. oli Pelit lehdeltä tyhmää lähteä vertaamaan näitä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Joo, onhan ne uudempia koneita ja varmasti tehokkaampia, mutta sitä millä pystytään näyttämään (tullaan näyttämään) on mahdotonta sanoa. Tietenkin nyt tuntuu siltä että X-Box ja GC, mutta jos Sonyn (ja Hifimiehen) sanoissa on perää Sony ei ole vielä käyttänyt kaikkia tehojaan. oli Pelit lehdeltä tyhmää lähteä vertaamaan näitä.

Olisiko se ollut tyhmä vertailu myös silloin jos PS2 olisi ylistetty maailmankaikkeuden tehokkaimmaksi pelikonsoliksi? Ei varmaankaan.

PS2:n tehojen hyödyntämisasteesta nykypeleissä liikkuu ristiriitaista infoa. Itse epäilen, että grafiikkapuoli peleissä tulee vielä hieman paranemaan, mutta ei enää hirveän paljoa. Varmaa on vain, että kolmen rinnakkaisen prosessorin (CPU ja Vector Unitit) ja grafiikkakiihdyttimen ohjelmointi 100% hyötysuhteelle ei tule ikinä onnistumaan (liian vaikeaa, oikeasti), vaan aina jäädään ainakin vähän vajaaksi.

Ei kenenkään ole pakko "niellä ylpeyttään" ja myöntää, että oma konsoli ei välttämättä ole tehoiltaan niin kehittynyt, kuin 1,5 vuotta uudempi laite, mutta sanoisin, että silloin ollaan lähempänä itsensä pettämistä kuin totuutta. TV:n resoluutiolla PS2:n tehot riittävät joka tapauksessa ihan hemmetin pitkälle, joten se pieni ero toisen laitteen hyväksi ei varmasti kaada kenenkään maailmaa.

- Jussi
 
Tuota Anandtechin konsolijuttua voi ehkä hiukan pitää PS2-vastaisena. Anandtech kiinnittää huomiota vain PS2:n heikkouksiin, eikä juurikaan hyviin puoliin. Anandtech antaa antaa lähes tulkoon kuvan, että PS2 on tehoiltaan todella antiikkinen ja sen markkinasema on vähintäänkin epävarma. Anandtechin foorumeilla on ollut erittäin tekninen keskustelu nykyisten konsolien tehoeroista ja osa keskustelijoista vaikuttaa olevan todella tietäviltä. Hifimies voisi koittaa esittää teorioitansa täällä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mattilaj


Olisiko se ollut tyhmä vertailu myös silloin jos PS2 olisi ylistetty maailmankaikkeuden tehokkaimmaksi pelikonsoliksi? Ei varmaankaan.

PS2:n tehojen hyödyntämisasteesta nykypeleissä liikkuu ristiriitaista infoa. Itse epäilen, että grafiikkapuoli peleissä tulee vielä hieman paranemaan, mutta ei enää hirveän paljoa. Varmaa on vain, että kolmen rinnakkaisen prosessorin (CPU ja Vector Unitit) ja grafiikkakiihdyttimen ohjelmointi 100% hyötysuhteelle ei tule ikinä onnistumaan (liian vaikeaa, oikeasti), vaan aina jäädään ainakin vähän vajaaksi.

Ei kenenkään ole pakko "niellä ylpeyttään" ja myöntää, että oma konsoli ei välttämättä ole tehoiltaan niin kehittynyt, kuin 1,5 vuotta uudempi laite, mutta sanoisin, että silloin ollaan lähempänä itsensä pettämistä kuin totuutta. TV:n resoluutiolla PS2:n tehot riittävät joka tapauksessa ihan hemmetin pitkälle,
joten se pieni ero toisen laitteen hyväksi ei varmasti kaada kenenkään maailmaa.
- Jussi

Enkös sanonut että X-Box on varmasti tehokas, mutta sen pelit kun ei vielä ole todellakaan olleet mitään erittäin hienoja. Eikä ole muuten PS2:nkaan. Pelikone on vain niin hyvä kun sen pelit on. Niinhän Pelit lehdessäkin sanottiin. Sinun tulisi lukea se juttu uudestaan. Tarkemmin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Enkös sanonut että X-Box on varmasti tehokas, mutta sen pelit kun ei vielä ole todellakaan olleet mitään erittäin hienoja. Eikä ole muuten PS2:nkaan. Pelikone on vain niin hyvä kun sen pelit on. Niinhän Pelit lehdessäkin sanottiin. Sinun tulisi lukea se juttu uudestaan. Tarkemmin.

No minä toivon ihan vaan sinun mielenrauhasi takia, ettei Xboxille tehdä ikinä peliä, joka osoittaa laitteiston suuremmat tehot. :rolleyes:

- Jussi

PS. Threadissä yritettiin löytää tehokkain konsoli. Konsolin teho ei muutu siinä ajettavan pelin mukaan. Toiset pelit vain hyödyntävät tehon toisia paremmin.

PPS. DOA3:n on useissa arvosteluissa sanottu olevan visuaalisesti hienoin peli koskaan. Grafiikka sen tehon yleensä syö.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mattilaj


No minä toivon ihan vaan sinun mielenrauhasi takia, ettei Xboxille tehdä ikinä peliä, joka osoittaa laitteiston suuremmat tehot. :rolleyes:

Turhaan! Itse aion nimittäin hommata X-Boxin ja GC:n vuoden parin päästä. Nillekin tulee huippu pelejä, mutta PS2:sta pidän pääkoneena.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
Tuota Anandtechin konsolijuttua voi ehkä hiukan pitää PS2-vastaisena. Anandtech kiinnittää huomiota vain PS2:n heikkouksiin, eikä juurikaan hyviin puoliin. Anandtech antaa antaa lähes tulkoon kuvan, että PS2 on tehoiltaan todella antiikkinen ja sen markkinasema on vähintäänkin epävarma. Anandtechin foorumeilla on ollut erittäin tekninen keskustelu nykyisten konsolien tehoeroista ja osa keskustelijoista vaikuttaa olevan todella tietäviltä. Hifimies voisi koittaa esittää teorioitansa täällä.

Minähän sanoin että artikkeli on pelkkää kusetusta. Jos saisin jonkun teistä samaan huoneeseen kanssani, niin voisin kertoa kohta kohdalta miksi PS2:nen on Xboxsia tehokkaampi, mutta näin kirjoittamalla sen selittäminen on valtavan suuritöistä. En oikein ehdi tunnin internet ajan kanssa selittämään sitä, mutta kyllä tämä homma tästä vielä selviää. Se mitä ehdin tuolta foorumilta lukea niin Hannibalin kommentit kertoivat varsin hyvin miksi PS2:nen on tehokas kun taas Xboxsin tehot rajoittuvat liian kapeisiin väyliin. Yritän saada taas kasaan jotain todisteita seuraavaan internet aikaani mennessä. Nyt vetäydyn kammiooni.:cool:
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom