Originally posted by Hifi_Mies
Turhaa minua tuollaisesta muistutit. Mielestäni ei ollut oleellista mainita prossujen kellotaajuuksia koska ne ovat itsestään selvyyksiä. Mutta jos kerran uskot ilman sen kummempaa todistelua tuon latenssi jutun, niin muistat sitten varmaan, että EE tekee enemmän työtä yhdessä kellojaksossa kuin Xboxsin CPU ja on siten tehokkaampi.
No okei, se muistutus ei ollut pelkästään sinulle vaan myös niille jotka sokeasti uskovat kaikki sinun sepustuksesi (koska ne on niin hienosti kirjoitettu) ja he tuskin heti ajattelevat että: "hetkinen, onhan siinä Xboxin CPU:ssa enemmän kellojaksoja samassa ajassa joka tasoittaa tuota eroa". Ja niihin latensseihin olisi mukava saada jokin perustelu (netti sivu mielellään joka asiasta kertoisi), ei pelkästään siksi etten uskoisi sinua vaan ihan muutenkin... Ja sillä onko EE nopeampi kuin XCPU yksinään ei ole mitään merkitystä eikä sitä suoraan voida vertailla sillä Xboxin CPU:n laskut ovat rajoittuneempia jo siksikin että se ei hoida kaikkia laskuja vaan GPU laskee osan ja siksi myös Xboxin CPU:lla on vähemmän hommia kuin EE:llä joten sen ei edes tarvitse olla yhtä nopea, riittää kun se on yhtänopea niin se laskee periaatteessa kaikki sitä koskettavat laskut nopeammin kuin EE sillä EE joutuu laskemaan melkein kaiken.... Oliko tämä nyt selkeästi esitetty? (tuskin)
Originally posted by Hifi_Mies
Oli vielä pakko vastata Slaisserille. Mutta minusta noin 150 viestiä riittää todistamaan, että en saa teitä uskomaan arkkitehtuuri sepostuksillani siihen, että PS2:nen on kuin onkin tehokkaampi Xboxsia.
Miksi sinun pitäisi onnistua kun sama määrä viestejä ja KOODAREIDEN ja muiden PELINTEKIJÖIDEN mielipiteet ovat sinun viestejäsi vastaan. Eli sä ikäänkuin tappelet täällä yksin maailmaa vastaan, ainavain jääräpäisesti vaikka kaikki asiat ovat käytännössä sun juttujas vastaan ja silti kummastelet miten et saa ketään "käännytettyä" vaikka se olet sinä jonka periaatteessa pitäisi vaihtaa puolta jos jonku, tosin sinä olet asiasta toista mieltä joten....
Originally posted by Hifi_Mies
Joten ajattelin, että jos otettaisiin uusi suunta keskustelulle. Eli puhtaasti järkeillään, miksi PS2:sen/Xboxsin pelit olisivat hienoimpia tai kuinka paljon PS2:sen/Xboxsin pelit tulevat kehittymään vielä tulevaisuudessa. Toivon mukaan keskusteluun osaa ottavien määrä kasvaa tämän myötä mukavasti.
No kerroppa mihin se hardwaren teho sillä järkeilyllä muuttuu?
Originally posted by Hifi_Mies
En usko että Xboxsin pelit tulevat kehittymään graafisesti enää juurikaan, koska Xboxsin rauta on todella tuttua koodereille ja siksi he pystyivät repimään Xboxsista lähes kaiken irti jo julkaisu peleissä. Kutsun tätä ns. Dreamcast syndroomaksi eli pelit näyttävät samoilta vuodesta toiseen. Mielestäni on väärin vertailla Xboxsin pelien kehittymistä aikaisempiin konsoleihin, koska Xbox on erilainen kuin muut konsolit. Sen rauta on selvästi lähimpänä PC:tä, kun taas muissa konsoleissa on aina ollut paljon jossain määrin uniikkia rautaa. Tästä paras esimerkki lienee PS2:nen. Raudan monimutkaisuus pitää huolen siitä, että kooderit keksivät konsolin elinkaaren aikana jatkuvasti parempia tapoja koodata konsolille.
Eehhh... no Xboxin rauta on edelleen "uniikkia" kuten muidenkin konsoleiden ja siinä on uutta tekniikka joten kyllä siitäkin löytyy uusia nopeuttavia ominaisuuksia ajan mittaan ainakin jonkin verran. Ihmetystä ja kummastusta saattaa herättää ohjelmoijissa jo se kun ei yhtäkkiä tarvitsekkaan PC-raudalle tehtyä peliä laittaa toimimaan useammalla kuin yhdellä raudalla ja kuten sanottu, ei se Xboxinkaan tekniikka nyt ihan tuttua kaikille ole, on siinä uusiakin ominaisuuksia ja toimintoja.
Niin ja niistä julkaisupeleistä. Niitä pelejä tehtiin pitkään jollain AlphaDevKitillä jossa oli esim. GPU:na GF2 ja rauta muutenkin heikompaa kuin Xboxissa ja pelitalothan saivat lopulliset devkitit vain pariakuukautta ennen julkaisua, tässä ajassa olisi siis mielestäsi pitänyt keretä optimoida koodi täydellisesti Xboxin lopulliselle raudalle, testata vielä peli bugeilta ja lähettää lopullinen softa kultaan sen verran ajoissa että siitä löytyy kopio tai pari jokaisen pelejä myyvän kaupan hyllyltä.... jeah, helppo homma.
PS2:n monimutkaisuus pitää huolen myös siitä ettei se ikinä pääse näyttämään kynsiään grafiikassa (tosin PS2:n kynnet eivät ole edes yhtä terävät kuin Xboxin tai GC:n). Jos koneelle on tehty pelejä jo parivuotta (onko se grafiikan taso nyt sitten noussut niin huimasti?) ja teidän PS2-fanboytten mukaan sen tehoista ei vieläkään käytetä uusimmissa peleissä kuin max. 30% niin miten käy seuraavien kahden vuoden aikana? Nouseeko se vauhti jolla koneesta opitaan uutta, hidastuuko se vai pysyykö samana? Eli käytetäänkö kahden vuodenpäästä PS2:n peleissä koneen tehoista 45%:n, 60%:n vai 75%:n osuus?
Mihin siis perustuu väitteet että vaikeasta ja monimutkaisesta tekniikasta keksitään helpommin nopeutusta peleihin kuin suht. tutuista ja helposta tekniikasta? Siihenkö että siitä tutusta ja helposta tekniikasta on jo keksitty kaikki (vaikka tekniikka on uutta, siinä on uusia ominaisuuksia, käyttötapoja ja sitä käytetään erillailla kuin ennen)?