Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Televisio tai näyttö Xbox 360:lle

Vastaus: Kohta television ostoon!

Kyllä taidan päätyä Sonyyn, jo ihan maineensa ja laatunsa vuoksi. Tietysti Sony maksaakin enemmän, joten kyllä se pitäisi parempikin olla. Sonyn kuva näytti ainakin paremmalta. Mitenkäs pelikäytössä Sony? Kuinka ajaa 720p tai vga:n kanssa natiiviresoluutiota?

Katumus tulee sitten perässä
 
Vastaus: Kohta television ostoon!

Perustele nyt ihmeessä! Mikä tossa Sonyssa on paskaa ja mikä juuri tuossa Samsungin mallissa on hyvää? Kerro se niin uskon. Millä kaapelilla Boxi oli kiinni?

Sony on oikein mainio valinta.

Jysky nyt vain on lapsi ja kiihkeä M$:n kannattaja.
 
Vastaus: Kohta television ostoon!

Multa taitaa just tuo Samppa löytyä ja kyllähän siinäkin on sekä antenni, että kaapelivirittimet sinäänrakennettuina.

Boksi pelaa mainiosti sekä komponentilla, että vga:lla natiiviresona (ensin piti vaan hoksata pistää expanded-asetukset päälle). HDMI:tä en ole päässyt premium-boksin takia testaamaan. Äärettömän nätti kuva siis ja juuri pelitelkkariksi puheiden perusteella Samsung taitaa olla se parempi valinta.

Kummankaan telkun ostoa tuskin tulet katumaan, että lähinnä mahtaa olla hinta- ja ulkonäkökysymys loppupeleissä.
 
Vastaus: Kohta television ostoon!

Komponentilla on boksi kiinni ja hienolta näyttää. Kiertänyt mukana laneissa aina Hartwall-areenaa myöten ja kestänyt senkin rääkin. Käyttöliittymä on suomen kielinen ja helppokäyttöinen. Liitännäthän näissä on tärkeitä, ja HDMI se johon kannattaisi panostaa jo tässä vaiheessa. Lienee 2-3 kpl se minimi.

Jos tekee tiukkaa valita, ota molempien televisioiden kaukosäätimet tarkastelun alle, kierrä koneet ympäri ämpäri ja eiköhän se ala siinä sitten olla. Kuvanlaatu ei myymälässä välttämättä kerro koko totuutta, kun lähde voi olla mitä vain aina analogisignaalista lähtien.
 
Vastaus: Kohta television ostoon!

Okei kiitti vastauksista.

Nipsupulla mikä televisio sulta löytyy? Pitää katsoa paikan päältä kumman sieltä ottaa, molemmat ovat niin samanlaisia. Tosin toi samppa saattas olla parempi pelatessa, sony taas muuten oli kuvanlaadussa parempi.
 
Vastaus: Kohta television ostoon!

Nipsupulla mikä televisio sulta löytyy? Pitää katsoa paikan päältä kumman sieltä ottaa, molemmat ovat niin samanlaisia.

Sony Bravia s-sarjalainen, 32". Kannattaa muistaa vanha optinen harha televisiokauppoja tehdessä; se mikä näyttää sopivan kokoiselta suuressa myymälätilassa, onkin sitten siellä omassa murjussa ihan toisen kokoinen :confused:

Pelitelevision hankinnassa tosiaan liitännät ovat se vanha pullonkaula, jonka kanssa on konsolipelaaja saanut painia aina. Scartin -jakajat ovatkin monella muinaisjäänne tästä aikakaudesta. Paremmista malleista löytyy jo tupla komponentit ja 3 HDMI:tä. Näillä jo luulisi pärjäävän, pelaajakin.

Digitaalista äänilähtöä jäänyt kaipaamaan. Ehkä sitten seuraavassa televisiossa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kohta television ostoon!

Suosittelen Philipsin 32" testivoittajaa. Itse ostin vastaavan telkkarin ilman ambilightia. 899 maksoi. Oli MIkrobitin 32" LCD-TV testissä ylivoimainen. Löytyy 4 hdmi-liitintä ja kuva on loistava.
 
Vastaus: Kohta television ostoon!

mitä tuossa muutama kuukausi sitten tuota telkkaria itsellekin hommasin ja tutkiskelin vaihtoehtoja (päädyin LG LE2R hinta laatu suhteen vuoksi (tuskin silti sony ja samsung laatua mutta toimii :) )) niin paljon oli puhetta että Sony ja Samsung ovat molemmat todella hyviä merkkejä mitä tulee HD televisioihin.

Kumman ikinä ostat tulet tuskin pettymään, samsung ja sony molemmat laatu merkkejä. Samsung ehkä jonkin verran halvempi.

kaveri osti hiljattain tuollaisen:
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/DTL-632E500?classid=2
tiedä sitten onko hyvä vai huono mutta ainakin hinta ja takuu vaikuttavat. Eikä kamalasti kyllä mitään huonoa löytänyt googlen ekalta linkiltä. Veikkaan silti että sony ja samnsung päihittävät laadussa.
 
Vastaus: Kohta television ostoon!

Noista kahdesta vaihtoehdosta Sony ilman kahta sanaa. Tuolla Samsungilla ei saa mitään järkeviä asetuksia normaalioloissa kotona puhumattakaan kuvanlaadusta. Tosin ihan rehellisesti sanottuna tuo p3000k-mallikaan ei ole voittajan valinta, mutta aivan ylivoimainen näistä kahdesta.
 
Vastaus: Kohta television ostoon!

Pitää vielä korostaa kun muistin sut privaateista mitä jauhettiin; älä missään nimessä osta ainakaan tuota sampan mallia, koska diggaat kattoa SD-jalkapalloa ja urheilua muutenkin.

Kerran töllö hajos (oletan että saat siis tuon hintaluokan vehkeen nyt jotenkin puhuttua eri merkille?), niin laita pari sataa lisää ja ota vaikka ennemmin halvin sampan plasmoista. 1200-1300 pitäisi saada muistaakseni tuota paljon isompi PS42 samsungin plasma (halvin jota oon nähnyt on ollut alle tonnin), joka on kyllä sun käytössä parempi kun kumpikaan noista kandeista mitä ehdotat. Tosin tuotakaan plasmaa en itse tuohon hintaan ottaisi, toi samppa on valitettavasti kaikista paskin merkki suomesta saatavista plasmoista... :) ... ei ole helppoa ostaa töllöä!
 
Vastaus: Kohta television ostoon!

Sonyn Bravia sarja on yleisesti arvostettu ja testeissäkin hyvin pärjännyt. Sen puolelle tässä tapauksessa kääntyisin.
 
Vastaus: Kohta television ostoon!

Juuh, ei tuo Sampan malli kyllä kuvanlaadullisesti loistanut. Ostin LG:n. Mutta nytkun katson gigantin nettikaupan hintoja saa saman television 699 ja maksoin siitä 899. Onko tuossakaan nyt mitään järkeä? Käsiittääkseni mulla on tyytyväisyystakuu? Ajattelin, jos veisi televisio takaisin Giganttiin ja tilaisin Gigantin nettikaupasta 799 maksavan Design-art sarjaan kuuluvan LG:n mallin. Näin saisin paljon paremman television ja vielä noin sata euroa halvemmalla. Olisiko mitään ideaa tuossa palautuksessa...? On nimittäin aika tyhmää maksaa 200 euroa enemmän samasta televisiosta...ja mahdollisuus vielä saada parempi malli halvemmalla :)
 
Vastaus: Kohta television ostoon!

Pitää vielä korostaa kun muistin sut privaateista mitä jauhettiin; älä missään nimessä osta ainakaan tuota sampan mallia, koska diggaat kattoa SD-jalkapalloa ja urheilua muutenkin.

Kerran töllö hajos (oletan että saat siis tuon hintaluokan vehkeen nyt jotenkin puhuttua eri merkille?), niin laita pari sataa lisää ja ota vaikka ennemmin halvin sampan plasmoista. 1200-1300 pitäisi saada muistaakseni tuota paljon isompi PS42 samsungin plasma (halvin jota oon nähnyt on ollut alle tonnin), joka on kyllä sun käytössä parempi kun kumpikaan noista kandeista mitä ehdotat. Tosin tuotakaan plasmaa en itse tuohon hintaan ottaisi, toi samppa on valitettavasti kaikista paskin merkki suomesta saatavista plasmoista... :) ... ei ole helppoa ostaa töllöä!
No ei todellakaan ole helppoa. Tosiaan en kyllä meinannut yli tuhatta euroa tuohon sijoittaa. 800-900 riittää vallan mainiosti. Palauttaisiko sinä minun tilanteessani tuon television ja tilaisit paremman LG:n sarjaan kuuluvan noin sata euroa halvemmalla? Muuten kyllä tuo LG oli Xboxilla vga:n kanssa loistavan nääköinen, ei mitään valittamista hd-kuvassa.

Tuo 799 malli olisi LG 32LB76

Edit. Gigantissa oli tiskin takana päällä yksi Sharpin lcd-televisio (en muista mallimerkintää) ja myytävänä hintaan 799. Entinen hinta oli lähelle 1200 euroa. Varmasti ihan pätevä töllö, liitännätkin löytyivät. En vain kuitenkaan jaksanut ruveta kyselemään siitä sen enempää, vaikka hyvä varmasti olisi ollutkin. Uusi kun oli tarkoitus ostaa. Tosin saa nähdä, vaihdanko vieläkän tuon johonkin muuhun :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kohta television ostoon!

Palauttaisiko sinä minun tilanteessani tuon television ja tilaisit paremman LG:n sarjaan kuuluvan noin sata euroa halvemmalla?

Tuo 799 malli olisi LG 32LB76

En ole tuon LG:n kuvaa nähnyt, tai en ainakaan muista nähneeni joten enpä osaa sanoa. Joka tapauksessa gigantin hintapolitiikka kuulostaa hieman omituiselta. Minä ainakin valittaisin, sen verran paljon vituttaisi noin suuri hintaero :) - en tosin tiedä auttaako, onhan monella kaupalla näitä "vain netissä" -tarjouksia..
 
Vastaus: Kohta television ostoon!

Itse kun noita koneita työkseni myyn niin osta se Sony... Olkoon pikkasen kalliimpi kuin samsungi, mutta on kyllä sen verran myös toimintavarmempi. Samsungeja on mennyt ainakin meidän kautta huoltoon _paljon_. Samat viat uusissa ja vanhoissa malleissa. Jos samsungiin päädyt niin kannattaa harjoitella se resetti koodi jo muistiin, koska sitä tulet tarvitsemaan. Toi P-sarja on tod.näk. gigantin omaa maahantuomaa sarjaa, ja vastaa hyvinpitkälle vastaavaa S-sarjaa. Tämä on nyt expertin myyjän näkemys aiheesta.
 
Vastaus: Kohta television ostoon!

Ajattelin nyt tähän samaan threadiin laittaa, kun töllö nyt kerran on hakusessa.

Elikäs: aluksi suunnittelin tuota Mirain 32" töllöä http://www.jimmspc-store.fi/tuote/DTL-632E500 ostettavaksi, mutta kyseessä pieni kämppä ja saita kaveri, kelpaisi pelikäyttöön ihan vaan 22", ajattelin tätä: http://www.tietoasema.fi/eshop/index.php?sid=1&pcode=DTL-522P201

Tuo kuitenkin sanoo, että kuvasuhde on 16:10, ja sen mitä olen näytöistä lukenut, niin tummat palkit tuppaavat tulemaan.

Onko huoleni siis tässä televisioasiassakin näin, vai skaalautuuko kuva tv:ssä niin, että ne tummat palkit jäävät pois? Vai olenko ihan hakoteillä, tietämätön kun olen :confused:

Toivottavasti olin tarpeeksi selvä, kiitoksia vastaajille jo etukäteen!
 
Vastaus: Kohta television ostoon!

En ole tuon LG:n kuvaa nähnyt, tai en ainakaan muista nähneeni joten enpä osaa sanoa. Joka tapauksessa gigantin hintapolitiikka kuulostaa hieman omituiselta. Minä ainakin valittaisin, sen verran paljon vituttaisi noin suuri hintaero :) - en tosin tiedä auttaako, onhan monella kaupalla näitä "vain netissä" -tarjouksia..
Joo kyllä aika varmasti palautan nykyisen televisioni takaisin ja tilaan netistä eri mallin. Eihän se tyytyväisyystakuun syynä tarvitse olla nettikaupan ja myymälän väliset hintaerot, voihan sitä aina jotain keksiä :)

Kiinnostaisi kyllä myös se Sharpin televisio (millainen muuten Sharp merkkinä?), koska entinen hinta tosiaan oli 1190 euroa ja nyt myytiin 799. Vaikka televisio on ollutkin päällä päivät pitkät, on siinä takuu ja näin se menisi vian sattuessa huoltoon ja takuun piikkiin. Mutta niinkuin sanoin, ennemmin ostaisi uuden, ihan kaiken varalta.
 
Vastaus: Kohta television ostoon!

Itse kun noita koneita työkseni myyn niin osta se Sony... Olkoon pikkasen kalliimpi kuin samsungi, mutta on kyllä sen verran myös toimintavarmempi. Samsungeja on mennyt ainakin meidän kautta huoltoon _paljon_. Samat viat uusissa ja vanhoissa malleissa. Jos samsungiin päädyt niin kannattaa harjoitella se resetti koodi jo muistiin, koska sitä tulet tarvitsemaan. Toi P-sarja on tod.näk. gigantin omaa maahantuomaa sarjaa, ja vastaa hyvinpitkälle vastaavaa S-sarjaa. Tämä on nyt expertin myyjän näkemys aiheesta.
En ostanut kumpaakaan merkkiä, päädyin LG:en. Tosin nyt tuo aika varmasti lähtee vaihtoon niinkuin edellisessä viestissä mainitsin. Saan paremman mallin halvemmalla. Kyllähän tuo Sonykin varmasti ihan pätevä peli on, mutta lukemani perusteella karvalakkimalli noista Sonyn lcd-televisioista. En kyllä LG:tä pidä yhtään parempana, mahdollisesti jopa huonompi, mutta onko sillä merkillä niin väliä tälläisella normaalikuluttajalla, kunhan televisio pelaa ja kuva miellyttää silmää. Heräsi muuten tässä kysymys, että saanko viedä gigantin nettikaupasta tilatun television vian sattuessa lähimmäiseen giganttiin, josta he järjestävät takuuhuollot jne. vai täytyykö minun toimia jotenkin eri tavalla, kun tilaan tuolta nettikaupasta?
 
Ylös Bottom