Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tekniset ongelmat

Vastaus: Tekniset ongelmat

No heh :D Just kolahti MAG postiluukusta sisään ja innoissani asentelin että pääsis pelaamaan...hyvä ajotus tällä huollolla :p

Noh täytynee käydä vähän asioilla tässä ja sit pelailla myöhemmin.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Minkälaisii nettiyhteyksii porukal on?? Toimiiks mikki miten? Itel 1MB yhteys, peli pyörii ihan hyvin mut toi mikki on aika mysteeri.... Alkuvalikois kuluu puheet tosi hyvin mut heti ku sota alkaa ni rupee pätkii
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

itellä 2 megainen liittymä ja ainut missä mikki pätkii on ku tulee latauskuva. muuten pelissä toimii hyvin ja valikoissa toimii hyvin.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

itellä 2 megainen liittymä ja ainut missä mikki pätkii on ku tulee latauskuva. muuten pelissä toimii hyvin ja valikoissa toimii hyvin.

Sama juttu eli kaikkialla muualla toimii tai ainakin muiden puheet kuuluu hyvin paitsi noissa latauskohdissa. Tiedä sitten miten oma ääni kuuluu, ainakin on kaverit jotain selvää saanut.
Ja itellä on 8megane netti.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Patchin latauksen ja palvelinpäivitysten jälkeinen ensimmäinen peli oli varsinaista lagi "juhlaa", aiemmin ei ole lagi tuolla tavalla tullut silmille, löytyi sekä omaa että vihun warppailua.

Katsoin mitä palvelimia peli käyttää, ja ainut palvelin normaalien PSN-palvelinten lisäksi oli a1.ww.np.dl.playstation.net johon Elisan verkosta ping pyörii 30ms paikkeilla. Palvelin vaikuttaisi olevan USA:ssa, mikä selittää hitaan pingin. Ehkä tällä hetkellä vain jenkki-palvelimet ovat ylhäällä. Käsittääkseni Euroopassa pitäisi olla omat pannut, tai sitten päivityksen jälkeen vain kestää että ne "lämpenevät".
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Minkälaisii nettiyhteyksii porukal on?? Toimiiks mikki miten? Itel 1MB yhteys, peli pyörii ihan hyvin mut toi mikki on aika mysteeri.... Alkuvalikois kuluu puheet tosi hyvin mut heti ku sota alkaa ni rupee pätkii
Langaton 1mb yhteys ja ainoastaa latausruudussa ei äänet kuulu.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Taitaa olla suomi osa aasiaa. Ainakin viime aikoina heittänyt jatkuvasti pelaamaan pelkkien japanilaisten kanssa. Lagi on sitten sen mukaista: Snipu ampui minua, alareunaan tuli merkki kuolemasta. Silti juoksin noin 4 minuuttia vielä kentällä healtin näyttäessä 38 pistettä. Lopulta putosin maahan.
Onko muilla samoja ongelmia?
Onko noista servereistä mitään tietoa, eli siis onko euroopassa yleensäkään omia servereitä vai mitä?:confused:
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Taitaa olla suomi osa aasiaa. Ainakin viime aikoina heittänyt jatkuvasti pelaamaan pelkkien japanilaisten kanssa. Lagi on sitten sen mukaista: Snipu ampui minua, alareunaan tuli merkki kuolemasta. Silti juoksin noin 4 minuuttia vielä kentällä healtin näyttäessä 38 pistettä. Lopulta putosin maahan.
Onko muilla samoja ongelmia?
Onko noista servereistä mitään tietoa, eli siis onko euroopassa yleensäkään omia servereitä vai mitä?:confused:

Toi neljä minuuttia on niin pitkä aika ettei siinä voi lagista olla kyse, enemmänkin pelin bugista. Eiköhän euroopalla ole ihan omatkin serverit. Tämänkin lisäksi täytyy todeta, että omien pelien perusteella samoissa peleissä on pelaajia joka puolelta maailmaa, vastaan on tullut japskeja, jenkkejä, venäläisiä, muutama arabikin (mitä nyt osaan kieliä tunnistaa kuullun peusteella). Ja kyllä, olen varma että ne englantia puhuneet tyypit olivat jenkkejä, koska niiden kanssa juteltiin (tai lähinnä verbaalisesti tapeltiin, vaikka omassa squadissa olivatkin) :D

Itsellä ei ainakaan ole statsit nollautunu noitten päivityshommien myötä. Miten itse peli toimii ni en voi vielä kommentoida. Pelaamaan en ole vielä kerennyt. Illemmalla sitten.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Noh, patchi sit rikkos peliä aika paljon mukanaan tuomallaan lagilla. Snipereilla ainakin helpompaa, kun niitä yrittää ampuilla. Seinän takaa esiin, pari nopeeta laukausta ja piiloon, sit parin sekunnin kuluessa siellä piilossa tulee osuma päähän ja kuolee. Muutenkin on ihan tajuttoman vaikeeta saada tappoja tällä hetkellä. Välillä menee puoli lmg-lipasta vihuun ennenkuin se tipahtaa, vaikka ennen tarvitsi sellaiset 7-8 osumaa rintaan tai pari päähän.

Tän lagiongelman myötä on myös innokkaimmat mw2-pelaajat uskaltautuneet kentälle puukoillaan. Puukko se vaan on aina joka pelissä se ylivoimainen. Vanhassa kunnon counter-strikessä ja haloissa on sentään otettu huomioon, että ei siitä melee-iskusta kannata tehdä yhden osuman tappoa, ainakaan edestäpäin. Takaa saa mun puolesta tappaa vaikka puolesta osumasta.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Puukotus on kyllä liian helppoa. Ei vara-asetta tarvi kun on puukko :(
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Lisätäänpä tänne nyt vielä ehkä suurin ongelma pelissä: näkymättömät seinät. Tilanteena esim. snipu makaamassa jossain niin, että se näkyy. Se ampuu päin, ammut takaisin. Snipu osuu, itse ei, vaikka tähtäin olisi kuinka hyvin päällä. Toiseen tilanteeseen voi myös ottaa snipun esimerkiksi (heh, ne on just niitä makaajia). Eli snipu makaa jossain, sitä ei voi nähdä, se voi silti ampua sua (toisaalta, tää on enemmän tilanne, joka ei ole näkymättömien seinien vika, mutta periaatteessa samanlainen ongelma). Sitten vielä kolmantena tilanteena on tietyt kohdat, joissa ihan seisaallaan oleva vihu pystyy ampumaan päin, mutta omat osumat eivät taaskaan mene perille. Näitä tuntuu olevan aika iso määrä ravenin sabotaasi-mapissa, etenkin C:n ympäristössä.

Lagia epäilisin muuten, mutta näitä on jo sattunut niin useasti, että kyseessä on pakko olla ihan bugi, vika pelimekaniikassa tai vain vähän huolimattomasti rakennettu mappi.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Lisätäänpä tänne nyt vielä ehkä suurin ongelma pelissä: näkymättömät seinät. Tilanteena esim. snipu makaamassa jossain niin, että se näkyy. Se ampuu päin, ammut takaisin. Snipu osuu, itse ei, vaikka tähtäin olisi kuinka hyvin päällä. Toiseen tilanteeseen voi myös ottaa snipun esimerkiksi (heh, ne on just niitä makaajia). Eli snipu makaa jossain, sitä ei voi nähdä, se voi silti ampua sua (toisaalta, tää on enemmän tilanne, joka ei ole näkymättömien seinien vika, mutta periaatteessa samanlainen ongelma). Sitten vielä kolmantena tilanteena on tietyt kohdat, joissa ihan seisaallaan oleva vihu pystyy ampumaan päin, mutta omat osumat eivät taaskaan mene perille. Näitä tuntuu olevan aika iso määrä ravenin sabotaasi-mapissa, etenkin C:n ympäristössä.

Lagia epäilisin muuten, mutta näitä on jo sattunut niin useasti, että kyseessä on pakko olla ihan bugi, vika pelimekaniikassa tai vain vähän huolimattomasti rakennettu mappi.

Tähän voisin kommentoida semmosta mitä olen itse snipuna huomannut. Eli, on olemassa paikkoja jossa kaksi estettä (esim. betoniporsasta) on niin lähekkäin toisiaan että juuri mahtuu snipulla ampumaan siitä välistä, mutta et suht läheltä toiselta puolelta näe että rakoa on edes olemassa. Tässä puhutaan oikeasti niin pienestä raosta että kun sen edessä makaa sniputtamassa, niin laajakuvaruudusta sen raon leveys on semmonen 1/50-osa. Tämä saattaa tehdä sen illuusion että sniperiä ei näe ollenkaan. Hyvin vaikea siinä on ampua takaisin. Tämmöisiä paikkoja on kyllä myös sverin puolella kaikkissa mapeissa.

Toinen vastaavan ilmiön luoja on jos erittäin ylhäältä sniputtaa alaspäin. Siinä jää niille takaisinpäin ampujille todella pieni kulma osua takaisin. Yleensä näkyy vain päälaki. Se tosin riittää snipuille siihen että sua voi ampua. Ammuttaessa ei nimittäin vaadita muutakuin että tähtäimestä se ihan keskiosa on vapaalla paikalla, itse tähtäimestäkin voi lähes puolet olla jonkun esteen takana, kunhan se itse tähtäimen keskiö on vapaalla ampumalinjalla.

Näkymättömistä seinistä en ole huomannut mitään muuta erikoista kuin että ne on ihan ***** ärsyttäviä kun ne yhtäkkii tulee vastaan vaikka edessä ois perjaatteessa ihan kulkukelpoista maastoa. Ampumiseen liittyen en tiedä miten toimivat, itse en ole koittanut koskaan näkymättömän seinän läpi ampua. Kaiken järjen mukaan tietysti pitäisi pystyä ampumaan, eihän siinä kuitenkaan mitään kunnon estettä ole, liikkumistahan sillä vain pyritään rajaamaan.

Edit: Sensuuri toimii :D
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Siis kyseessä ei oo mitään rakoja, vaikka nekin on melko ärsyttävia. Ravenin sabotaasi-mapissa, kun pelaa, niin siellä näitä huomaa. Tuntuu liittyvän siihen, että vihu on aika lähellä seinää, mutta se näkyy kuitenkin kokonaan. Sitä, kun ampuu, niin ei vaan osu. Toinen on taas se, että vihu menee puun taakse piiloon, mutta näkyy sieltä. Siihen ei osu vaan osu.

On myös niitä paikkoja, joissa vihu menee piiloon puun taakse ihan samalla tavalla, mutta niitä taas pystyykin ampumaan. Näkömättömiä seiniä huomaa siitä, että ilmassa tosiaan leijuu luodinreikiä tietyissä paikoissa. Ei tää nyt niin iso ongelma ole, mutta on sen takia jäänyt muutamia kymmeniä tappoja saamatta.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Käykös muille samaa kuin mulle singon ja naattien kanssa; välillä vaikka singolla näkee ammuksen menevän kauas tai kranun lentävän kymmenien metrien päähän, saattaa siltikin itse kuolla omaan ammukseensa.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Käykös muille samaa kuin mulle singon ja naattien kanssa; välillä vaikka singolla näkee ammuksen menevän kauas tai kranun lentävän kymmenien metrien päähän, saattaa siltikin itse kuolla omaan ammukseensa.

Tästäkin on tässä ketjussa jo keskusteltu, lueppa ketjua vähän taaksepäin. ;)
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Tulis nyt päivitystä, että tuo ryhmä mikki saataisiin kunnolla toimimaan. Välillä pitää pariinkin otteeseen koittaa, että mikki toimii ryhmässä. Myös välillä yhteyksissäkin ongelmia (ei päästä peliin).
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Että tämmöstä:

Näyttäs olevan A-konsolin joku portti SVER:n Domi-kartassa, pitäkääs SVER:n pelaajat omia silmällä ja potkua ahteriin heti kun tommosta perseilyä näkee.

Vinkkinä Ravenin ja Valorin pelaajille: Tota voi vaikeuttaa virittämällä viuhkamiinan ovea kohti. Toi purkaminen vaatii, että pelaaja on oven "ulkopuolella" joten miinat vaikuttavat purkajaan.

Zipper on tietoinen glitchistä, joten se toivottavasti korjataan pian.
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

Että tämmöstä:

Juu, tutuks toi tuli tossa viikonloppuna ja ärsytti aivan perleesti!
Ja kiva ku nyt tulee vähän väliä tota rakasta korjattua 5:5:sta, siellä ne pojjaat jatkaa ku mää tipuin... Päivitystä perkele! :(
 
Vastaus: Tekniset ongelmat

No voi tuska ja ahdistus! Vaikka ei muut aensihätään ku autokickki kaikille jotka defuusaa pommin naama väärään ilman suuntaan :D
 
Ylös Bottom