Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tekken 8

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rap
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tammikuussa ilmestyy 2024 . Uusia hahmoja paljastettu. 32 hahmoa yhteensä ja pelimodi jonka ulkonäkö on vähän arvelluttava. :D

 
Tulihan se julkaisupäivä vihdoin vaikka onkin pettymys kun venytetään 26.tammikuuta asti. Aloitusviestiin päivitin.
 
No niin, vihdoinkin! Tässä onkin seuraava peli mikä tulee ostettua heti julkaisupäivänä. Tekken 1:stä asti tullut sarjaa pelattua ja ei kyllä ikinä jätä kylmäksi.
 
Nyt on erittäin mielenkiintoisen oloinen hahmo tulossa


Ai että, alle kolme kuukautta niin pääsee tätäkin mätkimään!
 
Demo on tullut muutama tunti sitten ladattavaksi! Tietää mitä tänään illalla tulee tykitettyä.
 
Tunti ja vartti tuli testattua. Vakuutti, voisi laittaa ennakkotilaukseen samantien. Näyttää aivan pirun hyvältä ja pyörii todella hyvin. Demo muutenkin aika täydellinen itselle, kun oma main Paul ja ehkä se toiseksi eniten viime osissa käyttämäni Nina löytyvät neljän hahmon valikoimasta.

Story vaikutti suht haastavalta näin pystymetsästä, vaikka pelattavuus onkin tuttua. Aloitin siitä ja hieman hävettää, että piti laskea easylle ja silläkin hävisin devilille kerran kun se pääsi erän lopuksi yllättämään ja omat helat eivät riittäneetkään. No, Jin tai Devil Jin ei ole omia vahvuuksia koskaan olleetkaan. Arcade questissa sitten pääsi Paulin puikkoihin ja heti ekasta erästä perfect. Huomaa, että hieman on helpompi tämän alkutaso.

Paul vaikutti ulkonäöstään huolimatta aivan yhtä rautaiselta kuin viimeksikin, samoin Nina siltä osin, mitä liikkeitä nyt tuli mieleen. En nyt mikään Tekken-mestari ole ja en koskaan ole syvällisesti näitä opetellut, mutta toki kun oma historia on sieltä sarjan alkuajoilta ja peruspelattavuus sarjassa on pysynyt kuitenkin riittävän samana, niin kyllähän tässä on siltä osin kuin kotonaan. Street Fighterista esimerkiksi kun en ymmärrä juuri mitään, vaikka hauskaahan sitäkin olisi osata. Josko sitä tässä jaksaisi alkaa opettelemaan jugglingia, se kun kuitenkin oleellinen osa sarjaa, erityisesti pvp:tä ja itse tullut se aika pitkälti aina skipattua...

Heat-systeemi vaikutti toimivalta, nähtäväksi jää, miten se pvp-mätössä toimii. Rakennus rattia unohdin kokonaan käyttää. Omaa haamua vastaan tappelu oli kanssa mielenkiintoista. Ekan harjoittelumatsin jälkeen seuraavassa otin "itseltäni" kaksi erää turpaan ja pakkoraossa sain sitten puristettua matsin voittoon vaadittavat kolme erävoittoa. Hienolta vaikuttaa tämäkin ominaisuus.

Saitin kattava ennakko ensi vuoden (todennäköisesti) parhaasta tappelupelistä on nyt luettavissa:

Tässä ennakkossa kaikki kyllä vakuuttaa. Oikeastaan arcade questin kesto on hieman sellainen, että jäändekö se turhankin lyhyeksi vai miten lie käy. Voipi toisaalta olla, että ei sille sinänsä ole sitten mitään erityisempää käyttöä. Varmaan joku treasure battlen tapainen tila löytyy offlinestäkin tämän arcade questin jälkeen vai toimittaako arcade quest sitten tätä virkaa sen läpäisyn jälkeenkin?
 
Demoa testattu ja täytyy sanoa että jäi tosi positiivinen fiilis. Uusi hyökkäykseen painottava taistelusysteemi toimii loistavasti ja tuntuu erittäin luontevalta pelata. Tarina vaikutti samalta hötöltä kuin aina ennenkin ja tuskin pääsee Mortal Kombat 1 tasolle sitten millään.

Arcade mode vaikutti mukavalta opastukselta pelin liikkeisiin ja hyvä tapa tuoda uudet pelaajat mukaan.

Ainoa miinus jota löytyi on tuo hahmojen eri kielien puhuminen tarinassa, tekee siitä todella ahdistaavaa seurattavaa ja varmasti nauttisin enemmän jos saisi vain yhden kielen. Mutta tämä nyt on ollut Tekkenin juttu aina.

Sisällön määräkin vielä mysteeri mutta kyllä tämä nosti ostohousuja jo nilkkoihin asti kun itse taistelu tuntuu paremmalta kuin pitkään aikaan.
 
Ylös Bottom