Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mattilaj
Äh, ihan tuota yllä olevaa en oikeasti ajattele, vaikka itse niin kirjoitinkin. Muuten olen kyllä enemmän PS2:n valitseman "nerokkaamman" (ei niin suoraviivainen kuin Xboxin) arkkitehtuurin kannalla, mutta se 4 MB:n näyttömuisti on niin pieni, että vaikeuttaa pelintekijän urakkaa ihan turhaan. Eli jos jommalle kummalle laitteelle pitäisi alkaa itse juttuja väkästelemään, perstuntumalla valitsisin Xboxin.
- Jussi
Kyllä PS2 on teknisesti paljon kiinnostavampi laite kuin xbox.
PS2:ssa on sentään ajateltu asioita uusiksi ja sen suunittelussa voi nähdä että insinöörit on käyttäneet luovuutta ja pyrkineet hyvinkin radikaalisti muuttamaan olemassaolevan tekniikan suuntaa.
Eiköhän ne ohjelmoijatkin pikkuhiljaa ala päästä jyvälle PS2 saloista.
Toisaalta on hyvä että PS2 pelit ovat kokoajan kehittyneet paremmiksi, on kuin joka toinen kuukausi olisi uusi konsoli kun pelit kehittyvät niin että vanhempia pelejä ei enää uskoisi samalle konsolille tehdyiksi.
En yhtään ihmettelisi jos se olisi ollut Sonylta ihan tarkoituksellista, näin pelikonsoli tuntuu kokoajan 'tuoreelta' ja kokoajan on jotain uutta mullistavaa odotettavissa.
Ajatelkaas jos Sony olisi kaukaa viisaasti kehittänyt todellisen superkonsolin , jossa on vielä huimasti käyttämätöntä potentiaalia vielä yli seuraavan sukupolven, näin he välttäisivät uuden konsolisukupolven jukaisussa tulevat suuret tappiot mitä pelkän konsolin myynnistä tulee vielä parivuotta julkaisun jälkeen
jos PS3 tulee pohjautumaan jotenkin olemassaolevaan PS2:n rinnakkaisprosessointiin, niin silloin PS3 ohjelmointi luulisi olevan jo tutumpaa.
Huhuttu Cell prossu, jota Sony kehittelee IBM:n ja Toshiban kanssa kuullostaa ainakin paperilla melko mullistavalta.
En ole varma olenko käsittänyt oikein, mutta olin lukevinani seuraavasta haastattelusta
http://ne.nikkeibp.co.jp/english/2001/30aniv/int5_1.html
että PS3 olisi jonkinlainen laajakaistaverkossa toimiva solu, jossa verkon koneet muodosaisivat yhden suuren supertietokoneen, ja jossa verkossa olevien koneitten määrä vaikuttaisi siihen tehoon joka pelaajilla on omalla koneellaan käytettävissä.
Kutaragin visio ainakin täällä Suomessa on vielä kovin kaukana.
Mutta jos Cell onkin eräänlaien 'päivitettävä' Playstation, eli voit koota oman tehoisesi PS3:n eräänlaisista palikoista jotka kasataan yhdeksi konsoliksi. Minimikokoonpano pyörittäisi kaikkia pelejä 60fps normaalitarkkuudelle, mutta lisäpalikoita hankkimalla hahmot ja ympäristöt saavat lisää polygoneja ja parempia tekstuureita, aina siihen asti mitä pelinkehittäjä on ajatellut maksimiksi.