Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tekniset ongelmat

Gimble

Well-Known Member
Tehdäämpäs tällanen niin pysyy tuo pelikeskustelu toivottavasti hieman luettavampana.
Eli kun esim. serverit on alhaalla tai muuten vaan jokin asia pelissä ei futaa normaalisti, niin jutellaan niistä tässä.

Pelipalvelimet on varsinkin aika helisemässä näin alkuvaiheessa ja niitä katkoja varmasti tulee. Tosin ihmeen vähän asiasta on napistu täällä foorumilla, joten yllättävänkin hyvin kai sitten toimii?

Itellä olis about tunnin päästä tarkoitus päästä vihdoinkin kokeileen, eli toivottavasti en nyt maalaa mitään piruja seinille tässä. Mun tuurilla hajoo kuitenkin heti!

Ongelmien raportointi MAG virallisella foorumilla: Issues and Exploits - PlayStation MAG
Viimeisimmän version tunnetut ongelmat [v1.04]: MAG v1.04 – Inventory of Known Issues (Updated March 12, 2010) - Issues and Exploits - PlayStation MAG
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tekniset ongelmat

Nyt noin 10 kertaa yrittänyt liittyä peliin, ihan suoraan jonottamalla ja sitten kaverilistan kautta, mutta aina tulee virheilmoitus "Yhteys pelipalvelimeen katkennut (13:5)"

PS3 on DMZ:ssä, eli porttiongelmia ei pitäisi olla... liekö tuo sitten vaan brittien aiheuttaman rasituksen aiheuttamaa servujen nikottelua vai mitä?
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Satunnaista pientä probleemaa ollut, mutta teenpä nyt kuitenkin listan niistä.

Operaattori: Sonera
Yhteysnopeus: 100/10Mb
Modeemi: ZTE / VDSL2, 931 Series

- Lagia ei ole esiintynyt, mutta muutaman kerran peli on ns. "kelannut" itseään taaksepäin, esimerkiksi: Kävelen oviaukosta ja kuljen muutaman metrin, mutta peli "hyppää" taaksepäin ja näen oven edessäni paikasta, jossa olin muutama sekunti sitten. Syynä todennäköisesti lyhyt yhteyskatkos

- Yhden pelaajan näin joskus juoksevan "nykimällä", taisi lagata yksinään. Seurasin hetken ja lopulta pelaaja katosi, sai ilmeisesti diskon

- Muutaman kerran olen nähnyt vihollisen "tärisevän" paikallaan heti kuoleman jälkeen, saattanut hypätä pelistä pois tai jotenkin muuten bugannut

- Kerran olen pudonnut pelistä pois, toiminta oli tällöin domination-pelimuodossa todella kiivasta ja katsoin juuri ikkunasta laittaakseni ilmaiskun. Virhekoodia en muista

- Asekitin valinta ei onnistu juuri ennen taistelun alkua, kun peliruutu näkyy jo

- Ilmoitus verkkovirheestä, kun koetin liittyä ryhmäni kanssa kaverin peliin (joka oli jo käynnissä)

- Kaverilistalla oleva henkilö on kuulemma MAGissa, mutta tilan kohdalla lukee "Ei tietoa" ja häntä ei voinut kutsua ryhmään

Hyvin pieniä virheitä siis, eivät juurikaan häiritse pelikokemusta.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Samoja ongelmia mullakin, kuin Eliminaattorilla. Tuohon voisi lisätä vielä sen, että jos grouppina yrittää peliin, niin kun pitäisi siirtyä jonosta alkulobbyyn, niin paiskaa pois. Yleisin on virhe 5:5. Tarkkaan en muista mitä meinaa, mutta noi viitosella alkavat muistaakseni meinaa ongelmia verkkoyhteydessä.

Tosi pieniä ongelmia kuitenkin, ainakin jos vertaa erään toisen nimeltämainitsemattoman pelin alkukankeuksiin verkkopuolella. ;)
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

No laittelen sitten tähän kanssa noista mun mikki ongelmista.

Eli tuli hankittua se paketti missä tuli Sonyn headset mukana. Eilen pelatessa klaanin kanssa sain palautetta, että mikki rätisee ja peliäänet kuuluvat vähän väliä taustalta. Kaiun poisto oli päällä, mutta eroja ei tullut vaikka otinkin pois, ja sama homma oli MAGissa mikä herkkyys tahansa.

Eli jos viitsitte, niin laitelkaa tänne millaisilla asetuksilla tuota headsettiä käytätte niin pääsisi itsekin hyödyntämään, kiitos:)
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Kävi eileettiin tälleen, että nappasin mikin päälle kesken pelin jonka johdosta ohjain meni sekaisin toimien parin sekunnin viiveellä ja pelikelvottoman epätarkasti (ja luonnollisesti nirri pois samantien). Mikki pois päältä ja kaikki toimi taas hyvin.
Laitoin mikin uudestaan päälle ja taas ohjain bugaili. Tämän jälkeen jätin mikin päälle, sammutin ohjaimen ja käynnistin uudestaan niin johan alkoi pelittämään. Eipä ole muiden pelien kohdalla tällaista sattunut.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Eli jos viitsitte, niin laitelkaa tänne millaisilla asetuksilla tuota headsettiä käytätte niin pääsisi itsekin hyödyntämään, kiitos:)
Siinä vehkeessä on kyllä todella vähän säätövaraa. Oikeastaan ainoa äänenlaatuun vaikuttava säätö on HQ- eli High Quality -tila, jolloin äänenlaadun pitäisi olla parempi kuin kaikissa muissa BT-headseteissä. HQ-tilan saa tosin käyttöönsä VAIN suorittamalla parituksen USB-kaapelin kautta.

Eli mene lisälaiteasetuksiin ja valitse Hallinnoin Bluetooth-laitteita. Poista headset kokonaan käytöstä (=poista se BT-valikosta ja sammuta virrat itse laitteesta), poistu valikosta, kytke USB-kaapeli suoraan siihen headsetiin ja laita siihen virrat päälle. Tuolla tavoin sen pitäisi parittaa itsensä HQ-tilassa.

Jos mikki senkin jälkeen rätisee, kannattaa testata sitä muissa peleissä. Jos rätinä jatkuu, laite lienee rikki. Jos vika ilmenee vain MAGissa, voi vika piillä siinä, ettei kaikkia pelin vaatimia portteja ole avattu.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Nyt on mikki HQ modessa ja olin menossa samaan peliin muiden klaanilaisten kanssa niin jämähti tuohon kentän latausruutuun, legendaarista:rolleyes:

PS. Ekat nauhat ansaittu!:)
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

No laittelen sitten tähän kanssa noista mun mikki ongelmista.

Eli tuli hankittua se paketti missä tuli Sonyn headset mukana. Eilen pelatessa klaanin kanssa sain palautetta, että mikki rätisee ja peliäänet kuuluvat vähän väliä taustalta. Kaiun poisto oli päällä, mutta eroja ei tullut vaikka otinkin pois, ja sama homma oli MAGissa mikä herkkyys tahansa.

Eli jos viitsitte, niin laitelkaa tänne millaisilla asetuksilla tuota headsettiä käytätte niin pääsisi itsekin hyödyntämään, kiitos:)
Mulla myös magin mukana tullut headsetti rätisee, tosin omaan korvaan. Tuo rätinä tuntuu myös kuluttavan akkua melko huolella ja samalla tietenkin tuo kuumeneekin melko nopeasti. Miten kauan tuon akun pitäisi suurinpiirtein kestää?
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Aamun peleissä kaatui kahdesti, taisipa vielä juuri samalla hetkellä kun ääntä kulki headsetiin. Patchin paikka?
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Eilen oli yhdessä domination pelissä alussa hemmetinmoista lagia. Sen jälkeen tais kaikki muut squadit tippua pelistä paitsi meijän KFS:n viiden porukka vastaan ehkä yksi tai kaksi vihun squadia. Noh, mikäs siinä juoksin räjäyttelemässä vihujen kohteita ja expiä rapisi yli 700 :) Samassa pelissä lagin aikana poistuin autosta joka oli sellaisen maastossa olevan tankkerin vieressä ja huomasin itseni sieltä tankkerin sisältä. Näin kyllä ulkomaastoon, mutta en päässyt mitenkään sieltä pois. Jouduin pistämään siis start menusta killiä, mikä on muuten hyvä että siellä on moinen.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Minulla veti eilen jumiin. En nyt ole ihan varma, että missä tilanteessa se tuli, olinko juuri poistumassa ajoneuvosta, respaamassa ajoneuvoon joka tuhottiin vai mitä siinä tapahtui. Kuitenkin lopputulema oli se, että olin tavallaan siinä tilassa missä odotetaan spawnausta, mutta en pystynyt vaihtamaan kittiä, en spawnipaikkaa eikä koko sitä palkkia alareunassa missä ne vaihtoehdot ovat, ollut näkyvissä. Sen sijaan näkyvissä oli tähtäin, ampumaan en kuitenkaan pystynyt enkä liikkumaan. Ilmeisesti muut eivät myöskään kuulleet minua, kun yritin heille huudella. Valikon itsemurha ei toiminut, joten ainut vaihtoehto oli poistua pelistä ja sitten liittyä takaisin klaanilistan avulla.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

No jatkuvasti isohko pingi on ongelmana. Taitaa servut olla melko kaukana kuitenkin. Ei siinä muuta ongelmaa ole, mutta hitboksit näkyy suorastaan katoavan, kun vetää strafea, ainakin lähitaistelussa.

Yhtenä ongelmana on myös respawn-bugitus. Itellä käynyt vasta kerran, mutta joillain käy useammin. Eli, kun pitäisi spawnata peliin, laskuri lähtee aina vaan uudeestaan. Siinä sit mennään, kunnes pakko ps-napin avulla valita "Lopeta peli", kun muuta ei pysty tekemään. Samaan ongelmaan liittyy myös se, että koko spawn-ruudun palkki jäätyi.

Sit vielä muutamia kertoja käynyt niin, että kranaatit on vaan jämähtänyt käteen ja ei pysty tekemään mitään muuta kuin liikkumaan ennenkuin paiskoo ne menemään.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Juurikin äsken heitti pihalle eikä päästä takas. PSN:ään ei saada yhteyttä sit tuo numero: (9:10)

Haa- bäck önline! ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tekniset ongelmat

Onko muilla tullut vastaan sitä kranaattibugia? ELi kun heittää kranun, lentää nätissä kaaressa kauas ja kun räjähtää niin kuolee itse ja tulee se kuva että olet räjäyttänyt itsesi.

Okei uskoisin tehneeni virheen, mutta varmaan joku 10 kertaa käynyt nyt noin eri peleissä ja aina näkee kun kranu kyllä lentää kauas..:confused:
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Onko muilla tullut vastaan sitä kranaattibugia? ELi kun heittää kranun, lentää nätissä kaaressa kauas ja kun räjähtää niin kuolee itse ja tulee se kuva että olet räjäyttänyt itsesi.

Okei uskoisin tehneeni virheen, mutta varmaan joku 10 kertaa käynyt nyt noin eri peleissä ja aina näkee kun kranu kyllä lentää kauas..:confused:

Ei kranaatin, mutta RPG:n kanssa. Oisko lagiongelma. Joka kerta kun on kuollut omaan rakettiin, olen siirtynyt jonkin seinän takaa ampumaan kohdetta ja kohta kuollut, kun raketti räjähtää naaman edessä. Varmaan hahmo ollut vielä siellä seinän takana, vaikka kuvitellut olevansa vapaa ampumaan.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Mun kohalle osui aika outo bugi. Ammuin paria vihollista suunnilleen lipas / vihu. Ihmettelin kun niille ei käynyt mitään ja hetken päästä omassa hudissa vilkkui punainen nolla energiamittarin kohdalla. Pystyin kuitenkin edelleen juoksentelemaan ympäri kenttää ja tarkkailemaan vihollisen liikkeitä, mutta en pystynyt ampumaan tai puukottamaan. Itsemurhakaan ei onnistunut valikon kautta. Noin minuutin kuluttua tuli ilmoitus että joku tappoi minut ja pystyin syntymään uudestaan

Lagia?
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

itsellä kans tuo rpg ongelma sattunut muutamankerran. Eli räjähtää päin näköä. Käsittääkseni rpg:n ei pitäisi lähietäisyydeltä edes räjähtää vaan mennä suutariksi. Ja siinä hässäkässä havainnoiden on voinut tulla virhe arviointia, mutta olen mukamas nähnyt rpg-kudin lähtevä kohti apc:tä omasta singostani ja vielä osuvan apc:hen joka on todella kaukana. Mutta apc:n rähähtäessä tulitikuiksi siellä kaukana, tulee kuitti jonka mukaan olen nirhannut itseni. Lisähuomiona se, että apc oli tulossa täysiä päin, eli jos minulla on ollut lagia niin olen nähnyt ajokin myöhässä, mutta osunut kuitenkin ja osuma rekisteröity siinä kohtaa missä apc on oikeiasti ollut, eli nenäni edessä.

Jotain pikku ongelmaa tässä pelissä on jota sattumanvaraisesti esiintyy. Tosin niin harvoin, että voidaan puhua yhdestä ongelmattomammista peleistä netissä. Tässä nähdään hyvin betavaiheen tärkeys nettipeleille.

En tiedä liittyykö samaan asiaan. Olen myös onnistunut ajamaan itseni yli autolla. Eli olen ollut yhtäaikaa ratissa ja renkaiden alla. Weird. :confused:

Oliskohan joku "ping back" laskija tässä pelissä? Vaikuttaisi aika pitkälle siltä. Selittäisi aika paljon miksi peli ei tunnu lagaavan häiritsevästi ja myös osan noista omituisuuksista.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

En tiedä liittyykö samaan asiaan. Olen myös onnistunut ajamaan itseni yli autolla. Eli olen ollut yhtäaikaa ratissa ja renkaiden alla. Weird. :confused:

Tuossakin olen onnistunut. Pari kertaa noussut autoon ja kuollut samontein. Osittain johtuu ajoneuvojen fysiikoista. Jos parkkeeraat rinteeseen, niin se auto valuu hiljalleen alamäkeen. Tuossa sitten on riski jäädä jotenkin kummallisesti renkaan alle samalla kun on autossa. Tähän ainakin nyt on lääkkeeksi tarjolla se, että nousee APC:n tai jeepin kyytiin takaluukun kohdalta.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Onko muilla tullut vastaan sitä kranaattibugia? ELi kun heittää kranun, lentää nätissä kaaressa kauas ja kun räjähtää niin kuolee itse ja tulee se kuva että olet räjäyttänyt itsesi.

Okei uskoisin tehneeni virheen, mutta varmaan joku 10 kertaa käynyt nyt noin eri peleissä ja aina näkee kun kranu kyllä lentää kauas..:confused:

Itseasiassa joo. Mä oon aina aatellut, että kai se on sit osunut johonkin ja kimmonnut takaisin, mut sama bugi saattais olla kyseessä.
 
Ylös Bottom