Niin tai sitten et hallunnut tajuta sitä tai yritit saada ihmiset uskomaan sinua, mutta päätit vihdoin luovuttaa kun joku hieman kehui tuota piskuista muistipalaa joka on sisällytetty GS:n.Originally posted by Hifi_Mies
Kun kaikki niin paljon siitä vaahtoavat niin myönnettäköön se virhe, että se 48GT/s väylä on siis GS ja sen sulautetun muistin välillä. Virhe sattui siksi, että olin kääntänyt yhden lauseen väärin, mutta kuten Commando jo todisteli niin se 4MT sulautettu muisti hyödyttää merkittävästi PS2:sta.
Ehh... etkö sinä ollut yksi (vai ainoa?) joka/jotka tässäkin threadissa väittivät PS2:n voittavan Xboxin tehoissa jo pelkästään nopeampien väyliensä ansiosta? Eikös tuossa nForce tekniikassa eli myös Xboxissa ole tuo muistinohjain sisällytetty siihen GPU:n joka siis oli se northbridge(?). Ja ihan hyvä niin sillä Xboxissa luulisin GPU:lle menevien tietojen kuitenkin eniten RAMmia tarvitsevan ja luulisin tämän järjestelyn hieman sitä nopeuttavan.Originally posted by Hifi_Mies
Kaikki tuntuvat puhuvan pelkästään muistiväylien nopeudesta, mutta muistin nopeuteen vaikuttaa paljon myös erilaiset latenssit. EE:ssä on paljon juttuja jotka ovat vasta tulossa PC:n arkkitehtuuriin ja siten myös riittävästi aikaa pysyä PC:n edellä. Yksi näistä on EE:n sisäinen muistinohjain joka on vasta tulossa AMD:n uuteen Hammer suorittimeen.
Onkohan tuo latenssi nyt L1:een tai L2:een noin pitkä? tuskimpa, toisaalta en tuosta ole niin perillä että asiassa voi minua viedä sata nolla.. lähde? jokin nettisivu jolla lukee asiasta. Toisaalta kun puhut tuollaisista ajoista niin älä unohda että Xboxin CPU:lla kellojaksoja on sekunnissa noin kaksikertaa enemmän kuin EE:ssä. Tässäkin menen aina sekaisin, kummassa siitä pitkästä liukulukuhihnasta oli nyt sitten hyötyä, peleissä vai ohjelmissa? (muistaakseni ohjelmissa) Mutta eipä tuo Xbox CPU:n liukulukuhihna kovin pitkä ole, sitä normaalia tasoa PC-prossuissa. Toisaalta kun peli optimoidaan täysin tietylle raudalle niin nuokin turhat tyhjennykset varmaan saadaan minimoitua, varmasti Xboxissakin aika helposti kun data jota se laskee on aika hyvin rajattu.Originally posted by Hifi_Mies
Xboxsin L1 valimuistista kestää 2 kellojaksoa saada ensimmäinen sana ja L2 välimuistista 6 kellojaksoa. Jokaisessa kellojaksossa jossa Xbox odottaa tietoa muistista on EE jo laskenut valtavan määrän laskuja. Nykyisillä PC prossuilla ja Xboxsissa menetetään pelkkien latenssien takia jo puolet kellojaksoista puhumattakaan kuplista. Lisäksi EE liukuhihna on 6 vaiheinen kun taas Xboxsin prossun 10 vaiheinen, joten kuplan sattuessa EE menettää paljon vähemmän kellojaksoja.
Mitäs minun uskomisillani on tekemistä MS:n sanomisten kanssa? Ja miksi minun niitä pitäisi selitellä? Miten sinä selität sen että luulet tietäväsi asiat paremmin kuin MS:n tirehtöörit ja uskallat edes sanoa vastaan?Originally posted by Hifi_Mies
Jos kerran Slaisserikin uskoo, että EE on tehokkaampi kuin Xboxsin CPU, niin miten selität sen että Microsoft väittää Xbosin 733Mhz prossun olevan nopeampi, kuin EE.
Originally posted by Hifi_Mies
Nyt olisi jo aika jättää se typerä vertailu pois jossa PS2:nen ei voi olla nopeampi kuin Gamecube tai Xbox koska se on vanhempi. Onko sitten Xbox ja Gamecube yhtä tehokkaita, koska ne tulivat lähes samaan aikaan myyntiin?
Mitäs typerää tuossa on? Mitäs tekemistä myyntiin tulolla on sen seikan kanssa että kuinka uutta se rauta on? Jos kerran tiedät niin paljon tietotekniikasta kuin väität niin tiedät myös sen että se kehittyy valtavalla vauhdilla. Ja jos tiedät konsoleista niin paljon kuin luulet tietäväsi niin tiedät myös sen että Xboxin lopullinen rauta saatiin GC:n rautaa huomattavasti myöhemmin valmiiksi. Toisaalta tiedät myös sen että GC tuli myyntiin parikuukautta ennen Xboxia, nimittäin Japanissa. Ja jos ajatellaan että PS2 on ollut Eruoopan markkinoille vuoden, Japaninkin markkinoilla n.2 vuotta niin silloin se tekniikka on nyt ehkä jo 2,5 vuotta vanhaa! (tai vanhempaakin) Sillä ei se valmistu vasta sinä päivänä kun kone tulee myyntiin, niitä koneita pitää keretä valmistaa ja testata ihan sitä lopullista masiinaakin(, tosin testaus taisi PS2:n kohdalla jäädä vähiin, ainakin mitä olen itse lukenut vielä jopa Euro-julkaistuista koneista ja niiden valituksista.) Niin kyllä se PS2 tekniikka silloin on jo sen verran vanhaa ettei olisi mikään ihme jos Xbox ja GC olisivat huomattavasti PS2:sta nopeampi. Se olisi ihme jos PS2 olisi nopeampi kuin Xbox tai GC. (toisaalta GC:ssä on hieman säästetty tehoissa hinnan ja koon takia, eli ei saa kuumentuakkaan juuri ollenkaan)